מתחת או מעל - זו התנשאות גזענית
ביןאם טענתו של היהודי הדתי היא שהיהודי נמצא מעל לגוי, ובין אם שהגוי מתחת ליהודי נמצא - הכל חארטה בארטה - זו גזענות והתנשאות מבישה ומבזה את דובריה. ומאחר שאני יודע מה תהיה התגובה המיידית של כל מלחכי הפנכה - שאני "בור וחסר ידע ביהדות" - שהרי זהו הנשק הנגיש והזול שלהם כנגד אנשי החשיבה החופשית, הנה לפניכם ציטוט מדוייק מדברי חוכמה נפלאים, אנושיים ומוסרים של הרב אברהם יצחק הכהן (הראי"ה) קוק, בספרו "אורות",עמוד קנ"ו: "ההבדל שבין הנשמה הישראלית, עצמיותה, מאוייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה, ובין נשמת הגויים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה. שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי". סוף ציטוט, וכל מילה נוספת - מיותרת.