לא הגזמתי. לפחות לא הרבה
"מיעוטים בתוך החרדים שונאים." שנאת זרים היא נורמטיבית במחשבה החרדית עד כדי כך שלגיטימי לשנוא גם פלג חרדי מתחרה. האשכנזים שונאים את הספרדים, הליטאים שונאים את החסידים ולהיפך, כולם שונאים את החילונים ומעלים קצף על שפתותיהם כשיש רפורמי בשטח. "אמרת: "גופת גוי אינה מטמאת"- וזה ממש שקר גס חסר כל בסיס." "אמר ליה: לא מתני מר טהרות, דתניא: רבי שמעון בן יוחי אומר: קבריהן של עובדי כוכבים אין מטמאין (דגבי אהל כתיב אדם (במדבר יט): ´אדם כי ימות באהל´), שנאמר (יחזקאל לד,לא) ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם [אני אלקיכם נאם ד´ ה´] - אתם קרויין ´אדם´ ואין עובדי כוכבים קרויין אדם" (בבא מציעא קיד, א) (איני יודע מה הדין במקרה של קברי נוצרים או מוסלמים) "בקשת עם ישראל מה´ "להוציא את העצבים" על גויים חסריי יראת שמיים (כלומר חסרי מוסר) שלא מאמינים בו" ובקשה זו נובעת, אני מניח, מאהדת הגויים או מאדישות כלפיהם? לא נראה לי. אגב, שמתי לב שבהתאם לקריטריונים שלך גם אני חסר מוסר. האם אתה טוען קטגורית שכל מי שאינו מאמין ומקיים מצוות הוא בהכרח לא מוסרי? "אבל איני לא מכיר אדם מוסרי כמו הרב קוק" לא ידוע לי אם הרב קוק היה אדם מוסרי או לא, שכן פרטי הביוגרפיה שלו אינם נהירים לי. אני מניח שאתה יכול להגדירו כמוסרי משום הזהות הקיימת אצלך בין מוסריות לבין קיום מצוות הדת. אני לא מקבל זהות זו, וככל שאני יכול לשפוט הרב קוק הטיף לגזענות בוטה ומרושעת.