סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Ani15

New member
אני חושבת שזה מאוד עגום

אם מי שאינו מחזיק בדעות רוב המשתתפים בפורום מרגיש שאינו צריך/ יכול/ רוצה להשתתף בדיון. בעיני עצם גיוון הדעות תורם לדיון. אני לא מחזיקה בדעת הרוב פה בדרך כלל וזה לא עצר אותי...
 

gidishemer

New member
אין פה איזה משהו עקרוני

במקרה הזה מדובר על הורה וילד שרואים את הדברים אחרת מאיך שאני והילדות שלי רואים אותם. זה לא פוסל, זה לא ״לא מתאים״ ובכלל הדיונים בקבוצה הרבה פעמים גולשים להתנצחויות שמקורם לא בדיון משכיל אלא בהתגוננות על ראיית עולם כזו או אחרת. פותח השרשור פתח דיון בבקשה לטיפים ורעיונות על מה הדרך הכי טובה להתקבל לאוניברסיטאות עילית, לא בשאלה ״האם חשוב להתקבל לאוניברסיטאות עילית״. לא כל דיון צריך להפוך לשיפוט של הגישה הבסיסית
 

iris mom of two

New member
דווקא בזה אני מסכימה איתך

בעלי לא למד באוניברסיטת עילית הוא בוגר סירקיוז.
&nbsp
עובדים איתו, עובדים תחתיו, ועובדים מעליו, אנשים בוגרי MIT, Cornell, כמו גם בוגרי UMASS Amherst ומכלול אוניברסיטאות בארה"ב, הודו, אירלנד, ואנגליה.
&nbsp
המשותף לכולם? הם מבריקים! הם משקיענים ברמות על, והם מוצלחים. רובם אחלה אנשים, והם הגיעו לאן שהגיעו בזכות יוזמה, מזל, עבודה קשה ושכל.
&nbsp
ודרך אגב, בעלי מנטור של תלמידה לדוקטורט בביולוגיה מצ'אפל היל.
&nbsp
 

gidishemer

New member
או, עכשיו עוררת את סקרנותי

אולי אני במקרה מכיר את הדוקטורנטית?
אפשר לשלוח בפרטי (או במסר בפייסבוק) את השם, או אם זה לא מתאים- את שם המעבדה של בעלך (אני לא חושב שיש לי מושג באיזו אוניברסיטה הוא)?

ולגבי השרשור, ברור לי שיש כאלו שיותר מסכימים איתי או פחות מסכימים איתי. לא רואה בזה שום בעיה. פשוט ניסיתי להסביר לאני שזה שמישהו לא כותב בשרשור או בשרשורים מסויימים לא אומר עושה את זה מפחד של עימות וזה גם משליך על ההערה הקודמת שלי לפוסט שלה- שאין להסיק מסקנות על רוח המקום בגלל שרשורים מאד מסויימים כי כותב שם רק מי שכותב שם
 
גידי, דעתך מאוד מעניינת תמיד, ובמיוחד בנושא הזה

מצבך שונה מאוד ממצבם של שאר המשתתפים בדיון, כי אתה מכיר את המערכת מבפנים ואתה יודע מה דרישות הקבלה של האוניברסיטה שבה אתה עובד ואחרות ברמה שלה. מצד שני, ברמת ההורה, אתם לא עמדתם באותו מצב, כי במקרה שלכם היה ברור שהבנות ילכו לאונברסיטה שבה אתה עובד, כי היא גם זולה עבורכם והיא גם אוניברסיטה מצויינת. לנו, בתור ישראלים שעוברים את התהליך הזה בפעם הראשונה, דרך הילדים, הנושא הזה מאוד מסובך גם בגלל דרישות הקבלה אבל יותר מזה בגלל התג המחיר שצמוד לנושא. האתגר של הילדים שלנו זה לא רק להתקבל לאונבירסיטה שמתאימה להם, אלא להתקבל במחיר שלא ישבור את הקופה הכלכלית המשפחתית.
בנוסף לזה כל אחד צובע את התמונה בצבעים שלו, יש אנשים רגועים יותר ואחרים לחוצים יותר, בכל מקרה הדעות, ההערות וההארות שלך מאוד מעניינות ומועילות ולמדתי ממך המון בדיונים שבהם השתתפת.
.
 
כן זהים או לא, היא צודקת ב-100% שכולנו לא

עסוקים בעניינים ישראליים מהותיים כמו מיונים ושיבוצים לצבא, וכן עסוקים בעניינים אמריקאים מהותיים כמו לאיזו אוניברסיטה הילדים יילכו. אני משער שחלק מהילדים של מי שמשתתפים בדיון אפילו לא מדברים עברית עם ההורים שלהם, אז אכן יש תהום, כפי שהיא כותבת, רחבה יותר או פחות.
 

meir12121

New member
לא מאמין בכוונות הטובות של אונ' שיקגו

אוניברסיטת שיקגו ידועה בכך שהיא מנסה לנפח בצורה מלאכותית את מספר הנרשמים אליה כדי להגיע לאחוזי קבלה נמוכים יותר (ובכך להשיג דירוג גבוה יותר). אחת השיטות שלה זה לשלוח מאות אלפי מכתבי דיוור ישיר לתלמידי תיכון ברחבי ארה"ב, גם כאלה שאין להם סיכוי להתקבל אליה. הבן שלי קיבל לפחות 10 מכתבים מהם, ואני יודע גם על אחרים שקיבלו, כאלה שאין להם נתונים מתאימים לאונ' שיקגו.
שיקגו מוותרים על SAT? לא הייתי מתפלא אם זה עוד "תרגיל" שלהם להגדיל את מספר הנרשמים בצורה מלאכותית (כי אין בזה לדעתי שום הגיון).
 

KallaGLP

New member
לא הבעתי דעה, רק הבאתי כתבה

שנראתה לי רלוונטית לדיון. אני לא מכירה את האוניברסיטה.
 
אתה צודק

גם אני מכירה מקרה כזה, בחור שקיבל מהם המון מכתבים, וכשהוא נרשם הוא לא התקבל.
 

Boston Guy

New member
למה מעניין? יש שם משהו שלא ידעת קודם?

זה שהאמריקאים לא ממש ראו בהנדסה מקצוע מכובד (עד השנים האחרונות... ולמע האמת גם עכשיו לא) ולכן רוב קאדר המהנדסים והטכנולוגים בארה"ב הוא FORIGN BORN זה חדש לך?

כל מי שעובד בתחום הטכנלוגייה - באקדמייה או בתעשייה - יודע.
הכי בולט זה באוניברסיטאת הארווארד, שבה בניין הפקולטה להנדסה נמצא מעבר לגדר של ה QUAD הקלאסי שסביבו יש את בנייני מדעי הרוח (קצת דומה למה שהיה באוניברסיטת תל-אביב בשנת קוקוס כשאני למדתי שם).
אתה מרגיש כאילו אתה צריך שיהיה עליך דרכון כשאתה עובר בשער בגדר בין ה QUAD ובין בניין ההנדסה... בצד אחד 80% מהאנשים הם וואספים, הצבע השולט הוא בלונד ועיניים כחולות - ובצד השני יותר מ 80% נראים מזרח אסייתיים - הודים או סינים...
 

KallaGLP

New member
זה נכון לדעתי, פרט למחלקות המחקר בחברות.

שם, לפחות ממה שראיתי, הרוב הגדול לבנים-אמריקאים.
 

maayanlv1

New member
אימוץ

יש כאן מישהו שאימץ ילד בארה"ב ורשם אותו בקונסוליה?
ניסיתי ליצור קשר עם הקונסוליה בלוס אנגלס אבל הם לא יודעים מה לעשות...
 

debby12

New member
מנהל
לא, אבל הקונסוליה בלוס אנג'לס אמורה לשאול את

מרשם האוכלוסין/משרד הפנים בישראל אם הם לא יודעים מה לעשות... זה קרה לי פעם - ביקשתי שיתקנו את רישום מקום הלידה שלי שהיה שגוי [עיר לא נכונה בישראל]. הם לא ידעו איך. ביקשו זמן להתייעץ עם ספינת האם בישראל. אחר כך חזרו אלי וביקשו צילום מאושר למקור של תעודת הלידה שלי ואז שלחו הכל לישראל. אמרו שזה ייקח הרבה זמן. ואכן אחרי חודשיים בערך הגיעה תמצית רישום מתוקנת. הם מסרבים להתייעץ עם משרד הפנים בישראל כדי למצוא לך תשובה?
 

badolin

New member
ביקור ארוך בארץ עם ילדים ללא אזרחות

שלום,
לילדים שלנו (גילאים 3-11) אין אזרחות ישראלית. אנחנו מבקרים בארץ ל-6 חודשים. הזמן המקסימלי ללא ויזה הוא 3 חודשים. בקונסוליה לא הסכימו להוציא ויזה ודרשו שנוציא אזרחות ודרכון ישראלי.
בינתיים נכנסו ארצה.
האם למישהו יש ניסיון דומה? האם ניתן לצאת אתם חזרה הביתה אחרי 6 חודשים ללא בעיה, למרות שאין להם ויזה או אזרחות? (יש דרכון אמרקאי).
תודה!
 

eladts

New member
אם שניכם אזרחים ישראלים

הילדים שלכם אזרחים ישראלים גם אם לא רשמתם אותם במשרד הפנים והוצאתם דרכון ישדראלי. זה החוק. לפי החוק, אזרח ישראלי חייב להכנס ולצאת מישראל עם דרכון ישראלי. יש סיכוי גדול שלא יעשו לכם בעיות הפעם כי הילדים עוד צעירים, אבל ככל שיתקרב גיל 18 הסיכוי לבעיות עולה. לדעתי עדיף להסדיר את מעמד הילדים כאזרחים ישראלים החיים בחו״ל במקום לטמון את הראש בחול ולקוות שיהיה בסדר.
 

John the Savage

New member
כמה נקודות

קודם כל, אני מסכים באופן חלקי עם אלעד, עם הסתייגות בכמה נקודות.

ילד להורה ישראלי (לא משנה אם זה הורה אחד או שניים ...) לרוב אכן יהיה אזרח ישראלי מלידה (עם חריגים מסויימים שלא רלוונטיים לדיון הזה). זה ברמה התיאורטית. ברמה המעשית, כל עוד הילדים לא רשומים במרשם האוכלוסין כאזרחים, החוק לא מתייחס אליהם כאזרחים. לא ניתן לחייב אותם להיכנס לישראל עם דרכון ישראלי, ולא ניתן לחייב אותם להתגייס לצבא (או לבקש פטור). וזה משום שלא הצגתם ראיות לכך שהילדים עומדים בקריטריונים להיות אזרח ישראלי מלידה (תעודת לידה, אפוסטיל, אישור מבית חולים שמדובר בפרי בטן וכו').

כך שכל עוד הם לא רשומים, אין כל סכנה שיעשו להם בעיות בגיל 18. כל המקרים בהם ילדים של יורדים הסתבכו בגלל שלא תיאמו לגבי פטור מגיוס היו כאלו שכן רשומים במרשם האוכלוסין כאזרחים.

ואם נחזור לנקודה של שהיה בארץ לתקופה של מעל 90 יום, קודם כל יש להם ויזה. אמנם זו לא ויזה שמוטבעת על הדרכון, אבל בזמן הכניסה הם קיבלו אשרת ב'2 והוכנסו במעמד תיירים. על פי החוק, הם זכאים לפנות למשרד הפנים ולבקש הארכה. אם יתנו סיבה מוצדקת (דוגמה לסיבה מוצדקת: ביקור קרובי משפחה), ניתן יהיה להאריך את האשרה שלהם ב-90 יום נוספים. לא הייתי ממליץ להישאר מעל ה-90 יום שקיבלו מבלי להיות רשומים כאזרחים ומבלי לבקש הארכה.

https://www.gov.il/he/service/request_for_extension_tourisem_visa_or_visitor_visa
 

eladts

New member
בשבילי אפילו סיכוי של עשירית האחוז

שהבן שלי יבוא לביקור בישראל בגיל 18 וימצא את עצמו בכלא צבאי בגלל שלא התחשק לי להסדיר את מעמדו כאזרח ישראלי שחי בחו״ל זה יותר מדי. אבל אני מסכים איתך שצריך לבחור אם מתיחסים לילדים כאזרחים ישראלים או שלא. במקרה הראשון צריך להוציא דרכונים ישראלים, במקרה השני צריך לציית למגבלות הויזה כמו בכל ביקור במדינה זרה. אם לא עושים את אף אחד מהדברים, הילדים הם למעשה שב״חים בישראל.
 
למעלה