סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

iris mom of two

New member
לאו דווקא

כי למשל, קורסי קייץ היא לקחה באוניברסיטה מקומית כאין סטייט, וגרה בבית. עלה רבע ממה שהיה עולה עוד סמסטר.
 

iris mom of two

New member
ונקודה מאד חשובה

יש אוניברסיטאות שמקבלות נקודות מכל אוניברסיטה. כדאי תמיד לבדוק עם האוניברסיטה מה הם יקבלו ומה לא. הבת עשתה את שעורי הבית האלו. זה גם עוזר לGPA לפעמים, כי הקורסים החצוניים משתלבים אחרת בGPA. בדרך כלל עושים את הקורסים הכלליים מחוץ לאוניברסיטה. למשל שעורי אנגלית לתואר בהנדסה, וכדומה.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין - תודה רבה! אני מניחה

שאפשר לראות בגיליון הציונים הסופי אם ככה שחלק מהקורסים נלקחו באוניברסיטה אחרת. היא נשאלה על זה על ידי מעסיקים פוטצניאליים או מוסדות אחר כך? זה משנה למישהו שחלק מהקורסים הם מאוניברסיטה אחרת? וגם - התואר הסופי הוא מהאוניברסיטה ה"ראשית" או משולב של שתי האוניברסיטאות? [סליחה על השאלות המפגרות...כמו שאת רואה - אין לי מושג ירוק]

ואם כבר בשאלות מפגרות עסקינן, איך שואלים את זה באנגלית? משהו כמו
Do you accept credits from other academic institutions? יש עוד משהו שצריך לשאול? (צריך לשאול איזה שיטת חישוב הם מחילים על זה לצורך שיקלול בממוצע הציונים הכללי?)

זו פעם ראשונה שאני שומעת שאפשר בכלל להשלים את התואר בשלוש שנים במקום ארבע. לא שמעתי על אף אחד שעשה את זה. נשמע לי גאוני מבחינת עלויות וגם מאפשר לבוגר להיכנס לשוק העבודה שנה מוקדם יותר - איך זה שלא רבים יותר עושים את זה בעצם?

וגם לא ברור לי איך האוניברסיטה הראשית מסכימה לכזה דבר בהתחשב בזה שהיא מפסידה מזה 25% מהסכום האדיר שהיא גובה...
 
כל מוסד והמדיניות שלו, אבל באופן כללי

הסטייט יוניברסיטיז יותר פתוחים לדברים האלה מאשר הפרטיות (בניגוד לפרטיות, הם לא יכולים להחליט על כל מדיניות שבא להם מבלי להתחשב במחוקק).
&nbsp
1. כן, בטרנסקריפט כתוב איזה קורסים נלקחו באוניברסיטה אחרת. התואר הסופי הוא רק מהאוניברסיטה שאותה מסיימים, אלא אם יש תוכנית מוגדרת לתואר משתי אוניברסיטאות (מאוד מאוד יוצא דופן).
&nbsp
2. באנגלית קוראים לזה transfer credits או transfer courses. זה נעשה באופן די קבוע ל-study abroad, ולא יוצא דופן כשעושים טראנספר בין אוניברסיטאות בתוך ארה"ב (כולל עם חלק מהקרדיטים). ככל שאני מכיר, בד"כ הקורסים שנלקחו במוסד אחר לא נכללים בחישוב ה-GPA.
&nbsp
3. זה לא רגיל, אבל גם לא מאוד יוצא דופן באוניברסיטאות מדינה. סטודנטים שבאים עם AP קרדיטים או לוקחים הרבה קורסי קיץ, או לוקחים באופן קבוע יותר מ-15 קרדיטיםם כל סמסטר יכולים לגמור בפחות מארבע שנים. מבחינת שכ"ל, זה עניין מורכב, שמתחיל מזה שאוניברסיטאות סטייט פועלות תחת תקנות שנקבעות או סופרוויזד ע"י המחוקק, ושיש דרכים להרוויח מזה שיותר סטודנטים ייקחו קורסים בקיץ, או יסיימו בפחות מארבע שנים. לא רבים יותר עושים את זה בעיקר כי לא כולם בהכרח ממהרים לצאת לשוק העבודה, כי ימות הקיץ בין ארבע השנים הם תקופה טובה לבנות את הרזומה, כי זה יוצר לחץ גדול יותר להשלים קרדיטים בפחות זמן מה שעלול לפגוע ב-GPA.
 

debby12

New member
מנהל


 

iris mom of two

New member
תודה על התשובה המפורטת

ענית יותר טוב ממה שאני יכולתי. בנוסף לא היתה לי גישה לתפוז כבר שבוע.
&nbsp
אי אפשר להכנס לתפוז מהנייד, כלומר אפשר, אבל הפרסומות עושות את זה לא שווה את זה.
 

Boston Guy

New member
אני לא חושב שיש לי תובנות שיהיו חדשות לך...

"איזה הלוואות מומלצות"? אלו שהריבית שלהן הכי נמוכה...
אני לא יודע על אילו הקפי הלוואות אתם מדברים (לשנה ולכלל מסלול הלימודים) - אבל צריך לזכור שמהלוואות לימודים גם המוות לא משחרר, ולכן לנצל כל אלטרנטיבה אפשרית (HOME EQUITY, מכירת אברים...) שתוריד את עלות הכסף.

כשמגיעים ללקיחת הלוואות סטודנט פרטיות (לא פדראליות או מסובסדות) - צריך לבדוק כמה שיותר ערוצי מימון - מה גוף המימון של ה STATE שלכם מציע (אם יש כזה), אם יש לכם חשבון בנק ב CREDIT UNION מה ה CU מציע,
מה כל אחד מהבנקים שאתם בקשר איתם מציעים וכיוצ"ב.

המלצה שקיבלתי - בלי קשר למאיפה לוקחים את ההלוואה, לבחור באופצייה של "תשלום הריבית תוך כדי הלימודים" (מה שמן הסתם יפול עליך) - ולא באופציה של "לתת לריבית להצטבר במשך שנות הלימודים ולהתחיל להחזיר את ההלוואה רק אחרי קבלת התואר".

לגבי הוצאות - לכל אחד מהילדים שלי פתחתי חשבון בנק (CUSTODIAL) אחרי הבר\בת מצווה שלו. בגיל 16 כל אחד מהם קיבל גישה לחשבון שלו (דרך ה APP של הבנק באינטרנט) וכרטיס DEBIT שקשור לחשבון. זה נתן להם את היכולת להפקיד צ'קים שהם קיבלו על עבודות שהם עשו, למשוך כסף כשהם היו צריכים וכיוצ"ב.
בגיל 18 החשבונות האלו ניתנים ל"גילגול" לחשבון עו"ש רגיל של הבנק.
אנחנו עוד שוקלים מה (ואם) לעשות לגבי כרטיס אשראי. אני נוטה להוציא לסטודנט כרטיס אשראי SECURED - אבל לא לתת לו אותו... שישאר בבית ויעזור להם "לבנות הסטוריית אשראי", בלי הפיתוי להשתמש בו.
 

iris mom of two

New member
לא נחוץ לבנות הסטורית אשראי

לבוגרי קולג' טריים, במיוחד אלו ללא חובות או עם הסטוריית תשלומים טובה יש הסטוריית אשראי מעולה.
&nbsp
כמו שאמרתי אני נתתי רשות שמוש בכרטיס שלנו, שהם ידעו שסטייה בשימוש תביא לתוצאות חריפות. שניהם מאד אחראיים. מיד אחרי סביום קולג' הגדולה הוציאה כרטיס משלה.
&nbsp
היום היא משלמת על הכל לבד, אבל גרה בבית כך שאין לה יותר מדי הוצאות חוץ מדלק.
 

The Other One

New member
אנחנו שוקלים למכור כיליה או שתיים לממן את התואר :)

אבל עד שנגיע לזה נחפש הלוואה. השאלה היתה יותר אם יש עדיפות להלוואה ממשלתית/או של הסטייט על הלוואה פרטית. נבדוק כמובן את הסטייס קודם כל.
לגבי תשלום הריבית אנחנו מתכוונים לשלם את הריבית לתקופת הלימודים, כדי שלפחות הסכום יהיה פחות אסטרונומי.
כרטיס אשראי סקיורד נשמע רעיון מאוד טוב טוב.
תודה על כל התובנות והעצות
 

nogala1

New member
שתי האגורות שלי...

הבת סיימה הקיץ תואר ראשון ומתחילה תואר שני והשניים האחרים יהיו בשנה שנייה ושלישית השנה . אנחנו , למזלנו, גרים במדינה עם מילגות ענק לאוניברסיטאות המדינתיות ולכן לא היינו צריכים לברר על הלוואות עד השנה. השנה הגדולה תממן לעצמה את התואר השני והאמצעית עוברת לאוניברסיטה פרטית , אז כנראה שבשנת הלימודים הזו תסיים את התקציב שלה ובשנת 19-20 תצטרך כבר הלוואה.
הלוואות פדרליות - (בידקי אותי - אבל זה מה שהבנתי...) ישנן שני סוגים - מסובסדות ושאינן מסובסדות. המסובסדות אינן צוברות ריבית בזמן הלימודים האחרות צוברות ריבית מהיום הראשון... במכתב , שקיבלתם מהמשרד לסיוע כלכלי , מפורט כמה כסף תקבלו מכל אחת מהן - כדאי , לדעתי , לבחור את כל הסכום שקיבלתם בהלוואות המסובסדות .
לגבי הלא מסובסדות - ישנה התלבטות : אם הילד ילך לעבוד במשרדי הממשלה / אגודות ללא רווח - ישנה כרגע , תוכנית למחיקת החובות הללו אחרי כמה שנות עבודה . זהו הימור - כי החוק יכול להשתנות והריבית שלהן גבוהה מאד . (למשל , הבת לומדת בכדי לעבוד בעמותות ולכן השיקול הזה תקף לגביה )
הנה הפרטים :https://studentaid.ed.gov/sa/repay-loans/forgiveness-cancellation/public-service
כמובן , שכדאי לשלם את הריבית של ההלוואות האלו במהלך שנת הלימודים.
מוסדות יהודיים : מוסדות יהודיים רבים נותנים הלוואות ללא ריבית לסטודנטים יהודיים -הנה דוגמא : https://www.jfla.org/loan-programs/ . אם פיספסת את זה של השנה , תוכלו לפנות בתאריך הבא
אני לא יכולה להוסיף עוד מידע על הלוואות - אנחנו מחפשים כרגע את הזולה ביותר עבור הגדולה.

תקציב : מלבד מעונות ושכר לימוד צריך לקחת בחשבון השכרת ספרי לימוד , אחווה (אם רלוונטי) , דמי נסעה ודמי כיס .
אנחנו מעבירים דמי כיס בתחילת חודש ואמצעו לחשבון בנק שכל ילד פתח כשהתחיל לעבוד . הם עבדו בקייצים ובזמן הלימודים (הגדולה שמרה בספרייה באוניברסיטה ויכלה ללמוד שם , הצעירה בסנדיי סקול הבן בסופי שבוע בפיצרייה ) יש להם דביט כארד וכרטיס אשראי מאובטח .
הסכום אצלנו היה 200 דולר כאשר גרו במעונות ו - 300 כשעזבו את המעונות
. אתם לא רוצים שהוא ירגיש שיש לו המון כסף לבזבוזים ובילויים - המטרה היא שילמד ...

מקווה שעזר
 

The Other One

New member
מאוד מעניין התוכנית למחיקת חובות של עבודה במשרדי ממשלה

או אגודות שלא למטרות רווח. לפחות כרגע, דקה לפני התחלת התואר הראשון, זה כיוון מאוד אפשרי מבחינתו.
באופן אבסורדי, הילד שלי קיבל לא קיבל מילגה ממהאוניברסיטה בסטייט שלנו, אבל קיבל מילגה יפה מסטייט יוניברסיטי של סטייט אחר...
במסגר האוריינטשן של גם פגישה עם הפיננשיאל אייד, אז נברר לגבי ההלוואות שלא מסובסדות. את המסובסדות הוא כמון יקח, אבל הן מאוד נמוכות.
האתר היהודי של המילגות הוא רק למדינות מסוימות שלצערי שלנו לא נמנית איתן. מבדיקה זריזה אין אצלנו בסטייט קרן דומה, אבל זה כיוון טוב שאני אמשיך לחפש.
גם אצלנו הבן יעבוד בקמפוס ובקיץ לממן את ההוצאות העודפות (אלו שמעבר לשכר לימוד, מעונות אוכל וכל התשלומים הנוספים) אבל יש סיכוי שנצטרך להוסיף לו כסף כל חודש וגם חשבנו על סדר גודל כזה. מסכים לגמרי שהסכום צריך להיות כזה שיספיק לו, אבל לא כזה שיתן תחושה שהוא הולך לבלות 4 שנים. הרעיון של דביט וסקיורד קרדיט קארד נשמע טוב.
המון תודה והבהצלחה
 

nogala1

New member
דברו עם הפיננשיאל אייד לפני האוריינטיישן

בחלק מהאוניברסיטאות ההלוואות המסטבסדות הן "עד שניגמר הכסף" , אז אל תחכו ובאוניברסיטאות מסויימות חייבים לקחת את המסובסדות והלא מסובסדות ביחד- אז כדאי שתבינו הכל עכשיו
 

gidishemer

New member
אצלנו-

לא היו הלוואות אז אני לא יכול לעזור עם זה.
לגבי הוצאות- אנחנו מיממנו ומממנים שכר לימוד ובשלש השנים הראשונות מגורים. אוכל ובילויים (וספרים)- על חשבונן. איך? הן עובדות.
אגב, לגבי תכנית האוכל, חשוב לברר. יש אוניברסיטאות (בעיקר חלק מהפרטיות) שמחייבות תכנית אוכל ויש כאלו שזו רק אפשרות. בדרך כלל התכנית יוצאת הרבה יותר יקרה מלקנות אוכל באופן שגרתי שלא דרך התכנית. כדאי לשקול. אצלנו, היות והן מימנו את האוכל הן מיד בחרו באופציה השניה כי כשכסף יוצא מהכיס שלהן הוא יוצא יותר בקושי. זה גם התפתח לבמקום לקנות כל הזמן בחוץ- להתחיל לבשל ולארגן את מירב האוכל בעצמן.
בקיצור- להתחיל להתנהג כמו אנשים מבוגרים..
 

The Other One

New member
בסמסטר הראשון תהיה לו תכנית אוכל

בעיקר כי לא ממש ברור כמה אפשר לבשל במעונות. בהמשך נראה לי שהוא יעבור לבשל בעצמו, בטח אם הוא יעבור לגור בדירה, מה שהוא מתכוון לעשות.
הוא כבר מתנהג כמו מבוגר ברוב התחומים, היציאה מהבית תהיה רק השלב הבא. נראה לי היה לו יותר קל מאשר לנו :)
 

randomwinds

New member
הלך הזרזיר אצל העורב

לשלשת - בהתחשב באופיים של זוג הדיקטטורים

הפוטנציאל קיים - ערובות לשרידותו של המשטר של קים והסרת הסנקציות תמורת ווידוי הריגה של היכולת הגרעינית.

אבל זה לא יקרה. קים יוריד את הטונים, יפסיק לאיים על ני-יורק ואל. אי ויפסיק לירות טילים מעל ראשם של היפנים ולא יוותר על הגרעין - Speak softly and carry a big stick, וטראמפ יהלל את עצמו ולבסוף יאבד עניין
 
למעלה