סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

KallaGLP

New member
באמת, אתה מרשה לו? נדיב מצדך.


אני אישית לא מאמינה ולו לרגע שהדברים באים אחד על חשבון השני אם לאדם יש באמת כישרון גדול. להפך, אני חושבת שרוחב אופקים מעשיר את התחום העיקרי ונותן יותר יצירתיות, דמיון וגמישות מחשבה, כולל בתחום העיקרי,מאשר התרכזות בלעדית בתחום אחד צר במנותק מהיתר.
 

Fellowship

New member
חיובי, אבל לא יותר מידי
קצת בשביל הנפש וההנאה

ושיחזור לעסוק בעיקר.
 

danakama10

New member
אני לדוגמה

הייתי מעדיפה שחס וחלילה אם אזדקק למנתח מוח, המנתח שלי יהיה מנתח מוח מצטיין בלבד, אחד שמשתתף במחקרים ובכנסים בתחום, ולא אחד שהוא גם צייר שמשתתף בתערוכות בינ"ל, ואלוף השח של הסטייט, וכקינוח גם סופר מצליח שכתב את רב המכר החמישי שלו.
 

KallaGLP

New member
ולי מה שחשוב שיהיה מנתח מוח מבריק

שהוכיח את עצמו. מה הוא עושה מעבר לזה זה לא ענייני, אך סביר שאדם שיש לו עוד אינטרסים "רוחניים" בחיים, יהיה בנוסף להיותו רופא מאוד מוכשר שמתפקד כמו מכונה גם אנושי, ויסתכל על הפציאנט כמו על בן אדם, וכידוע יש חולים שזה מאוד חשוב להם ברופא, ויכול להשפיע על הצלחת הטיפול.
 

ezmeralda90

New member
איזה עצוב שכדי להתקבל

לאונ' טובה צריך להיות מיליונר :( כאילו הסיכוי שלך לעלות ממעמד נצוך/ בינוני נמוך הוא כמעט אפסי
 

Boston Guy

New member
יש בעייתיות מסויימת במה שאת כותבת.

האוניברסיטאות שעליהן מדברים בשירשור הזה הן ברובן אוניבסיטאות פרטיות (לא מוסדות חינוך ציבוריים) שנמצאות בראש הדירוגים של האוניברסיטאות בעולם (לא רק בארה"ב).
אפשר לקרוא את מה שאת כותבת גם כ"איזה עצוב שצריך להיות מליונר כדי לקנות אוטו מתוצרת למבורגיני".
 
מה שהיא כותבת גם עובדתית לא נכון.

אם היה נכון, לא היו אחוזים כל כך גבוהים של אסיאתים-אמריקאיים בכל אוניברסיטאות העלית. מעבר לזה, היא מבלבלת בין "אוניברסיטה טובה" לאוניברסיטת עלית.
&nbsp
 
השינוי יקרה, אבל הוא עוד לא התחיל והוא עוד רחוק

לפני הרבה שנים, בבום הגדול של ימי הבועה העליזים, כשמחירי הדירות השתוללו באיזור שלנו, הלכנו לקנות דירה. עמדנו מחוץ לדירה שרצינו לקנות ופגשנו שכן שעבר ברחוב, השיחה הלכה בערך ככה: ... הבחור שאל כמה הם מבקשים על הדירה? אמרנו לו... הוא אמר - אתם אשמים בעלית המחירים ההסטרית הזאת... אנחנו? - כן אתם... למה אנחנו? - כי אתם מוכנים לשלם... ואם יש קליינט שמוכן לשלם אז אין בושה לבקש כזה מחיר.

עשיתי חיפוש זריז ומצאתי נתונים על ה Ivies, וראה איזה פלא... יש מי שמוכנים לשלם... ולעשות מאמץ אדיר בשביל להתקבל.... מספר המועמדים עולה כל שנה אז אין להם שום סיבה להוריד את הדרישה כי התחרות רק עולה וגוברת. מתוך הטבלה (בלינק המצורף): ב MIT בשנת 2009 היו 15,663 מועמדים ובשנה שעברה היו 20,247 מועמדים. בהארוורד היו 29,114 מועמדים ב-2009 ובשנה שעברה היו 39,506 מועמדים. יש מי שקונה ומוכן לשלם כל מחיר אז המחיר עולה. עד מתי? עד שהבועה תתפוצץ... כמו שבועת הדיור התפוצצה.
העיניין הוא שאין עדיין תחליף להשכלה הגבוהה באונברסיטאות, היו נסיונות להקים אונברסיטאות אינטרנטיות והן לא תפסו, אחוזי הגרדיואשיין שלהם היו מאוד נמוכים, כניראה שעדיין אין תחליף לכיתה הפרונטאלית עם הפרופסר שמלמד בה. מה יקרה בעשר או עשרים השנים הקרובות? יכול להיות שזה ישתנה, אבל כרגע בוגר תואר ראשון מרוויח כפול מבוגר תיכון בלי תואר המשכורת הממוצעת לבוגר תיכון היא $35,256 והמשכורת הממוצעת לבוגר תואר ראשון היא $59,124 לשנה. אז נכון, יש ביל גיטס אחד ויש סטיב ג'ובס ומארק צוקרברג אבל על כל גאון כזה יש המונים שבקושי מביאים לחם לשולחן בלי התואר כי קשה לקיים משפחה מ-35K לשנה וזה בלי להכנס בכלל לנושא של סיפוק ועיניין בעבודות של בעלי תוארים מול בוגרי התיכון.

מתי זה יתפוצץ? מי יודע...
 

KallaGLP

New member
זה לא רעיון בונה. זה רעיון הורס. להרוס את הקיים ומה? זהו?

מסכימה עם מה שכתוב מעליי. אולי צורת ההשכלה הגבוהה תשנה עם הזמן ובהדרגה את פניה, כמו מוסדות רבים, אבל היא בוודאי לא תיעלם מהעולם.
 

xbuffalomen

New member
הוא לא יוכל לזכות בתעודה ממסדית אבל

כמו שהבייגל מאכר מחדרה הוכיח הוא יוכל למלא את היעוד של סיוע לאחרים ...
 

xbuffalomen

New member
נו שויין ... עם אילו שהטייטל חשוב להם יותר מהמהות

אני ממש לא מתווכח
 

xbuffalomen

New member
אולי יצאתי לא בהיר. הוא יכול לרפא גם בלי "פלומבה"

ממסדית ... הוא "יאלץ" להיות טוב במיוחד בכדי שלקוחותיו יצביעו ברגליים ובניגוד לעמדת הממסד
 

KallaGLP

New member
מה קשור טייטל?

איך ועל מה בדיוק הוא ילמד, למשל, לנתח, איך יוכל לרשום תרופות, ואלא אם כן הוא מיליארדר, מאיפה יהיו לו המתקנים והכלים הנחוצים לשם עבודתו, ומי בכלל יסכים שמישהו שלא עבר התנסות מסודרת ינתח אותו? אולי אתה, אבל אפילו לגב זה אני בספק.
 

Mיה1

New member
מעבר להצלחה האקדמית מזל ישחק תפקיד גדול

בדרך כלל מוסדות האייוי מקצים מקום אחד או שניים לתיכון, כך שהבן מתחרה מול התלמידים האחרים במחזור שלו על מקומות אלו. מספיק שבשכבה של הבן יהיו תלמידים שיגישו מועמדות למוסדות האייוי ויהו להם אלומני משפחה בוגרים מהמוסדות האלה סביר להניח שהסיכוי שלהם להתקבל יעלה על של מועמד מצטיין שמשפחתו לא אלומני או תורמת למוסד. הואלדיקטוראין של המחזור של הבנות שלי, תלמיד עילוי אקדמית, בנוסף נגן מחונן זוכה בתחרויות שונות וכו', נדחה מהרווארד וחבר לשכבה, פחות חזק אקדמית שהאח, האב והסב בוגרים התקבל לשם. הבן שלך יצטרך לקוות שבשכבה שלו לא יהו מועמדים לאותם מוסדות שבהם הוא מעוניין שלהם משפחה אלומני או תורמת כספים לקולג'.
הבנות שלי נתנו את החיבורים שלהן לקריאה לחברות וחברים חזקים בכתיבה וההפיך והסידור הזה עזר לכל הצדדים.
 
למעלה