יש מצבים - כן, המצב הזה - ?
מיקי אני דווקא מסכים איתך: "אני חושב שקיימים בהחלט מצבים שבהם רק אלימות/התגוננות פיזית היא פתרון." ההתרשמות שלי היא שלמצב הזה אלימות איננה דווקא הפתרון, בוודאי שלא אם מדובר בקבוצת ילדים מול ילד אחד, או בילד ש"מושך אש" מצד כל "החברה". במצבים האלה הוא צריך ללמוד להתנהג אחרת (או להחליף סביבת-חברים). כל פתרון אחר יכול לפתור מקרה אחד/שניים, אבל לא יעבוד לטווח ארוך. ומהצד השני, כולנו מודעים לכך שאמנות לחימה לא נלמדת בתקופה קצרה, ולוקח חודשים אפילו להגיע לרמה סבירה, שתספק יתרון, ב"קרב מגע מזורז". ולא נשכח שהבדלי הגודל בין ילדים בגיל המדובר (התבגרות) הרבה יותר גדולים מהמקובל בקרב המבוגרים, כך שכדי לנצח, הוא צריך יתרון טכני מהותי. אמיר