שרשור מתמטיקה יום לפני בגרות

135791

New member
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gifאף אחד לא רוצה לעזור לי.. ../images/Emo7.gif

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=321&msgid=53885421 שאלה בוקטורים..
 
הדרכה

מוצאים את CA,CB,CK . קוראים ל CN באות x . רושמים את הזוויות המדוברות באמצעות נוסחת זוית בין ווקטורים. ערך מוחלט של x מצטמצם בשני האגפים. פותחים סוגריים, u,v,w כולם מאונכים אחד לשני ולכן מכפלתם הסקלרית היא אפס. בהצלחה בבגרות !
 

135791

New member
זה מה שעשיתי אבל איכשהוא הדברים

הסתבכו לי ולא יצאו לי טוב ואח"כ פתרתי עוד הפעם ושוב לא יצא לי טוב.. אני ממש ממש אשמח אם תוכל להעלות לכאן את הפתרון (איך צורך להעלות את כל הדרך רק את הפתרון של המשוואה..) אופ, אני מתחילה להלחץ :/
 
לצערי...

זה תרגיל מאד ארוך ולצערי אין לי כרגע הזמן לרשום כאן פתרון מלא, ועוד כתיבה במחשב של ווקטורים... אם מישהו אחר מתנדב, בשמחה. מצטער... בהצלחה בבגרות !
 

adar2010

New member
עזרה בגזירה - פונקציה מעריכית (003)

אשמח לעזרה: נתונה הפונקציה: y=e^x-e^2X (אי בחזקת איקס, מינוס אי בחזקת 2, כפול X) מצא את שיעורי נקודות הקיצון של הפונקציה, וקבע את סוגן.
 
הדרכה

הנגזרת של e בחזקת x שווה ל e בחזקת x . הנגזרת של מספר קבוע כפול x שווה למספר הזה. ולכן הנגזרת של e² כפול x שווה פשוט ל e² . לסיכום הנגזרת היא : y'=e^x-e² עכשיו משווים לאפס. יודעת לסיים ? בהצלחה בבגרות !
 

דיקלושש

New member
../images/Emo53.gif../images/Emo53.gif../images/Emo53.gif../images/Emo53.gif../images/Emo53.gif

מהי הנגזרת של y= שורש 8x-x^2 ומהי גם הנגזרת הקדומה של אותה פונקציה???????
 

135791

New member
שמונה פחות שני איקס

ותזכירי לי מה זה נגזרת קדומה?..
 

דיקלושש

New member
כנסייייי

נגזרת קדומה זה באינטגרלים... והנגזרת לא נכונה כי כל הביטוי הוא בשורש.
 
הנגזרת

הנגזרת של שורש של f היא : במונה - נגזרת פנימית של f במכנה - 2 כפול f√ בדוגמה שלנו : במונה - 8 פחות 2x במכנה - 2 כפול שורש של 8x-x² . אפשר לצמצם ב 2 מונה ומכנה בתשובה הסופית. בהצלחה בבגרות !
 
אינטגרל

במקום שורש, רשמי 8x-x² הכל בחזקת חצי. ועכשיו מפעילים את "כלל החזקה" לאינטגרלים (מכירה ?), ובסוף מחלקים את התוצאה בנגזרת הפנימית שהיא 8 פחות 2x . בהצלחה בבגרות !
 
למעלה