שרשור ייעודי מיוחד לסדרה The Umbrella Academy

פרק 9 עבר ונגמר


ואף אחד עד כה לא טרח לעצור לרגע ולכתוב עליו משהו.
&nbsp
אוקי הצליחו להפתיע אותי - לא ציפיתי שואניה תהרוג את הארולד. לפחות לא בשלב כל כך מוקדם. אני שמח שהיא קלטה שהוא מטורף, כי אחרת זה באמת היה מתחיל להציק לי.
אבל כמובן שהאפוקליפסה תבוא מואניה. עדו היה אפשר לעזור לה לשלוט בכוח שלה, אבל לות'ר היה חייב להיות אידיוט מוחלט ולכלוא אותה.
שמחתי שלפחות כל האחרים היו נגד זה, אבל מתסכל שהם לא התאחדו להתנגד לו להוציא אותה. לפחות אליסון יכלה להבהיר לה שהיא סולחת לה ושהיא רוצה להוציא אותה בעזרת הפתקים.
&nbsp
חוץ מזה היה גם פיתוח עם קלאוס שמבין שהכוח שלו גדול יותר ממה שהוא חושב ומקבלים רמז לכך כשבן מצליח לתת לו אגרוף.
אני תוהה האם ייתכן שהכוח של קלאוס נותן לו לא רק לתקשר עם המתים, אלא אולי להחזיר אותם לחיים.
&nbsp
אהבתי את הפלאשבק בהתחלה עם כל המטפלות שעברו עד שהאבא הביא את "אמא". אבל האם המטפלות האחרות האלו מתו? זה די מטריד.
&nbsp
צ'הצ'ה והייזל בקרב גדול אחרון, אבל מקבלים דחיה כשההנדלר חוזרת. מן הסתם היא תשלח אותם למשימה להבטיח את סוף העולם. אבל הייזל רוצה עכשיו להציל את העולם, אז מה יהיה עם זה?
&nbsp
נותר פרק אחד לעונה ואני מניח שיסגרו את סיפור האפוקליפסה. אני מקווה שנגלה כיצד האבא ידע שהאפוקליפסה מתקרבת.
אבל אני לא אתפלא אם ישארו דברים פתוחים בשביל עונות עתידיות.
אני ממש מקווה שואניה לא תמות בסוף, אבל יש לי תחושה שזה אכן יקרה.
&nbsp
ואם אפשר אני רוצה שנראה את הכוח של בן בפעולה (בפלאשבק מן הסתם). אולי באופן שיכלול את המוות שלו.
 
אני אדבר עליו
ספוילר 9

אבל בעיקר בגלל שעדיין לא ראיתי את 10 ורק הערב אגיע אליו אז אני תקועה על מה שאני בינתיים יודעת.
&nbsp
מסכימה עם כל מה שכתבת - ובעיקר עם ההלם שלאונרד מת. אז המשפחה אשכרה האחראית הבלעדית ליצירתה של האפוקליפסה, שזה לא היה צפוי, כי חשבתי שאיכשהו הוא יוביל את וניה לזה או שהמוות שלו יהיה טריגר לזה. בסוף היא זו שהרגה אותו ואפילו לא הזילה דמעה.
&nbsp
הפלשבקים של וניה ממש מטרידים בהתעללות של האב אבל גם בזה שהם מראים את הצד השני, של האופי שלה. כלומר, זה נכון שהאבא דפק אותה קשות - אבל גם אי אפשר לברוח מזה שבאופי שלה, בגרעין המקורי של מי שהיא - יש איזושהי נטייה סוציופתית. ילד לא אמור לרצוח אינספור מטפלות רק כי הן מכריחות אותו לאכול דייסה. ילד רגיל שמורד ידפוק על השולחן או יברח לחדר או יצרח או יזרוק את הקערה - ילד עם כוחות אמור לעשות את כל זה רק בווליום יותר גבוה - אבל לא לפגוע במטפלת עצמה. מה שאני מנסה להגיד זה, שנכון שהאופן שבו גידלו אותה מנע ממנה ללמוד לשלוט על הכוחות שלה ולהדחיק אותם, אבל בו זמנית - האחרים, שגם להם יש כוחות, לא רצחו אנשים (עד כמה שאנחנו יודעים אז נישאר עם ההנחה הזו) רק כי הם לא באו להם טוב בעין או כי לא התחשק להם לעשות את מה שאומרים להם.
&nbsp
נראה לי שאני אומרת משהו לא פופולארי כי כולנו חושבים שהאבא נוראי - אבל אני חושבת שאם מסתכלים גם על הצד שלה, יש שם באופי המקורי שלה, איזשהו גרעין סוציופתי שלא מתחשב בסבלם של אחרים או בכלל קולט אותו כסבל. לרצוח כל כך הרבה נשים בלי שזה בכלל יעורר אצלה תגובה - זה לא משהו רגיל - ועובדה ששאר הילדים לא עשו זאת. אם אנחנו משווים אותה לבן שלא רצה להיכנס לחדר בבנק - אז אנחנו יכולים לראות שהאופי הוא לא תולדה של העובדה שיש לך כוחות - אלא הכוחות הן פרקטיקה של האופי שיש לך.
&nbsp
זה מאוד מעניין ביחס לאופי שלה היום כבוגרת - כי היא כל הסדרה עוברת כמישהי מאוד רגישה ועדינה - אבל ברגע שהיא מתרגזת על אליסון, היא רוצחת אותה. וברגע שהיא כועסת על לאונרד, היא רוצחת אותו. והנטייה לחשוב היא מיד "זה בגלל שהיא לא שולטת על הכוחות שלה" וזה גם התירוץ שלה. אבל זה מה שהיא עשתה תמיד בעצם, עוד בעבר ולא רק עכשיו.. וזה משהו שהאחים שלה לא עשו... לפחות לא כולם.
&nbsp
הקטע שיש קשר בין הרגשות שלה לכוח שלה כנראה עושה את ההבדל. אז השאלה שעולה בעיניי היא מהו סוג האימון שהיא הייתה צריכה - ללמוד לשלוט על הכוחות או בעצם ללמוד לווסת את עוצמת הרגשות שלה. ונראה לי שפה האבא טעה כי כנראה שהאפשרות השנייה הייתה נכונה יותר.
אם עצבים של ילדה על אכילת דייסה כל כך גדולים שהם גורמים לה לרצוח - אז יש פה עניין של וויסות רגשי. למה היא מתרגזת עד לרמה הזו? למה לא לרמה בה היא משליכה את הצלחת פשוט? למה את הבן אדם? ולמה אסור להגיד לה מה לעשות? או מאיפה מגיע המרד הפנימי הזה בכל דבר שלא בא לה לעשות? הרי ילדים - בסך הכל גדלים לתוך מציאות בה לא תמיד הם עושים את מה שבא להם. אולי אפילו רוב הזמן - לצחצח שיניים, ללכת לישון מוקדם וכן הלאה..
&nbsp
בקיצור, אני מקווה שתמונת האופי שלה תתבהר יותר בפרק הסיום.
&nbsp
לסיכום, זה שהכעס והאכזבה והצער שלה יכולים לגרום לאפוקליפסה ברור לנו מלפני הרבה פרקים כבר. אבל בעיניי השאלה האמיתית היא - האם זהו תוצר של הדיכוי של הכוחות או שאולי ממילא היא הייתה גורמת לאפוקליפסה עוד כשהייתה קטנה (בגלל מי שהיא) והאבא פשוט דחה את זה בכמה שנים??
&nbsp
 

didalf

Well-known member
וואי זה מחשבה מעניינת


לא חשבתי על זה בכלל.
&nbsp
אבל הערה קטנה: את אליסון היא הרגה בטעות כי היא באמת לא שלטה בכוחות שלה.
את לאנרד היא הרגה בכוונה ושלטה בדיוק במה היא עושה - כיוונה אליו כל חפץ חד בבית.
 
ספוילר - פרק 9. תיכף מתחילה את 10


לא יודעת.. אני יודעת שהיא הצטערה על זה אחרי שהיא עשתה את זה או אולי לא תכננה את זה מראש, אבל היא כן עשתה את התנועה החדה של החיתוך עם הקשת לכיוון הצוואר - אז עד כמה זו באמת תאונה? נגיד בשפה משפטית זה אולי לא רצח, אבל זו בהחלט הריגה.
נראה לי שבאותה שנייה, בחמת הזעם, היא לגמרי התכוונה - ונראה לי שבאותה שנייה היא שלטה בכוחות שלה - כי היא עשתה את התנועה והתנועה קרתה כפי שהיא רצתה - אבל שאולי היא לא הייתה בשליטה על הרגשות שלה, ואז שוב - עד כמה היא צריכה לקבל פס על זה שהיא הרגה אותה?
אני אוהבת את הדמות, אבל לדעתי היא הרבה יותר אפלה ממה שהדמויות האחרות נותנות לה קרדיט וממה שהיא נותנת לעצמה. והכי קל להגיד "לא התכוונתי" על משהו שעשית ולהגיד "אני לא בשליטה" כתירוץ - אבל אם זה לא אירוע חד פעמי, ובמקרה שלה זה לא - אז עד כמה התירוץ הזה תופס? אז בתחושה שלי זה פחות סיפור של "גיבור טוב שלא שולט בכוחות שלו ובטעות הורג מישהו" ויותר "גיבור מורכב שמשתמש בכוחות שלו לאינטרסים שלו והורג את מי שעומד בדרכו לטוב ולרע וצריך ללמוד לשלוט בעצמו ולא בכוחות שלו"
 

didalf

Well-known member


היא רצתה למנוע ממנה להמשיך את המשפט. אני עדיין לא חושבת שהמטרה הייתה אשכרה לחתוך לה את הגרון שתדמם למוות. רק לפגוע בה מספיק שתשתוק באותו רגע.
&nbsp
וכן יש איזה קטע מוזר עם האייקון של הכובע
 
לא ממש מסכים איתך


לגבי ואניה (ויותר בהקשר למה שכתבת בהודעה הקודמת)
קודם כל לגבי זה שהיא הרגה מטפלות שלה כשהיא הייתה ילדה בת 4.
ילד בן 4 לחלוטין יכול להתעצבן נורא על מישהו. כמו שאת אומרת ילד יכול לזרוק קערה על אמא שלו. העניין הוא שכשילד זורק קערה שום דבר לא קורה. זה לא אשמת ואניה שכשהיא הייתה מתפרצת בכעס היו לזה תוצאות של ממש. חוץ מזה שילדים קטנים לא ממש ערוכים להבין את המשמעות של מוות, אני לא אתפלא אם בכלל לא הסבירו לה מה קרה למטפלות האחרות.
&nbsp
ולגבי מה שקרה עם אליסון - אומנם זה היה נוראי, אבל גם זה מובן במידה מסויימת.
היא יודעת שלאליסון יש כוח לגרום לשלוט באנשים עם הקול שלה. היא בדיוק גילתה שאליסון השתמשה בעבר בכוח הזה כדי להשפיע עליה באופן עצום. היא באותו רגע באופן מובן בהתמוטטות רגשית. אז היה לה דחף ראשוני להגן על עצמה והיא לא ידעה את עוצמת הכוח שלה.
זה כמו אם בן אדם נסער מאוד ופתאום מישהו מרים פטיש מעל הראש שלו, האינסטינקט הראשוני זה להגן על עצמך, אולי לדחוף את האדם הזה. עכשיו דמייני שהאדם הזה נמצא בגוף שהוא הרבה יותר חזק ממה שהוא רגיל, הוא בקלות ידחוף הרבה יותר חזק ממה שנחוץ.
&nbsp
אני כן מסכים גם שיש משהו אפל בואניה. הקנאה של שנים רבות שהיית סוג של התעללות רגשית של כל חייה בטח גרמה לזה. זה התבטא במידה מסויימת בכך שהיא כתבה ספר שבו היא חשפה את הסודות של המשפחה למרות שהיא ידעה שהם ישנאו את זה.
 
ספוילר - 9

חצי מקובל עלי הקטע עם אליסון למרות שגם לא לגמרי אבל אני מבינה מה שניכם אומרים. ומוכנה לתת לה ליהנות מהספק.
&nbsp
ביחס לילד בן 4 - לא מסכימה. גם ילד רגיל לא זורק קערה על אמא שלו ואם הוא עושה את זה, תיאורטית - הוא אמור להבין שלא עושים את זה אחרי הפעם הראשונה, אלא אם יש לו בעיות התנהגותיות או רגשיות כלשהן. ילדים בני ארבע יודעים מה זה לפגוע במישהו, הם מזהים מתי למישהו יורד דם ומתי מישהו בוכה או מתי מישהו עף באוויר ונדפק בארון ולא קם יותר. בגן הילדים מתייחסים שונה לנשיכה של ילד בן שנתיים לנשיכה של ילד בן 4, מבחינת בגרות ויכולת ההבנה שלו שלא נושכים ילד אחר גם כשמתרגזים. מספיק שיש לי חתך נייר, הבת שלי שהיא בת שתי דקות לארבע, הולכת להביא פלסטר כי היא מבינה שכואב לי. אז נכון שוניה גדלה בסביבה לא נורמטיבית - אבל גם אחים שלה - ולכן לדעתי יש בה גרעין בעייתי מאוד באופי עצמו. אפילו סוציופתי.
 
אולי את צודקת


האחיין הכי קטן שלי כרגע בן 10 ובמרחק השנים קשה לי להבדיל בין גיל שנתיים לגיל 4.
אני מודע באמת שיש עניין שלם לגבי כיצד מטפלים בילד שנושך.
יש עדיין הבדלים והעיקר הוא שאיך שזה נראה הכוח של ואניה קשור למצב רוח שלה. כלומר זה לא שראו שהיא אקטיבית דוחפת את המטפלות עם המוח שלה. כלומר זה יותר כמו לגרום לכך שילד יצליח לשלוט לא לבכות מאשר שלא יזרוק קערה.
דבר שני זה שאני לא בטוח שכל המטפלות מתו. ממה שזכור לי זה היה ברור רק לגבי האחרונה שהיא בטח מתה. הגיוני מאוד שבמקרים האחרים ואניה כן ראתה את המטפלת קמה.
ולאור זה שביטוי של הכוח לא היה כל כך מכוון ממנה יכול להיות שהיא אפילו לא הבינה ממש שמה שקרה היה אשמתה.
כלומר כל זה נתון לפירוש, אבל בעיקר פשוט לא ראינו מספיק כדי לדעת.
&nbsp
את מעלה את זה שלא קרה עם האחים שלה, אבל גם זה משהו שאנחנו לא יודעים. אנחנו רק יודעים שבמשום מקרה איתם זה לא היה חמור עד כדי כך שרג'ינלד החליט לדכא להם את היכולות.
אפילו עם לות'ר שכל כך בשליטה עצמית קשה להאמין שהוא לא שבר לפעמים דברים בעצבים כשהוא היה ילד. בהחלט הגיוני (לאור מה שאנחנו יודעים על אליסון המבוגרת) שאליסון השתמשה בכוח שלה לגרום לאחים שלה ומטפלות שלה לעשות כל מיני דברים. אגב, יכול להיות שזאת הייתה עוד סיבה לאמא הרובוטית, הגיוני שהכוח של אליסון לא עובד עליה.
 
אתה מעלה פה המון הנחות - ספוילרים לעונה

אני מסכימה שאנחנו לא יודעים הרבה דברים, אבל רק על בסיס מה שראינו על המסך - הפרשנות שלי לגבי וניה היא שיש בה אפלה פנימית או עמוקה יותר מאשר באחים שלה.
אני יכולה לדמיין מיליון דברים שהאחים עשו, אבל אני מנסה להישען רק על הטקסט שהראו לי.
אני לא כל כך טוענת שהיא סוציופתית (רק שאולי יש לה נטייה כלשהי?) ואני גם לא פסיכולוגית או מבינה בזה יותר מדי, סתם נראה לי שכשמישהו יכול לפגוע בכל כך הרבה אנשים, גם אם הוא צעיר (למרות ששוב, לדעתי גיל 4 הוא לא כל כך צעיר להבנה של "מהו כאב" "מהי פגיעה" "מה זה אסור") ולא אכפת לו או לא מגיב, אז פשוט יש לו בעיה התנהגותית או רגשית כלשהי.
בקיצור, עיקר הטענה שלי היא: "אני לא שולטת בכוחות שלי בגלל אבא שלי" זה לא תירוץ מספיק טוב בעיניי למעשים שלה כי היא לא שלטה בהם גם קודם, או ליתר דיוק, לא שלטה ברגשות שלה בצורה קיצונית.
אני אשמח אם הם יחקרו את הכיוון הזה בעונה הבאה והיא תעשה עם עצמה חשבון נפש מה מכל זה הוא תוצר של הדחקת הכוחות ומה תוצר של מי שהיא באמת.
 

twisted nerve1

New member
אם מה שאת אומרת נכון


בעיני יש פאק בבניה של הדמות של וניה. בבגרותה היא ממש לא סוציופתית. לדעתי היוצרים לא התכוונו לעשות אותה סוציופתית, ואם מה שאת מתארת לגבי המטפלות מעיד על סוציופטיה, הם כנראה לא עשו את במחשבה שכך זה יקרא. האמת שהסצנה הזאת באמת הרגישה לי קצת ooc עבורה.
 
ספוילרים לפרק 9-10

אני לא בטוחה שסוציופתיות זה האבחון הנכון
אני לא פסיכולוגית, סתם ממה שאני יודעת על קהות רגשית וחוסר יכולת לחוש אמפתיה - זה מה שעלה לי. אבל אני כן חושבת שיש לה בעיה כלשהי (רגשית, התנהגותית) ושזה לא טופל נכון. למעשה, מה שטיפלו בו (וגרוע) זה הסימפטום של שימוש בכוח. אבל הבעיה נמצאת בתוכה, משהו בוויסות הרגשי שלה שמגיב בעוצמה ולא בפרופורציה.
האמת שגם בפרק 10 רואים את זה. הילדה (היא עצמה בהשתקפות) אומרת לה "embrace who we are" ואני הבנתי את זה גם במובן של הכוחות וגם במובן של האופי שלה... שוב, זה הכל פרשנות שלי. אבל היא פשוט לא מרגישה לי כמו "הענק הירוק" שזה כאילו שני אנשים שונים, אלא מישהו יותר כמו - אוף אני לא מבינה בגיבורי על - אבל מישהו שיש בתוכו צדדים טובים ורעים והוא צריך ללמוד לחיות עם שניהם בכפיפה אחת.
&nbsp
בנוגע לבגרותה - אני לא יודעת איזה כדורים היא קיבלה, אבל שימוש לאורך שנים בכדורים פסיכיאטריים יכול לגרום לך להתנהג אחרת לגמרי מאיך שהיית אם לא היית תחת מרשם. אני ממש מסכימה שהיא לא עוברת בתור סוציופתית או אפילו בתור מישהי שיש בה גרם רוע. האמת, שהיה יכול להיות מגניב אם היו בונים את זה אחרת.
 
אקדמיית המטריה פרק 1X10
+ דיבור כללי על העונה

פרק סיום העונה!
&nbsp
כאן אפשר לדבר באופן כללי על כל העונה כשמסיימים.
 

didalf

Well-known member
האם סיימתי את הסדרה ביומיים?
להכל


כן

&nbsp
אממ אוקי אני לא יודעת מה אני חושבת על הסוף היה קצת מטורלל מידי.
&nbsp
אוקי אז איכשהו אליסון חיה אבל לא יכולה לדבר, אירוני כי עכשיו היא לא יכולה להשתמש בכוח שלה גם אם היא רוצה. לא שהיא השתמשה בו גם ככה לאורך הסדרה.
&nbsp
אוף כל היחס שלהם, בעיקר של לותר, לואניה זה טעות אקסמן קלאסית. אם במקום לכלוא אותה ולצאת נגדה הם היו מקבלים אותה ומרגיעים אותה אז הם באמת היו מונעים את האפוקליפסה, אידיוטים. ברור שאם פאקינג תכלא אותה היא תהיה כועסת ומסוכנת יותר!!!!!!
&nbsp
טוב הקטע באולם באולינג עם האמא שבאה לשאול אם "הילד" לא יעדיף לשחק עם ילדים בגילו... אם האבות שלו מסכימים הרג אותי

&nbsp
איך לותר עבר במסילה של הבאולינג לעזאזל?

&nbsp
אהבתי את הקטע ואפילו קצת התרגשתי כשקלאוס הצליח לתעל את הכוחות של בן. זה היה יפה, בעיקר איך שכולם הסתכלו עליו.
&nbsp
אני קצת שמחה שבסוף הם לא הצליחו למנוע את האפוקליפסה. אבל זה קצת הזוי שזה קרה כי היא שלחה קרן שפגעה בירח
אבל שיהיה. ומה עכשיו כולם יהיו בני 13 שוב?
&nbsp
ומה עם קלאוס ודייב? למה הוא לא הצליח לראות אותו שוב?
ולמה עכשיו אני אוהבת זוג שהיה שניה ורבע על המסך?

&nbsp
לסיכום :
1. זאת הייתה סדרה מאד מהנה
2. אתם ממש איטיים
3. יש לי יותר מידי זמן פנוי
4. נייתן מהמם
 
באמת מצחיק היה הקטע


עם האשה ששאלה אם 5 רוצה לשחק עם ילדים בני גילו.
השחקן עושה כזאת עבודה טובה שקשה לי בכלל שלא לחשוב עליו בתור המבוגר שבחבורה.
&nbsp
כן, לכלוא את ואניה זה באמת טעות נוראית. אבל זה באמת מסוג הטעויות שאנחנו מודעים להם מהצד. מהנקודת מבט של לות'ר אני מבין את ההגיון.
&nbsp
התרחש כל כך הרבה שאין לי בעיה שלא פינו זמן לנושא דייב. אבל אני מאוד מקווה שיחזרו לזה בעונה הבאה. במיוחד עכשיו שקלאוס יודע שהוא יכול בערך להחזיר את המתים.
 

didalf

Well-known member
אני לא מבינה


את ההגיון גם מהצד של לותר. איךךךךך זה הגיוני יותר לכלוא אותה ולהתסיס אותה עוד יותר במקום לדבר איתה ולקבל אותה ולהרגיע אותה. ועוד היא באה לבקש סליחה ועזרה היא לא באה לתקוף.
&nbsp
זה ההבדל ביני לבינך. הייתי מוותרת על הרבה דברים אחרים בשביל יותר זמן לקלאוס ודייב
 

twisted nerve1

New member
זה הקטע שאת לא מבינה בניק!

הוא הומופוב!
זה מסביר כ"כ הרבה- למה הוא לא מתלהב מהג"ש, למה הוא נגד גאלוויץ'. הכל מתחבר עכשיו!!
 
למעלה