רכבות ´איטיות´?
מישהו באמת חושב שהציבור יסכים לנסוע ברכבות שנקראות ´איטיות´ או ´עוצרות´? לדעתי האישית, אפילו המינוח הקיים ´מאספות´ יותר טוב. בלי קשר, הרעיון הוא נכון באופון עקרוני (לדעתי) אבל אינני מבין מספיק בהיבטי תכנון לוח זמנים חוץ מזה שאני יודע שזו מלאכה מאוד-מאוד מורכבת, אפילו עם תוכנות המחשב המשוכללות שמפעילה רכבת ישראל.
רכבות ´איטיות´?בדיוק לזה התכוונתי
שתהיה רכבת מהירה מב"ש לנהריה, עם תחנות בקרית-גת, לוד, ת"א (רק בתחנה אחת או 2), בנימינה, חיפה (תחנה אחת), עכו ונהריה. אני גם חושב שהיה רצוי שיהיו רכבות איטיות (אלה שעוצרות בכל תחנה, נראה לי מצחיק לקרוא לרכבת אשדוד-בנימינה פרברית) מאשדוד עד חיפה, או לחילופין שהפרברית הצפונית תתחיל מבנימינה. במקום שהרכבת המהירה תחכה לאיטית צריך שהמהירה תעקוף את האיטית בתחנה באמצע הדרך, שם מי שנוסע עד תחנת הקצה יחליף לרכבת המהירה ולהפך. למי שהתקשה בהבנה... נניח שרכבת איטית מאשדוד תגיע לבנימינה, 5 דקות אח"כ תגיע רכבת מהירה מבאר-שבע ותמשיך לנהריה. 5 דקות אח"כ תצא רכבת איטית לקרית מוצקין או עכו (ובעתיד לכרמיאל). הנוסעים בין התחנות הראשיות יסעו ברכבת המהירה ולא יצטרכו להחליף רכבות. מי שנוסע מתחנה קטנה בדרום לתחנה ראשית בצפון יסע באיטית עד בנימינה ושם יחליף למהירה. מי שנוסע מתחנה ראשית בדרום לתחנה קטנה בצפון יסע במהירה לבנימינה ויחליף לאיטית. מי שיסע מתחנה קטנה בדרום לתחנה קטנה בצפון יסע באיטית לבנימינה ויחליף לאיטית. הוא יצטרך לחכות הכי הרבה זמן... תגידו לי אם זה הגיוני ואם יש בעיה לבצע את זה באופן עקרוני (לא אם יש בעיה טכנית כרגע שניתנת לפתרון בעתיד).
מישהו באמת חושב שהציבור יסכים לנסוע ברכבות שנקראות ´איטיות´ או ´עוצרות´? לדעתי האישית, אפילו המינוח הקיים ´מאספות´ יותר טוב. בלי קשר, הרעיון הוא נכון באופון עקרוני (לדעתי) אבל אינני מבין מספיק בהיבטי תכנון לוח זמנים חוץ מזה שאני יודע שזו מלאכה מאוד-מאוד מורכבת, אפילו עם תוכנות המחשב המשוכללות שמפעילה רכבת ישראל.