באשדוד הרציף קצר...
ואפילו 2 מערכי קרונועים לא נכנסים... אבל בונים תחנה חדשה ויש לקוות שזה יסתדר... לא ממש קשור אבל רציתי לדעת... האם יש תוכנית לרכבות נוסעים בקו בין אשקלון וקרית-גת?
באשדוד הרציף קצר...מסילות צדדיות וקרונועים
דווקא יש די הרבה תחנות פרבריות בארץ עם שלוחות נוספות עם רציפים מלבד הקו הראשי, כמו בנימינה, חדרה מערב, נתניה, עכו, עתלית, לוד ורחובות. לא תמיד זה מספיק, ולא תמיד זה במקום הנכון, אבל אם מחליטים שצריך להשקיע, אז משקיעים ומשנים (אפשר להוסיף בבית יהושע, בכפר חב"ד, בבאר שבע צפון ועוד). היתרון היחיד של רכבת מתפצלת על שתי רכבות הוא בקיבולת המסילה. הכוונה היא שאם הדרישה לשני יעדים (כמו ראשונים ורחובות, לדוגמה) לא מספיק גדולה בשביל למלא רכבת שלמה, אולי כדאי להוציא רכבת שתתפצל בדרך, וכך לחסוך בקיבולת מסילה שתשמש רכבות אחרות. לגבי הקרונועים (ולא ´קרוניות´...) - מרבית התחנות שבשימוש היום בארץ מצוידות ברציפים בעלי אורך של בין 300-200 מטר - די והותר לשלושה מערכי IC3. לפעמים גם ניתן לראות חמישה מערכים כאלו עובדים ביחד. התחנה הבולטת כיוצאת דופן לכלל זה היא דווקא תל-אביב השלום החדשה יחסית. אל תשאלו אותי למה קרתה הפשלה הזו.
ואפילו 2 מערכי קרונועים לא נכנסים... אבל בונים תחנה חדשה ויש לקוות שזה יסתדר... לא ממש קשור אבל רציתי לדעת... האם יש תוכנית לרכבות נוסעים בקו בין אשקלון וקרית-גת?