רכבת טליטינג !!!!!!!!!!!

מצב
הנושא נעול.
רכבות ´איטיות´?

בדיוק לזה התכוונתי
שתהיה רכבת מהירה מב"ש לנהריה, עם תחנות בקרית-גת, לוד, ת"א (רק בתחנה אחת או 2), בנימינה, חיפה (תחנה אחת), עכו ונהריה. אני גם חושב שהיה רצוי שיהיו רכבות איטיות (אלה שעוצרות בכל תחנה, נראה לי מצחיק לקרוא לרכבת אשדוד-בנימינה פרברית) מאשדוד עד חיפה, או לחילופין שהפרברית הצפונית תתחיל מבנימינה. במקום שהרכבת המהירה תחכה לאיטית צריך שהמהירה תעקוף את האיטית בתחנה באמצע הדרך, שם מי שנוסע עד תחנת הקצה יחליף לרכבת המהירה ולהפך. למי שהתקשה בהבנה... נניח שרכבת איטית מאשדוד תגיע לבנימינה, 5 דקות אח"כ תגיע רכבת מהירה מבאר-שבע ותמשיך לנהריה. 5 דקות אח"כ תצא רכבת איטית לקרית מוצקין או עכו (ובעתיד לכרמיאל). הנוסעים בין התחנות הראשיות יסעו ברכבת המהירה ולא יצטרכו להחליף רכבות. מי שנוסע מתחנה קטנה בדרום לתחנה ראשית בצפון יסע באיטית עד בנימינה ושם יחליף למהירה. מי שנוסע מתחנה ראשית בדרום לתחנה קטנה בצפון יסע במהירה לבנימינה ויחליף לאיטית. מי שיסע מתחנה קטנה בדרום לתחנה קטנה בצפון יסע באיטית לבנימינה ויחליף לאיטית. הוא יצטרך לחכות הכי הרבה זמן... תגידו לי אם זה הגיוני ואם יש בעיה לבצע את זה באופן עקרוני (לא אם יש בעיה טכנית כרגע שניתנת לפתרון בעתיד).
רכבות ´איטיות´?
מישהו באמת חושב שהציבור יסכים לנסוע ברכבות שנקראות ´איטיות´ או ´עוצרות´? לדעתי האישית, אפילו המינוח הקיים ´מאספות´ יותר טוב. בלי קשר, הרעיון הוא נכון באופון עקרוני (לדעתי) אבל אינני מבין מספיק בהיבטי תכנון לוח זמנים חוץ מזה שאני יודע שזו מלאכה מאוד-מאוד מורכבת, אפילו עם תוכנות המחשב המשוכללות שמפעילה רכבת ישראל.
 

nitsansh

New member
לא אכפת לי איזה שם יתנו להן...

רכבות ´איטיות´?
מישהו באמת חושב שהציבור יסכים לנסוע ברכבות שנקראות ´איטיות´ או ´עוצרות´? לדעתי האישית, אפילו המינוח הקיים ´מאספות´ יותר טוב. בלי קשר, הרעיון הוא נכון באופון עקרוני (לדעתי) אבל אינני מבין מספיק בהיבטי תכנון לוח זמנים חוץ מזה שאני יודע שזו מלאכה מאוד-מאוד מורכבת, אפילו עם תוכנות המחשב המשוכללות שמפעילה רכבת ישראל.
לא אכפת לי איזה שם יתנו להן...
מצדי שימשיכו לקרוא להן פרבריות... למרות שזה מגוחך לקרוא לבנימינה פרבר של ת"א כשהיא יותר קרובה לחיפה... הענין הוא שכיום הרכבת מהמרכז לנהריה היא לא ממש רכבת בין עירונית. היא מהירה מת"א עד בנימינה אבל משם עד נהריה היא הופכת לרכבת איטית ועוצרת (כמעט) בכל תחנה. להערכתי לפחות 10 דקות היו נחסכות לנוסעים לעכו ונהריה אם היו עצירות רק בחיפה. בקטע מת"א לבנימינה זה בערך ההבדל בין רכבת בין עירונית ורכבת פרברית. הרכבת הבין-עירונית נוסעת מת"א לבנימינה ב-27 דקות לעומת 40 דקות ברכבת פרברים. אם תדירות הרכבות המכונות פרבריות תהיה 10 דקות בשעות השיא, כמו שרכבות פרבריות אמיתיות צריכות להיות, יהיה מצב שמי שנוסע למשל מנתניה לקרית מוצקין יגיע יותר מהר אם הוא יחליף בבנימינה לרכבת מהירה לחיפה ושם לרכבת פרברית, מאשר אם הוא יסע מבנימינה בפרברית. יש אנשים שבשביל להגיע 10 דקות קודם יהיו מוכנים להחליף רכבת עוד פעם, אם ההחלפה תהיה קלה ומהירה. אני מניח שזה לא ניתן ליישום במצב התשתית והנייד הקיימים בעתיד הנראה לעין, וכנראה גם אין הצדקה כלכלית לתדירות גבוהה כזאת. זה צפוי להיות כדאי אחרי השלמת הקוים לירושלים וכפר-סבא ומודיעין וראשל"צ ואשקלון וכרמיאל , שחלקם נמצאים בשלבי ביצוע והשאר מתוכננים לשנים הקרובות.
 
רכבות פרבריות

לא אכפת לי איזה שם יתנו להן...
מצדי שימשיכו לקרוא להן פרבריות... למרות שזה מגוחך לקרוא לבנימינה פרבר של ת"א כשהיא יותר קרובה לחיפה... הענין הוא שכיום הרכבת מהמרכז לנהריה היא לא ממש רכבת בין עירונית. היא מהירה מת"א עד בנימינה אבל משם עד נהריה היא הופכת לרכבת איטית ועוצרת (כמעט) בכל תחנה. להערכתי לפחות 10 דקות היו נחסכות לנוסעים לעכו ונהריה אם היו עצירות רק בחיפה. בקטע מת"א לבנימינה זה בערך ההבדל בין רכבת בין עירונית ורכבת פרברית. הרכבת הבין-עירונית נוסעת מת"א לבנימינה ב-27 דקות לעומת 40 דקות ברכבת פרברים. אם תדירות הרכבות המכונות פרבריות תהיה 10 דקות בשעות השיא, כמו שרכבות פרבריות אמיתיות צריכות להיות, יהיה מצב שמי שנוסע למשל מנתניה לקרית מוצקין יגיע יותר מהר אם הוא יחליף בבנימינה לרכבת מהירה לחיפה ושם לרכבת פרברית, מאשר אם הוא יסע מבנימינה בפרברית. יש אנשים שבשביל להגיע 10 דקות קודם יהיו מוכנים להחליף רכבת עוד פעם, אם ההחלפה תהיה קלה ומהירה. אני מניח שזה לא ניתן ליישום במצב התשתית והנייד הקיימים בעתיד הנראה לעין, וכנראה גם אין הצדקה כלכלית לתדירות גבוהה כזאת. זה צפוי להיות כדאי אחרי השלמת הקוים לירושלים וכפר-סבא ומודיעין וראשל"צ ואשקלון וכרמיאל , שחלקם נמצאים בשלבי ביצוע והשאר מתוכננים לשנים הקרובות.
רכבות פרבריות
עקרונית, אני מסכים עם כמעט כל מה שכתבת, וחלקים נכבדים מזה כבר כתבתי בהודעות קודמות (שוב, ראו את ההודעה המפורטת שכתבתי על מאפייני רכבות פרבריות). דרך אגב, בראיית התכנון הכולל של רכבת ישראל, נהריה דווקא נחשבת על מפת רכבת הפרברים של חיפה כבר בתוכניות משנות ה-70, גם אם תפעולית זה מתבטא רק בתורה מועטה כיום.
 

איליה.

New member
רעיון בקשר לפרבריות

רכבות פרבריות
עקרונית, אני מסכים עם כמעט כל מה שכתבת, וחלקים נכבדים מזה כבר כתבתי בהודעות קודמות (שוב, ראו את ההודעה המפורטת שכתבתי על מאפייני רכבות פרבריות). דרך אגב, בראיית התכנון הכולל של רכבת ישראל, נהריה דווקא נחשבת על מפת רכבת הפרברים של חיפה כבר בתוכניות משנות ה-70, גם אם תפעולית זה מתבטא רק בתורה מועטה כיום.
רעיון בקשר לפרבריות
להמשיך את הפרברית של חיפה עד בנימינה. ככה הרכבות הבינעירוניות לא יצטרכו לעצור בעתלית, בזכרון המתוכננת ובכל תחנה אחרת שעתידה לקום בין בנימינה לחיפה.
 

nitsansh

New member
אתה כבר השלישי שמציע את זה...

רעיון בקשר לפרבריות
להמשיך את הפרברית של חיפה עד בנימינה. ככה הרכבות הבינעירוניות לא יצטרכו לעצור בעתלית, בזכרון המתוכננת ובכל תחנה אחרת שעתידה לקום בין בנימינה לחיפה.
אתה כבר השלישי שמציע את זה...
 

איליה.

New member
מצטער ../images/Emo10.gif לא קראתי את הכל.

אתה כבר השלישי שמציע את זה...
מצטער
לא קראתי את הכל.
 

nitsansh

New member
אתה כבר השלישי שמציע את זה...

רעיון בקשר לפרבריות
להמשיך את הפרברית של חיפה עד בנימינה. ככה הרכבות הבינעירוניות לא יצטרכו לעצור בעתלית, בזכרון המתוכננת ובכל תחנה אחרת שעתידה לקום בין בנימינה לחיפה.
אתה כבר השלישי שמציע את זה...
 

אדיה

New member
הערות להצעתך

רכבות פרבריות
באופן עקרוני אני מסכיפ שהשיטה צריכה להיות של תחנות ראשיות ותחנות פרבריות. השאלה היא האם הציבור הישראלי של שנת 2005 יהיה בשל מספיק בשביל לקבל את הצורך להחליף לפחות פעמיים רכבת במהלך הנסיעה, בנוסף להחלפות הדרושות בשביל להגיע לרכבת? האם רכבת ישראל ושאר מפעילי התחבורה הציבורית יהיו מספיק בשלים בשביל ליצור קישורים כמו בשווייץ, כך שזמן ההמתנה בכל החלפץ אמצעי תחבורה יהיה פחות מ-5 דקות? בהמשך להתייחסות לפרבריות של איזור תל-אביב, הרשו נא לי לעשות פירוט דומה של המצב בחיפה. כיום, כל הרכבות מנהריה לתל-אביב עוצרות בכל שלוש התחנות הנקראות ´חיפה´, ואני מניח שבעתיד גם יעצרו כולן בתחנת ´לב המפרץ´, שאמנם נחשבת מבחינת כרטיסי הנסיעה ברכבת כאילו היא בעיר אחרת אבל בהחלט נמצאת בתחום של חיפה ואפילו צמודה לתחנה המרכזית של חיפה... בנוסף הרכבות האלו עוצרות כולן גם בתחנות קריית מוצקין וקריית חיים (שנמצאת אף-היא בשטח השיפוט של חיפה). פרבריות בחיפה מתחילות מנהריה או עכו או מוצקין, חלקן עוצרות גם בחוצות המפרץ, וכן בכל שאר התחנות של חיפה. לכשתפתח התחנה המרכזית של חוף הכרמל (שבניגוד למרכזית המפרץ, יהיה ממנה ממש חיבור ישיר לתחנת הרכבת) אני מציע לבטל את העצירות הבין-עירוניות בכל התחנות בתחום השטח של חיפה (כולל בית המכס שנמצאת בבנייה כעת) מלבד שתי אלו הצמודות לתחנות המרכזיות החדשות (לב המפרץ וחוף הכרמל) ןלהפעיל שירות פרברי מקושר. כך, נוסע מתחנת נהריה אל העיר התחתית בחיפה ייסע ברכבת הבין עירונית עד ללב המפרץ, שם יחליף לרכבת הפרברית אל חיפה מרכז. חיילי חיל הים שגרים בנתניה ייסעו בפרברית עד לבנימינה, ושם יחליפו לבינעירונית לחיפה חוף הכרמל ומשם פרברית לחיפה בת-גלים. נשמע מסורבל? זו רק ההתחלה. אם תחשבו על זה לשנייה, הרי שבשביל שזה יילך, יש צורך שתהיה רכבת פרברית בכל כיוון גם לפני וגם אחרי הרכבת הבינעירונית(!), כדי שגם מי שנוסע מחיפה בת-גלים לנתניה יוכל להגיע אל הרכבת הבינעירונית בחוף הכרמל בלי להתעכב ובלי צורך לנסוע ´אחורה´ ללב המפרץ כדי לתפוס את הבינעירונית ´קדימה´ לבנימינה. ואם תקחו בחשבו שרכבת ישראל מתכוונת להפעיל ב-2004 כבר כ-3 רכבות מדי שעה מנהריה לתל-אביב, זה אומר שמתחיל להיות די צפוף באיזור חיפה... מזל שרכבת ישראל לא שמה יותר מדי ז*ן על חיפה והצפון כיום, ואני לא מכיר שום מחשבות ליישם את התכנית שלי, אם כי גוש דן זה סיפור קצת שונה. אבל לא הכל אבוד, מפני שיש לי עוד רעיון קטן, שאולי יעזור ליישם את הרעיון הקודם שהעליתי. אחת מהתכניות הקרובות של משרד התחבורה היא לשקם את תחנת זכרון יעקב, הזכורה לטוב. כיום, תכניות רכבת ישראל מתייחסות לתחנה זו כמעין דמות מראה של תחנת עתלית. רכבת בינעירונית בכל שעה תעצור בעתלית ולא בזכרון, ואחרת בזכרון ולא בעתלית. אני מציע דבר טיפה שונה. כיום, הרכבות הפרבריות של חיפה מסתיימות בחוף הכרמל. תארו לעצמכם שכולן היו ממשיכות במקום זה דרומה, עם עצירות בעתלית ובזכרון, ומסתיימות בבנימינה? זה היה אולי פותר את בעיית ההחלפות של מי שעולה בחיפה מרכז או בת גלים בדרכו לנתניה או בית יהושע, אם לוחות הזמנים יהיו מתואמים כראוי, כמובן. יש הרבה בעיות עם הרעיון הזה, אבל הגדולה ביניהן היא מיעוט הרציפים בבנימינה. למישהו יש כמה מאות אלפי שקלים מיותרים לממן רציף נוסף בבנימינה? נעזוב רגע את החלומות ונעבור לתכל´ס - רכבת ישראל מבינה שיהיה כנראה צורך בעתיד בארבע מסילות לאורך ציר האיילון, ולפיכך בנתה את שני הגשרים שמדרום לתחנת אוניברסיטה עם הכנה למסילה רביעית. כיום כבר מתחילות עבודות שילוש המסילה בין ת"א מרכז ל-השלום, ובהמשך כנראה גם להגנה. לגבי החלפת רכבות - רכבת ישראל מתכננת להפוך את תחנת לוד ההיסטורית למרכז ההחלפות שלה לתקופה הקרובה, בה ניתן יהיה להחליף רכבות בין הקווים לראשונים, רחובות/אשדוד, באר שבע וירושלים. יש שם מספיק מקום בשביל זה, תאמינו לי. לגבי הרכבות מכפר סבא - למיטב ידיעתי, הרכבות בקו המשופץ לירושלים תהיינה כולן עד לכפר סבא, והנוסעים צפונה יחליפו בתל-אביב. כמו שכתב מישהו אחר בפורום זה, התפרסמו בעיתונות שמועות לפיהן חלק מהרכבות מגן ורדים (ראשונים) תסענה עד לכפר סבא, אולי דרך הקו הישן לוד-ראש העין שעובר עכשיו שיפוץ. נחיה ונראה.
הערות להצעתך
אם ניקח את אותו חייל נתניתי, הרי בהגיעו ברכבת הפרברית לתחנת בנימינה צריכה להיות לו אופצית החלפה סבירה הן לרכבת הבינעירונית ת"א-חיפה-נהריה והן לפרברית המוצעת על ידך. אם התשובה היא שהפרברית תמתין ברציף צדדי עד שתצא מבנימינה הרכבת הבין עירונית ותצא דקה אחריה (כשהעצירות בזכרון ועתלית ידאגו לריווח) - בכיוון מדרום לצפון הסכימה הסימטרית מסובכת בהרבה. כלומר החייל המסכן לא די שעצר ב 6 תחנות ביניים אלא המתין לא מעט זמן בבנימינה. נדמה לי שהחסרון העיקרי בהצעתך הוא פירוש מחמיר מידי של עקרון ההפרדה בין פרברי לבין עירוני. המרחק מחוף הכרמל ללב המפרץ גדול למדי ויש מקום לתחנה שתשרת את העיר התחתית והדר. הויתור על בת גלים כתחנה בינעירונית נראה לי פזיז. אם זאת חיפה מרכז ובית המכס הן יעדים מובהקים של יוממים שרובם ככולם מגיעים מהקריות והמפרץ. אגב, בעיה דומה קיימת בתחנת ת"א האוניברסיטה ששאיפת הרכבת היא להפכה לתחנת החלפה אל ומאת הקו המזרחי לראש העין. לוח הזמנים די צולע ואינו יכול לספק מענה בו זמנית הן לנוסעים בקו הבינעירוני והן לנוסעים בקו הפרברי. שאלה נוספת: איך לדעתך רצוי לחלק בין תפקידי הרכבת הבינעירונית והפרברית בקטע בין חיפה ונהריה? האם יש לסווג חלק מתחנות הקריות כפרבריות בלבד? האם לא הגיוני להוסיף תחנה (פרברית) בק. ים/ קץ ביאליק? יובל
 
פרברית נהריה-בנימינה?

הערות להצעתך
אם ניקח את אותו חייל נתניתי, הרי בהגיעו ברכבת הפרברית לתחנת בנימינה צריכה להיות לו אופצית החלפה סבירה הן לרכבת הבינעירונית ת"א-חיפה-נהריה והן לפרברית המוצעת על ידך. אם התשובה היא שהפרברית תמתין ברציף צדדי עד שתצא מבנימינה הרכבת הבין עירונית ותצא דקה אחריה (כשהעצירות בזכרון ועתלית ידאגו לריווח) - בכיוון מדרום לצפון הסכימה הסימטרית מסובכת בהרבה. כלומר החייל המסכן לא די שעצר ב 6 תחנות ביניים אלא המתין לא מעט זמן בבנימינה. נדמה לי שהחסרון העיקרי בהצעתך הוא פירוש מחמיר מידי של עקרון ההפרדה בין פרברי לבין עירוני. המרחק מחוף הכרמל ללב המפרץ גדול למדי ויש מקום לתחנה שתשרת את העיר התחתית והדר. הויתור על בת גלים כתחנה בינעירונית נראה לי פזיז. אם זאת חיפה מרכז ובית המכס הן יעדים מובהקים של יוממים שרובם ככולם מגיעים מהקריות והמפרץ. אגב, בעיה דומה קיימת בתחנת ת"א האוניברסיטה ששאיפת הרכבת היא להפכה לתחנת החלפה אל ומאת הקו המזרחי לראש העין. לוח הזמנים די צולע ואינו יכול לספק מענה בו זמנית הן לנוסעים בקו הבינעירוני והן לנוסעים בקו הפרברי. שאלה נוספת: איך לדעתך רצוי לחלק בין תפקידי הרכבת הבינעירונית והפרברית בקטע בין חיפה ונהריה? האם יש לסווג חלק מתחנות הקריות כפרבריות בלבד? האם לא הגיוני להוסיף תחנה (פרברית) בק. ים/ קץ ביאליק? יובל
פרברית נהריה-בנימינה?
העיקרון שאני מציע דומה מאוד לזה הקיים כיום בכיוון דרום. במהלך מספר חודשים השנה וגם בשנה שעברה הייתי נוסע כל יום מתחנת חיפה מרכז להרצליה, ופגשתי חברים שבאו גם מנהריה באותה רכבת. לאחר הגעתנו לבנימינה המתנו כ-10 דקות עד שהרכבת הפרברית שלנו תוכל לצאת לדרכה ולעצור בכל תחנה בדרך, ולמרות זאת הגענו שמחים ומאושרים, כי הגענו בזמן ובנוחות (בד"כ). אני מציע בדיוק את אותה תבנית בכיוון מדרום לצפון. המרחק בין לב המפרץ לחוף הכרמל הוא אכן גדול, אבל גם בין בנימינה לתל-אביב, ובכל זאת רוב הרכבת מחיפה לתל-אביב לא עוצרות באף תחנה בין בנימינה לאונברסיטה, וכאמו הנוסעים מאושרים בכל זאת. אם וכאשר תהיינה חשמליות מבת גלים להדר וללב המפרץ (בעוד לפחות עשור) אזי אפשר יהיה להחזיר אותה לסטטוס של תחנה בינעירונית. השאלה היא האם ניתן יהיה להתאים את נסיעת הרכבות כך שגם מי שמגיע לחוף הכרמל יכול מיד לתפוס רכבת לבת-גלים, מרכז, בית המכס, חוצות המפרץ וביאליק? זה לא פשוט בכלל, וזצריך לחשוב על זה טוב, אבל זה לא מופרך כמו שזה אולי נראה לחלקכם. קחו גם בחשבון שאולי ניתן להשלים את המסילה בין חיפה בת גלים לתחנת לב המפרץ למסילה משולשת בקלות יחסית - בבת-גלים ישנו רציף 1א המיותר והמיותם כיום, בין מרכז למזרח יש שלוש מסילות וגם עד לגשר פז יש המון מסילות שניתן להחליט שהן מיועדות לאיזושהי רכבת פנים-עירונית אולי. כל מה שנותר הוא לדחוף את הרכבות הנוספות האלו בקטעים הכפולים של זבולון (גשר פז) - לב המפרץ וכן מבת גלים ועד לאיזור דגון (יש שם מעבר כביש ובית קברות שיקשו מאוד על שילוש). תחנות נוספות משתלם לבנות אם הן צפויות למשוך לקוחות חדשים. לעיתים, ישנה גם שאיפה להקל על לקוחות קיימים (מבחינת עומס או מבחינת מרחק הגעה לתחנה). אני לא יודע כמה אנשים בקריית ים כיום מוותרים על הרכבת כי אין להם תחנה ליד הבית. מישהו יודע?
 

איליה.

New member
זה שיהיו שלוש בינעירוניות בשעה

רכבות פרבריות
באופן עקרוני אני מסכיפ שהשיטה צריכה להיות של תחנות ראשיות ותחנות פרבריות. השאלה היא האם הציבור הישראלי של שנת 2005 יהיה בשל מספיק בשביל לקבל את הצורך להחליף לפחות פעמיים רכבת במהלך הנסיעה, בנוסף להחלפות הדרושות בשביל להגיע לרכבת? האם רכבת ישראל ושאר מפעילי התחבורה הציבורית יהיו מספיק בשלים בשביל ליצור קישורים כמו בשווייץ, כך שזמן ההמתנה בכל החלפץ אמצעי תחבורה יהיה פחות מ-5 דקות? בהמשך להתייחסות לפרבריות של איזור תל-אביב, הרשו נא לי לעשות פירוט דומה של המצב בחיפה. כיום, כל הרכבות מנהריה לתל-אביב עוצרות בכל שלוש התחנות הנקראות ´חיפה´, ואני מניח שבעתיד גם יעצרו כולן בתחנת ´לב המפרץ´, שאמנם נחשבת מבחינת כרטיסי הנסיעה ברכבת כאילו היא בעיר אחרת אבל בהחלט נמצאת בתחום של חיפה ואפילו צמודה לתחנה המרכזית של חיפה... בנוסף הרכבות האלו עוצרות כולן גם בתחנות קריית מוצקין וקריית חיים (שנמצאת אף-היא בשטח השיפוט של חיפה). פרבריות בחיפה מתחילות מנהריה או עכו או מוצקין, חלקן עוצרות גם בחוצות המפרץ, וכן בכל שאר התחנות של חיפה. לכשתפתח התחנה המרכזית של חוף הכרמל (שבניגוד למרכזית המפרץ, יהיה ממנה ממש חיבור ישיר לתחנת הרכבת) אני מציע לבטל את העצירות הבין-עירוניות בכל התחנות בתחום השטח של חיפה (כולל בית המכס שנמצאת בבנייה כעת) מלבד שתי אלו הצמודות לתחנות המרכזיות החדשות (לב המפרץ וחוף הכרמל) ןלהפעיל שירות פרברי מקושר. כך, נוסע מתחנת נהריה אל העיר התחתית בחיפה ייסע ברכבת הבין עירונית עד ללב המפרץ, שם יחליף לרכבת הפרברית אל חיפה מרכז. חיילי חיל הים שגרים בנתניה ייסעו בפרברית עד לבנימינה, ושם יחליפו לבינעירונית לחיפה חוף הכרמל ומשם פרברית לחיפה בת-גלים. נשמע מסורבל? זו רק ההתחלה. אם תחשבו על זה לשנייה, הרי שבשביל שזה יילך, יש צורך שתהיה רכבת פרברית בכל כיוון גם לפני וגם אחרי הרכבת הבינעירונית(!), כדי שגם מי שנוסע מחיפה בת-גלים לנתניה יוכל להגיע אל הרכבת הבינעירונית בחוף הכרמל בלי להתעכב ובלי צורך לנסוע ´אחורה´ ללב המפרץ כדי לתפוס את הבינעירונית ´קדימה´ לבנימינה. ואם תקחו בחשבו שרכבת ישראל מתכוונת להפעיל ב-2004 כבר כ-3 רכבות מדי שעה מנהריה לתל-אביב, זה אומר שמתחיל להיות די צפוף באיזור חיפה... מזל שרכבת ישראל לא שמה יותר מדי ז*ן על חיפה והצפון כיום, ואני לא מכיר שום מחשבות ליישם את התכנית שלי, אם כי גוש דן זה סיפור קצת שונה. אבל לא הכל אבוד, מפני שיש לי עוד רעיון קטן, שאולי יעזור ליישם את הרעיון הקודם שהעליתי. אחת מהתכניות הקרובות של משרד התחבורה היא לשקם את תחנת זכרון יעקב, הזכורה לטוב. כיום, תכניות רכבת ישראל מתייחסות לתחנה זו כמעין דמות מראה של תחנת עתלית. רכבת בינעירונית בכל שעה תעצור בעתלית ולא בזכרון, ואחרת בזכרון ולא בעתלית. אני מציע דבר טיפה שונה. כיום, הרכבות הפרבריות של חיפה מסתיימות בחוף הכרמל. תארו לעצמכם שכולן היו ממשיכות במקום זה דרומה, עם עצירות בעתלית ובזכרון, ומסתיימות בבנימינה? זה היה אולי פותר את בעיית ההחלפות של מי שעולה בחיפה מרכז או בת גלים בדרכו לנתניה או בית יהושע, אם לוחות הזמנים יהיו מתואמים כראוי, כמובן. יש הרבה בעיות עם הרעיון הזה, אבל הגדולה ביניהן היא מיעוט הרציפים בבנימינה. למישהו יש כמה מאות אלפי שקלים מיותרים לממן רציף נוסף בבנימינה? נעזוב רגע את החלומות ונעבור לתכל´ס - רכבת ישראל מבינה שיהיה כנראה צורך בעתיד בארבע מסילות לאורך ציר האיילון, ולפיכך בנתה את שני הגשרים שמדרום לתחנת אוניברסיטה עם הכנה למסילה רביעית. כיום כבר מתחילות עבודות שילוש המסילה בין ת"א מרכז ל-השלום, ובהמשך כנראה גם להגנה. לגבי החלפת רכבות - רכבת ישראל מתכננת להפוך את תחנת לוד ההיסטורית למרכז ההחלפות שלה לתקופה הקרובה, בה ניתן יהיה להחליף רכבות בין הקווים לראשונים, רחובות/אשדוד, באר שבע וירושלים. יש שם מספיק מקום בשביל זה, תאמינו לי. לגבי הרכבות מכפר סבא - למיטב ידיעתי, הרכבות בקו המשופץ לירושלים תהיינה כולן עד לכפר סבא, והנוסעים צפונה יחליפו בתל-אביב. כמו שכתב מישהו אחר בפורום זה, התפרסמו בעיתונות שמועות לפיהן חלק מהרכבות מגן ורדים (ראשונים) תסענה עד לכפר סבא, אולי דרך הקו הישן לוד-ראש העין שעובר עכשיו שיפוץ. נחיה ונראה.
זה שיהיו שלוש בינעירוניות בשעה
זה לא אומר שצריך שש פרבריות של חיפה בשעה. זה אומר צריך שלוש. נגיד שיש רכבת בינעירונית שיוצאת מלב המפרץ ב-15:00 ועוברת בחוף הכרמל ב-15:15, והבאה יוצאת מלב המפרץ ב-15:20 ועוברת בחוף הכרמל ב-15:35, אז מספיקה רכבת פרברית אחת ביניהן, שתצא מלב המפרץ ב-15:07 ותגיע לחוף הכרמל ב-15:28. היא גם תשרת את אלה שמגיעים מנהריה ברכבת הראשונה ורוצים להמשיך לחיפה, וגם את אלה שיוצאים מחיפה מרכז ורוצים להמשיך דרומה. ובכלל, אני לא מאמין שיבטלו את העצירה של הבינעירוניות בחיפה בת גלים ובחיפה מרכז. הרי רוב האנשים שמגיעים לחיפה ברכבת לא רוצים להגיע לכרמל, אלא דווקא לעיר ולהדר.
 

nitsansh

New member
אז מה יש להם לעשות בבת-גלים?

זה שיהיו שלוש בינעירוניות בשעה
זה לא אומר שצריך שש פרבריות של חיפה בשעה. זה אומר צריך שלוש. נגיד שיש רכבת בינעירונית שיוצאת מלב המפרץ ב-15:00 ועוברת בחוף הכרמל ב-15:15, והבאה יוצאת מלב המפרץ ב-15:20 ועוברת בחוף הכרמל ב-15:35, אז מספיקה רכבת פרברית אחת ביניהן, שתצא מלב המפרץ ב-15:07 ותגיע לחוף הכרמל ב-15:28. היא גם תשרת את אלה שמגיעים מנהריה ברכבת הראשונה ורוצים להמשיך לחיפה, וגם את אלה שיוצאים מחיפה מרכז ורוצים להמשיך דרומה. ובכלל, אני לא מאמין שיבטלו את העצירה של הבינעירוניות בחיפה בת גלים ובחיפה מרכז. הרי רוב האנשים שמגיעים לחיפה ברכבת לא רוצים להגיע לכרמל, אלא דווקא לעיר ולהדר.
אז מה יש להם לעשות בבת-גלים?
היא לא בעיר ולא בהדר, ואם תחנת האוטובוסים תעבור לחוף הכרמל, איזה הצדקה תהיה לתחנה ראשית שם?
 

איליה.

New member
בסיס חיל הים + קווי אוטובוס להדר

אז מה יש להם לעשות בבת-גלים?
היא לא בעיר ולא בהדר, ואם תחנת האוטובוסים תעבור לחוף הכרמל, איזה הצדקה תהיה לתחנה ראשית שם?
בסיס חיל הים + קווי אוטובוס להדר
 

nitsansh

New member
אבל אם לא תהיה תחנת אוטובוס...

בסיס חיל הים + קווי אוטובוס להדר
אבל אם לא תהיה תחנת אוטובוס...
אז לא יצטרכו להיות קוי אוטובוס עירוניים. להדר אפשר להגיע באוטובוסים או בכרמלית מתחנת חיפה מרכז. לכרמל יהיה יותר מהר להגיע מחוף הכרמל או לב המפרץ. בשביל החיילים ויתר הנוסעים, חלק מהרכבות הבין-עירוניות, ביחוד בשעות השיא, יעצרו בבת-גלים. בשעות שלא תהיה עצירה שם, הנוסעים יחליפו בבנימינה או חוף הכרמל לרכבת פרברית אם הם באים מדרום, ובלב המפרץ או במרכז אם הם באים מצפון. אני מניח שרוב החיילים בבסיס הזה הם קל"בניקים שגרים בין בנימינה ועכו והרכבת הפרברית תמשיך לעצור שם.
 

איליה.

New member
נשמע מאד הגיוני.

אבל אם לא תהיה תחנת אוטובוס...
אז לא יצטרכו להיות קוי אוטובוס עירוניים. להדר אפשר להגיע באוטובוסים או בכרמלית מתחנת חיפה מרכז. לכרמל יהיה יותר מהר להגיע מחוף הכרמל או לב המפרץ. בשביל החיילים ויתר הנוסעים, חלק מהרכבות הבין-עירוניות, ביחוד בשעות השיא, יעצרו בבת-גלים. בשעות שלא תהיה עצירה שם, הנוסעים יחליפו בבנימינה או חוף הכרמל לרכבת פרברית אם הם באים מדרום, ובלב המפרץ או במרכז אם הם באים מצפון. אני מניח שרוב החיילים בבסיס הזה הם קל"בניקים שגרים בין בנימינה ועכו והרכבת הפרברית תמשיך לעצור שם.
נשמע מאד הגיוני.
אני פשוט בספק שהרכבת תסכים לעשות שינוי כזה, מתוך העקרון שהרכבת הבינעירונית צריכה לעצור במרכז העיר... אבל שוב, לדעתי זה יהיה נכון לעשות כפי שאתה מציע. ובינתיים, שישוו את מחירי הנסיעה מלב המפרץ לת"א למחירי הנסיעה מחיפה לת"א! כי אני, בתור מי שמגיע לנשר, נאלץ להחליף בלב המפרץ לאוטובוס העירה ולעלות בחיפה מרכז, כי זה יוצא לי יותר זול מאשר לעלות על הרכבת בלב המפרץ (מחיר מופקע!)
 

nitsansh

New member
בת-גלים זה לא במרכז

נשמע מאד הגיוני.
אני פשוט בספק שהרכבת תסכים לעשות שינוי כזה, מתוך העקרון שהרכבת הבינעירונית צריכה לעצור במרכז העיר... אבל שוב, לדעתי זה יהיה נכון לעשות כפי שאתה מציע. ובינתיים, שישוו את מחירי הנסיעה מלב המפרץ לת"א למחירי הנסיעה מחיפה לת"א! כי אני, בתור מי שמגיע לנשר, נאלץ להחליף בלב המפרץ לאוטובוס העירה ולעלות בחיפה מרכז, כי זה יוצא לי יותר זול מאשר לעלות על הרכבת בלב המפרץ (מחיר מופקע!)
בת-גלים זה לא במרכז
ואחרי מחשבה נוספת, הגעתי למסקנה שבחיפה מרכז כן צריך לעצור, אבל בבת-גלים כאמור רק בשעות השיא, כשחיילים ועובדים באים ויוצאים. עוד "עוגן תנועה" ליד בת-גלים זה בי"ח רמב"ם, אבל גם הוא משרת בעיקר את תושבי המטרופולין ולא נוסעים בין-עירוניים. כמה זה המחיר המופקע שאתה מדבר עליו? מה שאתה מתאר, אם הבנתי נכון (אתה נוסע באוטובוס מנשר ללב המפרץ, מחליף לאוטובוס לחיפה מרכז, ושם עולה לרכבת לת"א) הוא ממש לא הגיוני, וצריך שמשרד התחבורה יתערב בענין. האם לפני שפתחו את תחנת האוטובוס במפרץ זה לא היה ככה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה