רוצים להרוס אותנו

One Echoe

New member
אבל על זה הסכמתי איתך. לא ראית?

מסכים איתך שלשנוא את הפלסטינאים בשטחים זו לא גזענות, זה פשוט לא מומלץ במיוחד. זה קשה. גם לי. לפעמים אני מת מפחד באוטובוס ואני שונא אותם. לאחר כמה שעות אני מתפקח ונזכר שהרוב אצלהם רוצים לחיות בשקט כמוני. דיברתי על מה שאמרת על הנוצרים.
 

spoop

New member
מה שניסיתי לומר

זה שאפשר לשנוא מישהו בגלל הדת שלו,וזה עדיין לא ייחשב גזענות. אם מישהו שונא נוצרי אחד בודד(אני לא מכלילה
) בגלל שהדת הנוצרית של אותו נוצרי פגעה בו,אז זאת לא גזענות. יעני דברים נוראיים שנעשיים בשם הדת,וזה נכון גם לגבי היהדות במקרים מסויימים.
 

One Echoe

New member
אז אני אשנא אותך,

בגלל יגאל אמיר? זה נראה לך הגיוני? זו היא בלי ספק, גזענות! אני אקצין בשביל שתביני: אם עכשיו מישהו הרביץ לי ברחוב, אני אשנא את כל המין האנושי? סביר להניח שלא.. אין שום סיבה בעולם לשנוא מישהו בגלל הדת שלו.. את די סותרת את עצמך כאן.. את אמורה להגיד לי את זה, לא אני! אני לא מאשים כאלה ששונאים את הפלסטינאים ... קשה מאוד שלא. אבל אני כן מאשים את אלה ששונאים את כל הערבים..את הבורים האלה שרק שומעים את המילה ערבים ומוות ישר עולה להם לפה..
 
אסור לנו!

בס"ד מה קרה?! מי הם שנפחד מהם?! לא יודעת מה איתך... אבל אני לא מפחדת מהם, אף פעם. אני הולכת בראש מורם בכל מקום ומקום. גם בקסבה של חברון. ואני חושבת שאסור לנו לפחד מהם... ואחת הבעיות לענ"ד, שעם ישראל מפחד מהם.
 

One Echoe

New member
מי מפחד מהם?

מה את רוצה? הייתי באוטובוס וראיתי מישהו חשוד מאוד, מה רצית שאני אעשה? אני אנושי, ופחד מהמוות הוא טבעי מאוד. זה לא אומר שאני לא אסע באוטובוסים, בחיים לא.
 
יש הבדל.

העניין השני זה עניין שנאה והכללה שכרוכה בגזענות. אם חברה שלי הולכת ברחוב, רואה ערבי ומקללת אותו או מאחלת לו שימות בלי שהיא מכירה אותו, זאת גזענות לשמה וכמה שהיא תתרץ את זה ותתן טענות שזו לא גזענות אלא שנאה שיש לה סיבה. (ודרך אגב כמה שזה עצוב זה סיפור אמיתי, מזל שהילדה הזאת התמתנה והשתנתה.)
 

One Echoe

New member
ברור שזו היא כן גזענות.

אבל לקרוא לפלסטינאים אויב למשל, זו לא גזענות.
 

Rotema3

New member
לקרוא לפלסטנאים אויב,

זאת שיא הגזענות. שיא. הם אמורים לקרוא ליהודים אויב?, לכל היהודים? גם אותו אחד מהכפר, שכל היום מתאמץ לשרוד, כדי להגיע ליום הבא? גם הוא? גם אותו פלסטנאי שתרם את איברי הילד שלו, שנרצח ע"י חיילי צהל? הם האויב?
 

One Echoe

New member
את מציגה את זה באור שטחי, ולא נכון.

כאילו שבני אדם הם מכונות. ארץ ישראל נמצאת במלחמה עם הפלסטינאים כבר עשרות שנים, ואני לא אאשים אף אחד שקורא להם אויב. עם זאת, אני חושב שהם צריכים להפסיק להיות אויבים שלנו... וע"פ מה שאת אומרת, כל המדינות בעולם הן גזעניות..
 

Rotema3

New member
אתה טועה, ובגדול.

אני מציגה את זה כאילו בני האדם מכונות? לא מי שקורא לעם שלם 'אויב'? לעם שהוא כבש, דיכא, ומדכא-אויב? כשאתה קורא לעם הפלסטנאי אויב, משמע שאם יילך מולך פלסטנאי ברחוב, אתה תראה בו אויב, ואם מישהו ייכנה אותו כ'אויב' תראה זאת כמוצדק. לאן הגענו?
 

One Echoe

New member
לשומקום.

מה לעשות, זה המצב. כש2 מדינות במלחמה, הן אויבות אחת של השנייה.
 

Rotema3

New member
*מדינות*

לפלסטנאים אין מדינה. בגללנו. הם פליטים. לא שייכים לשום מקום. אנחנו מדינה. הם עם. אתה טענת שהפלסטנאים הם אויבנו. היש מדינה הקרויה פלסטין?
 

Rotema3

New member
לא ציפתי ממך. את וכל הדת המזורגגת

הזאת, מלאים רק ברחמים עצמיים. בכיינים מרגיזים.
 
אני לא מרחמת על עצמינו

אבל אני מבינה דבר אחד שאת אולי שכחת, אני קודם כול דואגת לעמ"י ואז אח"כ לאנשים אחרים.
 

Rotema3

New member
את שכחת דבר חשוב.

לא משנה מי האדם, מה הגזע שלו, מאיפה הגיע, צריך לדאוג לו, ולזכויותיו. במיוחד אם אנחנו אשמים ברמיסתם. עד שלא ננהג בצדק, לא יגיע לנו צדק. אין מנוס.
 

One Echoe

New member
אין טעם להתווכח על דקויות..

הבנת את הכוונה שלי.. לדעתי בכלל צריך להפסיק עם המלחמה איתם...עם כל הניסיונות למגר את הטרור שרק מביא עוד טרור..
 

Rotema3

New member
לא יכון שלום בלי צדק.

אי אפשר לתמוך בשלום, בלי לתמוך בהפסקת הכיבוש {ובטח כשאפילו לא מודים שהוא קיים}, ובלי מסירת שטחים.
 
למעלה