רוצים להרוס אותנו

spoop

New member
רוצים להרוס אותנו../images/Emo7.gif

זה התחיל בהתנתקות ובהסתה נגדו,וזה נמשך בקיצוץ של 70% מתקציב החינוך שלנו! http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3170074,00.html תגידו חילונים/שמאלנים,מה יש לכם נגדנו? מה נראה לכם שהולך בשיעורים שלנו? מבצעיים צבאיים איך להסתנן לגוש קטיף? למידת אסטרטגיות חסימת כבישים? או שאולי מה שכ"כ מציק לכם זה התנ"ך שאנחנו לומדים? או החצאית שאנחנו לובשות? תגידו מה שתגידו,הסתה לא הסתה מה הסתה,בפועל,בבתי הספר הדתיים-לאומיים מחנכים לאהבת הבריות,אהבת המולדת,ותתפלאו גם אהבת המדינה על כל מגרעותיה. אין אצלנו אלימות באולפנות ובישיבות,יש כבוד למורים(יחסית
)עידוד להתנדבות,הרצאות על מוסר וכו'... סה"כ המפלצת שאתם כ"כ פוחדים ממנה,היא בחורות ובחורים בני עשרה עם כיפות וחצאיות. אני מרגישה כ"כ נבגדת
 

One Echoe

New member
אין מילה כזאת בריות...

נדמה לי שמערכת החינוך החרדית היא הבעיה, לא המערכת הציונית לאומית.
 

Rotema3

New member
אהבת הבריות?

באשר הם? ערבים ויהודים, כאחד? בלי הבדל דת גזע ומין? אין אלימות, אף פעם? גם לא בלא מעט מקרים שהתפרסמו? {ישיבות חרדיות בעיקר}.
 

spoop

New member
חרדיות מותק.

אהבת הבריות-כן. ערבים ויהודים-כן. בלי הבדלי דת גזע ומין-כן. ולפני שתמצאי סתירות,הכוונה פה היא אהבה נטו,לא ויכוחים שיש או יחס שונה. בבית הספר שלי מחנכים אותי לאהבת כל הבריות! אלימות אף פעם? אני לא יכולה להתחייב,אבל ביחס לחינוך החילוני זה כאפס!
 

spoop

New member
שימי לב לדבריו הנפלאים של הרב קוק

עליו מושתתת כל הציונות הדתית: "אני אוהב את הכל. איני יכול שלא לאהוב את כל הבריות, את כל העמים. רוצה אני בכל מעמקי לב בתפארת הכל, בתקנת הכל. אהבתי לישראל היא יותר נלהבה, יותר עמוקה, אבל החפץ הפנימי מתפשט הוא בעזוז אהבתו על הכל ממש."
 

spoop

New member
עוד באותו עניין על אהבת הבריות:

המעמד היותר עליון באהבת הבריות צריכה להיות אהבת האדם, והיא צריכה להתפשט על כל האדם כולו, למרות כל שינויי דעות דתות ואמונות, ולמרות כל החילוקים של הגזעים והאקלימים, נכון הדבר לדרת לסוף דעתם של העמים והקיבוצים השונים, כמה שאפשר ללמוד את אופיים ואת תכונותיהם, למען דעת איך לבסס את האהבה האנושית על יסודות המתקרבים למעשה. כי רק על נפש עשירה באהבת הבריות ואהבת אדם תוכל אהבת האומה להתנשא בגאון אצילותה וגדולתה הרוחנית והמעשית. וצרות העין הגורמת לראות בכל מה שחוץ לגבול האומה המיוחדת,אפילו אם הוא חוץ לגבול ישראל, רק כיעור וטומאה, היא מהמחשכים הנוראים שגורמים הריסה כללית לכל בנין הטוב הרוחני, שכל נפש עדינה מצפה לאורו.
 

One Echoe

New member
חבל שזה רק דברים כתובים.

כי המעשים לא דומים ולו בקצת לאלה.
 

spoop

New member
זה תלוי...

אם מישהו שונא ערבי כי מת לו קרוב בפיגוע,אני לא מחשיבה את זה גזענות. אם מישהו שונא את הנוצרים בגלל מסעות הצלב ועלילות הדם,אז גם קשה לקרוא לזה כך. אני לא אלך עכשיו עם פינצטה ואומר:אני אוהבת אותו ואותה ואותם וכו'... האהבה צריכה להיות משהו כללי כלפי כל הייצורים החיים. כמובן שאני אשנא נוצרי אם הוא שונא ישראל,או שישנא ערבי אם פגע בי,אבל זאת לא גזענות וזה המצב בו נמצא העם כעת. קשה להאשים אותם בגזענות כיוון שהשנאה באה ממקום אחר.
 
אפילו שאת לא מחשיבה את זה לגזענות

, זו גזענות. אם בגלל שחס וחלילה למישהו נרצח קרוב ע"י ערבי נגיד, אני מבינה את זה שקשה לו לא לשנוא ערבים, אבל כן, גם זאת גזענות והכללה. בגלל שמישהו פגע בי קשות אני צריכה להכליל ולשנוא את כולם? אז עכשיו נגיד המעשה המתועב של עדן נתן זאדה מכליל את כל היהודים/ את כל הדתיים, וכל מי שנפגע והקרובים של מי שנפגע ישנאו את כל היהודים/ הדתיים. עם השנאה וההכללה הזאת גם לא תהיה לך בעיה?(אם אפשר לקרוא לזה ככה)
 

spoop

New member
אליה מה יש?../images/Emo13.gif

לא הבנתי אותך...איפה דיברתי על הכללות? שימי לב להגדרת גזענות: גזענות היא תופעה חברתית, שבה נקבע "ערכו" של אדם לפי גזעו, וממילא ניתן יחס שונה לבני אדם בני גזעים שונים. אני לא שונאת ערביים כי הוא שחום! הוא כי הוא מדבר עם מבטא! זה רק כי אח שלו עשה לי משהו מאד רע,והמון אחים כאלה עשו לי את זה. אבל תתפלאו,אני לא שונאת ערבים בכלל,במפגש של עם מול עם,יש חובה לנהוג כלפיהם ביד קשה ולא לרחם,אבל באחד על אחד,זה בן אדם ויש לכבד אותו.
 
אני לא מדברת איתך על מונח מילוני

נוקשה, אבל אם מישהו שונא אומה שלמה בגלל מעשים רעים של אנשים מהאומה הזאת (דבר שגם פה לא חסר) הוא מכליל וגזען(ושוב, לא בקטע של גזענות, שנאת גזע מושרשרת שנשארת אפילו אחרי שאדם משנה את הלאום או את הדת שלו נגיד). אני לא מדברת עלייך ועל השנאה שלך (במודל אני מדברת)ספציפית. אני פשוט באה להבהיר שכל השנאה הזאת היא הכללה וגזענות (למרות שאת לא אוהבת את המילה במונחי שלי) לכל דבר, וכמו שלא הייתי רוצה שהתייחסו אליי בתור אחת ששייכת לקרבוצת אנשים שעשו את זה ואת זה ואת זה, ככה אני לא מתייחסת אל אנשים אחרים. וסתם משפט שאני אוהבת ואת אמורה להתחבר אליו "מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך"
 
ועוד דרך אגב קטן, זה תגובה להודעה

הספציפית האחרונה שלך ולא נראה לי שהיא ממש קשורה להודעות הקודמות (שלא ממש קראתי אותן).
 
../images/Emo60.gif תראי

זה ממש תלוי מה האחוז של אילו שמרעים ביחס לכל האוכלוסיה. אצל היהודים כמה אנשים עשו פיגוע נגיד 4? כמה עשו אצל הערבים? כמה תומכים אצלם בטרור? אז לא להגיד ישר כל דבר גזענות.
 

One Echoe

New member
אם מישהו יוכל להביא

סטטיסטיקה על כמה תומכים בטרור אצל הפלסינאים הוא יעשה פה כמה פלאים.. כי אף אחד מאיתנו לא באמת יודע.
 

One Echoe

New member
את עושה בדיוק מה

שאת לא רוצה שאני אעשה לך. את אומרת שלשנוא את כל הנוצרים בגלל מסעות צלב של כמה משוגעים מהדת עצמה זה לא גזענות? ואם אני אשנא את כל הדתיים יהודיים או גרוע מכך את כל הדתיים בגלל מה שיגאל אמיר עשה, זה יהיה בסדר? שלא נדבר על כל הפשעים של היהדות... מה ששוב מוכיח, אין לנו צורך בדת, היא פוגעת בנו.. עם השאר אני מסכים איתך. למרות שחשוב לפעמים, להתגבר על הרגש ולא לשנוא אומה שלמה.
 

spoop

New member
טוב הייתי צריכה לומר בלשון יחיד

נוצרי וערבי. תאמרו הכללה,אבל זאת לא גזענות.
 

spoop

New member
זה כמו שאני אומר:

אני שונאת את כל התלמידות של ביה"ס XXX זאת הכללה,לא גזענות. הרי הן יהודיות כמוני,דתיות כמוני,ספרדיות נניח כמוני,מה גזענות פה?
 
למעלה