קרה לכם ש..

מיmi

New member
קרה לכם ש..

בשנה ראשונה של התואר בסוף סמסטר א' הממוצע שלכם היה גבוה- 91 וקצת מאוד קרוב להצטיינות דיקן, ואז, אחרי המבחנים של סמסטר ב' הוא צנח פלאים בגלל כל התירוצים שבעולם (עומס, כבר לא מעניין כל כך כמו בהתחלה, אולי נחתם על זרי הדפנה מוקדם מדי וחשבתם ששוב תצליחו גם אם לא תשקיעו את הנשמה ותקראו את כל החומרים ופסה"ד בסמס' א', אולי שיטות הלימוד של סמס' א' לא עזרו וכאלה) ואז גיליתם בסוף שנה שהממוצע שלכם ירד ב5 נק' ממה שהוא היה?!? ואז, חשבתם לגשת למועדי ב', אך הייתם מבולבלים כי לא ידעתם במה בדיוק? בהכל? כי אם תעשו רק מועד ב אחד או שניים זה לא ישנה בהרבה (בפחות מנקודה) אבל רק אם תעשו שלושה שתשקיעו בהם מאוד תשפרו ב2 נק'? אז מה אתם אומרים? שווה לי להשקיע את החודש הקרוב של הקיץ בחרישה מאומצת לקראת שלושה מועדי ב' כדי להעלות את הממוצע מ86 ל-88? אגב- רקע: אני כן פרפקציוניסטית וכן רוצה ציונים גבוהים וכן השקעתי, לא יודעת מה קרה.. הנרמול הזה באוניברסיטה מחרפן אותי, אבל בגלל שלצערי ירדתי מפסגת התשעימים וכעת השיפור הוא בין 86 ל-88 התחלתי קצת.. להתייאש (? )זתומרת- אין לי כ"כ מוטיבציה לשפר כי למי יש כוח.. יכולים להיות לי חודשיים שלמים חופש עכשיו (עבודה, נרויח קצת כסף, תאילנד וכאלה) אבל מצד שלישי.. זה עלול לפגוע בי? בבקשה זריקת מוטיבציה! ואשמח לשמוע הצעות יעול/שיפור/הערות/הארות מנסיונכם הרב יותר ממבט מעוף הציפור..כי רק סיימתי שנה א'. תודה לכולם, קיץ נעים, ומועדי ב' מוצלחים (למי שיש)
 

GBSTP

New member
בתור פרפקטציוניסטית, האם תוכלי לחיות עם עצמך

אם תקבלי ציונים נמוכים ממה שקבלת?
 

מיmi

New member
אתה שואל ברצינות?

כי אם כן, אין לי בעיה לענות ברצינות- מה זתומרת אוכל לחיות עם עצמי אם אקבל ציונים נמוכים ממה שקיבלתי? ברור שאני לא אוהבת את זה וזה מעצבן ומטריד אותי כל הזמן המצב הזה שאני עומדת על 86 ושככה ירדתי ושלא לזה ציפיתי וכו', אבל מה אני יכולה לעשות? לא לחיות עם עצמי? להתאבד? חוץ מלשחוק את עצמי ולחרוש למועדי ב' שאינני יודעת אם זה כ"כ ישתלם אם אעלה אולי רק ב2 נקודות, תלוי לכמה מבחנים אגש ובמשקל שלהם (לפי מס' הנ"ז), אולי אם אעשה יותר מ-3 מבחנים או שניים שממש ממש אפציץ בהם אצליח להעלות ב-3 נק' ל-89, אבל אז מה עשיתי בזה? זה עדיין פחות מ90.. או שהתכוונת- אם אקבל במועד ב' פחות ממה שקיבלתי במועד א'? קשה לי לדמיין מצב כזה כי אם אני ניגשת למועד ב' אין מצב שלא אלמד.. ואם כן- לא יודעת..לא חושבת על זה. ואם זה לא היה ברצינות אז התשובה היא לא.
 

עידוdee

New member
השאלה מה זה יעזור לך

עם ממוצע 86 את יכולה להגיע לכל מקום. גם לתואר שני, גם לכל התמחות בערך. השאלה אם את רוצה ציונים גבוהים סתם כי את רוצה להרגיש טוב עם עצמך או כי את רוצה להיות מתרגלת/בודקת, כי אם לא - אז אני לא רואה סיבה לשפר. אבל אני לא כל כך מצליח להבין פרפקטציוניסטים שבעקבות התאווה שלהם לציונים גבוהים לא יכולים להנות מהחיים. מקווה שאת מודעת לזה ש"פרפקטציוניזם" שכל כך הרבה אנשים אוהבים להתרברב בזה, זה לא בדיוק תכונה טובה.
 

מיmi

New member
אפשר בבקשה פירוט

לגבי 8 המילים הראשונות שלך? תן דוגמא ל"כל מקום"? גם משרדים גדולים/יקרתיים/מפורסמים? לא חשבתי על להיות מתרגלת/בודקת. ואגב מעולם לא טענתי שזו תכונה טובה ולא התרברבתי בה. ההפך. פשוט נתתי רקע לגביי עצמי בעקבות מה שפירטתי. ותודה.
 

sacrament

New member
יקרירתי, קיבלתי זימונים למשרדים הכי גדולים

בתקופה שהממוצע שלי היה נמוך בהרבה מ-86 קחי נשימה עמוקה. תנשפי. יהיה בסדר
 

mtap18

New member
לא מסכימה.

אני אומנם קיבלתי זימונים לכל המשרדים הגדולים גם עם ממוצע יותר נמוך, אבל ת'כלס, ההרגשה שקיבלתי בהרבה מהמשרדים היתה שאם היו לי עוד כמה נקודות בממוצע, יכולתי להתקבל. אגב יש גם משרדים, למשל המשרד הגדול בארץ, שכן מזמנים הרבה מאוד אנשים, אבל אם תבדקו מי מתקבל בפועל, תראו שעם ממוצע נמוך מ89.5 אף אחד לא באמת מתקבל. אני לא אומרת לגשת למועדי ב'. אני גם לא מקבלת את הגישה של "בסמסטר א' היה לי ממוצע 90 ובסמסטר ב' פחות", כי השאלה היא כמה מבחנים היו לך בסמסטר א', מה היה הקושי שלהם, אולי היו פחות ובקורסים יותר קלים? גם לי היה ממוצע 92 בסמסטר א', ומן הסתם הוא ירד מאז תחילת תק' המבחנים בסמסטר ב', אז זה אומר שאני צריכה להתחרפן ולעשות 8 מועדי ב'? ממוצע 86 הוא ממוצע יפה. השאלה היא גם איך הגעת אליו. אם יש לך ציונים של 70, אולי בהם הייתי עושה מועד ב'. אבל אם הרוב הוא סביב נגיד 84-85, יש סיכון גדול בלגשת למועד ב'. כי גם אם תלמדי טוב, יכול להיות שהמרצה יתן מבחן יותר קשה ותקבלי 82-83. אז מה יצא? הכל תלוי גם בכמה אמביציה וכוח יש לך... בקיצור, לדעתי לא ברור ממש מה לעשות במקרה כזה. הכל תלוי ביותר נתונים ובהרגשה... ואגב, אני לא מכירה הרבה סטודנטים למשפטים שלא מגדירים את עצמם כפרפקציוניסטים. גם אני הייתי רוצה לעשות על כל ציון מתחת ל-90 מועד ב', אבל זה לא אומר שזה הגיוני לפעול ככה...
 

sacrament

New member
טוב בסדר...לא תיכננתי על המשרד הכי גדול

אבל הייתי בריאיונות אצל מספרים 2,4 ו-5. אצל אף אחד מהם לא ראיתי בעיות עם הציונים שלי. להיפך, חברה טובה מאוד שלי התקבלה לאחד מהם ויש לה ממוצע שהיה נמוך בהרבה משלי. אני לא אתווכח איתך...ברור שלציונים יש חשיבות. אבל 86 זה לא רע בכלל לרוב המשרדים הגדולים. זה כל מה שאמרתי. ואם מה שמם רוצים 89.5- שילכו לחפש, אפילו קורות חיים לא שלחתי להם אם זכור לי נכון.
 

Michal Plath

New member
../images/Emo45.gif

אני מסכימה עם הגישה של לראות איך מתפזרים הציונים. לבדוק באילו מבחנים פחות השקעת (במשך השנה/ בלימוד למבחן) ואילו ציונים יכול להיות שלא משקפים את היכולות שלך באותו מקצוע. אני יכולה להעיד על עצמי שהקורסים שבהם בחרתי שלא לגשת למועד ב' היו אלו שבהם הרגשתי שניגשתי למבחן הכי מוכנה שיכולתי להיות. במצב כזה, גם אם קיבלתי ציון שאני מרגישה שלא ראוי עבורי, וגם אם אנשים שלמדו מהסיכומים שלי/ לא היו כל השנה קיבלו ציונים יותר גבוהים ממני, אני לא ניגשת. לטעמי זה בזבוז של אנרגיה יקרה. לעומת זאת, יהיו מבחנים שגם על ציונים מאד גבוהים אגש למועד ב', משום שאני מרגישה שאני חזקה בתחום מסוים ובאמת יודעת את החומר. בשורה התחתונה אני חושבת שהשאלה שאת צריכה לשאול את עצמך היא האם את יכולה לשפר. ככל שהתשובה היא כן, אני הייתי ניגשת. לא לכל הבחינות, כי לחופש ישנה נחיצות אסטרטגית שציינו פה החברים, אבל בייחוד משום שאלו הציונים ה"חשובים" של שנה א', ומשום שאת עוד לא יודעת (אני מניחה) באיזה תחום תרצי לעסוק- אני הייתי ניגשת לכל בחינה שבה אני מאמינה שאוכל לשפר.
 

bignono

New member
../images/Emo45.gif

אגב, אני דווקא מכירה די הרבה שהתקבלו להתמחות במשרד הגדול במדינה והממוצע שלהם נמוך מ-89.5 (חלקם באופן משמעותי). מצד שני, יש להם תארים נוספים ורזומה מרשים (וככל שחולפות שנות הלימודים - יש גם שמבטלים) ואכן אם תתבונני במחזור האחרון של את"א תראי את השלישיה הראשונה של המחזור מתמחה שם... (כך שהדברים שלך נכונים חלקית, אך יש עדיין תקווה
) מעבר לכך, אני מסכימה מאוד עם מה שכתבת - יש הבדל גדול בין זימון לראיונות לבין קבלה למשרד. בניגוד לעליון, אין מכסת זימונים לראיונות במשרדים הגדולים. שמעתי לא מעט אנשים שהיו שותפים לתחושה הזו שלך. הם ייחסו זאת לשירות ההשמה החדש של את"א (שבו הזימון לראיון יכול להיות גם באמצעות הגרלה...). אך גם לפני שמערך ההשמה החדש יצא לפועל - ראיתי אנשים עם שבעימים ושמונימים נמוכים שמתראיינים במשרדים המסחריים הכי גדולים בת"א... אנשים באמת מקסימים שלמיטב ידיעתי לא התקבלו לאותם משרדים. אני לא יודעת איך הלכו הראיונות בדיוק, אך כשהם יצאו הם אמרו שהרגישו שלא באמת שואלים אותם שאלות רציניות. אם הדבר נבע מהממוצע - זאת רק המראיינים יודעים. בשורה התחתונה, מציאת התמחות היא משימה פשוטה למדי לבעלי ממוצע 90 ומעלה (פשוט צריך לבחור).עם זאת, גם בעלי ממוצע נמוך יותר מוצאים התמחויות חלומיות (עד כמה שהתמחות יכולה להיות חלומית, כן? בואו ניקח דברים בפרופורציות...). בסופו של דבר, גם האחרון במחזור מוצא התמחות (ויש סיכוי שהוא אפילו נהנה ממנה יותר מאשר רבים בצמרת המחזור שעוברים לגור במשרד) ורוב הסיכויים שאם הוא ירצה - הוא גם יהפוך לעו"ד ואולי אפילו עו"ד מהשורה הראשונה. הכול פתוח
אהבתי מאוד את ההודעה שלך
 

Kiru

New member
איזה סיבה יש למשרד

לזמן מישהו לראיון כשאין כוונה רצינית לקבל אותו?
 

יפתח00

New member
אולי הוא יפתיע,

ואז הוא מגיע, ורואים שמדובר באדם "ממוצע". אכן מדובר בטרטור לא ראוי בעיניי, אבל העיקר שניתנת הזדמנות כלשהי...
 

sacrament

New member
שאלה מעולה

לטעמי הם פשוט רוצים מאגר רחב ככל האפשר...וממנו לבחור. אם מישהו יבטל אז יוכלו ללכת למתמודד הפחות טוב, אבל שהרשים בדרכים אחרות. נשמע לי דבילי שהם מזמנים סתם אנשים כשברור להם שהאנשים האלה לא יתקבלו. חבל על הזמן שלהם...
 
סתם שאלה

את אומרת שיש מכסת זימונים לראיונות בעליון? האם את יודעת על כמה מדובר? (נגיד, 20 זימונים לראיונות עם העוזרים, ו-6 לראיונות עם השופט עצמו?)
 
למעלה