קרה לכם ש..

bignono

New member
כלל לא מתפלאת..

מכאן השימוש בהודעה שלי ב"עשוי לפגוע בסיכויים" ולא באמירה נחרצת. ואם דבריי לא היו ברורים, אז אני שבה ומדגישה - ציונים אינם הפקטור היחידי, אבל הם פקטור משמעותי וכל עוד את יכולה לשנותם, כדאי לשקול זאת. אני מכירה אנשים עם ממוצע נמוך משלך שכיסחו לי את הצורה והתקבלו לדברים שרציתי למרות הפער האדיר בממוצע. יש הרבה מאוד סיבות אפשריות לכך, אך זה באמת כבר חומר לשרשור אחר. בשורה התחתונה, אנחנו מדברות כאן על סיכויים וסיכונים ודיון שכזה, מטבעו, נשען על הרבה מאוד ספקולציות וניבוי עתיד (כפי שציינה סקרמנט). העלאת ממוצע - מעלה סיכויים, הגם שאינה ערובה להצלחה. הבחירות שלנו תלויות, בין היתר, בשאלה עד כמה אנחנו אוהבי סיכון, שונאי סיכון או אולי בכלל אדישים אליו. כמו כן, אם את נהדרת בראיונות - הנה, כבר קיבלת עוד כמה נקודות אקסטרה
אני מסכימה איתך שצריך לקחת דברים בפרופורציות ושזה לא סותר פרפקטציוניזם (שאגב, מוכר היום כהפרעה נפשית ולכן השימוש שלי בגוף ההודעה ב"שאיפה למצוינות", אני מניחה שלכך התכוונת): כדי להצליח צריך לעשות החלטות מושכלות וסדרי העדיפויות משתנים מאדם לאדם. אלמלא הייתי לוקחת דברים בפרופורציות (שנכונות לי) לא הייתי ניצבת במצב שבו אני נמצאת היום. אולי לך דבריי נשמעים מופרזים, אך כדי לבצע הערכה שכזאת (לדעתי לפחות) צריך לראות את מלוא התמונה (שהיא מורכבת ואישית מאוד). כדי להצליח במשפטים לא די במוח מבריק - נדרשת גם עבודה מאוד קשה ומאומצת (ומה לעשות, לא תמיד מהנה ומכאן הביטוי הציורי "הקזת דם"). בכל מקרה, אני מאחלת לך הרבה הצלחה במבחנים ובהחלטות שעליך לקבל. שבת שלום, B
 

Portable

New member
מצטייני דיקן באת"א

לטובת תלמידת שנה א' מבולבלת, אשמח לקבל סיכום ביניים קצר: מה צריך כדי לסיים מצטיין דיקן באת"א בשנה א'? אני מבינה שאין ציון קבוע אלא ש-X אחוזים מהתלמידים בעלי הממוצע הגבוה ביותר הם מצטייני הדיקן (מהו ה-X, אגב?). אני גם מבינה שזה משתנה משנה לשנה, אבל בגדול - מעל 90? 91? תודה!
 

morini 24

New member
קרה גם קרה!!

פלונית כמוני כמוך. אנשים צחקו עלי כשנכנסתי למועד ב עם הציון שקבלתי... גם לי היה ממוצע מאוד גבוה בשנה א' והשנה פחות וכן יש לי תירוצים... וכן אני מבואסת... מאוד. והכי מבאס שאין מה לשפר אם יש לך איזה 70 אחד אז הכי קל ללכת לשפר אותו אבל ציונים של 85 לא בטוח שהם שווים ויתור על ימי חופש וים. אז היום נגשתי על ציון גבולי ולא הלך לי כל כך טוב ואני חושבת שאני לא יגש יותר למועדי ב' ויחיה עם הציון שלי בשלום. רציתי להגיע ל90 בגלל זה ניגשתי תוך מחשבה לגשת לעוד מבחן היום השלמתי עם זה שזה כבר לא יקרה. בכל זאת הממוצע שלי לא רע, גם לא להיט חבל לי שההורים שלי לא יוזמנו לטקס שנה הבאה אבל העיקר הבריאות. אני מבינה אותך לגמרי. יש לי התמחות טובה, הכל בסדר הממוצע באמת רחוק מלהיות רע אנשים רוצים להחטיף לי כאפה ובכל זאת... שמתרגלים לציון מסוים קשה לרדת... למרות זאת תשאפי אויר ותרגישי טוב עם עצמך ההמוצע שלך בסדר גמור ומובטלת בגללו לא תהיי. קצת מאכזב אבל באמת בקטנה. עכשיו צאי מהסרטים תהני מהקיץ וסעי לתאילנד!! ויפה שעה אחת קודם!!
 

PIonit

New member
זכור לי שבאת"א באחד

המסלולים היו בשנה שעברה איזה 3-4 עם ממוצע של 88 ומשו..
 

יפתח00

New member
נכון, אבל זה נראה לי מאוד נדיר,

בעיקר לנוכח "האינפלציה" במאיות שהתרחשה השנה בחלק מהקורסים (לא שזה רע :))
 

יפתח00

New member
זה לא נובע מחוכמת יתירה של המחזור הנוכחי

בקורס אחד המתרגלת ה"רעה" יצאה לחופשת לידה, והביאו מחליפה לבבית ביותר, ובקורס אחר היה צ'ק ליסט של 150 נקודות - כלומר, לא צריך להיות ממש מקיפים כדי לקבל 100 (וזו אכן הסיבה ש-20 אנשים קיבלו מאה בבחינה) - כך שאין ממה לפחד
 
למעלה