עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)
בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.
1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.
2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.
3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.
4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.
5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.
6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.
7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.
8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.
9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.
10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.
אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.