עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
ב 29 ו39 בשרון זה כבר קרה (לא כל המכונות).

נדמה לי שפורסם בזמנו שעלייה בדלתות תהיה בכמה קווים
כמו 171, 271, 25, 66 ו-29 בשרון, לא זוכר מתי אמרו שזה יקרה.
ב 29 ו39 בשרון זה כבר קרה (לא כל המכונות).
 

אורי404

New member
ממה שאני, שרואה בחלק גדול מאוד זה קורה

ב 29 ו39 בשרון זה כבר קרה (לא כל המכונות).
ממה שאני, שרואה בחלק גדול מאוד זה קורה
אני רואה לא מעט את קווים 29 ו-39 במהלך השבוע. לא זכור לי, שראיתי אוטובוס בלי האפשרות של עלייה מהדרך האחורית.
כנראה זה בחלק גדול מהם זה קיים, אם לא ברב המוחלט.
באוטובוסים בשילוט הקו, בתיאור היעד מצויין "כניסה מהירה".
 
לכתוב "כניסה מהירה" בשילוט הקדמי זה גאוני!

ממה שאני, שרואה בחלק גדול מאוד זה קורה
אני רואה לא מעט את קווים 29 ו-39 במהלך השבוע. לא זכור לי, שראיתי אוטובוס בלי האפשרות של עלייה מהדרך האחורית.
כנראה זה בחלק גדול מהם זה קיים, אם לא ברב המוחלט.
באוטובוסים בשילוט הקו, בתיאור היעד מצויין "כניסה מהירה".
לכתוב "כניסה מהירה" בשילוט הקדמי זה גאוני!
 
מסכים


בעיקר אם משווים לקשקוש חסר המשמעות "נסיעה טובה" שהולך ומתפשט
ולא נותן שום מידע שימושי לנוסע
מסכים

למרות ש"פסח כשר ושמח" מעצבן אותי הרבה יותר, כי אין לי שום עניין שיאחלו לי פסח כשר.
 

mister K

New member
בקווים 29 ו-39 בשרון זה כבר קורה

נדמה לי שפורסם בזמנו שעלייה בדלתות תהיה בכמה קווים
כמו 171, 271, 25, 66 ו-29 בשרון, לא זוכר מתי אמרו שזה יקרה.
בקווים 29 ו-39 בשרון זה כבר קורה
בקו 125 מת"א לבת ים החלו כבר להתקין מכשירי תיקוף באוטובוסים.
אני מאוד מקווה שהתוכנית הזאת תצא לפועל במהרה ושהיא לא בוטלה ברגע האחרון מסיבה מסוימת.
 

orchilit

New member
כן יצא לי לנסוע עם 125 בצפון ת"א וראיתי מכונה כזו מותקנת.

בקווים 29 ו-39 בשרון זה כבר קורה
בקו 125 מת"א לבת ים החלו כבר להתקין מכשירי תיקוף באוטובוסים.
אני מאוד מקווה שהתוכנית הזאת תצא לפועל במהרה ושהיא לא בוטלה ברגע האחרון מסיבה מסוימת.
כן יצא לי לנסוע עם 125 בצפון ת"א וראיתי מכונה כזו מותקנת.
לא מבין איך לא מתקינים גם על קווי 4X (במיוחד עכשיו כשהם חופפים בצורה כזו או אחרת לעבודות על הרק"ל), ועל 61 ו63. (ובכלל, למה לא להתקין על כל הקווים ? כמה כבר מכונות יש לדן ? מיליון? כולה כמה מאות, שיעשו עבודה מסודרת עם זה וזהו).
 

mister K

New member
ממש חבל שלא יהיו שאטלים משפירים לאלנבי

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
ממש חבל שלא יהיו שאטלים משפירים לאלנבי
אני גם מקווה שהקווים ממצפה מודיעין לתל אביב יהיו אטרקטיבים במחיר הזה.
ההפרש בין המחיר המוצע לבין מחיר נסיעה בודדת מירושלים לתל אביב לפני הנחות, הוא 5.8 שקלים בלבד.
אני מניח שהשירות יופעל על ידי חברת קווים.
 
השאטל לא יופעל בשל אילוצי מקום בחניון.

ממש חבל שלא יהיו שאטלים משפירים לאלנבי
אני גם מקווה שהקווים ממצפה מודיעין לתל אביב יהיו אטרקטיבים במחיר הזה.
ההפרש בין המחיר המוצע לבין מחיר נסיעה בודדת מירושלים לתל אביב לפני הנחות, הוא 5.8 שקלים בלבד.
אני מניח שהשירות יופעל על ידי חברת קווים.
השאטל לא יופעל בשל אילוצי מקום בחניון.
ונדמה לי שאתה צודק, הקווים ממצפה מודיעין יופעלו ע"י קווים.
 

olli3

New member
מנהל
ומהשדולה לתחבורה בת קיימא, המלל לא שלי:

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
ומהשדולה לתחבורה בת קיימא, המלל לא שלי:
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בשדולה לתחבורה ברת קיימא בכנסת: "בכל הנוגע להוזלת תעריפי הנסיעה ברכבת האוצר עושה טעות. פקידי האוצר רוצים שהנוסעים ברכבות בדרום ישלמו מחיר מלא ולא מאפשרים הנחה של 50% בערי הפיתוח. זה מצטרף לכך שהם בכלל לא רצו את הרכבות האלה מלכתחילה. אני רוצה לעודד נסיעה בתח"צ ולא להיפך אבל במחירים כ"כ גבוהים זה לא יקרה. פקידי האוצר לא מוכנים לתת 50% הנחה כדי שנמצה את ההשקעה האדירה שלנו בתחנות שם.
בנוסף, כשאנחנו מבקשים להוזיל מחירי תח"צ במסגרת הרפורמה בתעריפים, בראשל"צ לדוגמא, פקידי האוצר אומרים שזה יבוא על חשבון ייקור המחירים בגוש דן ל-7.30 ש"ח במקום 6.90 ש"ח ובעיני זו טעות מוחלטת ואני אאבק בזה".
 

mister K

New member
זו אולי הפעם הראשונה שאני מצדד בפקידי האוצר

ומהשדולה לתחבורה בת קיימא, המלל לא שלי:
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בשדולה לתחבורה ברת קיימא בכנסת: "בכל הנוגע להוזלת תעריפי הנסיעה ברכבת האוצר עושה טעות. פקידי האוצר רוצים שהנוסעים ברכבות בדרום ישלמו מחיר מלא ולא מאפשרים הנחה של 50% בערי הפיתוח. זה מצטרף לכך שהם בכלל לא רצו את הרכבות האלה מלכתחילה. אני רוצה לעודד נסיעה בתח"צ ולא להיפך אבל במחירים כ"כ גבוהים זה לא יקרה. פקידי האוצר לא מוכנים לתת 50% הנחה כדי שנמצה את ההשקעה האדירה שלנו בתחנות שם.
בנוסף, כשאנחנו מבקשים להוזיל מחירי תח"צ במסגרת הרפורמה בתעריפים, בראשל"צ לדוגמא, פקידי האוצר אומרים שזה יבוא על חשבון ייקור המחירים בגוש דן ל-7.30 ש"ח במקום 6.90 ש"ח ובעיני זו טעות מוחלטת ואני אאבק בזה".
זו אולי הפעם הראשונה שאני מצדד בפקידי האוצר
אין שום סיבה ליצור אפליה בוטה ולהעניק ליישובים מסויימים 50% הנחה.
זה פופוליזם לשמו.
 
גם לא הבנתי איזו הוזלה בדיוק השר רוצה בראשון לציון

זו אולי הפעם הראשונה שאני מצדד בפקידי האוצר
אין שום סיבה ליצור אפליה בוטה ולהעניק ליישובים מסויימים 50% הנחה.
זה פופוליזם לשמו.
גם לא הבנתי איזו הוזלה בדיוק השר רוצה בראשון לציון
הרי ראשון לציון כבר כלולה באזור 1.
אני הבנתי שהויכוח הגדול הוא לגבי רמלה ולוד, ששר התחבורה רוצה לכלול אותן באזור 1 ומשרד האוצר טוען (בצדק) שזה יפתח פתח להרחבה לא סבירה של אזור 1.
או שאולי משרד האוצר מעוניין לשנות את הסטטוס של ראשון לציון ולהוציא אותה או את חלקה מאזור 1.
האמת שמלכתחילה זו הייתה טעות לכלול את מזרח ראשון לציון באזור 1. היה צריך ליצור אזור נפרד (נניח 24) לראשון לציון, בית דגן, כפר חב"ד, צריפין, באר יעקב, נס ציונה ורחובות ולכלול את מערב ראשון לציון הן באזור הזה והן באזור 1. וליצור אזור נפרד לרמלה, לוד, נתב"ג, קרית שדה התעופה ושוהם (נניח 23) ולכלול את רמלה גם באזור הזה וגם באזור 24.
אין שום הכרח שגבולות האזורים יהיו לפי גבולות מוניציפליים. בחיפה למשל, אזור התעשיה במפרץ וקרית חיים נכללים באזור הקריות ולא באזור חיפה.
 

olli3

New member
מנהל
העלתי השערה שאולי הוא דיבר על האחדת תעריפי רכבת לאוטובוס

גם לא הבנתי איזו הוזלה בדיוק השר רוצה בראשון לציון
הרי ראשון לציון כבר כלולה באזור 1.
אני הבנתי שהויכוח הגדול הוא לגבי רמלה ולוד, ששר התחבורה רוצה לכלול אותן באזור 1 ומשרד האוצר טוען (בצדק) שזה יפתח פתח להרחבה לא סבירה של אזור 1.
או שאולי משרד האוצר מעוניין לשנות את הסטטוס של ראשון לציון ולהוציא אותה או את חלקה מאזור 1.
האמת שמלכתחילה זו הייתה טעות לכלול את מזרח ראשון לציון באזור 1. היה צריך ליצור אזור נפרד (נניח 24) לראשון לציון, בית דגן, כפר חב"ד, צריפין, באר יעקב, נס ציונה ורחובות ולכלול את מערב ראשון לציון הן באזור הזה והן באזור 1. וליצור אזור נפרד לרמלה, לוד, נתב"ג, קרית שדה התעופה ושוהם (נניח 23) ולכלול את רמלה גם באזור הזה וגם באזור 24.
אין שום הכרח שגבולות האזורים יהיו לפי גבולות מוניציפליים. בחיפה למשל, אזור התעשיה במפרץ וקרית חיים נכללים באזור הקריות ולא באזור חיפה.
העלתי השערה שאולי הוא דיבר על האחדת תעריפי רכבת לאוטובוס
והוא נתן כדוגמא את ראשון לציון כתחנה ממנה השירות לת"א יקר משמעותית מהאוטובוס ושאם יתמחרו את הרכבו מחדש, המחיר יעלה בגוש דן ל7.30 ש"ח. אבל יכול להיות שלא הבנתי נכון. עיןד יוסף פרסם על זה משהו היום, אבל לא קראתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה