עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות

מצב
הנושא נעול.
קווים 130, 131:

מה יהיה עם קווים מדרום המגיעים לתל אביב דרך הנתיב המהיר?
קווים כגון 460, 462,464
הקווים מרמלה וכו'
האם צפויים לעשות מסלול מלא? האם יקוצרו לתמח"ת או למחלף שפירים ומשם הנוסעים יאלצו להשתמש בשאטלים?
קצת פספסתי, מהם קווים 130 ו131?
&nbsp
קווים 130, 131:
http://www.nta.co.il/content/חניוני-חנה-וסע
ובפרט:
http://www.nta.co.il/sites/default/files/mtsph_mvdyyn_-_mvgdl_0.pdf
&nbsp
 

GLSRA

Active member
תודה על העדכון + שאלה

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
תודה על העדכון + שאלה
למה לא ממשים את השאטל משפירים לאלנבי ?
בעיית מקומות חנייה ?
כבר הרבה זמן מדברים על הוספת 4000 מקומות ? האם התוכנית להרחבת החניון ירדה מהפרק ?
 
כן, בגלל בעיית מקומות. התכנית להרחבת החניון לא הוזכרה

תודה על העדכון + שאלה
למה לא ממשים את השאטל משפירים לאלנבי ?
בעיית מקומות חנייה ?
כבר הרבה זמן מדברים על הוספת 4000 מקומות ? האם התוכנית להרחבת החניון ירדה מהפרק ?
כן, בגלל בעיית מקומות. התכנית להרחבת החניון לא הוזכרה
אז אני לא יודע מה הסטטוס שלה.
 
תודה רבה איליה!

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
תודה רבה איליה!
רציתי להגיע אבל השעה הייתה בלתי הגיונית בעליל...
 

בישגד

New member
אפרופו קו 189, די מוזר שהאחרון מת"א ב23:15 אבל מחולון ב23:45

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
אפרופו קו 189, די מוזר שהאחרון מת"א ב23:15 אבל מחולון ב23:45
לפני כמה שנים היתה נסיעה שיצאה בחצות מתל אביב, אני לא אתפלא אם היא בוטלה במקרה (או שלא) ופשוט אף אחד לא שם לב מאז.
קשה לי להאמין שהביקוש לכיוון ת"א יותר גדול מלכיוון חולון בשעות האלה. אני מקווה שבהזדמנות הזאת ישנו את זה.
 

orchilit

New member
אני גם זוכר שהקו סיים בחצות

אפרופו קו 189, די מוזר שהאחרון מת"א ב23:15 אבל מחולון ב23:45
לפני כמה שנים היתה נסיעה שיצאה בחצות מתל אביב, אני לא אתפלא אם היא בוטלה במקרה (או שלא) ופשוט אף אחד לא שם לב מאז.
קשה לי להאמין שהביקוש לכיוון ת"א יותר גדול מלכיוון חולון בשעות האלה. אני מקווה שבהזדמנות הזאת ישנו את זה.
אני גם זוכר שהקו סיים בחצות
יכול להיות אולי שזה שינוי של חודשים יולי-אוגוסט. הלו"ז תמיד משתנה קצת כדי לתמוך בקווים מבוקשים בקיץ.
(למשל במקרה הפרטי שלי, בקווי X60 יורדת נסיעה בין 16 ל17 ובין 17 ל18.)
צריך לבדוק מה יהיה בספטמבר (ואולי כבר באוגוסט עם תחילת העבודות).
 

mister K

New member
זה לא שינוי של יולי-אוגוסט

אני גם זוכר שהקו סיים בחצות
יכול להיות אולי שזה שינוי של חודשים יולי-אוגוסט. הלו"ז תמיד משתנה קצת כדי לתמוך בקווים מבוקשים בקיץ.
(למשל במקרה הפרטי שלי, בקווי X60 יורדת נסיעה בין 16 ל17 ובין 17 ל18.)
צריך לבדוק מה יהיה בספטמבר (ואולי כבר באוגוסט עם תחילת העבודות).
זה לא שינוי של יולי-אוגוסט
קו 189 יוצא פעם אחרונה בשעה 23:15 כבר כמה חודשים לפחות.
ובכלל, קיצוצי הקיץ בדן הם לנסיעות בשעות היום. לא נוגעים בנסיעות האחרונות בלילה, בהן הביקוש בחודשים יולי-אוגוסט בדרך כלל גדול יותר.
 

בישגד

New member
זה לא שינוי זמני, הנסיעה קוצצה בקיץ 2012 ומאז נעלמו עקבותיה

אני גם זוכר שהקו סיים בחצות
יכול להיות אולי שזה שינוי של חודשים יולי-אוגוסט. הלו"ז תמיד משתנה קצת כדי לתמוך בקווים מבוקשים בקיץ.
(למשל במקרה הפרטי שלי, בקווי X60 יורדת נסיעה בין 16 ל17 ובין 17 ל18.)
צריך לבדוק מה יהיה בספטמבר (ואולי כבר באוגוסט עם תחילת העבודות).
זה לא שינוי זמני, הנסיעה קוצצה בקיץ 2012 ומאז נעלמו עקבותיה
 
עוד על בעיות תשתיות

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
עוד על בעיות תשתיות
אסי סוזנה הזכיר כמה פרויקטים שמשרד התחבורה מנסה לקדם, אבל נתקל בבעיית תשתיות מול רשויות מקומיות:
1. הזזת והרחבת מסופים - מסוף עתידים ומסוף הטייסים.
2. במסגרת מכרז פתח תקווה ובקעת אונו היו אמורים להיות מופעלים שאטלים לבית החולים שיבא ממסוף קציר וממסוף אלוף שדה, אך הם לא נכנסו לבסוף למכרז בשל בעיית מקום.
 
עוד משהו ששכחתי להגיד - לגבי מוניות ומוניות שירות,

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
עוד משהו ששכחתי להגיד - לגבי מוניות ומוניות שירות,
בגין יהיה סגור למוניות. כל המסלולים הרשמיים של מוניות השירות שעוברות בבגין יוסטו לרחוב המסגר.
 

mister K

New member
זו תהיה מכה קשה למוניות תל אביב-נתניה

עוד משהו ששכחתי להגיד - לגבי מוניות ומוניות שירות,
בגין יהיה סגור למוניות. כל המסלולים הרשמיים של מוניות השירות שעוברות בבגין יוסטו לרחוב המסגר.
זו תהיה מכה קשה למוניות תל אביב-נתניה
היתרון היחיד והבלעדי שלהן על האוטובוסים של נתיב אקספרס, הוא המעבר בדרך בגין למי שזה יותר קרוב לו מהמסגר.
אם יעבירו אותן למסגר ובמידה והם לא יהיו עבריינים וייסעו בבגין בכל מקרה, ייעלם היתרון היחיד הזה.
במסגר הם צפויים להפסיד לתדירות הגבוהה מאוד ולמחירים הנמוכים בנתיב אקספרס.
 
תראה, למוניות 51 אין את היתרון הזה והן עדיין מצליחות.

זו תהיה מכה קשה למוניות תל אביב-נתניה
היתרון היחיד והבלעדי שלהן על האוטובוסים של נתיב אקספרס, הוא המעבר בדרך בגין למי שזה יותר קרוב לו מהמסגר.
אם יעבירו אותן למסגר ובמידה והם לא יהיו עבריינים וייסעו בבגין בכל מקרה, ייעלם היתרון היחיד הזה.
במסגר הם צפויים להפסיד לתדירות הגבוהה מאוד ולמחירים הנמוכים בנתיב אקספרס.
תראה, למוניות 51 אין את היתרון הזה והן עדיין מצליחות.
בין השאר כי הן הרבה יותר מהירות מאוטובוסים ובפרט מקו 1.
 

עלה13

New member
אתיחס להערה 8 הנוגעת לקו קו 189 ולסוגיה של העבודות...

עדכון ממפגש שיתוף ציבור בנושא הסדרי תח"צ בזמן העבודות
הייתי היום במפגש במשרד התחבורה שבו הוצגו לנציגי ארגונים ולפעילים השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בזמן הקרוב.
את המפגש הנחו אסי סוזנה, גבי נבון ומישהו נוסף שאת שמו לא קלטתי (אולי רונן?)

בדיוק הגעתי לעבודה, אז אעדכן בקצרה.

1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו שני קווים: 20 ו-21.
קו 20: רכבת מרכז - דרך בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - רכבת ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד, וחזרה דרך קפלן ובגין.
קו 21: רכבת מרכז - יגאל אלון - רכבת השלום - קפלן - ... - רוטשילד - ... - לוינסקי - רכבת ההגנה - יגאל אלון - רכבת מרכז.
שני הקווים הם קווים מדלגים, ובמקום כ-34 תחנות אפשרויות יש לכל קו רק כ-17 תחנות. הקטע הארוך ביותר ללא תחנות הוא בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה.
היתה לי ההזדמנות להציע שני שיפורים ואני מקווה שהם ייושמו: להוסיף לקו 20 תחנה בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון (כדי לאחד תחנות עם 7, 59), ולהעביר את העצירה של 21 מרוטשילד/מאז"ה לרוטשילד/נחמני.

2. קווים 174, 175, 570 ייסעו צפונה ברוטשילד ודרומה לאורך כל יהודה הלוי.

3. הוצגו השינויים בקווים בתקופת העבודות והתחנות שיתבטלו ויתווספו. בחלק מהמקומות מתווספות שתי תחנות כדי לפצות על תחנת מבוטלת. לדוגמה, במקום התחנה של X89 בקרליבך צפונה, הקווים יעצרו הן בבגין והן בחשמונאים. הקווים שנוסעים מערבה ברחוב על פרשת דרכים יעצרו הן לפני הרמזור של ערבי נחל (כל אחד תלוי מאיזה כיוון הוא בא) והן לפני הרמזור של נמיר.

4. במקרים מסוימים יהיה פיצול תחנות שיפגע משמעותית בנוסעים. לדוגמה, התחנה בבורסת היהלומים לכיוון מערב תפוצל, והקווים שבאים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי.

5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פניית פרסה בגלעד ויעצרו בתחנה הקיימת ליד משה אביב. כמו כן, תתווסף תחנה מול בורסת היהולמים - היכן שהיום עוצרים רק 1, 61, 161, 65.

6. לא יופעל שאטל משפירים לאלנבי. כמו כן, הקווים מחניון מצפה מודיעין יהיו קווים רגילים ולא שאטלים, עם מחיר נסיעה של 13.10 ש"ח.

7. החל מאוגוסט, כרטיס רכבת בשילוב עם חופשיומי לגוש דן יהיה זמין גם בקווים פרבריים.

8. קו 189 יופעל באוטובוסים מסוג מטרונית.

9. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה יתחיל שיפוץ של מסוף ארלוזורוב, שתוכנן מחדש כך שהקווים יהיו מסודרים לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ועם מערכת כרטוס משותפת.

10. בלי קשר לרכבת הקלה, קווים שמתוכננים לעתיד: קו 91 ממזרח ת"א דרך עזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה; קו נוסף שיקשר בין מע"ר תל אביב לגבעתיים ואולי דרום רמת גן כתגבור ל-23.

אעדכן אם איזכר בעוד דברים, ואם יש לכם שאלות, יש סיכוי שאוכל לענות כי נשאלו די הרבה שאלות וניתנו לא מעט תשובות על הסברה, נת"צים, אכיפה, נהגים ועוד (כשהתשובה להרבה הדברים היא "זה תלוי בעירייה/אוצר/מפעילים/נתיבי איילון/משרד הרישוי"). נציגי משרד התחבורה הדגישו שהחסם העיקרי להתקדמות של פרויקטים הוא תשתיות.
אתיחס להערה 8 הנוגעת לקו קו 189 ולסוגיה של העבודות...
אם אכן יפעל כמטורונית/אורבנית עם עליה מכל הדלתות, למעשה מדובר בסוג של "קו ירוק מקדים" של הקו הירוק וזה מצויין, חבל שלא יכלתי להגיע לפגישה ולהעלות הצעה לשינוי בתוואי של 189, במקום רוקח שינוי לנסיעה בתוואי רחובות שי עגנון חיים לבנון, קלצקין, קלאוזנר, רכבת האוניברסיטה והמשך בתוואי, כך או כך אם אכן הקו ינוע כאורבנית עם עליה מכל הדלתות מדובר בשינוי חשוב מאוד.
עוד שינוי חשוב לדעתי קשור לקו 104, הקו צריך לדעתי להכנס לקו רב קיבולת, ארבעה דלתות עם עליה בכל הדלתות, אמור חצד ממסוף עתידים למסוף רידינג וממנו בתוואי המסלול שלו היום, בכך למעשה מדובר בסוג של קו "סגול מקדים"
בנוסף לקו 1 האדום המקדים אפשר בתוך כחודש להפעיל אותם, מדובר בשינוי אדיר שיעשה שינוי בצורת הנסיעה בתחבורה ציבורית, בתוך תל אביב ומהמטורופולין אליה וחיבור ארבעת תחנות הרכבת שבה לאורך תוואי איילון אל קווים אלו
 
זה יהיה שינוי רע מאוד לקו 189 שצריך להיות קו מהיר יחסית לרמת

אתיחס להערה 8 הנוגעת לקו קו 189 ולסוגיה של העבודות...
אם אכן יפעל כמטורונית/אורבנית עם עליה מכל הדלתות, למעשה מדובר בסוג של "קו ירוק מקדים" של הקו הירוק וזה מצויין, חבל שלא יכלתי להגיע לפגישה ולהעלות הצעה לשינוי בתוואי של 189, במקום רוקח שינוי לנסיעה בתוואי רחובות שי עגנון חיים לבנון, קלצקין, קלאוזנר, רכבת האוניברסיטה והמשך בתוואי, כך או כך אם אכן הקו ינוע כאורבנית עם עליה מכל הדלתות מדובר בשינוי חשוב מאוד.
עוד שינוי חשוב לדעתי קשור לקו 104, הקו צריך לדעתי להכנס לקו רב קיבולת, ארבעה דלתות עם עליה בכל הדלתות, אמור חצד ממסוף עתידים למסוף רידינג וממנו בתוואי המסלול שלו היום, בכך למעשה מדובר בסוג של קו "סגול מקדים"
בנוסף לקו 1 האדום המקדים אפשר בתוך כחודש להפעיל אותם, מדובר בשינוי אדיר שיעשה שינוי בצורת הנסיעה בתחבורה ציבורית, בתוך תל אביב ומהמטורופולין אליה וחיבור ארבעת תחנות הרכבת שבה לאורך תוואי איילון אל קווים אלו
זה יהיה שינוי רע מאוד לקו 189 שצריך להיות קו מהיר יחסית לרמת
החייל ועתידים. עובדים ברמת החייל לא צריכים טיולים ברמת אביב.
בשביל האוניברסיטה יש את קו 289.
ומה הקשר של 104 לעתידים? מה הקשר של הקו הסגול לעתידים ולרדינג?
 

עלה13

New member
אכן יש אופציות, אבל שים לב...

זה יהיה שינוי רע מאוד לקו 189 שצריך להיות קו מהיר יחסית לרמת
החייל ועתידים. עובדים ברמת החייל לא צריכים טיולים ברמת אביב.
בשביל האוניברסיטה יש את קו 289.
ומה הקשר של 104 לעתידים? מה הקשר של הקו הסגול לעתידים ולרדינג?
אכן יש אופציות, אבל שים לב...
לרעיון בכללותו, שלושה קווים מקדימים, אדום (פועל), ירוק וסגול לפי התוואי עליו כתבתי, ייצר למעשה מערך של ארבעה קווים מטרופוליניים רבי קיבולת ותדיריים, עם לוקחים בחשבון את הכבדה לאורך איילון, שלושתם עוברים בארבעת התחנות, קו 1 מתפקד היטב כקו מקטעי, כבלוגר אני בוחן את השימוש בקו והוא הביא לתל אביב שימושים שאנחנו לא מכירים לפני הפעלתו, יש עליה בשימוש בו מצד תושבי העיר, מבקרים מחוץ לעיר, יוממים במטרופולין ותיירים.

השינוי בתוואי שהצעתי לקו 189 יאפשר לנוסעי קו 1 להחליף בהר ציון ל189 ולהגיע לעירייה, לסימינר הקיבוצים, לאוניברסיטת תל אביב, ומסימינר הקיבוצים אוניברסיטת תל אביב לרמת החייל ועתידים.
 
יש מספיק דרכים להגיע לסמינר הקיבוצים ולאוניברסיטה

אכן יש אופציות, אבל שים לב...
לרעיון בכללותו, שלושה קווים מקדימים, אדום (פועל), ירוק וסגול לפי התוואי עליו כתבתי, ייצר למעשה מערך של ארבעה קווים מטרופוליניים רבי קיבולת ותדיריים, עם לוקחים בחשבון את הכבדה לאורך איילון, שלושתם עוברים בארבעת התחנות, קו 1 מתפקד היטב כקו מקטעי, כבלוגר אני בוחן את השימוש בקו והוא הביא לתל אביב שימושים שאנחנו לא מכירים לפני הפעלתו, יש עליה בשימוש בו מצד תושבי העיר, מבקרים מחוץ לעיר, יוממים במטרופולין ותיירים.

השינוי בתוואי שהצעתי לקו 189 יאפשר לנוסעי קו 1 להחליף בהר ציון ל189 ולהגיע לעירייה, לסימינר הקיבוצים, לאוניברסיטת תל אביב, ומסימינר הקיבוצים אוניברסיטת תל אביב לרמת החייל ועתידים.
יש מספיק דרכים להגיע לסמינר הקיבוצים ולאוניברסיטה
מה רע בהחלפה מקו 1 למזלג X71?
כי לדעתך יותר סקסי להחליף לקו שאתה קורא לו "קו [צבע כלשהו] מקדים"?
זה מצדיק את הריסת הקו עבור הנוסעים לרמת החייל ועתידים?
מילא שאתה מתלהב מסיסמאות ריקות מתוכן, אבל להרוס קווים בשביל הסיסמאות הללו?
 

עלה13

New member
מה הקשר בין קו 71 לקו הירוק או לקו...

יש מספיק דרכים להגיע לסמינר הקיבוצים ולאוניברסיטה
מה רע בהחלפה מקו 1 למזלג X71?
כי לדעתך יותר סקסי להחליף לקו שאתה קורא לו "קו [צבע כלשהו] מקדים"?
זה מצדיק את הריסת הקו עבור הנוסעים לרמת החייל ועתידים?
מילא שאתה מתלהב מסיסמאות ריקות מתוכן, אבל להרוס קווים בשביל הסיסמאות הללו?
מה הקשר בין קו 71 לקו הירוק או לקו...
189? ואיך בהחלפה מקו 1לקו 71 אפשר להגיע לעיריית תל אביב, לאוניברסיטת תל אביב ולעתידים?
 
עם קו 171 ועם קו 271 אפשר להגיע לאוניברסיטה

מה הקשר בין קו 71 לקו הירוק או לקו...
189? ואיך בהחלפה מקו 1לקו 71 אפשר להגיע לעיריית תל אביב, לאוניברסיטת תל אביב ולעתידים?
עם קו 171 ועם קו 271 אפשר להגיע לאוניברסיטה
מי אמר שצריך החלפה לאותו קו עבור כל היעדים יחד?
מי שצריך להגיע לעיריית תל אביב יחליף לקווים מסויימים, מי שצריך לעתידים יחליף לקווים אחרים ומי שצריך לאוניברסיטה יחליף ל-171 או 271.
בא ניצור קו אחד עם אוטובוסים 10 דלתות שעובר בכל רחובות גוש דן ויהיה קו זהב טהור מקדים שאפשר להגיע איתו מכל מקום לכל מקום...
כדאי ויעיל, לא?
 

עלה13

New member
מסכים שאפשר לעשות את זה בכמה החלפות, לא בטוח...

עם קו 171 ועם קו 271 אפשר להגיע לאוניברסיטה
מי אמר שצריך החלפה לאותו קו עבור כל היעדים יחד?
מי שצריך להגיע לעיריית תל אביב יחליף לקווים מסויימים, מי שצריך לעתידים יחליף לקווים אחרים ומי שצריך לאוניברסיטה יחליף ל-171 או 271.
בא ניצור קו אחד עם אוטובוסים 10 דלתות שעובר בכל רחובות גוש דן ויהיה קו זהב טהור מקדים שאפשר להגיע איתו מכל מקום לכל מקום...
כדאי ויעיל, לא?
מסכים שאפשר לעשות את זה בכמה החלפות, לא בטוח...
שזה נוח ושזה יעבוד, כל השירשור והשתתפות שלי בו, הוא העבודות שמתחילות על הקלה ועל המערכת והצעה שלי למערכת מקדימה מקבילה לקווים אדום, ירוק, סגול ולמערכת ראויה ראשונה כבר עד סוף השנה, שווה לדעתי להפעיל את שלושת הקווים באורבנית, הציבור יקלוט מהר וגם יגיב וישתמש, ציינתי שהמסלולים של שלושתם כוללים תחנות משותפות גם בינם וגם בין ארבעת התחנות של הכבדה לאורך איילון, מעבר לכך שמתחוכנן קו קומותיים על מסלול משלולב של קו 5 ועוד קו שיהיו לא מפגשים עם קווים אלו, צייר מפה, תראה שיש משהו בהצעתי ושבהחלט מערך כזה שיפעל בחודשים הקרובים יגרום לבעלי רכב לעבוד להשתמש בה אם לא באופן קבוע לפחות לעבודה וחזרה בשעות העומס שזה משמעותי ויאפשר ויקל על תקופה של חמש שנים של עבודות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה