לא רציני
העובדה שהדרג המקצועי לא מעורב בדיון כבר אומרת משהו, ואני מציע לשמור את התחמושת הכבדה של "ברכות" לממלא מקום ראש הממשלה למקומות אחרים. תזכרו מה שאני אומר: ההחלטה הזאת על ביטול הקו לא תעבור, ואולמרט יכול לרצות כמה שבא לו.
לא רציניסקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
העובדה שהדרג המקצועי לא מעורב בדיון כבר אומרת משהו, ואני מציע לשמור את התחמושת הכבדה של "ברכות" לממלא מקום ראש הממשלה למקומות אחרים. תזכרו מה שאני אומר: ההחלטה הזאת על ביטול הקו לא תעבור, ואולמרט יכול לרצות כמה שבא לו.