סקופ מטורף!

מצב
הנושא נעול.
סקופ מטורף!

סקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סקופ?

סקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
סקופ?
בוא נתחיל בזה ש"סקופ מטורף" זה לא. דיברנו על זה כבר רבות שאדון אולמרט האידיוט החליט לקבור את הפרוייקט ויהי מה! לצערי הרב, ויסכים איתי בועז - כנראה הוא גם יצליח. עצם העובדה שאנשי משרד התחבורה ואנשי ר"י לא נכחו בדיון מצביעה על כך שהדיון אינו טכני או מקצועי כלל ועיקר! הדיון נועד למטרה אחת ויחידה - להכין את דעת הקהל לגזירה. ההחלטה, לצערי הרב, כבר התקבלה, כנראה, בדרגים הגבוהים ביותר.
 

levikon

New member
אל תדאג, דוד.

סקופ?
בוא נתחיל בזה ש"סקופ מטורף" זה לא. דיברנו על זה כבר רבות שאדון אולמרט האידיוט החליט לקבור את הפרוייקט ויהי מה! לצערי הרב, ויסכים איתי בועז - כנראה הוא גם יצליח. עצם העובדה שאנשי משרד התחבורה ואנשי ר"י לא נכחו בדיון מצביעה על כך שהדיון אינו טכני או מקצועי כלל ועיקר! הדיון נועד למטרה אחת ויחידה - להכין את דעת הקהל לגזירה. ההחלטה, לצערי הרב, כבר התקבלה, כנראה, בדרגים הגבוהים ביותר.
אל תדאג, דוד.
כבר חשבתי למה ישמשו עמודי הבטון הנבנים כעת. עכשיו רק צריך למצוא חבל עבה מספיק...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo4.gif הבעיה היא לא בחבל...

אל תדאג, דוד.
כבר חשבתי למה ישמשו עמודי הבטון הנבנים כעת. עכשיו רק צריך למצוא חבל עבה מספיק...
הבעיה היא לא בחבל...
הבעיה היא למצוא את מי שיעשה את העבודה השחורה...
 

846

Active member
תשקיע בהרחבת הכביש, מינהרה או

סקופ?
בוא נתחיל בזה ש"סקופ מטורף" זה לא. דיברנו על זה כבר רבות שאדון אולמרט האידיוט החליט לקבור את הפרוייקט ויהי מה! לצערי הרב, ויסכים איתי בועז - כנראה הוא גם יצליח. עצם העובדה שאנשי משרד התחבורה ואנשי ר"י לא נכחו בדיון מצביעה על כך שהדיון אינו טכני או מקצועי כלל ועיקר! הדיון נועד למטרה אחת ויחידה - להכין את דעת הקהל לגזירה. ההחלטה, לצערי הרב, כבר התקבלה, כנראה, בדרגים הגבוהים ביותר.
תשקיע בהרחבת הכביש, מינהרה או
שתים בכניסה לעיר, ולא צריך רכבת...זמן הנסיעה כיום הוא 40 או 45 דקות בלי פקקים. לשפר ב 10 15 דקות? לא משמעותי. שחרר את צוואר הבקבוק בכניסה לעיר+ עדיפות לתח"צ קונבנציונאלי ומצאת את הנוסחה המתאימה בעלות פחותה בהמוןןןןן!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כן... כן... מכיר אותך! ../images/Emo13.gif

תשקיע בהרחבת הכביש, מינהרה או
שתים בכניסה לעיר, ולא צריך רכבת...זמן הנסיעה כיום הוא 40 או 45 דקות בלי פקקים. לשפר ב 10 15 דקות? לא משמעותי. שחרר את צוואר הבקבוק בכניסה לעיר+ עדיפות לתח"צ קונבנציונאלי ומצאת את הנוסחה המתאימה בעלות פחותה בהמוןןןןן!
כן... כן... מכיר אותך!

מבחינתך - לסגור את כל הרכבות, למכור את המסילות לסוחרי מתכות ולסלול במקומם מת"צים.
 

846

Active member
אתה יודע מה? לא רעיון כלכך רע...../images/Emo6.gif

כן... כן... מכיר אותך!

מבחינתך - לסגור את כל הרכבות, למכור את המסילות לסוחרי מתכות ולסלול במקומם מת"צים.
אתה יודע מה? לא רעיון כלכך רע...
 

846

Active member
וברצינות: תשקיע בנת"צ משער הגיא

תזהר שלא נהפוך את הירוקה שלך
לפחית ספרייט!
וברצינות: תשקיע בנת"צ משער הגיא
לכניסה לי"ם ותן עדיפות, תשקיע בנת"צ (מה שעומד להיות) מנתב"ג לת"א וזמן הנסיעה יעמוד על 45 עד 50 דקות וההשקעה מינימלית יחסית לרכבת. מס' הנוסעים יגדל? תשקול מיפרקיות בינעירוניות ל 100 נוסעים + שילוב לרכבת הקלה בי"ם או לפילאס... והנה פיתרון זול יותר!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אבל כיף הרבה פחות!

וברצינות: תשקיע בנת"צ משער הגיא
לכניסה לי"ם ותן עדיפות, תשקיע בנת"צ (מה שעומד להיות) מנתב"ג לת"א וזמן הנסיעה יעמוד על 45 עד 50 דקות וההשקעה מינימלית יחסית לרכבת. מס' הנוסעים יגדל? תשקול מיפרקיות בינעירוניות ל 100 נוסעים + שילוב לרכבת הקלה בי"ם או לפילאס... והנה פיתרון זול יותר!
אבל כיף הרבה פחות!
עזוב אותך - רכבות יותר כיף! ועכשיו ברצינות: אוטובוסים ורכבות לא סותרים האחד את השני. יש מקום לשניהם - אם בונים את כל מערך התחבורה בצורה נכונה ואופטימלית - האוטובוסים אמורים להשלים את התחבורה המסילתית ולא להתחרות בה. כבר הוכח במקומות רבים וטובים בעולם - מערכות תחבורה משולבות הן האופטימליות ביותר. הרכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר לטווחים ארוכים. אוטובוסים - בקווים פרבריםם, אזוריים ובחלק מהקווים העירוניים - היכן שמספר התחנות גדול יחסית ותחלופת הנוסעים קטנה יותר. בקווים העמוסים באמת - עדיף רק"לים נמוכי רצפה עם מספר רב ככל האפשר של דלתות.
 

wantok

New member
תיקון קל

אבל כיף הרבה פחות!
עזוב אותך - רכבות יותר כיף! ועכשיו ברצינות: אוטובוסים ורכבות לא סותרים האחד את השני. יש מקום לשניהם - אם בונים את כל מערך התחבורה בצורה נכונה ואופטימלית - האוטובוסים אמורים להשלים את התחבורה המסילתית ולא להתחרות בה. כבר הוכח במקומות רבים וטובים בעולם - מערכות תחבורה משולבות הן האופטימליות ביותר. הרכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר לטווחים ארוכים. אוטובוסים - בקווים פרבריםם, אזוריים ובחלק מהקווים העירוניים - היכן שמספר התחנות גדול יחסית ותחלופת הנוסעים קטנה יותר. בקווים העמוסים באמת - עדיף רק"לים נמוכי רצפה עם מספר רב ככל האפשר של דלתות.
תיקון קל
רכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר במקום בו הביקוש גבוה במיוחד - לאו דוקא לטווחים ארוכים. ת"א-ירושלים קו עתיר ביקוש ביותר! הבעיה היא לא רק הכניסה לירושלים - אלא גם הכניסה לת"א והיציאה מ-2 2 הערים. רכבת בקו זה יכולה להעביר מיליוני נסיעות בשנה מרכב פרטי לתח"צ מה שאוטובוס לא יכול לעשות. נסיעה בפחות מחצי שעה בין שתי הערים בתנאים של רכבת (ולא אוטובוס) יכולה לגרום למהפכה של ממש בתפיסת המרחק והנגישות בין 2 הערים. יש לזה השלכות, כלכליות דמוגרפיות ופוליטיות מרחיקות לכת לגבי מעמדה של ירושלים. גם קישור סביר בין הבירה לנתב"ג בתח"צ לא ממש קיים היום - אני יכול לספר סיפורי זוועה ממוניות השירות מפה ועד הודעה חדשה. גם ביהבט הקישוריות לקוים לאזורים אחרים בארץ אין כל תחרות בין רכבת לאוטובוסים - לך תמצא אנשים בעלי ברירה שמוכנים להגרר למסע הכולל החלפות אוטובוסים - רכבת זה סיפור אחר לגמרי - בקיצור זה להשוות תפוחים לחצץ. מה גם שכל שיפור במערכת הכבישים באזור זה הוא מאד בעייתי בהיבט הנופי סביבתי ואינו יכול להוות פתרון ארוך טווח שלא לדבר על הגדלת זיהום האוויר וצפיפות כלי הרכב על הכבישים בתוך הערים.
 

levikon

New member
נכון הנחלט!!

תיקון קל
רכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר במקום בו הביקוש גבוה במיוחד - לאו דוקא לטווחים ארוכים. ת"א-ירושלים קו עתיר ביקוש ביותר! הבעיה היא לא רק הכניסה לירושלים - אלא גם הכניסה לת"א והיציאה מ-2 2 הערים. רכבת בקו זה יכולה להעביר מיליוני נסיעות בשנה מרכב פרטי לתח"צ מה שאוטובוס לא יכול לעשות. נסיעה בפחות מחצי שעה בין שתי הערים בתנאים של רכבת (ולא אוטובוס) יכולה לגרום למהפכה של ממש בתפיסת המרחק והנגישות בין 2 הערים. יש לזה השלכות, כלכליות דמוגרפיות ופוליטיות מרחיקות לכת לגבי מעמדה של ירושלים. גם קישור סביר בין הבירה לנתב"ג בתח"צ לא ממש קיים היום - אני יכול לספר סיפורי זוועה ממוניות השירות מפה ועד הודעה חדשה. גם ביהבט הקישוריות לקוים לאזורים אחרים בארץ אין כל תחרות בין רכבת לאוטובוסים - לך תמצא אנשים בעלי ברירה שמוכנים להגרר למסע הכולל החלפות אוטובוסים - רכבת זה סיפור אחר לגמרי - בקיצור זה להשוות תפוחים לחצץ. מה גם שכל שיפור במערכת הכבישים באזור זה הוא מאד בעייתי בהיבט הנופי סביבתי ואינו יכול להוות פתרון ארוך טווח שלא לדבר על הגדלת זיהום האוויר וצפיפות כלי הרכב על הכבישים בתוך הערים.
נכון הנחלט!!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נכון מאוד!

תיקון קל
רכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר במקום בו הביקוש גבוה במיוחד - לאו דוקא לטווחים ארוכים. ת"א-ירושלים קו עתיר ביקוש ביותר! הבעיה היא לא רק הכניסה לירושלים - אלא גם הכניסה לת"א והיציאה מ-2 2 הערים. רכבת בקו זה יכולה להעביר מיליוני נסיעות בשנה מרכב פרטי לתח"צ מה שאוטובוס לא יכול לעשות. נסיעה בפחות מחצי שעה בין שתי הערים בתנאים של רכבת (ולא אוטובוס) יכולה לגרום למהפכה של ממש בתפיסת המרחק והנגישות בין 2 הערים. יש לזה השלכות, כלכליות דמוגרפיות ופוליטיות מרחיקות לכת לגבי מעמדה של ירושלים. גם קישור סביר בין הבירה לנתב"ג בתח"צ לא ממש קיים היום - אני יכול לספר סיפורי זוועה ממוניות השירות מפה ועד הודעה חדשה. גם ביהבט הקישוריות לקוים לאזורים אחרים בארץ אין כל תחרות בין רכבת לאוטובוסים - לך תמצא אנשים בעלי ברירה שמוכנים להגרר למסע הכולל החלפות אוטובוסים - רכבת זה סיפור אחר לגמרי - בקיצור זה להשוות תפוחים לחצץ. מה גם שכל שיפור במערכת הכבישים באזור זה הוא מאד בעייתי בהיבט הנופי סביבתי ואינו יכול להוות פתרון ארוך טווח שלא לדבר על הגדלת זיהום האוויר וצפיפות כלי הרכב על הכבישים בתוך הערים.
נכון מאוד!
אני מסטול היום, קופץ לפורום מידי פעם בפעם בין כל הארוחות, הוודקה והעוגות - אז תסלחו לי שאין לי כוח לפתח את הנושא ברצינות.
 
../images/Emo45.gif

תיקון קל
רכבות נותנות את הפתרון הטוב ביותר במקום בו הביקוש גבוה במיוחד - לאו דוקא לטווחים ארוכים. ת"א-ירושלים קו עתיר ביקוש ביותר! הבעיה היא לא רק הכניסה לירושלים - אלא גם הכניסה לת"א והיציאה מ-2 2 הערים. רכבת בקו זה יכולה להעביר מיליוני נסיעות בשנה מרכב פרטי לתח"צ מה שאוטובוס לא יכול לעשות. נסיעה בפחות מחצי שעה בין שתי הערים בתנאים של רכבת (ולא אוטובוס) יכולה לגרום למהפכה של ממש בתפיסת המרחק והנגישות בין 2 הערים. יש לזה השלכות, כלכליות דמוגרפיות ופוליטיות מרחיקות לכת לגבי מעמדה של ירושלים. גם קישור סביר בין הבירה לנתב"ג בתח"צ לא ממש קיים היום - אני יכול לספר סיפורי זוועה ממוניות השירות מפה ועד הודעה חדשה. גם ביהבט הקישוריות לקוים לאזורים אחרים בארץ אין כל תחרות בין רכבת לאוטובוסים - לך תמצא אנשים בעלי ברירה שמוכנים להגרר למסע הכולל החלפות אוטובוסים - רכבת זה סיפור אחר לגמרי - בקיצור זה להשוות תפוחים לחצץ. מה גם שכל שיפור במערכת הכבישים באזור זה הוא מאד בעייתי בהיבט הנופי סביבתי ואינו יכול להוות פתרון ארוך טווח שלא לדבר על הגדלת זיהום האוויר וצפיפות כלי הרכב על הכבישים בתוך הערים.
 

levikon

New member
בסדר...

תשקיע בהרחבת הכביש, מינהרה או
שתים בכניסה לעיר, ולא צריך רכבת...זמן הנסיעה כיום הוא 40 או 45 דקות בלי פקקים. לשפר ב 10 15 דקות? לא משמעותי. שחרר את צוואר הבקבוק בכניסה לעיר+ עדיפות לתח"צ קונבנציונאלי ומצאת את הנוסחה המתאימה בעלות פחותה בהמוןןןןן!
בסדר...
ושוב ישראל תשאר בלי קישור רכבתי נורמאלי לבירה ונמשיך לבנות ולהרוס את ההרים של ירושלים בעוד הרחבות ועוד כבישים שלא יתרמו לכלום פרט לפקקים נוספים (במקום מנהרה מתחת לפני הקרקע שלא תפגע בנוף כמעט כלל). נהדר...
 

raminec

New member
זה לא שוב, זה עדיין

בסדר...
ושוב ישראל תשאר בלי קישור רכבתי נורמאלי לבירה ונמשיך לבנות ולהרוס את ההרים של ירושלים בעוד הרחבות ועוד כבישים שלא יתרמו לכלום פרט לפקקים נוספים (במקום מנהרה מתחת לפני הקרקע שלא תפגע בנוף כמעט כלל). נהדר...
זה לא שוב, זה עדיין
וחוץ מזה, מה רע לך באוטובוסים? יא מפונק, אתה בא לומר שהשירות של אגד לא טוב? תיזהר, נהגי אגד יפסיקו לענות גם לך
אחרי ששני נהגים פה בפורום הפסיקו לענות להודעות שלי, חיי אינם חיים...
 
../images/Emo45.gif

בסדר...
ושוב ישראל תשאר בלי קישור רכבתי נורמאלי לבירה ונמשיך לבנות ולהרוס את ההרים של ירושלים בעוד הרחבות ועוד כבישים שלא יתרמו לכלום פרט לפקקים נוספים (במקום מנהרה מתחת לפני הקרקע שלא תפגע בנוף כמעט כלל). נהדר...
 

spider001

New member
הבעיה באמת רצינית וקו רכבת מהיר

בסדר...
ושוב ישראל תשאר בלי קישור רכבתי נורמאלי לבירה ונמשיך לבנות ולהרוס את ההרים של ירושלים בעוד הרחבות ועוד כבישים שלא יתרמו לכלום פרט לפקקים נוספים (במקום מנהרה מתחת לפני הקרקע שלא תפגע בנוף כמעט כלל). נהדר...
הבעיה באמת רצינית וקו רכבת מהיר
הוא פתרון מעולה לעומסי התחבורה ופתרון די טוב לבעיות זיהום האוויר. לגבי הרחבת הכביש כלפי היער, מסיבות בטחוניות לא ניתן להרחיב את הכביש יותר מידי ואני מנוע מלדבר על כך יותר. לכן , לדעתי בסופו של דבר הקו יבוצע.
 
לא בטוח...

סקופ?
בוא נתחיל בזה ש"סקופ מטורף" זה לא. דיברנו על זה כבר רבות שאדון אולמרט האידיוט החליט לקבור את הפרוייקט ויהי מה! לצערי הרב, ויסכים איתי בועז - כנראה הוא גם יצליח. עצם העובדה שאנשי משרד התחבורה ואנשי ר"י לא נכחו בדיון מצביעה על כך שהדיון אינו טכני או מקצועי כלל ועיקר! הדיון נועד למטרה אחת ויחידה - להכין את דעת הקהל לגזירה. ההחלטה, לצערי הרב, כבר התקבלה, כנראה, בדרגים הגבוהים ביותר.
לא בטוח...
כנראה שזה רק יידחה מאד ואולי יהיו קצת שינויים בתוואי. "בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו"הרי אפילו ארולמרט האדיוט הזה לא יכול לבטל את הפרוייקט ולזרוק מיליארד ש"ח לפח.{עד עכשיו הייתי בוח שהשקיעו פחות}.רק מה ככל שיידחו העלויות יהיו גבוהות יותר.
 
ארולמרט =אולמרט בוח=בטוח

לא בטוח...
כנראה שזה רק יידחה מאד ואולי יהיו קצת שינויים בתוואי. "בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו"הרי אפילו ארולמרט האדיוט הזה לא יכול לבטל את הפרוייקט ולזרוק מיליארד ש"ח לפח.{עד עכשיו הייתי בוח שהשקיעו פחות}.רק מה ככל שיידחו העלויות יהיו גבוהות יותר.
ארולמרט =אולמרט בוח=בטוח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה