סקופ מטורף!

מצב
הנושא נעול.
תודה רבה אחי.

בבקשה אחי ! קרא בזהירות מרובה.
ניתן לקבל בקישור המצורף מושג אודות החלופות , אך יש להפעיל את מידת הבקורת הנחוצה . הכותב הינו בהחלט בעל עניין.
תודה רבה אחי.
מעניין מה בסוף יוחלט,יש לי הרגשה שבאמת נצא קרחים מכאן ומכאן.
 

levikon

New member
G1 זה לא באמת חלופה...

בבקשה אחי ! קרא בזהירות מרובה.
ניתן לקבל בקישור המצורף מושג אודות החלופות , אך יש להפעיל את מידת הבקורת הנחוצה . הכותב הינו בהחלט בעל עניין.
G1 זה לא באמת חלופה...
זה סתם סקיצה ראשונית (וגרועה יש לציין!) מנהרה של 15 קילומטר? אתה צוחק בועז? זה יעלה יותר מקו A1 ויהיה הרבה פחות יעיל בגלל כל הדרך עד בית שמש. יש תוואי ברמה בינלאומית שנבנה כיום עד מחלף דניאל. תוואי שמחבר את נתב"ג. תוואי שכבר נבדק, אושר, נבדק שוב ואז שוב פעם אושר. ואתה מציע להחליף אותו באיזה רעיון מוזר שיכלול גם את התוואי הפתלתל עד בית שמש? אני חושב שאני יודע מאיזה סיבה אתה רוצה את G1 ואני חושב שזה נקודת מבט צרה מידי על כל העינין. בכל מקרה, אם A1 לא יבנה, גם G1 לא יבנה. מבחינתי זה כתוב בסלע. אפשר יהיה לחזור להודעה עוד כמה זמן ולראות שצדקתי.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif

G1 זה לא באמת חלופה...
זה סתם סקיצה ראשונית (וגרועה יש לציין!) מנהרה של 15 קילומטר? אתה צוחק בועז? זה יעלה יותר מקו A1 ויהיה הרבה פחות יעיל בגלל כל הדרך עד בית שמש. יש תוואי ברמה בינלאומית שנבנה כיום עד מחלף דניאל. תוואי שמחבר את נתב"ג. תוואי שכבר נבדק, אושר, נבדק שוב ואז שוב פעם אושר. ואתה מציע להחליף אותו באיזה רעיון מוזר שיכלול גם את התוואי הפתלתל עד בית שמש? אני חושב שאני יודע מאיזה סיבה אתה רוצה את G1 ואני חושב שזה נקודת מבט צרה מידי על כל העינין. בכל מקרה, אם A1 לא יבנה, גם G1 לא יבנה. מבחינתי זה כתוב בסלע. אפשר יהיה לחזור להודעה עוד כמה זמן ולראות שצדקתי.
 

בועז ל

New member
יש לך כמה הנחות יסוד שגויות לב.

G1 זה לא באמת חלופה...
זה סתם סקיצה ראשונית (וגרועה יש לציין!) מנהרה של 15 קילומטר? אתה צוחק בועז? זה יעלה יותר מקו A1 ויהיה הרבה פחות יעיל בגלל כל הדרך עד בית שמש. יש תוואי ברמה בינלאומית שנבנה כיום עד מחלף דניאל. תוואי שמחבר את נתב"ג. תוואי שכבר נבדק, אושר, נבדק שוב ואז שוב פעם אושר. ואתה מציע להחליף אותו באיזה רעיון מוזר שיכלול גם את התוואי הפתלתל עד בית שמש? אני חושב שאני יודע מאיזה סיבה אתה רוצה את G1 ואני חושב שזה נקודת מבט צרה מידי על כל העינין. בכל מקרה, אם A1 לא יבנה, גם G1 לא יבנה. מבחינתי זה כתוב בסלע. אפשר יהיה לחזור להודעה עוד כמה זמן ולראות שצדקתי.
יש לך כמה הנחות יסוד שגויות לב.
1. איני מציע להחליף את A1 ב G1 או לבטלו. אני תומך בהקמת שתי החלופות. 2.חלופה G1 זולה בכ 40% מ A1 עפ"י הצפי הראשוני של שתי החלופות. מאחר ואינך יודע את עלותו הריאלית של A1 , אינך יכול גם לקבוע אפילו את עלותה המשוערת של G1. 3. את התוואי הפתלתל כהגדרתך, מלוד עד בית שמש ,ניתן בקלות יחסית ליישר ולהכפיל. 4. G1 אכן הינו חלופה פחות מוצלחת מ A1 , אך עדיין חלופה סבירה.קח בחשבון שזמני הנסיעה בקו יהיו 15 ק"מ ממונהרים ( 12-15 דק' בהערכה זהירה) זמן נסיעה בקטע משופר ומוכפל עד ת"א. בסה"כ כ 45-50 דקות. 5. החשש לפיו אף חלופה לא תוקם משותף לשנינו.
 

levikon

New member
כמה תשובות.

יש לך כמה הנחות יסוד שגויות לב.
1. איני מציע להחליף את A1 ב G1 או לבטלו. אני תומך בהקמת שתי החלופות. 2.חלופה G1 זולה בכ 40% מ A1 עפ"י הצפי הראשוני של שתי החלופות. מאחר ואינך יודע את עלותו הריאלית של A1 , אינך יכול גם לקבוע אפילו את עלותה המשוערת של G1. 3. את התוואי הפתלתל כהגדרתך, מלוד עד בית שמש ,ניתן בקלות יחסית ליישר ולהכפיל. 4. G1 אכן הינו חלופה פחות מוצלחת מ A1 , אך עדיין חלופה סבירה.קח בחשבון שזמני הנסיעה בקו יהיו 15 ק"מ ממונהרים ( 12-15 דק' בהערכה זהירה) זמן נסיעה בקטע משופר ומוכפל עד ת"א. בסה"כ כ 45-50 דקות. 5. החשש לפיו אף חלופה לא תוקם משותף לשנינו.
כמה תשובות.
1. אף אחד לא יקים שתי חלופות זה בטוח. חזון אוטופי של אחרית הימים... 2. אף אחד לא יודע באמת כמה חלופה G1 תעלה בגלל שזה היה סתם רעיון שנזרק לחלל. לא עשו שם סקר קרקעות, בדיקות בעלות על הקרקע, בדיקת עלות תשלומי פיצויים, קידוחים לבדיקת הרכב הסלעים במנהרה, עלות חפירה בגלל הנחלים המחלחלים, קברים של רומאים מגויירים והרשימה נמשכת ונמשכת... הדבר היחיד שבו G1 עדיף על A1 זה המעבר של הקו הירוק. 3. כן, דבר שיעלה גם לא מעט זוזים... 4. ועדיין 50 דקות בלי עצירות זה הרבה זמן. תוסיף לזה את העצירות בלוד, בית שמש, רמלה (אולי) וכבר עברת את השעה. מה המטרה אם כך? 5. בזה אתה צודק.
 

בועז ל

New member
תשובות לתשובות

כמה תשובות.
1. אף אחד לא יקים שתי חלופות זה בטוח. חזון אוטופי של אחרית הימים... 2. אף אחד לא יודע באמת כמה חלופה G1 תעלה בגלל שזה היה סתם רעיון שנזרק לחלל. לא עשו שם סקר קרקעות, בדיקות בעלות על הקרקע, בדיקת עלות תשלומי פיצויים, קידוחים לבדיקת הרכב הסלעים במנהרה, עלות חפירה בגלל הנחלים המחלחלים, קברים של רומאים מגויירים והרשימה נמשכת ונמשכת... הדבר היחיד שבו G1 עדיף על A1 זה המעבר של הקו הירוק. 3. כן, דבר שיעלה גם לא מעט זוזים... 4. ועדיין 50 דקות בלי עצירות זה הרבה זמן. תוסיף לזה את העצירות בלוד, בית שמש, רמלה (אולי) וכבר עברת את השעה. מה המטרה אם כך? 5. בזה אתה צודק.
תשובות לתשובות
1. נכון . עדיין זה לא מונע ממני לתמוך אידיאולוגית בהקמת שתי החלופות.להערכתי , אם אחת מהחלופות לא תקום תהיה זו דווקא A1. 2.אף אחד גם לא יודע כמה A1 תעלה , למרות התכנון המפורט. 3.לא הרבה , לעומת הקו הבאר שבעי או הקו לכרמיאל,או הקו למודיעין. מגיע לי !
4. 45-50 דקות זהו הזמן המוערך כולל עצירות . נכון לא מסעיר כמו A1 (שאף הוא טעון הוכחה בשטח !), אך בר תחרות לאוטובוסים ולרכב הפרטי בשעות העומס. 5.אנחנו מסכימים , אז בוא נחסל את הסעיף הזה בתגובה הבאה שלך שלבטח תבוא.
 

wantok

New member
../images/Emo45.gif

G1 זה לא באמת חלופה...
זה סתם סקיצה ראשונית (וגרועה יש לציין!) מנהרה של 15 קילומטר? אתה צוחק בועז? זה יעלה יותר מקו A1 ויהיה הרבה פחות יעיל בגלל כל הדרך עד בית שמש. יש תוואי ברמה בינלאומית שנבנה כיום עד מחלף דניאל. תוואי שמחבר את נתב"ג. תוואי שכבר נבדק, אושר, נבדק שוב ואז שוב פעם אושר. ואתה מציע להחליף אותו באיזה רעיון מוזר שיכלול גם את התוואי הפתלתל עד בית שמש? אני חושב שאני יודע מאיזה סיבה אתה רוצה את G1 ואני חושב שזה נקודת מבט צרה מידי על כל העינין. בכל מקרה, אם A1 לא יבנה, גם G1 לא יבנה. מבחינתי זה כתוב בסלע. אפשר יהיה לחזור להודעה עוד כמה זמן ולראות שצדקתי.
 

amirv

New member
זה מה שאתה חושב

שבי, עליך להבדיל בין חלופה G ל G1
חלופה G1 אינה פוגעת בנוף ובעבר כשהועלתה לא גררה התנגדות ירוקה.
זה מה שאתה חושב
מנהרות, כן פוגעות בנוף, שהרי לכל מנהרה יש כניסה ויציאה בקיר חצוב ומאונך, בנוסף, בגלל שמנהרות זה יקר, משתדלים למזער אותם, על ידי גילוח ההר ממש עד לנקודת האין ברירה (ראה מנהרת בגין לכיוון הר חוצבים). חלופה הכוללת הרבה מנהרות היא גרועה סביבתית הרבה יותר מחלופה ללא מנהרות כלל, וכמובן מחלופה הכוללת מנהרה אחת או שתיים. G1 תהרוס את נחל שורק לחלוטין.
 

בועז ל

New member
ממש לא בהכרח !

זה מה שאתה חושב
מנהרות, כן פוגעות בנוף, שהרי לכל מנהרה יש כניסה ויציאה בקיר חצוב ומאונך, בנוסף, בגלל שמנהרות זה יקר, משתדלים למזער אותם, על ידי גילוח ההר ממש עד לנקודת האין ברירה (ראה מנהרת בגין לכיוון הר חוצבים). חלופה הכוללת הרבה מנהרות היא גרועה סביבתית הרבה יותר מחלופה ללא מנהרות כלל, וכמובן מחלופה הכוללת מנהרה אחת או שתיים. G1 תהרוס את נחל שורק לחלוטין.
ממש לא בהכרח !
 

urilei

New member
ואתה חושב שזה זול יותר?

אם החלופה G1 תהיה ריאלית
ותקצר את זמן הנסיעה בין ההגנה למלחה מ-1:25 שע' היום ל-0:55 שע', הרי, במיוחד אם יפתחו גם את תחנות קטמון-תלפיות והחאן, הרי שזו תהיה אלטרנטיבה סבירה דיה בין שתי הערים. ברור שהקו המהיר A1 הוא בעל השלכות רבות מאוד, מכל בחינה. הן פוליטית, הן חברתית, הן כלכלית, הן תעסוקתית ואפילו תיירותית (קו בעל משיכה לתיירים שאחרי שעלו לי-ם בקו היפה בנחל שורק רוצים לחזור במהירות למרכז ת"א או ההיפך, וכן תיירות פנים, כי רכבת שעושה 30 דקות בין שני המטרופולינים יש לה משיכה "סקסית" על מרבית בני האדם) או דמוגרפית. בכל היבט כזה יש לקו השפעה עצומה. אבל, קו G1 (ממה שהובהר לי בשיחה עם עוזר פרלמנטרי של אחד יהו' מצ') יכול לספק אלטרנטיבה מאוד סבירה וטובה. קיצוץ/קיזוז של חצי שעה בזמנים שיש היום, ולמרות הכל היום יש כ-1500 עד 1800 נוסעים ביום, פלוס פתיחת עוד שתי תחנות במקומות שונים בעיר הקודש, זה דבר שיתן דחיפה עצומה לירושלים.
ואתה חושב שזה זול יותר?
אחרי שכמובן תוסיף לעלות של זה את המיליארד שכבר הושקעו (אני מסרב להגיד "נזרקו") על A1 ואת הסכומים שעוד יהיה צורך לשלם ליזמים שונים שיבוטלו מולם מכרזים וכו' די בטוח שלא
 

בועז ל

New member
מיליארד השקל שהושקעו כוללים לדעתי

ואתה חושב שזה זול יותר?
אחרי שכמובן תוסיף לעלות של זה את המיליארד שכבר הושקעו (אני מסרב להגיד "נזרקו") על A1 ואת הסכומים שעוד יהיה צורך לשלם ליזמים שונים שיבוטלו מולם מכרזים וכו' די בטוח שלא
מיליארד השקל שהושקעו כוללים לדעתי
גם את קטע נתב"ג- מודיעין.מבחינה זו דומני שכותרת המאמר מטעה .
 

קובי לו

New member
צודק מאוד

מיליארד השקל שהושקעו כוללים לדעתי
גם את קטע נתב"ג- מודיעין.מבחינה זו דומני שכותרת המאמר מטעה .
צודק מאוד
למעלה, בהערכה מלומדת (קרי ניחוש מושכל), מ-75% מהסכום הזה הם על הקטע עד לאזור מודיעין, ככה שנראה לי שהבזבוז האמיתי הרבה יותר קטן. וכן, אני כמובן בעד A1, רק שחלופה G1 אם תצא לפועל לא כזו גרועה.
 

בועז ל

New member
ואולי מכאן תבוא הישועה. אולי

צודק מאוד
למעלה, בהערכה מלומדת (קרי ניחוש מושכל), מ-75% מהסכום הזה הם על הקטע עד לאזור מודיעין, ככה שנראה לי שהבזבוז האמיתי הרבה יותר קטן. וכן, אני כמובן בעד A1, רק שחלופה G1 אם תצא לפועל לא כזו גרועה.
ואולי מכאן תבוא הישועה. אולי
והלוואי...
 

mucool2

New member
שכחת להוסיף שעוד אין תוכניות ל-G1

ואתה חושב שזה זול יותר?
אחרי שכמובן תוסיף לעלות של זה את המיליארד שכבר הושקעו (אני מסרב להגיד "נזרקו") על A1 ואת הסכומים שעוד יהיה צורך לשלם ליזמים שונים שיבוטלו מולם מכרזים וכו' די בטוח שלא
שכחת להוסיף שעוד אין תוכניות ל-G1
רק התכנון המפורט ייקח כמה שנים. למי יש סבלנות לחכות?
 

urilei

New member
אני חושב

סקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
אני חושב
שזה הזמן לשחזר את הישג קטר 101 יאללה עצומה! כאן נראה לי שיהיה הרבה יותר קל לגייס אנשים מאשר במקרה של 101 שעם כל הכבוד לו לא מעניין לישראלי הממוצע את הסבתא, ולסבתא הממוצעת את הנכד. את העצומה מומלץ להחתים בתחנה המרכזית של ירושלים, שם יהיו הרבה שיסכימו לחתום...
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא מותק. פה שום עצומה לא תעזור לך

אני חושב
שזה הזמן לשחזר את הישג קטר 101 יאללה עצומה! כאן נראה לי שיהיה הרבה יותר קל לגייס אנשים מאשר במקרה של 101 שעם כל הכבוד לו לא מעניין לישראלי הממוצע את הסבתא, ולסבתא הממוצעת את הנכד. את העצומה מומלץ להחתים בתחנה המרכזית של ירושלים, שם יהיו הרבה שיסכימו לחתום...
לא מותק. פה שום עצומה לא תעזור לך
המלחמה פה היא לא באיזה מנהל משק בר"י שהחליט לשלוח קטר לפחיות. פה מדובר בהיי סוסאייטי של ממש...
 

mucool2

New member
במקרה הזה הפורום לא יכול להיות שחקן

לא מותק. פה שום עצומה לא תעזור לך
המלחמה פה היא לא באיזה מנהל משק בר"י שהחליט לשלוח קטר לפחיות. פה מדובר בהיי סוסאייטי של ממש...
במקרה הזה הפורום לא יכול להיות שחקן
מרכזי, אבל אפשר (ואפילו צריך) לנסות לתאם כמה ארגונים שיפגינו נגד הכוונה לבטל את הקו. זה יכול להצליח. צריך לדעת להפעיל קשרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה