סקופ מטורף!

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
לא רציני

סקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
לא רציני
העובדה שהדרג המקצועי לא מעורב בדיון כבר אומרת משהו, ואני מציע לשמור את התחמושת הכבדה של "ברכות" לממלא מקום ראש הממשלה למקומות אחרים. תזכרו מה שאני אומר: ההחלטה הזאת על ביטול הקו לא תעבור, ואולמרט יכול לרצות כמה שבא לו.
 

fireman

New member
בוא ניתן לזמן לעשות את שלו

לא רציני
העובדה שהדרג המקצועי לא מעורב בדיון כבר אומרת משהו, ואני מציע לשמור את התחמושת הכבדה של "ברכות" לממלא מקום ראש הממשלה למקומות אחרים. תזכרו מה שאני אומר: ההחלטה הזאת על ביטול הקו לא תעבור, ואולמרט יכול לרצות כמה שבא לו.
בוא ניתן לזמן לעשות את שלו
אני את שלי כבר כתבתי.....הפרוייקט הזה מתחיל עם 4, ההערכות מדברות על 6-7 ואתה תראה שבסופו של דבר נקנח עם כמעט 10..... המחדל של הקו המשודרג לירושלים זה אפילו לא ההקדמה של מה שיהיה עם A1. אגב, אין לי שום השגות לגבי נחיצות הקו, שלא תכניסו לי מילים לפה.
 

mucool2

New member
אני חושב שאתה טועה

בוא ניתן לזמן לעשות את שלו
אני את שלי כבר כתבתי.....הפרוייקט הזה מתחיל עם 4, ההערכות מדברות על 6-7 ואתה תראה שבסופו של דבר נקנח עם כמעט 10..... המחדל של הקו המשודרג לירושלים זה אפילו לא ההקדמה של מה שיהיה עם A1. אגב, אין לי שום השגות לגבי נחיצות הקו, שלא תכניסו לי מילים לפה.
אני חושב שאתה טועה
בעצם אני די בטוח בכך. לא היה בארץ פרויקט רכבתי שנבדק לאורך ולרוחב כמו הקו הזה.
 

fireman

New member
אין פה שאלה של נבדק או לא נבדק

אני חושב שאתה טועה
בעצם אני די בטוח בכך. לא היה בארץ פרויקט רכבתי שנבדק לאורך ולרוחב כמו הקו הזה.
אין פה שאלה של נבדק או לא נבדק
אף אחד לא יכול לדעת מה יימצא מתחת לאדמה, למרות לא מעט תסקירי קרקע שאני מניח שבוצעו הם עדיין לא יכולים לכסות כל מקרה.....לך תדע אולי פספו מי תהום, אולי יתקלו בקברים כאלו ואחרים, אולי יתקלו בסלעים, קרקע שאיננה יציבה ועוד אלף ואחת אפשרויות שונות ומשונות.....
 

mucool2

New member
ההפתעות העיקריות בהרי ירושלים

אין פה שאלה של נבדק או לא נבדק
אף אחד לא יכול לדעת מה יימצא מתחת לאדמה, למרות לא מעט תסקירי קרקע שאני מניח שבוצעו הם עדיין לא יכולים לכסות כל מקרה.....לך תדע אולי פספו מי תהום, אולי יתקלו בקברים כאלו ואחרים, אולי יתקלו בסלעים, קרקע שאיננה יציבה ועוד אלף ואחת אפשרויות שונות ומשונות.....
ההפתעות העיקריות בהרי ירושלים
הם חללים גדולים (מערות נטיפים), ולא מי תהום או קרקע לא יציבה. קברים יכולים להגיע רק עד עומק מסוים. סלעים קשים הם בטח לא הפתעה בהרי יהודה.
 

בועז ל

New member
קברים יכולים להופיע בכמה מידות עומק

ההפתעות העיקריות בהרי ירושלים
הם חללים גדולים (מערות נטיפים), ולא מי תהום או קרקע לא יציבה. קברים יכולים להגיע רק עד עומק מסוים. סלעים קשים הם בטח לא הפתעה בהרי יהודה.
קברים יכולים להופיע בכמה מידות עומק
במיוחד כאשר מדובר באתר ארכיאולוגי שנבנה כתל שכבתי מתקופות שונות.
 
מה העובדה הזאת אומרת?

לא רציני
העובדה שהדרג המקצועי לא מעורב בדיון כבר אומרת משהו, ואני מציע לשמור את התחמושת הכבדה של "ברכות" לממלא מקום ראש הממשלה למקומות אחרים. תזכרו מה שאני אומר: ההחלטה הזאת על ביטול הקו לא תעבור, ואולמרט יכול לרצות כמה שבא לו.
מה העובדה הזאת אומרת?
אפשר לפרש את זה לכאן ולכאן...
 

wantok

New member
תיאורית קונספירציה אופטימית

סקופ מטורף!
לאחר השקעה של מיליארד שקל: נשקלת הקפאת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ בתוך חודש תתקבל החלטה סופית לגבי המשך פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (חלופה A1) - כך הוחלט בדיון פנימי שהתקיים שלשום בלשכת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ל-TheMarker נודע כי בדיון לא נטלו חלק אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בדיון הוחלט כי A1 היא החלופה המועדפת, אך לפי שעה לא הוחלט האם היא תקודם כעת או שקידומה יידחה. אולמרט ביקש לקיים את הדיון מאחר שלאחרונה עלו כמה שאלות לגבי עלות הפרויקט, זמן הקמתו והתועלת שבו. הקו - שהקמתו אמורה להסתיים ב-2011 - אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה בת כ-11 ק"מ. ברכבת מעריכים כי הקמת הקו תעלה כ-4 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שהעלות תגיע ל-7-6 מיליארד שקל. הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות בתוואי תהיה ככל הנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. עד עתה הושקעו כמיליארד שקל בהכנת תוכניות, בפרסום מכרזים ובעבודות שונות שכבר בוצעו. מקורות במשרדי הממשלה ציינו כי דחייה של הקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתיות תחבורה אחרות, העשויות להקל משמעותית את הגישה לירושלים. הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט המרכזי בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. משרדי האוצר והתחבורה הסכימו כי התוכנית תוגדל ב-6 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, והיא תימשך שלוש שנים נוספות - עד 2011. התוספת לתוכנית החומש מכמה סיבות, בהן חריגות מפרויקטים הנמצאים בביצוע בהיקף של 4 מיליארד שקל. על פי הסיכומים, תבוצע המסילה הרביעית באילון. בנוסף, פרויקט מסילת העמק מחיפה לבית שאן בהיקף של כמיליארד שקל יחזור למסלול ביצוע, לאחר שב-2005 הורה משרד האוצר להקפיא את קידומו עד שייבחן מחדש. פרויקט שהקפאתו תימשך לפי שעה הוא קו הרכבת בין עכו לכרמיאל שהיקפו נאמד במיליארד שקל.
תיאורית קונספירציה אופטימית
מה דעתכם על תרגיל הבחירות הבא: הפצת כל מיני ידיעות לכל מיני כיוונים בכדי ליצור המולה תקשורתית בנושא. מוזיקת המתח בעיצומה. תוף הבס מרעים בקצב וווליום הולכים וגוברים. הצללית של הרוצח על הקיר. ואז לפתע.... יום לפני הבחירות מתפרסם בכותרות שמ"מ רה"מ החליט בדיון מיוחד לאשר את בניית קו הרכבת המהיר שיחבר בין ת"א וי-ם בפחות מחצי שעה, בלה בלה בלה בלה. תתפלאו - רוב עם ישראל שאינו קורא מדורי כלכלה ופורום תח"צ לא ממש יודע על הקו הזה ויש פה הון אלקטורלי לא קטן לעשות על גבו. נו שויין - תמיד הייתי אופטימיסט חסר תקנה.
 

גילביון

New member
הנה תיאוריה גרועה יותר

תיאורית קונספירציה אופטימית
מה דעתכם על תרגיל הבחירות הבא: הפצת כל מיני ידיעות לכל מיני כיוונים בכדי ליצור המולה תקשורתית בנושא. מוזיקת המתח בעיצומה. תוף הבס מרעים בקצב וווליום הולכים וגוברים. הצללית של הרוצח על הקיר. ואז לפתע.... יום לפני הבחירות מתפרסם בכותרות שמ"מ רה"מ החליט בדיון מיוחד לאשר את בניית קו הרכבת המהיר שיחבר בין ת"א וי-ם בפחות מחצי שעה, בלה בלה בלה בלה. תתפלאו - רוב עם ישראל שאינו קורא מדורי כלכלה ופורום תח"צ לא ממש יודע על הקו הזה ויש פה הון אלקטורלי לא קטן לעשות על גבו. נו שויין - תמיד הייתי אופטימיסט חסר תקנה.
הנה תיאוריה גרועה יותר
לאולמרט יש אולי עניין בפרוייקט תחבורתי אחר, שאחד מחבריו העשירים רוצה לקדם, שהרכבת יכולה להפריע לו
 

IgKh

New member
או שאולי...

הנה תיאוריה גרועה יותר
לאולמרט יש אולי עניין בפרוייקט תחבורתי אחר, שאחד מחבריו העשירים רוצה לקדם, שהרכבת יכולה להפריע לו
או שאולי...
אולמרט מעוניין לבנות את הקו, אך בידי אחד החברים הקבלנים שלו (הזכורים לכולנו עוד מימי ירושלים). הוא פשוט יקפיא את הבנייה בתואנה שהפרויקט מתנהל בצורה לא יעילה ומבזבז כסף, ואז יעביר אותו לחבר'ה הטובים שלו.
 
הנה התאוריה שלי...

הנה תיאוריה גרועה יותר
לאולמרט יש אולי עניין בפרוייקט תחבורתי אחר, שאחד מחבריו העשירים רוצה לקדם, שהרכבת יכולה להפריע לו
הנה התאוריה שלי...
אותו פרוייקט תחבורתי אחר שאותו אולמרט רוצה לקדם{שזה לא חייב להיות פרוייקט רכבתי אולי נתיבים מהירים בכניסות לערים}, יושב על אדמות חקלאיות במרכז הארץ, שאם היו מופשרות לבנייה היו שוות הון תועפות, ובמקרה הם שייכות לאחד מחבריו הטובים של מר אולמרט היקר מכל אדם. הקשר בין התאוריה למציאות הוא מקרי בהחלט.
 

בועז ל

New member
כל תיאוריות הקונספירציה מתעלמות

תיאורית קונספירציה אופטימית
מה דעתכם על תרגיל הבחירות הבא: הפצת כל מיני ידיעות לכל מיני כיוונים בכדי ליצור המולה תקשורתית בנושא. מוזיקת המתח בעיצומה. תוף הבס מרעים בקצב וווליום הולכים וגוברים. הצללית של הרוצח על הקיר. ואז לפתע.... יום לפני הבחירות מתפרסם בכותרות שמ"מ רה"מ החליט בדיון מיוחד לאשר את בניית קו הרכבת המהיר שיחבר בין ת"א וי-ם בפחות מחצי שעה, בלה בלה בלה בלה. תתפלאו - רוב עם ישראל שאינו קורא מדורי כלכלה ופורום תח"צ לא ממש יודע על הקו הזה ויש פה הון אלקטורלי לא קטן לעשות על גבו. נו שויין - תמיד הייתי אופטימיסט חסר תקנה.
כל תיאוריות הקונספירציה מתעלמות
מעובדה פשוטה :גם אם אולמרט לא יחסל את A1 , יהיו אלה ידידנו האמריקאים שיעשו זאת. אולמרט אינו האיש שיוכל לעמוד בלחצים אלה. אני גם מעז להסתכן ולהמר, שאולמרט לא יצליח גם להרים בית אחד בשטח המחלוקת המחבר את מעלה אדומים לירושלים.
 

luckydude

Member
כן ולא

כל תיאוריות הקונספירציה מתעלמות
מעובדה פשוטה :גם אם אולמרט לא יחסל את A1 , יהיו אלה ידידנו האמריקאים שיעשו זאת. אולמרט אינו האיש שיוכל לעמוד בלחצים אלה. אני גם מעז להסתכן ולהמר, שאולמרט לא יצליח גם להרים בית אחד בשטח המחלוקת המחבר את מעלה אדומים לירושלים.
כן ולא
החריגות של הרכבת מעבר לקו הירוק הן אמנם חריגות אבל הן לא כ"כ משמעותיות לכן אולי תהיה בעייה עם הפלסטינים שיקימו צעקה בעניין הזה אבל ת'כלס החריגות המסויימות האלו לא ממש יזיזו לאמריקאים לדעתי. אם זאת אני בהחלט מסכים איתך בקשר לבנייה בE1. האמריקאים לא יסכימו לזה לעולם בגלל שלחריגה שם יש משמעות חשובה בקשר לרצף הטריטוריאלי של הפלסטינים. באותו שק ההיתי גם שם את התוכנית ל"עיבוי הגושים" של אולמרט... לרוב לאמריקאים לא תהיה בעייה עם זה חוץ מבאריאל, שם הם יתנגדו לזה בתוקף, למרות ההצהרות של אולמרט בקשר לכך שגם אריאל תהיה כלולה בתוכנית העיבוי.
 

בועז ל

New member
יתכן גם תסריט לפיו אולמרט מוותר

כן ולא
החריגות של הרכבת מעבר לקו הירוק הן אמנם חריגות אבל הן לא כ"כ משמעותיות לכן אולי תהיה בעייה עם הפלסטינים שיקימו צעקה בעניין הזה אבל ת'כלס החריגות המסויימות האלו לא ממש יזיזו לאמריקאים לדעתי. אם זאת אני בהחלט מסכים איתך בקשר לבנייה בE1. האמריקאים לא יסכימו לזה לעולם בגלל שלחריגה שם יש משמעות חשובה בקשר לרצף הטריטוריאלי של הפלסטינים. באותו שק ההיתי גם שם את התוכנית ל"עיבוי הגושים" של אולמרט... לרוב לאמריקאים לא תהיה בעייה עם זה חוץ מבאריאל, שם הם יתנגדו לזה בתוקף, למרות ההצהרות של אולמרט בקשר לכך שגם אריאל תהיה כלולה בתוכנית העיבוי.
יתכן גם תסריט לפיו אולמרט מוותר
מרצון על עימות עם האמריקאים/פלשתינאים בעניין A1 שממילא לא תמך בו מלכתחילה.
 
יש סתירה בדבריך...

כן ולא
החריגות של הרכבת מעבר לקו הירוק הן אמנם חריגות אבל הן לא כ"כ משמעותיות לכן אולי תהיה בעייה עם הפלסטינים שיקימו צעקה בעניין הזה אבל ת'כלס החריגות המסויימות האלו לא ממש יזיזו לאמריקאים לדעתי. אם זאת אני בהחלט מסכים איתך בקשר לבנייה בE1. האמריקאים לא יסכימו לזה לעולם בגלל שלחריגה שם יש משמעות חשובה בקשר לרצף הטריטוריאלי של הפלסטינים. באותו שק ההיתי גם שם את התוכנית ל"עיבוי הגושים" של אולמרט... לרוב לאמריקאים לא תהיה בעייה עם זה חוץ מבאריאל, שם הם יתנגדו לזה בתוקף, למרות ההצהרות של אולמרט בקשר לכך שגם אריאל תהיה כלולה בתוכנית העיבוי.
יש סתירה בדבריך...
אתה אומר שלגבי מעלה אדומים האמריקאים לא יסכימו, ואז אתה אומר שלתוכנית לעיבוי גושים, לאמריקאים לא תהיה בעייה חוץ מבאריאל, כלומר מעלה אדומים זה בסדר.לא שזה יותר מידי מעניין הרי גם לזה וגם לזה גורל אחד{פינוי} זה מה שיקרה להערכתי, בעזרתו האדיבה של אולמרט והדוד סם מאמריקה.
 

luckydude

Member
אין סתירה

יש סתירה בדבריך...
אתה אומר שלגבי מעלה אדומים האמריקאים לא יסכימו, ואז אתה אומר שלתוכנית לעיבוי גושים, לאמריקאים לא תהיה בעייה חוץ מבאריאל, כלומר מעלה אדומים זה בסדר.לא שזה יותר מידי מעניין הרי גם לזה וגם לזה גורל אחד{פינוי} זה מה שיקרה להערכתי, בעזרתו האדיבה של אולמרט והדוד סם מאמריקה.
אין סתירה
הבעייה במעלה אדומים היא לא כך כך במעלה אדומים עצמה אלא בחיבור מעלה אדומים לירושלים בעזרת יצירת מסדרון רחב בצורת שכונות כמו E1. הבעייה היא עם רוחב (מצפון לדרום) מסדרון השכונות שייצור ניתוק בין צפון הגדה לדרומה ממערב למדבר יהודה. בהסכם ג'נבה למשל השאירו את מעלה אדומים בידי ישראל אבל המסדרון המקשר אותה לי"ם הוא צר ביותר כך שניתן יהיה לגשר מעליו או למנהר מתחתיו בקלות יחסית כדי ליצור חיבורים בין צפון הגדה לדרומה. אם הפלסטינים יסכימו לדבר כזה אז גם לאמריקאים לא תהיה בעייה עם פתרון כזה. אבל מה שהפלסטינים וגם האמריקאים לא יסכימו לו הוא שישראל תקבע עובדות בשטח בעזרת בניית מסדרון רחב מאוד של שכונות בין ירושלים למעלה אדומים, דבר שיבטל לחלוטין שום אפשרות לפתרון יצירתי שיאפשר תנועה מדרום לצפון הגדה כמו הפתרון שהוצע בהסכם ג'נבה. הנה מפה.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif גם A1 קובע עובדות בשטח.

יש סתירה בדבריך...
אתה אומר שלגבי מעלה אדומים האמריקאים לא יסכימו, ואז אתה אומר שלתוכנית לעיבוי גושים, לאמריקאים לא תהיה בעייה חוץ מבאריאל, כלומר מעלה אדומים זה בסדר.לא שזה יותר מידי מעניין הרי גם לזה וגם לזה גורל אחד{פינוי} זה מה שיקרה להערכתי, בעזרתו האדיבה של אולמרט והדוד סם מאמריקה.
גם A1 קובע עובדות בשטח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה