סוגיה לדיון...

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
סוגיה לדיון...

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
 

idos2

New member
מול כל אלה

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
מול כל אלה
תיקח בחשבון כמה אנשים יסעו בקווים האלה, הרי לא שווה להפעיל רכבת בשביל 10 נוסעים.
 

איבגי1

New member
אכן לא שווה.....

מול כל אלה
תיקח בחשבון כמה אנשים יסעו בקווים האלה, הרי לא שווה להפעיל רכבת בשביל 10 נוסעים.
אכן לא שווה.....
אהל לפחות רכבת 1 פעם לשעתיים או אוטובוס לפחות, זה ממש טתטום שאין תחבורה בליילה. לפחות שיעשו בשישי שבת רכבת או אוטובוס פעם בשעתיים, הרי יש רכבת כל שעה שיוצאת מנהריחה לכיוון נתב"ג, ומה אתם חושהים שכ"כ הרבה אנשים נוסעים בה ? ממש לא. למה ביכלל מפעילים אותה. לתושבי הצפון יש אפשרות להגיע לתל אביב בליילה ולתושבי הדרום או המרכז אין, ממש חופצה.
 

איבגי1

New member
סולחה על השגיאות

אכן לא שווה.....
אהל לפחות רכבת 1 פעם לשעתיים או אוטובוס לפחות, זה ממש טתטום שאין תחבורה בליילה. לפחות שיעשו בשישי שבת רכבת או אוטובוס פעם בשעתיים, הרי יש רכבת כל שעה שיוצאת מנהריחה לכיוון נתב"ג, ומה אתם חושהים שכ"כ הרבה אנשים נוסעים בה ? ממש לא. למה ביכלל מפעילים אותה. לתושבי הצפון יש אפשרות להגיע לתל אביב בליילה ולתושבי הדרום או המרכז אין, ממש חופצה.
סולחה על השגיאות
אהב = אבל תטטום = תמטום מנהריחה = מנהריה חושהים = חושבים
 

ארזS

New member
יש לזה פתרון איבגי היקר../images/Emo91.gif

סולחה על השגיאות
אהב = אבל תטטום = תמטום מנהריחה = מנהריה חושהים = חושבים
יש לזה פתרון איבגי היקר

במקום ללחוץ על כפתור "שלח" תלחץ על "הצג לפני שליחה" ותעשה הגהה ורק לאחר מכן "שלח".
 

fireman

New member
חלק נכבד מקווי הנוסעים

מול כל אלה
תיקח בחשבון כמה אנשים יסעו בקווים האלה, הרי לא שווה להפעיל רכבת בשביל 10 נוסעים.
חלק נכבד מקווי הנוסעים
במדינת ישראל הם לא רווחיים ועדיין החברות מחוייבות להפעיל אותם, אותו הדבר צריך להיות גם בלילות לדעתי, וכן גם אם יש נוסע אחד.
 

four seasons

New member
אני לא דואג בהקשר...

מול כל אלה
תיקח בחשבון כמה אנשים יסעו בקווים האלה, הרי לא שווה להפעיל רכבת בשביל 10 נוסעים.
אני לא דואג בהקשר...
למספר נוסעים, אין ספק שיש הצדקה לכך שבערים כתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, יפעל לפחות קו אוטובוס אחד סיבובי בתוך עיר כל חצי שעה או שעה מ24:00 עד 6:00, מבחינת נוסעים עם הזמן יצטרפו גם א/נשים בעלי רכב לנסיעה, עם עידוד צעירים/ות להשאיר את הרכב בבית ולהגיע ולחזור מבילוי באוטובוס או רכבת יפתור בעיה. לגבי רכבת, שני קווים שיעצרו בכל תחנה, הראשון נהריה - ב"ש, השני כפר סבא - ירושלים, תדירות של שעה. בשנים האחרונות (אוף טופיק) כל מה שלא רווחי נסגר ואם נסתכל עלינו כחברה נבהל, בעבר היינו חברה מוצלחת שמייצגת ומיוצגת בעולם בזכות מחקרים, המצאות כי לחנוך ומחקר היה ערך, נגלה שאנו בנסיגה ואין לנו הרבה להציע, יום אחד נגלה שלקרוא ספר זה מגונה מפני שזה לא רווחי, לדוגמא עם קו כזה יגרום לנהג/ת ולחבורה לצאת לבילוי באמצאות קו פנימי, או רכבת/ אוטבוס מחוץ לעיר ויציל אותם מהתהפכות או מוות, כל נוסע/ת כזה מדובר בפחות כלי רכב בכביש, פחות תקיפות, יש עדיין דברים שמדינה צריכה לספק לאזרחים גם אם זה לא רווחי, אנו משלמים, מיסים, ארנונה וכל יום מגלים שמשנהו שקיבלנו כבר לא נקבל, למרות שדעתי שתחבורה ציבורית בלילה עם הזמן תתגלה כמוצלחת, ראויה וריווחית.
 

OMER G17

New member
אני מסכים איתך....תח"צ בלילה צריך

אני לא דואג בהקשר...
למספר נוסעים, אין ספק שיש הצדקה לכך שבערים כתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, יפעל לפחות קו אוטובוס אחד סיבובי בתוך עיר כל חצי שעה או שעה מ24:00 עד 6:00, מבחינת נוסעים עם הזמן יצטרפו גם א/נשים בעלי רכב לנסיעה, עם עידוד צעירים/ות להשאיר את הרכב בבית ולהגיע ולחזור מבילוי באוטובוס או רכבת יפתור בעיה. לגבי רכבת, שני קווים שיעצרו בכל תחנה, הראשון נהריה - ב"ש, השני כפר סבא - ירושלים, תדירות של שעה. בשנים האחרונות (אוף טופיק) כל מה שלא רווחי נסגר ואם נסתכל עלינו כחברה נבהל, בעבר היינו חברה מוצלחת שמייצגת ומיוצגת בעולם בזכות מחקרים, המצאות כי לחנוך ומחקר היה ערך, נגלה שאנו בנסיגה ואין לנו הרבה להציע, יום אחד נגלה שלקרוא ספר זה מגונה מפני שזה לא רווחי, לדוגמא עם קו כזה יגרום לנהג/ת ולחבורה לצאת לבילוי באמצאות קו פנימי, או רכבת/ אוטבוס מחוץ לעיר ויציל אותם מהתהפכות או מוות, כל נוסע/ת כזה מדובר בפחות כלי רכב בכביש, פחות תקיפות, יש עדיין דברים שמדינה צריכה לספק לאזרחים גם אם זה לא רווחי, אנו משלמים, מיסים, ארנונה וכל יום מגלים שמשנהו שקיבלנו כבר לא נקבל, למרות שדעתי שתחבורה ציבורית בלילה עם הזמן תתגלה כמוצלחת, ראויה וריווחית.
אני מסכים איתך....תח"צ בלילה צריך
לבחון רק לאחר שנתיים-שלוש ואני בטוח שבהדרגה זה ייתפוס..
 

וולבו

New member
../images/Emo45.gif

אני לא דואג בהקשר...
למספר נוסעים, אין ספק שיש הצדקה לכך שבערים כתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, יפעל לפחות קו אוטובוס אחד סיבובי בתוך עיר כל חצי שעה או שעה מ24:00 עד 6:00, מבחינת נוסעים עם הזמן יצטרפו גם א/נשים בעלי רכב לנסיעה, עם עידוד צעירים/ות להשאיר את הרכב בבית ולהגיע ולחזור מבילוי באוטובוס או רכבת יפתור בעיה. לגבי רכבת, שני קווים שיעצרו בכל תחנה, הראשון נהריה - ב"ש, השני כפר סבא - ירושלים, תדירות של שעה. בשנים האחרונות (אוף טופיק) כל מה שלא רווחי נסגר ואם נסתכל עלינו כחברה נבהל, בעבר היינו חברה מוצלחת שמייצגת ומיוצגת בעולם בזכות מחקרים, המצאות כי לחנוך ומחקר היה ערך, נגלה שאנו בנסיגה ואין לנו הרבה להציע, יום אחד נגלה שלקרוא ספר זה מגונה מפני שזה לא רווחי, לדוגמא עם קו כזה יגרום לנהג/ת ולחבורה לצאת לבילוי באמצאות קו פנימי, או רכבת/ אוטבוס מחוץ לעיר ויציל אותם מהתהפכות או מוות, כל נוסע/ת כזה מדובר בפחות כלי רכב בכביש, פחות תקיפות, יש עדיין דברים שמדינה צריכה לספק לאזרחים גם אם זה לא רווחי, אנו משלמים, מיסים, ארנונה וכל יום מגלים שמשנהו שקיבלנו כבר לא נקבל, למרות שדעתי שתחבורה ציבורית בלילה עם הזמן תתגלה כמוצלחת, ראויה וריווחית.
 
בעבר היה נסיון להפעיל

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
בעבר היה נסיון להפעיל
את קו 480 בחודשים יולי- אוגוסט כל שעה עגולה בכל כיוון בין השעות 0:00 ל6:00 אני חושב שהנסיון כשל (ולמי שלא יודע ירושלמים רבים מבלים בת"א)
 

OMER G17

New member
480 זה??? אגב אם הוא כשל אני מנחש

בעבר היה נסיון להפעיל
את קו 480 בחודשים יולי- אוגוסט כל שעה עגולה בכל כיוון בין השעות 0:00 ל6:00 אני חושב שהנסיון כשל (ולמי שלא יודע ירושלמים רבים מבלים בת"א)
480 זה??? אגב אם הוא כשל אני מנחש
שלא הייתה מודעות לקו..כי אני בטוח שיש בו צורך
 
ככל הזכור לי הקו פורסם

480 זה??? אגב אם הוא כשל אני מנחש
שלא הייתה מודעות לקו..כי אני בטוח שיש בו צורך
ככל הזכור לי הקו פורסם
באמצעי התקשורת (פרסומות ברדיו אני זוכר בודאות). אבל אני חושב שאנשים שנוסעים בין ת"א לי-ם (והפוך) בלילה כבר התרגלו למוניות שירות
 

q a z 7

New member
נכון אבל הייתה בעיה מסוימת

בעבר היה נסיון להפעיל
את קו 480 בחודשים יולי- אוגוסט כל שעה עגולה בכל כיוון בין השעות 0:00 ל6:00 אני חושב שהנסיון כשל (ולמי שלא יודע ירושלמים רבים מבלים בת"א)
נכון אבל הייתה בעיה מסוימת
אין הרבה אנשים שגרים בתחנה המרכזית בירושלים... ואין אוטובוסים באמצע הלילה בירושלים. נוצר מצב אבסורדי שלהגיע מת"א לירושלים יותר זול מלהגיע מהתחנה המרכזית בירושלים הביתה (מונית זו האופציה היחידה) בעיה נוספת בעיקר ברכבות: בכל תחנה צריך שומר+קופאי שמשלמים להם 150% (הם עובדים באמצע הלילה), וזה פשוט לא משתלם לרכבת ישראל.
 

four seasons

New member
לכן החשיבות לקו אחד סיבובי בתוך...

נכון אבל הייתה בעיה מסוימת
אין הרבה אנשים שגרים בתחנה המרכזית בירושלים... ואין אוטובוסים באמצע הלילה בירושלים. נוצר מצב אבסורדי שלהגיע מת"א לירושלים יותר זול מלהגיע מהתחנה המרכזית בירושלים הביתה (מונית זו האופציה היחידה) בעיה נוספת בעיקר ברכבות: בכל תחנה צריך שומר+קופאי שמשלמים להם 150% (הם עובדים באמצע הלילה), וזה פשוט לא משתלם לרכבת ישראל.
לכן החשיבות לקו אחד סיבובי בתוך...
העיר. נאמר שקו רכבת כפר סבא ירושלים היה פועל פעם בשעה בלילה ובנוסף היה קו סיבובי בתוך ירושלים פעם בחצי שעה או שעה, לגבי עלויות בלילה, זה אינטרס ששוה למדינה ולחברות התחבורה להשתתף בה (אם כי אני חושב שזה לא מה שיפגע ברווחי החברה ושוב מדינה צריכה לתת גם שירותים לאזרח/ית), אנו שוכחים שחברות התחבורה היום משתכרות מדברים נוספים כשטחי פרסום בתחנות ובכלי התחבורה עצמם ומהשכרת שטחי מסחר, הפעלת תחבורה בלילה גם תוסיף נוסעים חדשים שחלקם יעבור לצרוך תחבורה ציבורית בכלל. לגבי רכבת בלילה, אין בעיה ברכישה כרטיס ע"י מכונה ואפשר לוותר על אבטחה בכניסה ולגבי ציוד אפשר להחליט שבכל אחד משני הקווים יעבדו שלושה מערכים של IC3 שזה שישה נהגים, שישה אנשי צוות ושישה מאבטחים, אני מניח שהיא תשרת בין עשרים ל200 נוסעים בכל רכבת בהתחלה וזה שווה וזה ילך ויעלה ויש לזכור שזה שירות, אני מניח שתוך שנים כמות הנסעים תעלה, אלפי א/נשים יוצאים בלילות, פעם גם היו מעט כלי רכב בלילה היום יש אעשות אלפים. תחבורה ציבורית בלילה תיצור גם רצף שרק יועיל הן לחברות התחבורה והן לתחושת המשתמש'ת בהם, זו אחת משני סוגיות שמעיבה על התחבורה בערץ, על הסוגיה השניה כבר היה דיון וזה תדירות הנסיעה. אגב העדר תחבוה ציבורית בלילה קשורה לחוק של המדינה, או להחלטה של החברות עצמה?
 

idos2

New member
אם תוותר על האבטחה בלילה

לכן החשיבות לקו אחד סיבובי בתוך...
העיר. נאמר שקו רכבת כפר סבא ירושלים היה פועל פעם בשעה בלילה ובנוסף היה קו סיבובי בתוך ירושלים פעם בחצי שעה או שעה, לגבי עלויות בלילה, זה אינטרס ששוה למדינה ולחברות התחבורה להשתתף בה (אם כי אני חושב שזה לא מה שיפגע ברווחי החברה ושוב מדינה צריכה לתת גם שירותים לאזרח/ית), אנו שוכחים שחברות התחבורה היום משתכרות מדברים נוספים כשטחי פרסום בתחנות ובכלי התחבורה עצמם ומהשכרת שטחי מסחר, הפעלת תחבורה בלילה גם תוסיף נוסעים חדשים שחלקם יעבור לצרוך תחבורה ציבורית בכלל. לגבי רכבת בלילה, אין בעיה ברכישה כרטיס ע"י מכונה ואפשר לוותר על אבטחה בכניסה ולגבי ציוד אפשר להחליט שבכל אחד משני הקווים יעבדו שלושה מערכים של IC3 שזה שישה נהגים, שישה אנשי צוות ושישה מאבטחים, אני מניח שהיא תשרת בין עשרים ל200 נוסעים בכל רכבת בהתחלה וזה שווה וזה ילך ויעלה ויש לזכור שזה שירות, אני מניח שתוך שנים כמות הנסעים תעלה, אלפי א/נשים יוצאים בלילות, פעם גם היו מעט כלי רכב בלילה היום יש אעשות אלפים. תחבורה ציבורית בלילה תיצור גם רצף שרק יועיל הן לחברות התחבורה והן לתחושת המשתמש'ת בהם, זו אחת משני סוגיות שמעיבה על התחבורה בערץ, על הסוגיה השניה כבר היה דיון וזה תדירות הנסיעה. אגב העדר תחבוה ציבורית בלילה קשורה לחוק של המדינה, או להחלטה של החברות עצמה?
אם תוותר על האבטחה בלילה
מה ימנע ממחבל מתאבד להגיע באמצע הלילה, להיכנס לתחנה, לחכות עד לרכבות העמוסות בבוקר ואז להתפוצץ בפנים? לגבי קו סיבובי - ירושלים זאת עיר ענקית, וקו סיבובי שכזה יצטרך לסוע לפחות שעה וחצי-שעתיים כדי להגיע לכל המקומות, אני בספק כמה אנשים יסעו שעה בקו הזה במקום לקחת מונית ספיישל ולהגיע תוך 10 דקות.
 

OMER G17

New member
נכון בי-ם צריך כמה קווים...בקשר לאב

אם תוותר על האבטחה בלילה
מה ימנע ממחבל מתאבד להגיע באמצע הלילה, להיכנס לתחנה, לחכות עד לרכבות העמוסות בבוקר ואז להתפוצץ בפנים? לגבי קו סיבובי - ירושלים זאת עיר ענקית, וקו סיבובי שכזה יצטרך לסוע לפחות שעה וחצי-שעתיים כדי להגיע לכל המקומות, אני בספק כמה אנשים יסעו שעה בקו הזה במקום לקחת מונית ספיישל ולהגיע תוך 10 דקות.
נכון בי-ם צריך כמה קווים...בקשר לאב
טחה....זה דבר שאפשר לפתור על ידי סיורי בוקר אבל בכל מקרה אתה יכול להגיד את זה על כל דבר...ואת האפשרות הזאת לא כדאי פשוט לקדם כדי שהמחבלים לא יחשבו על זה...בוא לא נדבר על זה
 

idos2

New member
בא נגיד את זה בצורה פשוטה מאוד

נכון בי-ם צריך כמה קווים...בקשר לאב
טחה....זה דבר שאפשר לפתור על ידי סיורי בוקר אבל בכל מקרה אתה יכול להגיד את זה על כל דבר...ואת האפשרות הזאת לא כדאי פשוט לקדם כדי שהמחבלים לא יחשבו על זה...בוא לא נדבר על זה
בא נגיד את זה בצורה פשוטה מאוד
לא נראה לי הגיוני להשאיר את תחנות הרכבת פתוחות בלי אבטחה, זה פשוט מתכון לצרות. ואם אתה מתחיל להפעיל כמה קווים בירושלים, אז תצטרך גם כמה קווים בתל אביב וכמה קווים בחיפה, ולמעשה בשביל לעבוד בצורה "יעילה" אני מאמין שתצטרך להפעיל לפחות 20-30% מקווי האוטובוס בשעות הלילה, וכל זה כדי שבכל אוטובוס יסעו אולי 2-3 אנשים, נשמע לך הגיוני?
 
לגבי י-ם

בא נגיד את זה בצורה פשוטה מאוד
לא נראה לי הגיוני להשאיר את תחנות הרכבת פתוחות בלי אבטחה, זה פשוט מתכון לצרות. ואם אתה מתחיל להפעיל כמה קווים בירושלים, אז תצטרך גם כמה קווים בתל אביב וכמה קווים בחיפה, ולמעשה בשביל לעבוד בצורה "יעילה" אני מאמין שתצטרך להפעיל לפחות 20-30% מקווי האוטובוס בשעות הלילה, וכל זה כדי שבכל אוטובוס יסעו אולי 2-3 אנשים, נשמע לך הגיוני?
לגבי י-ם
כבר היום פועלים בעיר אוטובסים אחרונים בשעה 0:30 (מוצ"ש 1:00) שמסלולם ארוך מהרגיל לטובת השכונות לדוג' קו 25 משרת את רמות אשכול, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב (סיבוב ארוך מהרגיל), נווה יעקב. כנ"ל לגבי קו 35 לרמות (הפיזור ברמות ארוך ומכסה את כל השכונה). ניתן להפעיל אוטובוסים כאלה לאורך כל הלילה פעם בשעה.
 

OMER G17

New member
אני בטוח שהמצב שאתה מתאר עידו הוא

בא נגיד את זה בצורה פשוטה מאוד
לא נראה לי הגיוני להשאיר את תחנות הרכבת פתוחות בלי אבטחה, זה פשוט מתכון לצרות. ואם אתה מתחיל להפעיל כמה קווים בירושלים, אז תצטרך גם כמה קווים בתל אביב וכמה קווים בחיפה, ולמעשה בשביל לעבוד בצורה "יעילה" אני מאמין שתצטרך להפעיל לפחות 20-30% מקווי האוטובוס בשעות הלילה, וכל זה כדי שבכל אוטובוס יסעו אולי 2-3 אנשים, נשמע לך הגיוני?
אני בטוח שהמצב שאתה מתאר עידו הוא
לא האפשרות היחידה שקיימת...אני בעד לנסות לאורך שנים ואז לפסוק
 

idos2

New member
אני מניח שאפשר למצוא כל מיני

אני בטוח שהמצב שאתה מתאר עידו הוא
לא האפשרות היחידה שקיימת...אני בעד לנסות לאורך שנים ואז לפסוק
אני מניח שאפשר למצוא כל מיני
פתרונות, שוב - לדעתי, למעט קווים שיסעו ממקומות הבילוי המרכזיים ויעשו סיבוב ברחבי הערים, אני לא רואה אנשים נוסעים באמצע הלילה סתם ככה. יש אולי מקום להוסיף קווים בשעות קצת יותר מאוחרות, ואולי להתחיל את השירות בבוקר מוקדם יותר - אבל קווים שיפעלו 24 שעות צריך מאט מאוד (אם בכלל)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה