סוגיה לדיון...

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
עומר

אתה חושב שאין שוק לנסיעות תח"צ בליל
ה???. לדעתי אתה טועה ובגדול בכל מקרה אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז ולכן הדבר דורש ניסוי בשטח
עומר
אתה חושב שאני טועה ובגדול ? אני לא חושב כמוך. נעשה ניסוי בשטח בכמה קווים והניסיוי נכשל. אז מה עוד ? פשוט בלילה אין בארצנו ביקוש לתחבורה ציבורית. ואם יש ביקוש אז הוא כל כך קטנצ'יק שאיננו מצדיק את עלויות ההפעלה.
 
בהחלט יש פה בעיה רצינית

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
בהחלט יש פה בעיה רצינית
מצד אחד ללא ספק תחב"צ בלילה לפי דעתי זה חשוב ואף מאוד, למרות שזה לא רווחי. אך לצערינו לא ניתן להפעיל כ"כ הרבה שירותים לא רווחים מכיוון שזה עלול לגרום גם לבעיות תקציב, לכן צריך לעשות שוקלים ולמצוא את האיזון הנכון. הבעיה העיקרית פה, היא הבזבוז של הכספים המיותר במדינתינו, שחיתויות, התעלמויות ממצבים, תכנונים גרועים וניהול תקציבים לקוי, הם אלו בעצם הגורמים, שמונעים מאיתנו האזרחים הפשוטים, להנות מהשירותים החשובים שהמדינה צריכה לספק לנו. תחבורה ציבורית ראויה היא רק חלק קטן ממכלול גדול שצריך להיות מסופק לנו, וישנם עוד הרבה דברים שהמדינה פשוט מזניחה (מישהו אמר חינוך
)
 

ארזS

New member
יפה כתבת ! ../images/Emo45.gif

בהחלט יש פה בעיה רצינית
מצד אחד ללא ספק תחב"צ בלילה לפי דעתי זה חשוב ואף מאוד, למרות שזה לא רווחי. אך לצערינו לא ניתן להפעיל כ"כ הרבה שירותים לא רווחים מכיוון שזה עלול לגרום גם לבעיות תקציב, לכן צריך לעשות שוקלים ולמצוא את האיזון הנכון. הבעיה העיקרית פה, היא הבזבוז של הכספים המיותר במדינתינו, שחיתויות, התעלמויות ממצבים, תכנונים גרועים וניהול תקציבים לקוי, הם אלו בעצם הגורמים, שמונעים מאיתנו האזרחים הפשוטים, להנות מהשירותים החשובים שהמדינה צריכה לספק לנו. תחבורה ציבורית ראויה היא רק חלק קטן ממכלול גדול שצריך להיות מסופק לנו, וישנם עוד הרבה דברים שהמדינה פשוט מזניחה (מישהו אמר חינוך
)
יפה כתבת !
 

yblumann

New member
שירות לילה

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
שירות לילה
Transport for London הם החלוצים בהספקת שרותי תחבורה צבורית במשך 24 שעות , 7 ימים בשבוע. אבל בלונדון יש הרבה עובדי משמרות וטיסות בכל שעות היום והרבה מבלים בדיסקו וכו. הבעיה היא שיש סיבסוד עצום לשרותים האילו; לא רק שמשלמים לנהגים כפול, מחיר הנסיעה הוא זהה למחיר הנסיעה במשך היום. לרוב הנוסעים יש Travelcard כך שהם לא משלמים עבור הנסיעה בנפרד. רוב הנוסעים מ ה West End בסופי שבוע נמצאים במצבים שונים של השתכרות או בהשפעת סמים שונים. לא רק שזה מבריח נוסעים, מחיר ההפעלה עולה למשלם המיסים. בישראל יש לכם בעיה נוספת שאין תחבורה צבורית בשבת- אז בשישי/שבת לא יהיו אוטובוסים. רכבות בלילה? לא! לא רק ביקוש/היצע אלא גם ניצול הלילה לעבודות תחזוקה. Yoram in London.
 

connex

Active member
אני בעד תחבורה ציבורית בלילה

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
אני בעד תחבורה ציבורית בלילה
השאלה המתבקשת היא האם עובדי נהגי התח"צ ונותני שירותים יהיו מוכנים לעבוד גם בשעות הקטנות של הלילה. כמעט לכל חברה יש צי של מיניבוסים שיכולים לשמש נוסעים בלילה כך שעניין הרווחיות יכול להפתר במקרה הזה. אני זוכר ששנה שעברה למשל מטרופולין הפעילה פעם אחת בלילה את קו 354 לכיוון נתב"ג. לדעתי רק בגלל הרכבת הם הפסיקו. דבר נוסף זה מוניות הספיישל שבוודאי יתנגדו להחלטה כזאת אם תהיה מכיוון שנסיעות הלילה זה 80 אחוז מהפרנסה שלהם
 

oshri5917

New member
קווי לילה

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
קווי לילה
צריך לעשות כך להפעיל בלילה את הקווים הבאים שחלקם לא קיימים או לא במסלול הזה כיום 3 מסוף רדינג-חולון דרך בית חולים וולפסון 7א רכבת מרכז-בית חולים וולפסון 18 רכבת מרכז-בת-ים דרך יפו 28 ת''מ(בלילה עדיף שיצא מהישנה-מסוף עתידים 32 במידה והקו יחזור במרכז העיר לקדמותו 35 ת''מ ישנה ת''א-תל השומר 41 גבעתיים-בית חולים וולפסון 43 תל השומר-חולון-בת ים 46\68 קרית אונו-בת ים פיצול בדרך פ''ת ליד ת''מ ישנה 51 תחנה מרכזית ת''א(עדיף שיצא בלילה מהישנה-ת''מ פ''ת 55 מסוף רדינג ת''א-קרית אונו דרך גבעתיים תל השומר גני תקווה 56 מסוף רדינג- יהוד דרך סביון בחלופת לילה לקו 56 יעבור דרך בית חולים איכילוב 59 רכבת מרכז-אור יהודה 64 מסוף הכרמלית-תל השומר 66 מסוף הכרמלית-ת''מ פ''ת 70 ת''מ ישנה -תל השומר 76 ת''מ פ''ת-אור יהודה 82 מסוף הכרמלית-בית רבקה פ''ת 247 קו לילה ממסוף הכרמלית-לכפר סבא שילוב של קווים 47 48 149 לפי הרעיון שלי הקו יפעל בין שעות 24.00 ל6.00 למחרת בבוקר בלבד
 
אם כבר, רק קווים בודדים

קווי לילה
צריך לעשות כך להפעיל בלילה את הקווים הבאים שחלקם לא קיימים או לא במסלול הזה כיום 3 מסוף רדינג-חולון דרך בית חולים וולפסון 7א רכבת מרכז-בית חולים וולפסון 18 רכבת מרכז-בת-ים דרך יפו 28 ת''מ(בלילה עדיף שיצא מהישנה-מסוף עתידים 32 במידה והקו יחזור במרכז העיר לקדמותו 35 ת''מ ישנה ת''א-תל השומר 41 גבעתיים-בית חולים וולפסון 43 תל השומר-חולון-בת ים 46\68 קרית אונו-בת ים פיצול בדרך פ''ת ליד ת''מ ישנה 51 תחנה מרכזית ת''א(עדיף שיצא בלילה מהישנה-ת''מ פ''ת 55 מסוף רדינג ת''א-קרית אונו דרך גבעתיים תל השומר גני תקווה 56 מסוף רדינג- יהוד דרך סביון בחלופת לילה לקו 56 יעבור דרך בית חולים איכילוב 59 רכבת מרכז-אור יהודה 64 מסוף הכרמלית-תל השומר 66 מסוף הכרמלית-ת''מ פ''ת 70 ת''מ ישנה -תל השומר 76 ת''מ פ''ת-אור יהודה 82 מסוף הכרמלית-בית רבקה פ''ת 247 קו לילה ממסוף הכרמלית-לכפר סבא שילוב של קווים 47 48 149 לפי הרעיון שלי הקו יפעל בין שעות 24.00 ל6.00 למחרת בבוקר בלבד
אם כבר, רק קווים בודדים
1, 4, 5, 16, 18, 19, 25, 63, 66, 90, 247. אולי במסלולים שונים במקצת ומשולבים.
 
אני חושב שקווי הלילה צריכים להיות

למה אתה מתכוון אנדי ?
אני חושב שקווי הלילה צריכים להיות
מבוססים על הקווים שהזכרתי, אולי בתוספת קו אחד או שניים (כרגע נזכרתי ב-51). בכל מקרה, בקביעת קווי הלילה יש להתחשב במוקדי הנסיעה בלילה: אזורי בילוי ותרבות, שכן אלו הם מוקדי המשיכה לתח"צ לילית, הן במקום עבודה והן כמקום בילוי. המוקדים הנ"ל הם אזור הטייילת בת"א, רח' אלנבי, אזור לילינבלום/רוטשילד/נחלת בנימין, אזור פלורנטין שמתפתח בימים אלו, מתחם ריב"ל/הצפירה, נמל ת"א הישן, קניון עזריאלי, רח' אבן גבירול, אזור המרינה בהרצליה, הקניון הגדול בפ"ת, אזור התעשייה הישן והחדש בראשל"צ ועוד. כמו-כן, יש להתחשב גם ברמת המינוע של האיזורים השונים ובסוג האוכלוסיה (מהיכן כדאי יותר להוציא קווים).
 

barak67

New member
ובינתיים בפועל הקיצוצים חוגגים

אני חושב שקווי הלילה צריכים להיות
מבוססים על הקווים שהזכרתי, אולי בתוספת קו אחד או שניים (כרגע נזכרתי ב-51). בכל מקרה, בקביעת קווי הלילה יש להתחשב במוקדי הנסיעה בלילה: אזורי בילוי ותרבות, שכן אלו הם מוקדי המשיכה לתח"צ לילית, הן במקום עבודה והן כמקום בילוי. המוקדים הנ"ל הם אזור הטייילת בת"א, רח' אלנבי, אזור לילינבלום/רוטשילד/נחלת בנימין, אזור פלורנטין שמתפתח בימים אלו, מתחם ריב"ל/הצפירה, נמל ת"א הישן, קניון עזריאלי, רח' אבן גבירול, אזור המרינה בהרצליה, הקניון הגדול בפ"ת, אזור התעשייה הישן והחדש בראשל"צ ועוד. כמו-כן, יש להתחשב גם ברמת המינוע של האיזורים השונים ובסוג האוכלוסיה (מהיכן כדאי יותר להוציא קווים).
ובינתיים בפועל הקיצוצים חוגגים
קיצוץ בשעת יציאת האוטובוס האחרון היה ב אוגוסט 2003 במספר שיא של קווים הפעם השניה לפני כחודשיים ובנוסף התדירות בערב החל מ 20:00 היא קטסטרופלית ממש בקווים מסויימים ומבוקשים הפעם השלישית תהיה עם העפת דן מפתח תקווה ב 1.1.2006 .
 
נכון מאוד!

ובינתיים בפועל הקיצוצים חוגגים
קיצוץ בשעת יציאת האוטובוס האחרון היה ב אוגוסט 2003 במספר שיא של קווים הפעם השניה לפני כחודשיים ובנוסף התדירות בערב החל מ 20:00 היא קטסטרופלית ממש בקווים מסויימים ומבוקשים הפעם השלישית תהיה עם העפת דן מפתח תקווה ב 1.1.2006 .
נכון מאוד!
צריך לראות פעם כמה אנשים נדחסים למכונה רגילה (מקו 10) בקו 26 בשעה 11 בלילה. אני נסעתי בחורף הזה בנסיעה האחרונה של 18 העירה והוא היה מלא עד כדי כמה אנשים שעמדו, וזו היתה מפרקית! אפילו אם יגידו שהנסיעות לא רווחיות, הרי שיש גם בעיה בחוסר נהגים וכתוצאה מכך - סידורים פתוחים.
 

ארזS

New member
אחד הדברים שעם ישראל מומחה בהם

נכון מאוד!
צריך לראות פעם כמה אנשים נדחסים למכונה רגילה (מקו 10) בקו 26 בשעה 11 בלילה. אני נסעתי בחורף הזה בנסיעה האחרונה של 18 העירה והוא היה מלא עד כדי כמה אנשים שעמדו, וזו היתה מפרקית! אפילו אם יגידו שהנסיעות לא רווחיות, הרי שיש גם בעיה בחוסר נהגים וכתוצאה מכך - סידורים פתוחים.
אחד הדברים שעם ישראל מומחה בהם
זה לנסוע באוטובוס האחרון. פעמים רבות ראיתי את האוטובוס הלפני אחרון שנסע ריק לגמרי ואילו האוטובוס שלאחריו היה מלא ודחוס. למה ? ככה ! כי עמישראל אוהב לנסוע באוטובוס האחרון.
 

OMER G17

New member
לאיזה קווים אתה מתכוון?

אחד הדברים שעם ישראל מומחה בהם
זה לנסוע באוטובוס האחרון. פעמים רבות ראיתי את האוטובוס הלפני אחרון שנסע ריק לגמרי ואילו האוטובוס שלאחריו היה מלא ודחוס. למה ? ככה ! כי עמישראל אוהב לנסוע באוטובוס האחרון.
לאיזה קווים אתה מתכוון?
אגב יש לזה סיבה...זה בד"כ כלל הרוב גם אנשים שהיו נשארים גם יותר מאוחר אבל פשוט רוצים להיות איפה שהם נמצאים עד הכי מאוחר שיש...אם אתה נגיד מתכוון לקווים האחרונים שיוצאים מת"א למקומות שונים
 

ארזS

New member
הרבה קווים. לא קו מסויים.

לאיזה קווים אתה מתכוון?
אגב יש לזה סיבה...זה בד"כ כלל הרוב גם אנשים שהיו נשארים גם יותר מאוחר אבל פשוט רוצים להיות איפה שהם נמצאים עד הכי מאוחר שיש...אם אתה נגיד מתכוון לקווים האחרונים שיוצאים מת"א למקומות שונים
הרבה קווים. לא קו מסויים.
נתקלתי בזה המון פעמים.
 

ארזS

New member
גם וגם.

הכוונה אבל לבינעירוניים או עירוניים
? ואתה מסכים עם הדעה שלי?
גם וגם.
ובקשר לשאלתך אם אני מסכים או לא מסכים לא הבנתי בדיוק את שאלתך, אבל אסביר כאן את דעתי האישית והיא שאין הצדקה להפעלת קווי לילה. אולי יש הצדקה להאריך את פעילותם של מספר קווים מצומצם במקומות מאוד מסויימים אבל לא באופן גורף.
 

OMER G17

New member
התכוונתי לדעה למה הרבה נוסעים

גם וגם.
ובקשר לשאלתך אם אני מסכים או לא מסכים לא הבנתי בדיוק את שאלתך, אבל אסביר כאן את דעתי האישית והיא שאין הצדקה להפעלת קווי לילה. אולי יש הצדקה להאריך את פעילותם של מספר קווים מצומצם במקומות מאוד מסויימים אבל לא באופן גורף.
התכוונתי לדעה למה הרבה נוסעים
באוטובוס האחרון.....אגב מכל הדעות הכאן אני משתכנע שכנראה אתה צודק....מישהו יודע מה מתוכננות להיות שעות הפעילות של הרכבת העירונית בת"א ובי-ם?
 

ארזS

New member
אוקיי

התכוונתי לדעה למה הרבה נוסעים
באוטובוס האחרון.....אגב מכל הדעות הכאן אני משתכנע שכנראה אתה צודק....מישהו יודע מה מתוכננות להיות שעות הפעילות של הרכבת העירונית בת"א ובי-ם?
אוקיי
אני שמח שאתה משתכנע. ושלא תחשוב שאני נגד תחבורה ציבורית בלילות. אני בעד. אבל מה ? אני מכיר בעובדה שאין לכך הצדקה כ ל כ ל י ת וזאת הנקודה שאני חוזר ומדגיש.
 

oshri5917

New member
יש קווים לכל אחד מאיזורים הנ''ל

אני חושב שקווי הלילה צריכים להיות
מבוססים על הקווים שהזכרתי, אולי בתוספת קו אחד או שניים (כרגע נזכרתי ב-51). בכל מקרה, בקביעת קווי הלילה יש להתחשב במוקדי הנסיעה בלילה: אזורי בילוי ותרבות, שכן אלו הם מוקדי המשיכה לתח"צ לילית, הן במקום עבודה והן כמקום בילוי. המוקדים הנ"ל הם אזור הטייילת בת"א, רח' אלנבי, אזור לילינבלום/רוטשילד/נחלת בנימין, אזור פלורנטין שמתפתח בימים אלו, מתחם ריב"ל/הצפירה, נמל ת"א הישן, קניון עזריאלי, רח' אבן גבירול, אזור המרינה בהרצליה, הקניון הגדול בפ"ת, אזור התעשייה הישן והחדש בראשל"צ ועוד. כמו-כן, יש להתחשב גם ברמת המינוע של האיזורים השונים ובסוג האוכלוסיה (מהיכן כדאי יותר להוציא קווים).
יש קווים לכל אחד מאיזורים הנ''ל
השיקוליםפ שלי זה לפי בתי חולים ולכל ישוב ואיזור יהיה קו אוטובוס אחד לפחות רחוב אלנבי\לילנבוים\רוטשילד\נחלת בינימין 18 32 82 247 3 שכל אחד מהבאים מגיעה קרוב לאחד מהקווים לפחות הטיילת בת''א 64 66 247 נמל ת''א 55 56 3(לפי הצעה שלי הקו יאורך לרדינג) קניון עזריאלי 51 46\68 59 56 7 רחוב אבן גבירול 56 247 אני מוסיף לרשימה גם את קו 26 הקניון הגדול פ''ת 51 66 82
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה