סוגיה לדיון...

מצב
הנושא נעול.

IgKh

New member
לא רק מחבלים

אם תוותר על האבטחה בלילה
מה ימנע ממחבל מתאבד להגיע באמצע הלילה, להיכנס לתחנה, לחכות עד לרכבות העמוסות בבוקר ואז להתפוצץ בפנים? לגבי קו סיבובי - ירושלים זאת עיר ענקית, וקו סיבובי שכזה יצטרך לסוע לפחות שעה וחצי-שעתיים כדי להגיע לכל המקומות, אני בספק כמה אנשים יסעו שעה בקו הזה במקום לקחת מונית ספיישל ולהגיע תוך 10 דקות.
לא רק מחבלים
אם אין אף אחד שמשגיח, יש אנשים שבשמחה היו מדלגים על המחסום ונוסעים "שחור".
 

idos2

New member
בשביל זה יש פקחים ברכבת

לא רק מחבלים
אם אין אף אחד שמשגיח, יש אנשים שבשמחה היו מדלגים על המחסום ונוסעים "שחור".
בשביל זה יש פקחים ברכבת
זה לא תפקידו של המאבטח לבדוק אם קנית כרטיס או לא, ובהרבה תחנות הוא גם ככה בכלל לא עומד איפה שהמחסום ולא יכול לראות כלום.
 

OMER G17

New member
דעתי בנושא:

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
דעתי בנושא:
קודם כל אתה צודק....צריך קווים שיש להם הצדקה להפעלה בלילה להפעיל בתדירות של שעה או חצי שעה אם יש באמת הצדקה...כמובן שלא כל קווי הרכבת למשל יופעלו...אבל יש כמה קווים בינעירוניים ואולי גם עירוניים שבהחלט ראויים להפעלה בלילות....לגבי סופ"ש...זאת כבר בעיה בגלל החרדים דתיים וגם בגלל הצורך לתת יום מנוחה לנהגים
 

amitasafzabida

New member
אוליי בימים של ירידים שונים.

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
אוליי בימים של ירידים שונים.
 

OMER G17

New member
לא רק בזמן ירידים שונים אבל בוודאי

אוליי בימים של ירידים שונים.
לא רק בזמן ירידים שונים אבל בוודאי
שבזמן אירועים מיוחדים...ואגב אחד ור"י מפעילות לפעמים שירותים מיוחדים לכבוד זה...בקשר לת"א-י-ם...יש כל הלילה מוניות שירות? ומה זה קו 480? ארולוזורוב-י-ם?
 

אוהד11

New member
בעבר היה נסיון להפעיל את קווים

לא רק בזמן ירידים שונים אבל בוודאי
שבזמן אירועים מיוחדים...ואגב אחד ור"י מפעילות לפעמים שירותים מיוחדים לכבוד זה...בקשר לת"א-י-ם...יש כל הלילה מוניות שירות? ומה זה קו 480? ארולוזורוב-י-ם?
בעבר היה נסיון להפעיל את קווים
19+47 מצומת רעננה עד בתים-ראשל"צ, אוטובוס פעם בשעה, בחודשים יולי-אוגוסט. שנתיים החזיק הקו מעמד והופסק. כך גם היה נסיון להפעיל קו 266 מת"א לפ"ת, וגם נסיון זה לא הצליח. כנראה שהיו חצי נוסע עד נוסע לאוטובוס.
 
בתור חצי נוסע

בעבר היה נסיון להפעיל את קווים
19+47 מצומת רעננה עד בתים-ראשל"צ, אוטובוס פעם בשעה, בחודשים יולי-אוגוסט. שנתיים החזיק הקו מעמד והופסק. כך גם היה נסיון להפעיל קו 266 מת"א לפ"ת, וגם נסיון זה לא הצליח. כנראה שהיו חצי נוסע עד נוסע לאוטובוס.
בתור חצי נוסע
בקו 47+19, אי שם בקיץ 1990, לא נותר לי אלא לחזק את דבריו של אוהד. היה כיף, הנסיעה הייתה מהירה, האוטובוס היה מוגמר (3020 בימיו כרזרבה של השיכון), והייתה לי שיחה נעימה מאוד עם הנהג, כנראה כי הייתי הנוסע היחידי בקו. הרעיונות הללו נשמעים מעולים על הנייר, אבל הביקוש להם דל מאוד.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תקנו אותי אם אני טועה...

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
תקנו אותי אם אני טועה...
אך כמדומני - קו 400, י-ם-ב"ב פועל עד מ-א-ו-ד מאוחר בלילה (משותף אגד-דן).
 

idos2

New member
וגם קווים 405/480 פועלים עד 12

תקנו אותי אם אני טועה...
אך כמדומני - קו 400, י-ם-ב"ב פועל עד מ-א-ו-ד מאוחר בלילה (משותף אגד-דן).
וגם קווים 405/480 פועלים עד 12
בלילה וחוזרים לפעילות לפני 6 בבוקר.
 

Alladin007

New member
בירושלים

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
בירושלים
אנחנו שוקלים לפעול למען הארכת שעות פעילות התחבורה הציבורית בימי חול אל מעבר לשעות הפעילות הנוכחיות.
 

ארזS

New member
מאחר ואין לי זמן רב כעת

סוגיה לדיון...
מדוע אין תחבורה ציבורית בלילה בישראל? א. מבחר קווים עירוניים ובין עירוניים בתדירות של חצי שעה או שעה מ24:00 עד 5:00 בבוקר. ב. מבחר רכבות בתדירות של שעה בין 24:00 ל5:00 בבוקר. לנסיעת לילה יש חשיבות רבה מבחינת כמה סיבות. א. בטיחות של צעירים/ות בחזרה מבילוי בעיר או מחוץ לעיר. ב. לכלל הציבור חיי לילה כחזרה מתאטרון, הופעה, קונצרט, או ביקור. ג. זה לא סוד שיש לחצים בכביש מצד נהגים וזה יקל על הלחצים. ד. יצמצם תאונות דרכים, ידוע שצעירים נוהגים בשכרות והיו פגיעות ממות ועד נכות. האם ידוע לכם על דיון או כוונה של חברות התחבורה, הרכבת, הערים ומה דעתכם בנושא.
מאחר ואין לי זמן רב כעת
כדי לקרוא בעיון את כל ההודעות והתגובות, אספר לך אם לא ידעת, שהיה ניסיון להפעיל כמה קווים שנחשבו לנדרשים אך הכשלון היה גדול. בשביל שניים שלושה נוסעים שאולי יסעו פעם בכמה "טורים" אין לזה הצדקה בארץ.
 

four seasons

New member
בדיון הזה לא מדובר על פתרון...

מאחר ואין לי זמן רב כעת
כדי לקרוא בעיון את כל ההודעות והתגובות, אספר לך אם לא ידעת, שהיה ניסיון להפעיל כמה קווים שנחשבו לנדרשים אך הכשלון היה גדול. בשביל שניים שלושה נוסעים שאולי יסעו פעם בכמה "טורים" אין לזה הצדקה בארץ.
בדיון הזה לא מדובר על פתרון...
לבעיה בודדת או לקו בודד, אלה על תפיסה כלל מערכתית, רכבת ואוטובוס סיבובי בתוך הערים הגדולות ואליהן בשלב ראשון באמצאות שתי קווי רכבת שנותנים פתרון רחב. לגבי שני האופציות הן לדעתי יהוו לדעתי גם בהתחלה ובעיקר בטווח הארוך שירות שיוכיח את עצמו, הקווים הסיבוביים בתוך העיר (שאגב עובדים יפה באירופה) בשילוב שתי קווים של רכבת (כאמור קו נהריה - ב"ש, וקו כפר סבא - ירושלים, לגבי זמנים וציון כתבתי בהודעה נפרדת) יביאו נוסעים ושוב זה חוזר כמעט בכל הודעה (לא רק בתחבורה, אלה בחינוך, במסחר, בתרבות וכו'...) העקרון הכלכלי ומה עם שירות לציבור בארץ שפוגעת תדיר בזכויות, מעלה בתדירות מיסים ומגזימה יותר ממדינות שבאופי שלהם קפיטלסיות, בעיני זה עצוב.
 

OMER G17

New member
ארז..עם ההיצע ייגדל גם הביקוש

מאחר ואין לי זמן רב כעת
כדי לקרוא בעיון את כל ההודעות והתגובות, אספר לך אם לא ידעת, שהיה ניסיון להפעיל כמה קווים שנחשבו לנדרשים אך הכשלון היה גדול. בשביל שניים שלושה נוסעים שאולי יסעו פעם בכמה "טורים" אין לזה הצדקה בארץ.
ארז..עם ההיצע ייגדל גם הביקוש
 

OMER G17

New member
אתה חושב שאין שוק לנסיעות תח"צ בליל

אין צ'אנס.
אתה חושב שאין שוק לנסיעות תח"צ בליל
ה???. לדעתי אתה טועה ובגדול בכל מקרה אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז ולכן הדבר דורש ניסוי בשטח
 

55מוטי

New member
מר עומר

אתה חושב שאין שוק לנסיעות תח"צ בליל
ה???. לדעתי אתה טועה ובגדול בכל מקרה אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז ולכן הדבר דורש ניסוי בשטח
מר עומר
האם אתה מכיר את המושג אין חכם כבעל ניסיון? אני שואל אותך כי אני יש לי ניסיון רב בהיותר פנסיונר של חברת דן ומהניסיון שלי ומהבדיקות שנעשו אין הצדקה לקווים ליליים בארץ. חד וחלק. ורק תראה איך הייתי כבר במיטה ונרדמתי ופתאום כאילו בת קול אמרה לי התעורר אתה דרוש בפורום
ומאחר והנכד שלי שנמצא אצלינו גלש במחשב נכנסתי לראות אם התחדש פה משהו מאז שפרשתי והנה ראיתי את שאלתך ואתה קיבלת את תשובתי. לילה טוב!
 
מוטי, אני חושב שתח"צ בלילה ובסופ"ש

מר עומר
האם אתה מכיר את המושג אין חכם כבעל ניסיון? אני שואל אותך כי אני יש לי ניסיון רב בהיותר פנסיונר של חברת דן ומהניסיון שלי ומהבדיקות שנעשו אין הצדקה לקווים ליליים בארץ. חד וחלק. ורק תראה איך הייתי כבר במיטה ונרדמתי ופתאום כאילו בת קול אמרה לי התעורר אתה דרוש בפורום
ומאחר והנכד שלי שנמצא אצלינו גלש במחשב נכנסתי לראות אם התחדש פה משהו מאז שפרשתי והנה ראיתי את שאלתך ואתה קיבלת את תשובתי. לילה טוב!
מוטי, אני חושב שתח"צ בלילה ובסופ"ש
נחוצה. ישנם הרבה אנשים שעובדים בלילה או מבלים וידם אינה משגת להחזיק רכב פרטי. מתוקף היות התחבורה ציבורית, על הממשלה לספק שירות לנוסעחם בכל שעות היממה, כל השנה. חשוב כמה תאונות היו נמנעות בימי חמישי ושישי אם קהל המבלים היה משתמש באוטובוסים? היום כבר מאוחר מדי, מכיוון שתרבות השימוש בפרייבט מושרשת כבר עמוק בתודעת הצעירים. לי, למשל, יהיה קשה לאסוף מישהי באוטובוס...
 

55מוטי

New member
הנה אתה בעצמך כתבת את התשובה

מוטי, אני חושב שתח"צ בלילה ובסופ"ש
נחוצה. ישנם הרבה אנשים שעובדים בלילה או מבלים וידם אינה משגת להחזיק רכב פרטי. מתוקף היות התחבורה ציבורית, על הממשלה לספק שירות לנוסעחם בכל שעות היממה, כל השנה. חשוב כמה תאונות היו נמנעות בימי חמישי ושישי אם קהל המבלים היה משתמש באוטובוסים? היום כבר מאוחר מדי, מכיוון שתרבות השימוש בפרייבט מושרשת כבר עמוק בתודעת הצעירים. לי, למשל, יהיה קשה לאסוף מישהי באוטובוס...
הנה אתה בעצמך כתבת את התשובה
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif לגבי תחילת ההודעה. עובדה שיש

מוטי, אני חושב שתח"צ בלילה ובסופ"ש
נחוצה. ישנם הרבה אנשים שעובדים בלילה או מבלים וידם אינה משגת להחזיק רכב פרטי. מתוקף היות התחבורה ציבורית, על הממשלה לספק שירות לנוסעחם בכל שעות היממה, כל השנה. חשוב כמה תאונות היו נמנעות בימי חמישי ושישי אם קהל המבלים היה משתמש באוטובוסים? היום כבר מאוחר מדי, מכיוון שתרבות השימוש בפרייבט מושרשת כבר עמוק בתודעת הצעירים. לי, למשל, יהיה קשה לאסוף מישהי באוטובוס...
לגבי תחילת ההודעה. עובדה שיש
מוניות. לדעתי, אם כבר יש ל"דן" ולחברות האחרות מיניבוסים כמו ספרינטרים ופיאטים (ובקרוב גם פולקסוואגן), יש הצדקה להפעיל אותם בלילה. הם התמלאו. אולי אפילו מידיבוסים היו מתמלאים. צריך יותר פרסום. צריך, כמובן, לתגמל את הנהגים בשכר גבוה יותר על העבודה בשעות לא נוחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה