הסיבות דומות, ההשלכות אחרות.
כאשר תפעל הרכבת הקלה, סביר להניח שהעסקים השונים ירוויחו מכך. אבל עד אז, חלק גדול מהם נתקל בקשיים כלכליים.
הסיבות דומות, ההשלכות אחרות.
זה לא לטווח הקצר... עבור בעל העסק זה יכול להיות לתמידהשלכות לטווח הקצר יש לציין
כאשר תפעל הרכבת הקלה, סביר להניח שהעסקים השונים ירוויחו מכך. אבל עד אז, חלק גדול מהם נתקל בקשיים כלכליים.
זה לא לטווח הקצר... עבור בעל העסק זה יכול להיות לתמיד
גם ככה לעסקים קטנים קשה לשרוד והם חיים על מחזור מזומנים קצר מאוד... רובם ככולם לא יכולים לעשות פתאום הפסקה ולא להרוויח חודשים (אם זה רק חודשים). אלה לא "קשיים" כלכליים, זה מוות כלכלי, וברגע שהעסק מת להחיות אותו מחדש זה לא דבר של מה בכך.
אתה משווה בין תפוזים לתפוחים.בהחלט
הייטבת להסביר טוב ממני.
על-פניו נראה שהופקו לקחים, בפרויקט "מהיר לעיר". מקווה לחשוב, שהפעם יהיו שיפורים, לעומת הקו האדום בגוש דן.
פרויקטים שונים בתוך העיראתה משווה בין תפוזים לתפוחים.
ברור שפרוייקט כמו הקו האדום הרבה יותר מפריע לאנשים שנמצאים לידו (גם דיירים וגם עסקים) לעומת ה"מהיר לעיר" וזה מסיבות טכניות בלבד (ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה).
בכל מקרה, אני לא רואה יותר מדי מה היה ניתן לעשות בקו האדום שהיה משנה את המצב.
חוץ מתחנת קרליבך ובמידה מסוימת תחנת אלנבי שאכן חנקו את כל מה שמסביב, אפשר להגיד שבהחלט נעשה מאמץ לצמצם עד כמה שאפשר את ההשפעה על הסביבה.
חלק מהאשמה בכלל צריך להטיל על אותם בעלי עסקים שפשוט לא טרחו לבדוק מה קורה כי לא האמינו שהבניה תתחיל.
ובחזרה לנושא הכנסת רכבת למרכזי הערים, הרי שהשיבושים והנזק יהיה אפילו עוד יותר גדול מהקו האדום, מסיבות הנדסיות.
אם וכאשר נזכה לראות בניית רכבת תחתית "בגודל מלא", נוכל לראות את זה בעצמינו.
אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, צריל פשוט להפנים את זה.
בניית תחנות רכבת במרכזי העיר, פשוט לא ישימה במדינת ישראל וחבל לחלום על מה שלא יכול לקרות.
אפשר להתווכח על מיקום ספציפי של כל תחנה והאם היה ניתן לשים אותה במקום יותר נגיש, אבל עיקר הדיון צריך להתרכז בהסדרת תחבורה ציבורית נוחה מכל חלקי העיר לתחנות רכבת כי זה באמת דיון מעשי ויש מה לעשות על מנת לשפר את המצב.
בחלק מזערי מעלות הבניה של תחנת רכבת במרכז העיר, ניתן לממן צי של אוטובוסים שנסיעה מכל מקום בעיר לתחנה הקרובה לא תיקח יותר מרבע שעה ושיהיה מתואם עם הגעת רכבת מ/אל תחנת רכבת.
קשרי קהילה זה חשוב, אבל יש דברים בלתי נמנעים.פרויקטים שונים בתוך העיר
מה שכתבת בתוך סוגריים "ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה" הוא דבר מכריע מאוד. אם אני לא טועה הייתה על כך ביקורת מגופים שונים, כמו מבקר המדינה, שבפרויקט של הקו האדום לא נעשה די שיתוף עם הקהילה בכלל ועם אנשי העסקים בפרט.
כך או כך סביר להניח או יש לקוות, שבפרויקטים של הקו הירוק ושל הקו הסגול, יופקו הלקחים בכל הקשור לשיתוף הזה, שמתבקש. למותר לציין, שבתקווה שפרויקטים אלה יחלו במהרה בימינו.
לא רק בסביבה של תחנות קרליבך ואלנבי נגרמו נזקים. גם סביב התחנות בז'בוטינסקי של בני ברק ורמת גן חלו בעיות.
אנשי העסקים לא אשמים, בכך שלא עדכנו אותם. היה מתבקש לעדכן אותם. ללכת לקראתם. למשל להסדיר אזורים, בהם ניתן לפרוק סחורה או שילוט מובן יותר אליהם
בנוגע לתחנות רכבת במרכזי הערים. מה שאולי עוד רלוונטי זה התחנות שתוכננו ליד מחלף גן רווה בראשון לציון וליד המכללה למנהל. תחנות אלה אם אני לא טועה דומות, למצב בהרצליה. קרובות לאזורי מגורים או תעסוקה, אבל לא צמודות מדי. כך גם באשדוד, במידה ויחליטו לשמש את שלוחת הנמל, גם לשירות נוסעים. במתחם הסיטי זה כנראה מורכב יותר.
אני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרתקשרי קהילה זה חשוב, אבל יש דברים בלתי נמנעים.
עליהם דיברתי כשאמרתי שבניית תחנות רכבת במרכזי ערים זה משימה בלתי אפשרית במדינת ישראל (לגבי דוגמאות שהבאת, אני לא כל כך אופטימי לגבי הסיכוי של תחנות שציינת להיבנות).
והלוואי שאתבדה.
לגבי קווי ירוק וסגול בתל אביב, יש הרבה נקודות בעייתיות:
1. כל רחוב אבן גבירול והקטע התת קרקעי תחתיו.
איך שלא יהיה, עסקים לעורך הרחוב הולכים להיפגע.
אם דרך בגין היא אינדיקציה, המצב שם לא יהיה טוב בכלל.
2. בקטעים שעל הקרקע, באופן טבעי תהיה הפרעה מאוד משמעותית לתנועה בזמן הבנייה, מה שגם יפגע בדיירים ובוודאי בעסקים.
צריך גם להבין את ההבדל, בין איזורים מרכזיים בתל אביב ורמת גן, ששם מן הסתם מייד אחרי פתיחת הקו, די הגיוני לצפות לפריחה כלכלית, לבין איזורים טיפה יותר מרוחקים שבהם יעברו הקו הירוק והסגול.
שם סגירת עסקים יכולה להוות פגיעה הרבה יותר משמעותית ולאורך יותר זמן ממה שרואים בקו האדום.
לגבי מודיעין, זה בוצע בין היתר, בגלל שמדובר בעיר מודרניתאני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת
אשדוד או נתניה או אשקלון, כנראה שלא נראה תחנות בתוך הערים. לדעתי חבל. במודיעין ביצעו את זה. למרות שזה היה מורכב ומסובך יותר. כשאני נמצא שם ורואה את המנהרות בעיר ואת התחנה במרכז העיר, חבל לי, שלא הוקמה, למשל תחנה בסיטי באשדוד.
בראשון לציון אין ממש מורכבות ושם זו תהיה בכייה לדורות, ההחלטה לשינוי תוואי המסילה.
בנוגע לקו הירוק והסגול - מה בכלל התכנית לקווים האלה? קווים עיליים או תחתיים? אני לא ממש יודע מה התכנית בדרך אלוף שדה או באבן גבירול, שכתבת.
מובן שלאור המורכבות בעבודות, העסקים השונים צפויים להיפגע. מה שנדרש לדעתי זה להיערך כמה שיותר טוב. למשל שילוט שיסביר טוב יותר, על העסקים בסביבה. מה שבהמשך נעשה בפרויקט הקו האדום. תיאום עם בעלי העסקים בעניינים שונים, כמו למשל נקודות פריקה. לשקול הורדה מסוימת במיסים שונים. למשל מס הכנסה מרשות המיסים או ארנונה מהרשות המקומית.
בפרויקט בקו האדום לא נעשה תחילה שיתוף, שכזה. בין אם כיוון שמדובר בחוסר ניסיון של נת"ע או שבגלל המחשבה שבמידה ולא יהיה שיתוף פעולה, תהיינה פחות התנגדויות או עיכובים.
ראשית תודה על ההסברים על קווי הרק"לת. בנוגע ליתר הענייניםלגבי מודיעין, זה בוצע בין היתר, בגלל שמדובר בעיר מודרנית
לא צפופה, עם מרחקים די גדולים בין בתים.
וגם אין ממש בתי מגורים סמוכים לתחנה (הם נמצאים במרחק של כמה דקות הליכה).
זה מה שאיפשר בסופו של דבר את בניית התחנה במרכז העיר.
בראשון, אולי אין מורכבות, אבל יש התנגדות של עירייה (לפחות בעבר) וכנראה של קבוצות של תושבים בעלי השפעה.
לגבי הקו הירוק והסגול, הירוק יהיה בעל קטע תת קרקעי לאורך אבן גבירול.
הסגול יהיה כולו מעל הקרקע.
באלוף שדה הקו יהיה גם מעל הקרקע.
לגבי מה שרשמת על תיאום, יש כמה בעיות עם ההצעות שלך.
1. נדרש גם שיתוף מצד העסקים (מה שכאמור לא תמיד קרה במקרה של הקו האדום).
2. הקלות במיסים (מיסי ארנונה) לא ממש קשורות לנת"ע או לרכבת ישראל אם היתה מחליטה על הקמת תחנת רכבת במרכז עיר כלשהיא.
ראש העיר לא חייב להישמע למה שנת"ע (או רכבת ישראל) תגיד לו.
ולא ממש ברור לי המנגנון שאפשר לבנות על מנת לתת הקלות אלה.
ראשי ערים הם פוליטיקאים נבחרי ציבור, לא פקידים שאפשר לתת להם הוראות מה לעשות.
אפשר ורצוי להקים בראשון לציון רכבת קלה על התוואי המקוריאני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת
אשדוד או נתניה או אשקלון, כנראה שלא נראה תחנות בתוך הערים. לדעתי חבל. במודיעין ביצעו את זה. למרות שזה היה מורכב ומסובך יותר. כשאני נמצא שם ורואה את המנהרות בעיר ואת התחנה במרכז העיר, חבל לי, שלא הוקמה, למשל תחנה בסיטי באשדוד.
בראשון לציון אין ממש מורכבות ושם זו תהיה בכייה לדורות, ההחלטה לשינוי תוואי המסילה.
בנוגע לקו הירוק והסגול - מה בכלל התכנית לקווים האלה? קווים עיליים או תחתיים? אני לא ממש יודע מה התכנית בדרך אלוף שדה או באבן גבירול, שכתבת.
מובן שלאור המורכבות בעבודות, העסקים השונים צפויים להיפגע. מה שנדרש לדעתי זה להיערך כמה שיותר טוב. למשל שילוט שיסביר טוב יותר, על העסקים בסביבה. מה שבהמשך נעשה בפרויקט הקו האדום. תיאום עם בעלי העסקים בעניינים שונים, כמו למשל נקודות פריקה. לשקול הורדה מסוימת במיסים שונים. למשל מס הכנסה מרשות המיסים או ארנונה מהרשות המקומית.
בפרויקט בקו האדום לא נעשה תחילה שיתוף, שכזה. בין אם כיוון שמדובר בחוסר ניסיון של נת"ע או שבגלל המחשבה שבמידה ולא יהיה שיתוף פעולה, תהיינה פחות התנגדויות או עיכובים.
יש תכנון גם לרכבת קלה. הכי טוב שני הדברים ביחדאפשר ורצוי להקים בראשון לציון רכבת קלה על התוואי המקורי
כך יהיה אפשר לשרת בהרבה תחנות את האוכלוסיה וגם יהיה קישור בין שתי תחנות הרכבת.
כי כאשר מנסים להקים תחנה בקרבת מגורים צצות התנגדויותזה פשוט עצוב איך בונים כאן תחנות רכבות
בלי מחשבה על הולכי רגל, בלי מחשבה על קירבה למרכזי ערים, אלא נראה שמחפשים את המטבע מתחת לפנס ובונים איפה שמוצאים מקום לתקוע את התחנה ואז בונים סביב חניונים ולעזאזל הולכי הרגל. כמובן שאז יהיו פקקים כי יותר אנשים יגיעו ברכב.
גם כך הנסיעה ברכבת לכיוון תל אביב ארוכה מכפי שהגיוני לנסיעה ברכבת במרחק כזה.
כמובן שהכביש נפתח לפני הרכבת המקבילה. ומתי נזכה לחיבור מלא של מסילת השרון??
הבעיה אינה בהכרח מיקום התחנות אלא ההגעה אליהןכי כאשר מנסים להקים תחנה בקרבת מגורים צצות התנגדויות
של תושבים\ראש העיר ולכן יותר קל להקים תחנה רחוקה יותר.
תוך כמה שנים העיר עצמה מתקרבת לרכבת.
התכוונתי לתחנות שנבנו משנת 2000~הבעיה אינה בהכרח מיקום התחנות אלא ההגעה אליהן
בחיפה התוואי הוא היסטורי, והקמת תחנת הרכבת "חוף הכרמל" היא מהמוצדקות; הבעיה היא ההגעה אליהן. למשל, הסרבול המייגע של מרכזית חוף הכרמל (שכבר דובר בו) שמוסיף עוד דקות יקרות ומיותרות למעבר בין אוטובוס לרכבת.
 
או התזמון בין הקווים לרכבות, אין הרבה קשר בין השניים... לכן לפעמים זה יוצא סבבה ולפעמים זה פשוט בזבוז זמן מטורף. עכשיו למשל אני ברכבת שאמורה הייתה להגיע לחוף הכרמל ב-23:44 ולו הייתה מדייקת הייתי מספיקה בריצה לקו 200 (כי לפחות בשעות האלה צריך רק לעבור במעבר התת-קרקעי ואני בתחנה; ואני כבר יודעת לשבת בקרון הנכון שיביא אותי בדיוק ליציאה). אבל היא כמובן מאחרת בכמה דקות, כלומר איאלץ לחכות עוד חצי שעה לקו הבא... וזה אומנם עדיף מכלום, אבל לשמחתי יש לנו רכב, וביקשתי שיבואו לאסוף אותי, כדי להגיע הביתה בסביבות חצות ולא רק בעוד יותר משעה. בפעם הבאה אשאיר אותו בחניון.
אז? למה זה משנה את הנקודה? בחיפה התחנות הן בקצה העירהתכוונתי לתחנות שנבנו משנת 2000~
זה נושא אחר כאמור לילה טוב.אז? למה זה משנה את הנקודה? בחיפה התחנות הן בקצה העיר
מסיבות גאוגרפיות והיסטוריות, וזו בפני עצמה לא ה-בעיה, כאמור.
הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריהזה פשוט עצוב איך בונים כאן תחנות רכבות
בלי מחשבה על הולכי רגל, בלי מחשבה על קירבה למרכזי ערים, אלא נראה שמחפשים את המטבע מתחת לפנס ובונים איפה שמוצאים מקום לתקוע את התחנה ואז בונים סביב חניונים ולעזאזל הולכי הרגל. כמובן שאז יהיו פקקים כי יותר אנשים יגיעו ברכב.
גם כך הנסיעה ברכבת לכיוון תל אביב ארוכה מכפי שהגיוני לנסיעה ברכבת במרחק כזה.
כמובן שהכביש נפתח לפני הרכבת המקבילה. ומתי נזכה לחיבור מלא של מסילת השרון??
סוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריה
למה אין למשל קו מכפר סבא ישיר להרצליה איזור תעשייה וחוף הים שנוסע דרך 531?
אף אוטובוס לא נוסע ב 531. למה? רוצים לסובב אותך דרך מליון תחנות.
רק כשתהיה רכבת נוכל ליסוע בתחבורה ציבורית בזמן סביר.
גם ברכב הפקקים עכשיו אחרי חופשת הקיץ - על הפנים.
 
וגם לקרוסרייל סוף 2019 זה מאוד מאוחרסוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.
תודה על המידע גם אם אינו מעודד. אני עוקב אחרי התקדמות הקו לרעננה והקו לירושלים ואני רוצה לבוא כששניהם יפעלו ויתנו רמת שירות פרברי מודרני מנתב"ג ודרך האיילון בין כל המקומות והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ.
 
 
היה תאריך יעד שעבדו לקראתו ונדחה. זה שונה מתאריך ספקולטיבי.וגם לקרוסרייל סוף 2019 זה מאוד מאוחר
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.