לא טענתי שום דבר עלייך, רק על תגובתך.
יש לי הרבה מה להגיד, אבל אין לי סיבה לנהל דיון בצורה כזאת
אתה זה שבוחר לקרא לי שקרנית וצבועה ושאר הערות תוקפניות ללא שום סיבה מפני שכנראה מסיבה כלשהי החלטת שאני, אישית, אחראית לתגובות/התנגדויות/מאבקים של אנשים אחרים. מאחר ולא ביצעתי אף אחד מהדברים שאתה מתייחס אליהם ובוודאי מעולם לא התנגדתי לתחבורה ציבורית (אישית דרך אגב התמזל מזלי ואני גרה די קרוב לתחנת רכבת) אז התגובה שלך היא זו שלא הייתה עניינית וכל כולה התקפה אישית מיותרת.
לעצמם העניין ברור שצריך לסגור את הרכבת לצורך עבודות וכמובן שרצוי שינסו לצמצם את הפגיעה על ידי ביצוע עבודות בשבת במידת האפשר והודעה כמה שיותר מוקדמת.
כל פרוייקט צריך להיעשות בשקיפות ותוך שיתוף הציבור משלב התכנון הראשוני ולהגיע לתכנון שיאפשר לענות על הצרכים ולפגוע כמה שפחות וכמובן לפצות במקרה הצורך. תכנון ושיתוף נכון של הציבור ומסירת מידע מקסימלית יכול לצמצם התנגדויות, שגם הן דרך אגב לגיטימיות וראויות להתייחסות, אך זה לא אומר שצריך לוותר בכל מה שנוגע לתחבורה ציבורית, רק בגלל שזה לא מעניין את הפוליטיקאים. כמו שלא מפסיקים לסלול כבישים.
אין לי כוונה להגיב מעבר לזה לכל תקיפה אישית והאשמות שווא.
לא טענתי שום דבר עלייך, רק על תגובתך.
התייחסתי להודעה שלך ודעתי עדיין לא השתנתה.
בעצם אחרי כל מה שכתבת לגופו של עניין, אני אפילו עוד יותר סבור שהודעה מקורית שלך סובלת מצביעות.
מה שאת אומרת זה בעצם שאת רוצה גם לאכול את העוגה (שיבנו פרוייקטים מהר ובמרכזי ערים) וגם להשאיר אותה שלמה (לתת פיצוים לכל אחד שלכאורה נפגע, לתת לכולם לתבוע את רכבת ישראל ולגרור את העניין בבתי משפט.
את יודעת מה?
אם זה מה שאת רוצה, אז אני מעדיף שלא יבנו כלום, כי ממש לא בא לי שיזרקו כסף על רצונות שלך שאני מוצא שאין בהם שום הגיון או צורך.
אם זה מה שאת רוצה אני מעדיף שתשארי בלי תחבורה ציבורית יעילה, בלי מערכות הסעת המונים ותסבלי, כי אולי הסבל הזה ילמד אותך להתפשר וקצת לרדת בדרישות.
לגבי משך העבודות, והצורך לעבוד בשבת, נדמה שדעה זאת שלך כנראה נובעת מחוסר ידע בנושא (שזה קצת מפתיע כי דובר על כך עשרות פעמים בפורום).
מצידי שיעבדו אפילו ביום כיפור, אבל לכל בר דעת ברור שלא זאת הסיבה לכך שפרוייקט החשמול נמשך כל כך הרבה זמן (אגב במסגרתו עובדים בשבתות), כנ"ל שאר פרויקטים של רכבת שרובם ככולם לא נגמרים בזמן (וגם שם לא עבודות בשבת הן הסיבה לעיכובים).
אגב אם אנחנו לא רוצים להיות צבועים, אני מקווה שאת תומכת בשלילת זכות של עובדים מספרד לחגוג את החגים שלהם גם וכמובן לבטל את המנהג הבזוי שנקרא "סיאסטה".
יש הרבה סיבות אמיתיות לעיכובים, אני אמנה כמה:
1. התנהלות חובבנית של פקידות ברכבת ישראל (שכמו כל פקידות בכל משרד ממשלתי מורכבת מאנשים בינוניים שבעיקר מחפשים "שייתנו להם לעבוד עד הפנסיה" ועושים מאמץ עליון לא לעשות מאמץ בעבודתם.
עייני ערך עיקרון פיטר, הוא מדבר בדיוק על זה.
2. משפטיזציה מחרידה במדינת ישראל, שבה סליחה על הביטוי קשה להיכנס לשרותים להתחיל לעשות צרכים, בלי שהנושא יידון במכה ערכאות בבית משפט וקרוב לוודאי יגיע גם לבג"ץ.
3. סגידה טפשית מפני כל דבר "אירופאי" שהרבה מאוד ישראלים לוקים בה (שילוב של תסביך נחיתות ושל בורות).
4. חוסר מנגנון יעיל של פיקוח על החברות הזוכות במכרזים (ראה סעיף אחד בשביל הסיבות לכך).
5. שאריות הסוציאליזם הבזוי שבגללו מוסר עבודה של ישראלים רבים ובמיוחד כאלה שמקבלים משכורת ממדינת ישראל (ועוד יותר של עובדים של חברות מאירופה) הוא פשוט מתחת לכל ביקורת.
6. מה שכחתי?
בקטנה, כל פוץ בעירייה או מועצה מקומית שחושב שהוא יכול לחסום פרוייקט תשתיות לאומי בשביל לקבל קצת בקשיש ממשרדי הממשלה (או לחילופין להיות יותר אהוד בעיני בוחריו בבחירות הקרובות), כמות של אישורים הנדרשים בשביל להתקדם בעבודות, תשתיות לא מסודרות ולא מתועדות, קבלנים שמעדיפים לגרור את הרגליים ושולחים 5 עובדים איפה שצריך 20 כי למה להם.
את רוצה שדברים יזוזו יותר מהר? אז יש לי כמה הצעות (הרגשתי שאת רובם לא תאהבי:
1. אחריות אישית של פקידות.
היה פרוייקט לאומי שנגמר כמה שנים אחרי הזמן?
שפקידים ישלמו את המחיר.
להעיף את הבטלנים ללא פנסיה, ללא פיצויים לאלף עזאזל. וגם לוודא שכולם ידעו את שמותיהם של "משרתי ציבור" שסרחו שאף אחד לא יעסיק אותם גם בסקטור הפרטי.
שיימינג יכול להיות גם שימושי לפעמים.
2. חברה לא עומדת בלו"ז?
לכתוב בחוזה קנסות, שתשלם מיליונים לקופת המדינה ומצידי בכלל לעקל לה סכומי כסף כערבות שאם לא תעמוד בלו"ז הכסף נשאר בקופת המדינה.
3. את השופטים הלא נכבדים בכלל להעיף מהתחום הזה, זה לא מעניינם.
להפקיע משופטים החצופים את הזכות לעצור את הפרוייקט.
שידונו מצידי גם עשר שנים, אבל שלא תהיה להם שום זכות לעכב את תחילת העבודות.
יתברר בדעבד שמגיע למישהוא פיצויים, שיפסקו והמדינה תשלם, אבל על תהפכו פרוייקטי תשתית בעלויות של מיליארדים לבני ערובה של פוליטיקאים קטנים, של נימבי ושל בטלנים בגלימות של שופטים.
4. וריבונו של עולם, תפסיקו להביע לפה עצלנים מאירופה, תביאו עובדים ממדינות שעובדים בהם חרוצים (רמז מדינות כאלה נמצאות במזרח אסיה).