מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו

אורי404

New member
השלכות לטווח הקצר יש לציין

הסיבות דומות, ההשלכות אחרות.
השלכות לטווח הקצר יש לציין
כאשר תפעל הרכבת הקלה, סביר להניח שהעסקים השונים ירוויחו מכך. אבל עד אז, חלק גדול מהם נתקל בקשיים כלכליים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא לטווח הקצר... עבור בעל העסק זה יכול להיות לתמיד

השלכות לטווח הקצר יש לציין
כאשר תפעל הרכבת הקלה, סביר להניח שהעסקים השונים ירוויחו מכך. אבל עד אז, חלק גדול מהם נתקל בקשיים כלכליים.
זה לא לטווח הקצר... עבור בעל העסק זה יכול להיות לתמיד
גם ככה לעסקים קטנים קשה לשרוד והם חיים על מחזור מזומנים קצר מאוד... רובם ככולם לא יכולים לעשות פתאום הפסקה ולא להרוויח חודשים (אם זה רק חודשים). אלה לא "קשיים" כלכליים, זה מוות כלכלי, וברגע שהעסק מת להחיות אותו מחדש זה לא דבר של מה בכך.
 

אורי404

New member
בהחלט

זה לא לטווח הקצר... עבור בעל העסק זה יכול להיות לתמיד
גם ככה לעסקים קטנים קשה לשרוד והם חיים על מחזור מזומנים קצר מאוד... רובם ככולם לא יכולים לעשות פתאום הפסקה ולא להרוויח חודשים (אם זה רק חודשים). אלה לא "קשיים" כלכליים, זה מוות כלכלי, וברגע שהעסק מת להחיות אותו מחדש זה לא דבר של מה בכך.
בהחלט
הייטבת להסביר טוב ממני.
על-פניו נראה שהופקו לקחים, בפרויקט "מהיר לעיר". מקווה לחשוב, שהפעם יהיו שיפורים, לעומת הקו האדום בגוש דן.
 

matrix200200

Active member
אתה משווה בין תפוזים לתפוחים.

בהחלט
הייטבת להסביר טוב ממני.
על-פניו נראה שהופקו לקחים, בפרויקט "מהיר לעיר". מקווה לחשוב, שהפעם יהיו שיפורים, לעומת הקו האדום בגוש דן.
אתה משווה בין תפוזים לתפוחים.
ברור שפרוייקט כמו הקו האדום הרבה יותר מפריע לאנשים שנמצאים לידו (גם דיירים וגם עסקים) לעומת ה"מהיר לעיר" וזה מסיבות טכניות בלבד (ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה).
בכל מקרה, אני לא רואה יותר מדי מה היה ניתן לעשות בקו האדום שהיה משנה את המצב.
חוץ מתחנת קרליבך ובמידה מסוימת תחנת אלנבי שאכן חנקו את כל מה שמסביב, אפשר להגיד שבהחלט נעשה מאמץ לצמצם עד כמה שאפשר את ההשפעה על הסביבה.
חלק מהאשמה בכלל צריך להטיל על אותם בעלי עסקים שפשוט לא טרחו לבדוק מה קורה כי לא האמינו שהבניה תתחיל.
ובחזרה לנושא הכנסת רכבת למרכזי הערים, הרי שהשיבושים והנזק יהיה אפילו עוד יותר גדול מהקו האדום, מסיבות הנדסיות.
אם וכאשר נזכה לראות בניית רכבת תחתית "בגודל מלא", נוכל לראות את זה בעצמינו.
אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, צריל פשוט להפנים את זה.
בניית תחנות רכבת במרכזי העיר, פשוט לא ישימה במדינת ישראל וחבל לחלום על מה שלא יכול לקרות.
אפשר להתווכח על מיקום ספציפי של כל תחנה והאם היה ניתן לשים אותה במקום יותר נגיש, אבל עיקר הדיון צריך להתרכז בהסדרת תחבורה ציבורית נוחה מכל חלקי העיר לתחנות רכבת כי זה באמת דיון מעשי ויש מה לעשות על מנת לשפר את המצב.
בחלק מזערי מעלות הבניה של תחנת רכבת במרכז העיר, ניתן לממן צי של אוטובוסים שנסיעה מכל מקום בעיר לתחנה הקרובה לא תיקח יותר מרבע שעה ושיהיה מתואם עם הגעת רכבת מ/אל תחנת רכבת.
 

אורי404

New member
פרויקטים שונים בתוך העיר

אתה משווה בין תפוזים לתפוחים.
ברור שפרוייקט כמו הקו האדום הרבה יותר מפריע לאנשים שנמצאים לידו (גם דיירים וגם עסקים) לעומת ה"מהיר לעיר" וזה מסיבות טכניות בלבד (ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה).
בכל מקרה, אני לא רואה יותר מדי מה היה ניתן לעשות בקו האדום שהיה משנה את המצב.
חוץ מתחנת קרליבך ובמידה מסוימת תחנת אלנבי שאכן חנקו את כל מה שמסביב, אפשר להגיד שבהחלט נעשה מאמץ לצמצם עד כמה שאפשר את ההשפעה על הסביבה.
חלק מהאשמה בכלל צריך להטיל על אותם בעלי עסקים שפשוט לא טרחו לבדוק מה קורה כי לא האמינו שהבניה תתחיל.
ובחזרה לנושא הכנסת רכבת למרכזי הערים, הרי שהשיבושים והנזק יהיה אפילו עוד יותר גדול מהקו האדום, מסיבות הנדסיות.
אם וכאשר נזכה לראות בניית רכבת תחתית "בגודל מלא", נוכל לראות את זה בעצמינו.
אי אפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, צריל פשוט להפנים את זה.
בניית תחנות רכבת במרכזי העיר, פשוט לא ישימה במדינת ישראל וחבל לחלום על מה שלא יכול לקרות.
אפשר להתווכח על מיקום ספציפי של כל תחנה והאם היה ניתן לשים אותה במקום יותר נגיש, אבל עיקר הדיון צריך להתרכז בהסדרת תחבורה ציבורית נוחה מכל חלקי העיר לתחנות רכבת כי זה באמת דיון מעשי ויש מה לעשות על מנת לשפר את המצב.
בחלק מזערי מעלות הבניה של תחנת רכבת במרכז העיר, ניתן לממן צי של אוטובוסים שנסיעה מכל מקום בעיר לתחנה הקרובה לא תיקח יותר מרבע שעה ושיהיה מתואם עם הגעת רכבת מ/אל תחנת רכבת.
פרויקטים שונים בתוך העיר
מה שכתבת בתוך סוגריים "ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה" הוא דבר מכריע מאוד. אם אני לא טועה הייתה על כך ביקורת מגופים שונים, כמו מבקר המדינה, שבפרויקט של הקו האדום לא נעשה די שיתוף עם הקהילה בכלל ועם אנשי העסקים בפרט.

כך או כך סביר להניח או יש לקוות, שבפרויקטים של הקו הירוק ושל הקו הסגול, יופקו הלקחים בכל הקשור לשיתוף הזה, שמתבקש. למותר לציין, שבתקווה שפרויקטים אלה יחלו במהרה בימינו.
לא רק בסביבה של תחנות קרליבך ואלנבי נגרמו נזקים. גם סביב התחנות בז'בוטינסקי של בני ברק ורמת גן חלו בעיות.
אנשי העסקים לא אשמים, בכך שלא עדכנו אותם. היה מתבקש לעדכן אותם. ללכת לקראתם. למשל להסדיר אזורים, בהם ניתן לפרוק סחורה או שילוט מובן יותר אליהם

בנוגע לתחנות רכבת במרכזי הערים. מה שאולי עוד רלוונטי זה התחנות שתוכננו ליד מחלף גן רווה בראשון לציון וליד המכללה למנהל. תחנות אלה אם אני לא טועה דומות, למצב בהרצליה. קרובות לאזורי מגורים או תעסוקה, אבל לא צמודות מדי. כך גם באשדוד, במידה ויחליטו לשמש את שלוחת הנמל, גם לשירות נוסעים. במתחם הסיטי זה כנראה מורכב יותר.
 

matrix200200

Active member
קשרי קהילה זה חשוב, אבל יש דברים בלתי נמנעים.

פרויקטים שונים בתוך העיר
מה שכתבת בתוך סוגריים "ללא קשר התנהלות רשויות ויחסים עם הקהילה" הוא דבר מכריע מאוד. אם אני לא טועה הייתה על כך ביקורת מגופים שונים, כמו מבקר המדינה, שבפרויקט של הקו האדום לא נעשה די שיתוף עם הקהילה בכלל ועם אנשי העסקים בפרט.

כך או כך סביר להניח או יש לקוות, שבפרויקטים של הקו הירוק ושל הקו הסגול, יופקו הלקחים בכל הקשור לשיתוף הזה, שמתבקש. למותר לציין, שבתקווה שפרויקטים אלה יחלו במהרה בימינו.
לא רק בסביבה של תחנות קרליבך ואלנבי נגרמו נזקים. גם סביב התחנות בז'בוטינסקי של בני ברק ורמת גן חלו בעיות.
אנשי העסקים לא אשמים, בכך שלא עדכנו אותם. היה מתבקש לעדכן אותם. ללכת לקראתם. למשל להסדיר אזורים, בהם ניתן לפרוק סחורה או שילוט מובן יותר אליהם

בנוגע לתחנות רכבת במרכזי הערים. מה שאולי עוד רלוונטי זה התחנות שתוכננו ליד מחלף גן רווה בראשון לציון וליד המכללה למנהל. תחנות אלה אם אני לא טועה דומות, למצב בהרצליה. קרובות לאזורי מגורים או תעסוקה, אבל לא צמודות מדי. כך גם באשדוד, במידה ויחליטו לשמש את שלוחת הנמל, גם לשירות נוסעים. במתחם הסיטי זה כנראה מורכב יותר.
קשרי קהילה זה חשוב, אבל יש דברים בלתי נמנעים.
עליהם דיברתי כשאמרתי שבניית תחנות רכבת במרכזי ערים זה משימה בלתי אפשרית במדינת ישראל (לגבי דוגמאות שהבאת, אני לא כל כך אופטימי לגבי הסיכוי של תחנות שציינת להיבנות).
והלוואי שאתבדה.
לגבי קווי ירוק וסגול בתל אביב, יש הרבה נקודות בעייתיות:
1. כל רחוב אבן גבירול והקטע התת קרקעי תחתיו.
איך שלא יהיה, עסקים לעורך הרחוב הולכים להיפגע.
אם דרך בגין היא אינדיקציה, המצב שם לא יהיה טוב בכלל.
2. בקטעים שעל הקרקע, באופן טבעי תהיה הפרעה מאוד משמעותית לתנועה בזמן הבנייה, מה שגם יפגע בדיירים ובוודאי בעסקים.
צריך גם להבין את ההבדל, בין איזורים מרכזיים בתל אביב ורמת גן, ששם מן הסתם מייד אחרי פתיחת הקו, די הגיוני לצפות לפריחה כלכלית, לבין איזורים טיפה יותר מרוחקים שבהם יעברו הקו הירוק והסגול.
שם סגירת עסקים יכולה להוות פגיעה הרבה יותר משמעותית ולאורך יותר זמן ממה שרואים בקו האדום.
 

אורי404

New member
אני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת

קשרי קהילה זה חשוב, אבל יש דברים בלתי נמנעים.
עליהם דיברתי כשאמרתי שבניית תחנות רכבת במרכזי ערים זה משימה בלתי אפשרית במדינת ישראל (לגבי דוגמאות שהבאת, אני לא כל כך אופטימי לגבי הסיכוי של תחנות שציינת להיבנות).
והלוואי שאתבדה.
לגבי קווי ירוק וסגול בתל אביב, יש הרבה נקודות בעייתיות:
1. כל רחוב אבן גבירול והקטע התת קרקעי תחתיו.
איך שלא יהיה, עסקים לעורך הרחוב הולכים להיפגע.
אם דרך בגין היא אינדיקציה, המצב שם לא יהיה טוב בכלל.
2. בקטעים שעל הקרקע, באופן טבעי תהיה הפרעה מאוד משמעותית לתנועה בזמן הבנייה, מה שגם יפגע בדיירים ובוודאי בעסקים.
צריך גם להבין את ההבדל, בין איזורים מרכזיים בתל אביב ורמת גן, ששם מן הסתם מייד אחרי פתיחת הקו, די הגיוני לצפות לפריחה כלכלית, לבין איזורים טיפה יותר מרוחקים שבהם יעברו הקו הירוק והסגול.
שם סגירת עסקים יכולה להוות פגיעה הרבה יותר משמעותית ולאורך יותר זמן ממה שרואים בקו האדום.
אני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת
אשדוד או נתניה או אשקלון, כנראה שלא נראה תחנות בתוך הערים. לדעתי חבל. במודיעין ביצעו את זה. למרות שזה היה מורכב ומסובך יותר. כשאני נמצא שם ורואה את המנהרות בעיר ואת התחנה במרכז העיר, חבל לי, שלא הוקמה, למשל תחנה בסיטי באשדוד.
בראשון לציון אין ממש מורכבות ושם זו תהיה בכייה לדורות, ההחלטה לשינוי תוואי המסילה.

בנוגע לקו הירוק והסגול - מה בכלל התכנית לקווים האלה? קווים עיליים או תחתיים? אני לא ממש יודע מה התכנית בדרך אלוף שדה או באבן גבירול, שכתבת.

מובן שלאור המורכבות בעבודות, העסקים השונים צפויים להיפגע. מה שנדרש לדעתי זה להיערך כמה שיותר טוב. למשל שילוט שיסביר טוב יותר, על העסקים בסביבה. מה שבהמשך נעשה בפרויקט הקו האדום. תיאום עם בעלי העסקים בעניינים שונים, כמו למשל נקודות פריקה. לשקול הורדה מסוימת במיסים שונים. למשל מס הכנסה מרשות המיסים או ארנונה מהרשות המקומית.
בפרויקט בקו האדום לא נעשה תחילה שיתוף, שכזה. בין אם כיוון שמדובר בחוסר ניסיון של נת"ע או שבגלל המחשבה שבמידה ולא יהיה שיתוף פעולה, תהיינה פחות התנגדויות או עיכובים.
 

matrix200200

Active member
לגבי מודיעין, זה בוצע בין היתר, בגלל שמדובר בעיר מודרנית

אני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת
אשדוד או נתניה או אשקלון, כנראה שלא נראה תחנות בתוך הערים. לדעתי חבל. במודיעין ביצעו את זה. למרות שזה היה מורכב ומסובך יותר. כשאני נמצא שם ורואה את המנהרות בעיר ואת התחנה במרכז העיר, חבל לי, שלא הוקמה, למשל תחנה בסיטי באשדוד.
בראשון לציון אין ממש מורכבות ושם זו תהיה בכייה לדורות, ההחלטה לשינוי תוואי המסילה.

בנוגע לקו הירוק והסגול - מה בכלל התכנית לקווים האלה? קווים עיליים או תחתיים? אני לא ממש יודע מה התכנית בדרך אלוף שדה או באבן גבירול, שכתבת.

מובן שלאור המורכבות בעבודות, העסקים השונים צפויים להיפגע. מה שנדרש לדעתי זה להיערך כמה שיותר טוב. למשל שילוט שיסביר טוב יותר, על העסקים בסביבה. מה שבהמשך נעשה בפרויקט הקו האדום. תיאום עם בעלי העסקים בעניינים שונים, כמו למשל נקודות פריקה. לשקול הורדה מסוימת במיסים שונים. למשל מס הכנסה מרשות המיסים או ארנונה מהרשות המקומית.
בפרויקט בקו האדום לא נעשה תחילה שיתוף, שכזה. בין אם כיוון שמדובר בחוסר ניסיון של נת"ע או שבגלל המחשבה שבמידה ולא יהיה שיתוף פעולה, תהיינה פחות התנגדויות או עיכובים.
לגבי מודיעין, זה בוצע בין היתר, בגלל שמדובר בעיר מודרנית
לא צפופה, עם מרחקים די גדולים בין בתים.
וגם אין ממש בתי מגורים סמוכים לתחנה (הם נמצאים במרחק של כמה דקות הליכה).
זה מה שאיפשר בסופו של דבר את בניית התחנה במרכז העיר.
בראשון, אולי אין מורכבות, אבל יש התנגדות של עירייה (לפחות בעבר) וכנראה של קבוצות של תושבים בעלי השפעה.

לגבי הקו הירוק והסגול, הירוק יהיה בעל קטע תת קרקעי לאורך אבן גבירול.
הסגול יהיה כולו מעל הקרקע.
באלוף שדה הקו יהיה גם מעל הקרקע.

לגבי מה שרשמת על תיאום, יש כמה בעיות עם ההצעות שלך.
1. נדרש גם שיתוף מצד העסקים (מה שכאמור לא תמיד קרה במקרה של הקו האדום).
2. הקלות במיסים (מיסי ארנונה) לא ממש קשורות לנת"ע או לרכבת ישראל אם היתה מחליטה על הקמת תחנת רכבת במרכז עיר כלשהיא.
ראש העיר לא חייב להישמע למה שנת"ע (או רכבת ישראל) תגיד לו.
ולא ממש ברור לי המנגנון שאפשר לבנות על מנת לתת הקלות אלה.
ראשי ערים הם פוליטיקאים נבחרי ציבור, לא פקידים שאפשר לתת להם הוראות מה לעשות.
 

אורי404

New member
ראשית תודה על ההסברים על קווי הרק"לת. בנוגע ליתר העניינים

לגבי מודיעין, זה בוצע בין היתר, בגלל שמדובר בעיר מודרנית
לא צפופה, עם מרחקים די גדולים בין בתים.
וגם אין ממש בתי מגורים סמוכים לתחנה (הם נמצאים במרחק של כמה דקות הליכה).
זה מה שאיפשר בסופו של דבר את בניית התחנה במרכז העיר.
בראשון, אולי אין מורכבות, אבל יש התנגדות של עירייה (לפחות בעבר) וכנראה של קבוצות של תושבים בעלי השפעה.

לגבי הקו הירוק והסגול, הירוק יהיה בעל קטע תת קרקעי לאורך אבן גבירול.
הסגול יהיה כולו מעל הקרקע.
באלוף שדה הקו יהיה גם מעל הקרקע.

לגבי מה שרשמת על תיאום, יש כמה בעיות עם ההצעות שלך.
1. נדרש גם שיתוף מצד העסקים (מה שכאמור לא תמיד קרה במקרה של הקו האדום).
2. הקלות במיסים (מיסי ארנונה) לא ממש קשורות לנת"ע או לרכבת ישראל אם היתה מחליטה על הקמת תחנת רכבת במרכז עיר כלשהיא.
ראש העיר לא חייב להישמע למה שנת"ע (או רכבת ישראל) תגיד לו.
ולא ממש ברור לי המנגנון שאפשר לבנות על מנת לתת הקלות אלה.
ראשי ערים הם פוליטיקאים נבחרי ציבור, לא פקידים שאפשר לתת להם הוראות מה לעשות.
ראשית תודה על ההסברים על קווי הרק"לת. בנוגע ליתר העניינים
זכרתי שהייתה מחלוקת על התוואי באבן גבירול ועל דרך אלוף שדה. מחלוקת לקביעה שזהו תוואי עילי או תחתי. לא ידעתי שנסגר העניין הזה. טוב לדעת.

בנוגע לתיאום, אכן גם גורמים נוספים היו צריכים להיות לבצע את הצעד הנדרש, לשיפור המצב.
בנוגע להקלות מס הכנסה, זה מותנה במשרד האוצר, במידה והוא היה מוצא לנכון להקל. לדעתי היה מקום לזה. אפשרות אחרת היא מתן ערבות לעסקים. לא בטוח, כי הדברים האלה נעשו.
שהמנגנון ייקבע או יותווה על-ידי מומחים בכלכלה.
יש גם עסקים שונים, שהתארגנו מראש. התפנו מהאזור שבו הם נמצאים לאזור, שבו יש פחות הפרעות. בין אם זה למספר שנים או לצמיתות.

אני גם מסכים איתך, שנדרש שיתוף מצד העסקים ומסכים, שזה כמובן לא תמיד קורה. אבל עבור אלה שכן נאותים לשתף פעולה, מן הראוי למצוא פתרונות עבורם. לאו דווקא כספיים, כמו למשל שיבוש מינימאלי במדרכות בסביבה או הכוונה נאותה. בכל מקרה נקווה, שבפרויקטים הבאים ישתפרו העניינים האלה.

בנוגע לראשון לציון, כנראה עיקר ההתנגדות הייתה ממספר תושבים לא כל כך גבוה, אבל בעל השפעה גדולה, כפי שכתבת.
 
אפשר ורצוי להקים בראשון לציון רכבת קלה על התוואי המקורי

אני מסכים לחלוטין איתך על כל מה שכתבת בכותרת
אשדוד או נתניה או אשקלון, כנראה שלא נראה תחנות בתוך הערים. לדעתי חבל. במודיעין ביצעו את זה. למרות שזה היה מורכב ומסובך יותר. כשאני נמצא שם ורואה את המנהרות בעיר ואת התחנה במרכז העיר, חבל לי, שלא הוקמה, למשל תחנה בסיטי באשדוד.
בראשון לציון אין ממש מורכבות ושם זו תהיה בכייה לדורות, ההחלטה לשינוי תוואי המסילה.

בנוגע לקו הירוק והסגול - מה בכלל התכנית לקווים האלה? קווים עיליים או תחתיים? אני לא ממש יודע מה התכנית בדרך אלוף שדה או באבן גבירול, שכתבת.

מובן שלאור המורכבות בעבודות, העסקים השונים צפויים להיפגע. מה שנדרש לדעתי זה להיערך כמה שיותר טוב. למשל שילוט שיסביר טוב יותר, על העסקים בסביבה. מה שבהמשך נעשה בפרויקט הקו האדום. תיאום עם בעלי העסקים בעניינים שונים, כמו למשל נקודות פריקה. לשקול הורדה מסוימת במיסים שונים. למשל מס הכנסה מרשות המיסים או ארנונה מהרשות המקומית.
בפרויקט בקו האדום לא נעשה תחילה שיתוף, שכזה. בין אם כיוון שמדובר בחוסר ניסיון של נת"ע או שבגלל המחשבה שבמידה ולא יהיה שיתוף פעולה, תהיינה פחות התנגדויות או עיכובים.
אפשר ורצוי להקים בראשון לציון רכבת קלה על התוואי המקורי
כך יהיה אפשר לשרת בהרבה תחנות את האוכלוסיה וגם יהיה קישור בין שתי תחנות הרכבת.
 

אורי404

New member
יש תכנון גם לרכבת קלה. הכי טוב שני הדברים ביחד

אפשר ורצוי להקים בראשון לציון רכבת קלה על התוואי המקורי
כך יהיה אפשר לשרת בהרבה תחנות את האוכלוסיה וגם יהיה קישור בין שתי תחנות הרכבת.
יש תכנון גם לרכבת קלה. הכי טוב שני הדברים ביחד
הכי טוב לדעתי גם מה שתוכנן בראשון לציון - תחנה באזור מחלף גן רווה והתחנה המרכזית החדשה ותחנה ליד המכללה למנהל. לצד זה הפעלת הרכבת הקלה. בין אם זה הקו החום או הארכת הקו האדום.

כיום מתוכננת תחנה ליד מתחם עסקים שורק. לי באופן אישי זה טוב יותר. אבל אם נשווה את מספר הנוסעים הפוטנציאליים בתחנה המתוכננת הזו, בהשוואה לשתי התחנות שבוטלו בינתיים, נראה שלפחות בתחנה בגן רווה יש פוטנציאל גבוה יותר של שימוש.
 
כי כאשר מנסים להקים תחנה בקרבת מגורים צצות התנגדויות

זה פשוט עצוב איך בונים כאן תחנות רכבות
בלי מחשבה על הולכי רגל, בלי מחשבה על קירבה למרכזי ערים, אלא נראה שמחפשים את המטבע מתחת לפנס ובונים איפה שמוצאים מקום לתקוע את התחנה ואז בונים סביב חניונים ולעזאזל הולכי הרגל. כמובן שאז יהיו פקקים כי יותר אנשים יגיעו ברכב.
גם כך הנסיעה ברכבת לכיוון תל אביב ארוכה מכפי שהגיוני לנסיעה ברכבת במרחק כזה.
כמובן שהכביש נפתח לפני הרכבת המקבילה. ומתי נזכה לחיבור מלא של מסילת השרון??
כי כאשר מנסים להקים תחנה בקרבת מגורים צצות התנגדויות
של תושבים\ראש העיר ולכן יותר קל להקים תחנה רחוקה יותר.
תוך כמה שנים העיר עצמה מתקרבת לרכבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעיה אינה בהכרח מיקום התחנות אלא ההגעה אליהן

כי כאשר מנסים להקים תחנה בקרבת מגורים צצות התנגדויות
של תושבים\ראש העיר ולכן יותר קל להקים תחנה רחוקה יותר.
תוך כמה שנים העיר עצמה מתקרבת לרכבת.
הבעיה אינה בהכרח מיקום התחנות אלא ההגעה אליהן
בחיפה התוואי הוא היסטורי, והקמת תחנת הרכבת "חוף הכרמל" היא מהמוצדקות; הבעיה היא ההגעה אליהן. למשל, הסרבול המייגע של מרכזית חוף הכרמל (שכבר דובר בו) שמוסיף עוד דקות יקרות ומיותרות למעבר בין אוטובוס לרכבת.
&nbsp
או התזמון בין הקווים לרכבות, אין הרבה קשר בין השניים... לכן לפעמים זה יוצא סבבה ולפעמים זה פשוט בזבוז זמן מטורף. עכשיו למשל אני ברכבת שאמורה הייתה להגיע לחוף הכרמל ב-23:44 ולו הייתה מדייקת הייתי מספיקה בריצה לקו 200 (כי לפחות בשעות האלה צריך רק לעבור במעבר התת-קרקעי ואני בתחנה; ואני כבר יודעת לשבת בקרון הנכון שיביא אותי בדיוק ליציאה). אבל היא כמובן מאחרת בכמה דקות, כלומר איאלץ לחכות עוד חצי שעה לקו הבא... וזה אומנם עדיף מכלום, אבל לשמחתי יש לנו רכב, וביקשתי שיבואו לאסוף אותי, כדי להגיע הביתה בסביבות חצות ולא רק בעוד יותר משעה. בפעם הבאה אשאיר אותו בחניון.
 
התכוונתי לתחנות שנבנו משנת 2000~

הבעיה אינה בהכרח מיקום התחנות אלא ההגעה אליהן
בחיפה התוואי הוא היסטורי, והקמת תחנת הרכבת "חוף הכרמל" היא מהמוצדקות; הבעיה היא ההגעה אליהן. למשל, הסרבול המייגע של מרכזית חוף הכרמל (שכבר דובר בו) שמוסיף עוד דקות יקרות ומיותרות למעבר בין אוטובוס לרכבת.
&nbsp
או התזמון בין הקווים לרכבות, אין הרבה קשר בין השניים... לכן לפעמים זה יוצא סבבה ולפעמים זה פשוט בזבוז זמן מטורף. עכשיו למשל אני ברכבת שאמורה הייתה להגיע לחוף הכרמל ב-23:44 ולו הייתה מדייקת הייתי מספיקה בריצה לקו 200 (כי לפחות בשעות האלה צריך רק לעבור במעבר התת-קרקעי ואני בתחנה; ואני כבר יודעת לשבת בקרון הנכון שיביא אותי בדיוק ליציאה). אבל היא כמובן מאחרת בכמה דקות, כלומר איאלץ לחכות עוד חצי שעה לקו הבא... וזה אומנם עדיף מכלום, אבל לשמחתי יש לנו רכב, וביקשתי שיבואו לאסוף אותי, כדי להגיע הביתה בסביבות חצות ולא רק בעוד יותר משעה. בפעם הבאה אשאיר אותו בחניון.
התכוונתי לתחנות שנבנו משנת 2000~
 
הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריה

זה פשוט עצוב איך בונים כאן תחנות רכבות
בלי מחשבה על הולכי רגל, בלי מחשבה על קירבה למרכזי ערים, אלא נראה שמחפשים את המטבע מתחת לפנס ובונים איפה שמוצאים מקום לתקוע את התחנה ואז בונים סביב חניונים ולעזאזל הולכי הרגל. כמובן שאז יהיו פקקים כי יותר אנשים יגיעו ברכב.
גם כך הנסיעה ברכבת לכיוון תל אביב ארוכה מכפי שהגיוני לנסיעה ברכבת במרחק כזה.
כמובן שהכביש נפתח לפני הרכבת המקבילה. ומתי נזכה לחיבור מלא של מסילת השרון??
הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריה
למה אין למשל קו מכפר סבא ישיר להרצליה איזור תעשייה וחוף הים שנוסע דרך 531?
אף אוטובוס לא נוסע ב 531. למה? רוצים לסובב אותך דרך מליון תחנות.
רק כשתהיה רכבת נוכל ליסוע בתחבורה ציבורית בזמן סביר.
גם ברכב הפקקים עכשיו אחרי חופשת הקיץ - על הפנים.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
סוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.

הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריה
למה אין למשל קו מכפר סבא ישיר להרצליה איזור תעשייה וחוף הים שנוסע דרך 531?
אף אוטובוס לא נוסע ב 531. למה? רוצים לסובב אותך דרך מליון תחנות.
רק כשתהיה רכבת נוכל ליסוע בתחבורה ציבורית בזמן סביר.
גם ברכב הפקקים עכשיו אחרי חופשת הקיץ - על הפנים.
&nbsp
סוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.
תודה על המידע גם אם אינו מעודד. אני עוקב אחרי התקדמות הקו לרעננה והקו לירושלים ואני רוצה לבוא כששניהם יפעלו ויתנו רמת שירות פרברי מודרני מנתב"ג ודרך האיילון בין כל המקומות והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ.
&nbsp
&nbsp
 

סנוי

New member
וגם לקרוסרייל סוף 2019 זה מאוד מאוחר


סוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.
תודה על המידע גם אם אינו מעודד. אני עוקב אחרי התקדמות הקו לרעננה והקו לירושלים ואני רוצה לבוא כששניהם יפעלו ויתנו רמת שירות פרברי מודרני מנתב"ג ודרך האיילון בין כל המקומות והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ.
&nbsp
&nbsp
וגם לקרוסרייל סוף 2019 זה מאוד מאוחר
 
למעלה