מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו

מוזר לי שלונדוני יבוא לישראל בשביל תח"צ, הרי אתה יושב

סוף 2019? זה תאריך מאד מאוחר, רציתי לבוא כשיפתח.
תודה על המידע גם אם אינו מעודד. אני עוקב אחרי התקדמות הקו לרעננה והקו לירושלים ואני רוצה לבוא כששניהם יפעלו ויתנו רמת שירות פרברי מודרני מנתב"ג ודרך האיילון בין כל המקומות והאנשים שאני רוצה לבקר בארץ.
&nbsp
&nbsp
מוזר לי שלונדוני יבוא לישראל בשביל תח"צ, הרי אתה יושב
עם כל הטוב הזה, עם הטיוב המהירה והארוכה, עם רכבות עיליות, קלות עם פס שלישי, מאות אוטובוסים, פרוייקטים חדשים שצצים כל הזמן, שירות 24/7,
למה להגיע לארץ שבא מפגרים ב 150 שנה?
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
כי טוב לראות את כל זה מגיע לארץ.

מוזר לי שלונדוני יבוא לישראל בשביל תח"צ, הרי אתה יושב
עם כל הטוב הזה, עם הטיוב המהירה והארוכה, עם רכבות עיליות, קלות עם פס שלישי, מאות אוטובוסים, פרוייקטים חדשים שצצים כל הזמן, שירות 24/7,
למה להגיע לארץ שבא מפגרים ב 150 שנה?
&nbsp
כי טוב לראות את כל זה מגיע לארץ.
תיקון קטן: אין ולא יהיו באנגליה רכבות קלות במפלס הרחוב עם פס שלישי. החישמול שלהן עילי. חישמול הפס השלישי מתאים רק למערכות נפרדות ממפלס הרחוב כמו רכבות פרבריות (שבמפגשי מסילה אין פס חשמלי במפגש עצמו), הרכבת התחתית וכן מערכת ה DLR שלמרות שמה היא מערכת במפלס נפרד.
&nbsp
מאז שנות השמונים אני על הקו בין בריטניה לישראל ולא משנה איפה אני גר - העובדה שיש לי קשרים בשתי המדינות מובילה להשוואה בין השתיים כי זה בלתי נמנע. כך אפילו לפני 25 שנה כשהיה מאד טבעי לרבים בארץ שאין תחבורה ציבורית בשבת לא היה לי הגיוני שמה שאני חווה כל פעם שאני מבקר את המשפחה המורחבת באנגליה נחשב לבלתי אפשרי בארץ. כך גם בכל הנוגע לשאלה של איך ליישם מערכות מסילתיות עירוניות.
&nbsp
בגלל שהטופוגרפיה הבריטית מתונה יותר הויאדוקט והמנהרה של תחנת האומה מאד מרשימים גם בקנה מידה בריטי. הרק"ל הירושלמי הוא טיפה מבדח בהשוואה למערכות תחתיות וחבל שבחרו בפשרה זו והסיפור של הרק"ל בגוש דן מאד בעייתי בעיניי אך טוב לראות שסוף סוף בונים אמצעי מסילתי עירוני.
&nbsp
כמו שאמרתי - יש לי את מי לבקר בארץ והקווים הן לירושלים והן לרעננה (דרך הרצליה) מאד יסייעו לי. טכנית אם ארגיש שאני רוצה לשמור מרחק מקרוביי וחברי אוכל לבחור במלון בתל אביב ועדיין להיות חצי שעה ברכבת מכולם בעת ביקור כזה, מצב שאינו נתפס כיום כשהנסיעה מתל אביב יכולה לארוך שעה פלוס.
&nbsp
אני כאן כי אני רוצה לראות את ההתקדמות.
 
אוטובוסים בקווים פרבריים לא נוסעים בדרכים מהירות

הם מאיימים לחבר את מסילת השרון להרצליה בסוף 2019. זו שערוריה
למה אין למשל קו מכפר סבא ישיר להרצליה איזור תעשייה וחוף הים שנוסע דרך 531?
אף אוטובוס לא נוסע ב 531. למה? רוצים לסובב אותך דרך מליון תחנות.
רק כשתהיה רכבת נוכל ליסוע בתחבורה ציבורית בזמן סביר.
גם ברכב הפקקים עכשיו אחרי חופשת הקיץ - על הפנים.
&nbsp
אוטובוסים בקווים פרבריים לא נוסעים בדרכים מהירות
גם איילון ריק מאוטובוסים, גם עוקף קריות ריק מאוטובוסים ותהיי בטובה שקו מחיפה לעכו דרך העוקף היה מקצר משמעותית את הזמנים.
 

alantan

New member
מבלי להתייחס לסיפה שלך*, שלא קשורה במאום לתלונתך המוצדקת

מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו
המצב בכבישים עם תחילת שנת הלימודים על הפנים.
531 המוארך עוזר כמו כוסות רוח למת. הלחץ בכפר שמריהו, במחלף כפר שמריהו (רבין) ובסירה - בלתי נסבל. אפילו ב 11:00 הפקקים איומים, מה שלא מותיר זמן ביממה שהכבישים פנויים.
על הרקע הזה - אי חיבור רעננה מערב לתחנת הרצליה זה פשע. תחנת האוטובוס ברעננה מערב לכיוון הרצליה זה רק עמוד על הכביש. מוניות זה לא ליום יום. גם אין עבודה על הכניסה המערבית לתחנת הרצליה למרות שאילון דרום כבר סלול ומעבר תת קרקעי עשו לפני הסלילה. אני רואה את מד הדלק יורד ורואה את השקלים שלי מתאיידים באוויר, ביבי מחייך הוי שרה אפשר להחזיק עוד בית, בנט מחייך הוי אפשר להכניס עוד עמותה דתית לבית ספר להרעיל עוללים, ואני בוכה. בוכה. בוכה. הצילו.
מבלי להתייחס לסיפה שלך*, שלא קשורה במאום לתלונתך המוצדקת
אני מקווה שיזדרזו כבר עם הקמת הנת"צ שמחבר בין בן ציון מיכאלי והכניסה המזרחית ובין שד' שבעת הכוכבים בואכה מחלף הסירה, כדי שהנסיעה באוטובוס לאזור התעשייה תהיה פחות מחמש דקות.
&nbsp
*לא לעניין, ולא לכבוד פורום תחבורה ציבורית.
 
כן, קצת נסחפתי עם הסיפה, מצטער

מבלי להתייחס לסיפה שלך*, שלא קשורה במאום לתלונתך המוצדקת
אני מקווה שיזדרזו כבר עם הקמת הנת"צ שמחבר בין בן ציון מיכאלי והכניסה המזרחית ובין שד' שבעת הכוכבים בואכה מחלף הסירה, כדי שהנסיעה באוטובוס לאזור התעשייה תהיה פחות מחמש דקות.
&nbsp
*לא לעניין, ולא לכבוד פורום תחבורה ציבורית.
כן, קצת נסחפתי עם הסיפה, מצטער
 

alantan

New member


כן, קצת נסחפתי עם הסיפה, מצטער
 

oshri1987sg

Active member
היו יכולים להאריך את המסילה במקום כביש 531 המיותר

מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו
המצב בכבישים עם תחילת שנת הלימודים על הפנים.
531 המוארך עוזר כמו כוסות רוח למת. הלחץ בכפר שמריהו, במחלף כפר שמריהו (רבין) ובסירה - בלתי נסבל. אפילו ב 11:00 הפקקים איומים, מה שלא מותיר זמן ביממה שהכבישים פנויים.
על הרקע הזה - אי חיבור רעננה מערב לתחנת הרצליה זה פשע. תחנת האוטובוס ברעננה מערב לכיוון הרצליה זה רק עמוד על הכביש. מוניות זה לא ליום יום. גם אין עבודה על הכניסה המערבית לתחנת הרצליה למרות שאילון דרום כבר סלול ומעבר תת קרקעי עשו לפני הסלילה. אני רואה את מד הדלק יורד ורואה את השקלים שלי מתאיידים באוויר, ביבי מחייך הוי שרה אפשר להחזיק עוד בית, בנט מחייך הוי אפשר להכניס עוד עמותה דתית לבית ספר להרעיל עוללים, ואני בוכה. בוכה. בוכה. הצילו.
היו יכולים להאריך את המסילה במקום כביש 531 המיותר
ולסגור את איילון דרום כדי להוסיף מסילה רביעית חמישית ושישית באיילון ואז
להוסיף עד רכבות כדי לתת חלופה לרכב הפרטי,ובנוסף ראש העיר החסר אחריות של הרצליה לא היה צריך לסגוןר ולהרוס את מרכזית הרצליה היה אפשר לתגבר משם תדירות קוים
 

אורי404

New member
לגבי מסילת איילון, הרצליה וכבישים

היו יכולים להאריך את המסילה במקום כביש 531 המיותר
ולסגור את איילון דרום כדי להוסיף מסילה רביעית חמישית ושישית באיילון ואז
להוסיף עד רכבות כדי לתת חלופה לרכב הפרטי,ובנוסף ראש העיר החסר אחריות של הרצליה לא היה צריך לסגוןר ולהרוס את מרכזית הרצליה היה אפשר לתגבר משם תדירות קוים
לגבי מסילת איילון, הרצליה וכבישים
כיום שלושת המסילות באיילון רחוקות זו מזו. לפי ההסברים של אחד המומחים כאן בפורום, היה ניתן לקרב בין המסילות, כדי שתהיינה ארבע מסילות. מה גם, שלמקרה שקווי הרכבת היו חשמליים, המצב היה משתפר מאוד.

לגבי התחנה המרכזית וסגירתה - היו תכניות על זה למשך הרבה מאוד שנים. זה לא היה עם ראש העיר הנוכחי (שיש מצב שאז הוא בכלל היה עדיין בצבא-קבע), אלא מספר ראשי ערים קודם לכן. אם אני לא טועה כעשרים שנה ואולי יותר מזה, הייתה תכנית לבטל את התחנה המרכזית ולהעתיק את פעילות הקווים ליד תחנת הרכבת.
כנראה שבדיעבד נעשה צעד מתאים, לשנות את תחנות הקצה של הקווים השונים לתחנת הרכבת או לרעננה. יש אפשרות דווקא לתגבר קווים משני האזורים הנ"ל.

בנוגע לכבישים - אם אני לא טועה, לפי המלצות שונות, כמו למשל של הOCED, ההמלצות הן דווקא להוסיף כבישים. כיום הצפיפות רבה. גם להוזיל מיסים קבועים, כמו למשל של אגרות שונות. במקום זה להוסיף אגרות לכניסה לעיר. כך שכן ישתמשו במכונית, אבל לא יהיה רק שימוש בה, אלא גם בתחבורה ציבורית.
בתחום התחבורה הציבורית יש ביקורות שונות. למשל של השקעה נמוכה יחסית מצד הממשלה ושל זמני המתנה ארוכים יחסית לאוטובוס או לרכבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
* שלוש

לגבי מסילת איילון, הרצליה וכבישים
כיום שלושת המסילות באיילון רחוקות זו מזו. לפי ההסברים של אחד המומחים כאן בפורום, היה ניתן לקרב בין המסילות, כדי שתהיינה ארבע מסילות. מה גם, שלמקרה שקווי הרכבת היו חשמליים, המצב היה משתפר מאוד.

לגבי התחנה המרכזית וסגירתה - היו תכניות על זה למשך הרבה מאוד שנים. זה לא היה עם ראש העיר הנוכחי (שיש מצב שאז הוא בכלל היה עדיין בצבא-קבע), אלא מספר ראשי ערים קודם לכן. אם אני לא טועה כעשרים שנה ואולי יותר מזה, הייתה תכנית לבטל את התחנה המרכזית ולהעתיק את פעילות הקווים ליד תחנת הרכבת.
כנראה שבדיעבד נעשה צעד מתאים, לשנות את תחנות הקצה של הקווים השונים לתחנת הרכבת או לרעננה. יש אפשרות דווקא לתגבר קווים משני האזורים הנ"ל.

בנוגע לכבישים - אם אני לא טועה, לפי המלצות שונות, כמו למשל של הOCED, ההמלצות הן דווקא להוסיף כבישים. כיום הצפיפות רבה. גם להוזיל מיסים קבועים, כמו למשל של אגרות שונות. במקום זה להוסיף אגרות לכניסה לעיר. כך שכן ישתמשו במכונית, אבל לא יהיה רק שימוש בה, אלא גם בתחבורה ציבורית.
בתחום התחבורה הציבורית יש ביקורות שונות. למשל של השקעה נמוכה יחסית מצד הממשלה ושל זמני המתנה ארוכים יחסית לאוטובוס או לרכבת.
* שלוש
 

אורי404

New member
"זהבה ושלושת הדובים" - זה נכון לומר או לכתוב?

"זהבה ושלושת הדובים" - זה נכון לומר או לכתוב?
גם בשנה שעברה תיקנת אותי, בכתיב דומה. כתבתי "מבין חמשת הערים הגדולות". תיקנת ל"חמש" *.

כך שאני מבין שבתיאור לפני שם עצם, זה לא נכון לכתוב או לומר.
מה לגבי שייכות כמו בכותרת או כמו למשל "מיכל ושלושת ילדיה" וכו'. זה נכון לומר או לכתוב?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, כי דובים הם ממין זכר
כמו שלוש-מאות לעומת שלושת-אלפים

"זהבה ושלושת הדובים" - זה נכון לומר או לכתוב?
גם בשנה שעברה תיקנת אותי, בכתיב דומה. כתבתי "מבין חמשת הערים הגדולות". תיקנת ל"חמש" *.

כך שאני מבין שבתיאור לפני שם עצם, זה לא נכון לכתוב או לומר.
מה לגבי שייכות כמו בכותרת או כמו למשל "מיכל ושלושת ילדיה" וכו'. זה נכון לומר או לכתוב?
כן, כי דובים הם ממין זכר
כמו שלוש-מאות לעומת שלושת-אלפים
מאה היא נקבה: המאה הראשונה לספירה;
אלף הוא זכר: האלף השלישי לספירה.
&nbsp
לכן חמש הערים, אבל חמשת החושים.
שְלוש המסילות, אבל שלושת הקטרים.
&nbsp
במספרים זה הפוך ולכן מבלבל, אבל בעברית רק מה שנגמר ב-םָה הופך ל-ת (מנורָה >> מנורת־שולחן, ממשלָה >> ממשלת־ישראל). מילים שלא מסיימות כך לא מקבלות סופית -ת בסמיכות (שָדה >> שְדה־חיטה, שָעון >> שְעון־יד). לכן שָלוש >> שְלוש־ ואילו שלושָה >> שלושת־.
 

down und

New member
והדוגמא הכי טובה שהבאת בעבר אוני עצמי משתמש בה להסביר

כן, כי דובים הם ממין זכר
כמו שלוש-מאות לעומת שלושת-אלפים
מאה היא נקבה: המאה הראשונה לספירה;
אלף הוא זכר: האלף השלישי לספירה.
&nbsp
לכן חמש הערים, אבל חמשת החושים.
שְלוש המסילות, אבל שלושת הקטרים.
&nbsp
במספרים זה הפוך ולכן מבלבל, אבל בעברית רק מה שנגמר ב-םָה הופך ל-ת (מנורָה >> מנורת־שולחן, ממשלָה >> ממשלת־ישראל). מילים שלא מסיימות כך לא מקבלות סופית -ת בסמיכות (שָדה >> שְדה־חיטה, שָעון >> שְעון־יד). לכן שָלוש >> שְלוש־ ואילו שלושָה >> שלושת־.
והדוגמא הכי טובה שהבאת בעבר אוני עצמי משתמש בה להסביר
לאחרים היא

שלוש מאות לעומת שלושת אלפים
או חמש מאות לעומת חמשת אלפים.

כי מאה היא נקבה ואלף (המספר 1,000) הוא זכר.
 

אורי404

New member
תודה על ההסבר

כן, כי דובים הם ממין זכר
כמו שלוש-מאות לעומת שלושת-אלפים
מאה היא נקבה: המאה הראשונה לספירה;
אלף הוא זכר: האלף השלישי לספירה.
&nbsp
לכן חמש הערים, אבל חמשת החושים.
שְלוש המסילות, אבל שלושת הקטרים.
&nbsp
במספרים זה הפוך ולכן מבלבל, אבל בעברית רק מה שנגמר ב-םָה הופך ל-ת (מנורָה >> מנורת־שולחן, ממשלָה >> ממשלת־ישראל). מילים שלא מסיימות כך לא מקבלות סופית -ת בסמיכות (שָדה >> שְדה־חיטה, שָעון >> שְעון־יד). לכן שָלוש >> שְלוש־ ואילו שלושָה >> שלושת־.
תודה על ההסבר
כעת זה מובן יותר
 

down und

New member
עדיף שתסגור את מקלדת מחשבך מאשר תכתוב שטויות

היו יכולים להאריך את המסילה במקום כביש 531 המיותר
ולסגור את איילון דרום כדי להוסיף מסילה רביעית חמישית ושישית באיילון ואז
להוסיף עד רכבות כדי לתת חלופה לרכב הפרטי,ובנוסף ראש העיר החסר אחריות של הרצליה לא היה צריך לסגוןר ולהרוס את מרכזית הרצליה היה אפשר לתגבר משם תדירות קוים
עדיף שתסגור את מקלדת מחשבך מאשר תכתוב שטויות
כגון ביטול כביש 531 וסגירת איילון דרום.
 

אורי404

New member
אכן המצב קשה מאוד באזורים שונים

מסילת השרון, כניסה מערבית, הצילו
המצב בכבישים עם תחילת שנת הלימודים על הפנים.
531 המוארך עוזר כמו כוסות רוח למת. הלחץ בכפר שמריהו, במחלף כפר שמריהו (רבין) ובסירה - בלתי נסבל. אפילו ב 11:00 הפקקים איומים, מה שלא מותיר זמן ביממה שהכבישים פנויים.
על הרקע הזה - אי חיבור רעננה מערב לתחנת הרצליה זה פשע. תחנת האוטובוס ברעננה מערב לכיוון הרצליה זה רק עמוד על הכביש. מוניות זה לא ליום יום. גם אין עבודה על הכניסה המערבית לתחנת הרצליה למרות שאילון דרום כבר סלול ומעבר תת קרקעי עשו לפני הסלילה. אני רואה את מד הדלק יורד ורואה את השקלים שלי מתאיידים באוויר, ביבי מחייך הוי שרה אפשר להחזיק עוד בית, בנט מחייך הוי אפשר להכניס עוד עמותה דתית לבית ספר להרעיל עוללים, ואני בוכה. בוכה. בוכה. הצילו.
אכן המצב קשה מאוד באזורים שונים
כל ההתמהמהות במסילת השרון, היא דבר גרוע. זו סחבת של מספר לא קטן של שנים.
גם אחרי, שסוף-סוף תפעל הרכבת, זה יהיה טוב, בהשוואה למצב כיום. אבל עדיין מעט מדי. כנראה שתי רכבות בשעה לכל כיוון ומהירות לא מאוד גבוהה. לא נראה לי שבמינכן ופרבריה או בלונדון ופרבריה או אזורים אחרים, זהו המצב.
בעיית הפקקים באזורים שונים היא בעיה גדולה מאוד. לא רק בעלות נסיעה גבוהה, אלא גם בבזבוז זמן יקר כל יום, בנהיגה קשה. גם למשק מצטברת עלות גבוהה למדי.
 

Ccyclist

Well-known member
יש קווים בדרום לונדון שזו התדירות שלהם.

אכן המצב קשה מאוד באזורים שונים
כל ההתמהמהות במסילת השרון, היא דבר גרוע. זו סחבת של מספר לא קטן של שנים.
גם אחרי, שסוף-סוף תפעל הרכבת, זה יהיה טוב, בהשוואה למצב כיום. אבל עדיין מעט מדי. כנראה שתי רכבות בשעה לכל כיוון ומהירות לא מאוד גבוהה. לא נראה לי שבמינכן ופרבריה או בלונדון ופרבריה או אזורים אחרים, זהו המצב.
בעיית הפקקים באזורים שונים היא בעיה גדולה מאוד. לא רק בעלות נסיעה גבוהה, אלא גם בבזבוז זמן יקר כל יום, בנהיגה קשה. גם למשק מצטברת עלות גבוהה למדי.
יש קווים בדרום לונדון שזו התדירות שלהם.
פעם בחצי שעה זה גרוע אבל נסבל במערכת פרברית. זו גם אחת הסיבות לנחשלות היחסית של דרום לונדון לעומת חלקי העיר שמצפון לנהר ולמוטו של נהגי המוניות " Sorry mate, I don't go south of the river. "
&nbsp
יתכן שאחרי פתיחת המסילה הרביעית וחישמול המערכת יוכלו להשתמש בסלוטים העודפים באיילון ( כ 40 לכיוון לשעה לעומת 27 רכבות בתוכנית 2040 ) לתדירות פרברית יותר בלולאת השרון - רכבת כל 15 או 10 דקות בכל כיוון.
 

אורי404

New member
אני זוכר את הדוגמאות השונות ממך

יש קווים בדרום לונדון שזו התדירות שלהם.
פעם בחצי שעה זה גרוע אבל נסבל במערכת פרברית. זו גם אחת הסיבות לנחשלות היחסית של דרום לונדון לעומת חלקי העיר שמצפון לנהר ולמוטו של נהגי המוניות " Sorry mate, I don't go south of the river. "
&nbsp
יתכן שאחרי פתיחת המסילה הרביעית וחישמול המערכת יוכלו להשתמש בסלוטים העודפים באיילון ( כ 40 לכיוון לשעה לעומת 27 רכבות בתוכנית 2040 ) לתדירות פרברית יותר בלולאת השרון - רכבת כל 15 או 10 דקות בכל כיוון.
אני זוכר את הדוגמאות השונות ממך
כתבת למשל "תדירות נמוכה של 5 רכבות בשעה" או כל עשר דקות.
הסברת לי, שהמצב הרווח הוא תדירות גבוהה בהרבה. כך גם סיפרו לי אחרים, שנמצאים מדי פעם במדינות האלה. לא בריטניה. כן גרמניה ומדינות אחרות.

מובן, שאחרי פתיחת המסילה הרביעית בתוך תל אביב וחשמול כל המסילות המצב עתיד להשתפר. כולל גם מכיוון רעננה והרצליה.
 

Ccyclist

Well-known member
בתחתית תדירות של 90 שניות בקו הויקטוריה. זה תלוי באמצעי.

אני זוכר את הדוגמאות השונות ממך
כתבת למשל "תדירות נמוכה של 5 רכבות בשעה" או כל עשר דקות.
הסברת לי, שהמצב הרווח הוא תדירות גבוהה בהרבה. כך גם סיפרו לי אחרים, שנמצאים מדי פעם במדינות האלה. לא בריטניה. כן גרמניה ומדינות אחרות.

מובן, שאחרי פתיחת המסילה הרביעית בתוך תל אביב וחשמול כל המסילות המצב עתיד להשתפר. כולל גם מכיוון רעננה והרצליה.
בתחתית תדירות של 90 שניות בקו הויקטוריה. זה תלוי באמצעי.
קווי הרכבת הפרברית בדרום לונדון מוגבלים ע"י מספר הרציפים והצורך בחיוג בתחנות הטרמינל הגדולות. קווים משניים במערכת הזו יסבלו מתדירות חצי שעתית.
&nbsp
קווי פרברית חזקים יותר נהנים מתדירות רבע שעתית: הקו העירוני של הטמזלינק מלוטון ועד ללולאת סאטון (בה התדירות חצי שעתית לכל כיוון), בעבר זו היתה התדירות של קו צפון לונדון ההיקפי באזור 2 (כיום כחלק מהאוברגראונד התדירות גבוהה יותר).
&nbsp
תדירות גבוהה עוד יותר ישנה בקווים עם תשתית נפרדת (ענף הגרייט נורת'רן של מערכת הטמזלינק המשתמש במנהרה קילומטר או שניים מדרום לפינסברי פארק ועד ללב הסיטי במורגייט - תדירות של כ 6-7 רכבות לשעה וחיוג בתחנה תת קרקעית דו רציפית) או בקטעים עליהם רצות כמה רכבות שונות (בקטע המרכזי הדו מסילתי של הטמזלינק הגיעו ל 17 רכבות בשעה בשעות היא והתוכנית היא להגיע ללוח זמנים מלא עד מאי 2019 שיהיה כנראה בסביבות ה 20-24 רכבות לכיוון לשעה. גם בקווים שמוצאם בתחנת הטרמינל ויקטוריה יכולה להיות תדירות של 10 רכבות בשעה בתחנה על קטע משותף כמו באלהם.
&nbsp
רמה אחת מעל זה נמצאים קווי התת שטח של התחתית ששיתוף המסילות במעגל שסביב מרכז העיר מגביל אותם לרכבת כל 6 דקות בכל אחד מהקווים הנפרדים, כך שתדירותו של הקו המעגלי למשל הינה פעם ב 6 דקות על אף שיש רכבת כל 2 דקות. אם יעדו של הנוסע בקטעים המשותפים זה טוב אבל אם היעד מחייב קו ספציפי מעבר למעגל או מעבר מהחלק הדרומי של המעגל המשותף למעגלי ולדיסטריקט לחלק הצפוני המשותף למעגלי, למטרופוליטני ולהמרסמית' והסיטי זה מסובך יותר בגלל שצריך להמתין לרכבת הנכונה. לנסוע את המעגל בצידו המערבי מסובך יותר בימינו כי שברו את המעגל בתחנת אדג'וור רוד וצריך להחליף רכבות. לנסוע ליעדים הצפון מערביים של הקו המטרופוליטני צריך לפעמים להחליף לרכבות שמקורן בביקר סטריט שאינן נכנסות לקטע העירוני של הקו. קו אדג'וור רוד - ווימבלדון שממותג כחלק מקו הדיסטריקט מגביר את הסיבוך שבמערכת התת שטח כי הוא למעשה קו חמישי במערכת זו המגשר על חלקה המערבי וחבל שאין לו מיתוג נפרד.
&nbsp
ואז מגיעים לרמה הנמוכה יותר של התחתית העמוקה: קווים עם ענפים. די סביר שיש קו לענף שתרצה כל 5-4 דקות ושירות של כל 2 או 2.5 דקות בקטעים המרכזיים. כתושב פרבר על ענף ספציפי זה עדיין אומר שתצטרך להמתין 5 דקות ברציף ובמקרה שאתרעה מזלך ויש שתי רכבות לענף הלא נכון אפשר להמתין גם 7. למי שנוסע להית'רו בקו הפיקדילי יש חיסרון נוסף: לא מספיק שחצי מרכבות הקו מערבה נוסעות בכלל לענף אקסברידג' - הפיצול בין הרכבות ללולאת טרמינל 4 ולתחנת הטרמינל של טרמינל 5 שמה את הנוסע לטרמינלים אלו במצב של רבע מתדירות הקטע המשותף. בכיוון צפון מזרח יש לקו הפיקדילי אמנם ענף אחד אבל ישנן רכבות שמסתיימות בדפו בארנוס גרוב במקום להמשיך עד לתחנה הסופית בקוקפוסטרס. זה עניין של ויסות ויש תחנות דומות בכל קווי התחתית העמוקה בצפון העיר שבהן ניתן לסיים, לדייר ולחייג רכבת מאחרת כדי שלא לפגוע בדפוס השירות: סבן סיסטרס, ארצ'ווי, גולדר'ס גרין, ווילסדן גרין, קווינ'ס פארק. לנוסע המשמעות היא עיכוב של 2 דקות על הרציף ועלייה לרכבת הבאה שיכולה להיות מאד עמוסה.
&nbsp
ועכשיו לטופ של הטופ: בקווי תחתית ללא ענפים רוב הפעילות בשעות השיא היא של רכבת כל 2 דקות. בקו הויקטוריה הגיעו לאחרונה לתדירות של פעם ב 90 שניות. זה אפשרי כי לא צריך לתאם עם קווים אחרים וההגבלה היחידה היא החיוג בקצה הקו (בדרך כלל תחנה דו רציפית כשהחיוג נעשה בצומת שבינה למסילה הכפולה). ישנן מספר לולאות היפוך במערכת הלונדונית אך הן נמצאות על קווים רב ענפיים (לולאת טרמינל 4 בהית'רו של קו הפיקדילי, לולאת קנינגטון של הקו הצפוני ענף צ'ארינג קרוס, ובעבר לולאת צ'ארינג קרוס של אותו הקו והענף שהיא כל כך עתיקה שחלק ממנה הועבר לקו היובל לטרמינל ששימש אותו מ77 ועד 99 ונסגר ערב המאה ה21). יתכן שאם היו לולאות כאלו על קווים ללא ענפים היה אפשר להגיע לתדירות גבוהה יותר עקב היעדר הצורך בחסימת שני הכיוונים לחיוג.
 

אורי404

New member
כתבת דברים מעניינים, שקשורים לרכבות תחתיות

בתחתית תדירות של 90 שניות בקו הויקטוריה. זה תלוי באמצעי.
קווי הרכבת הפרברית בדרום לונדון מוגבלים ע"י מספר הרציפים והצורך בחיוג בתחנות הטרמינל הגדולות. קווים משניים במערכת הזו יסבלו מתדירות חצי שעתית.
&nbsp
קווי פרברית חזקים יותר נהנים מתדירות רבע שעתית: הקו העירוני של הטמזלינק מלוטון ועד ללולאת סאטון (בה התדירות חצי שעתית לכל כיוון), בעבר זו היתה התדירות של קו צפון לונדון ההיקפי באזור 2 (כיום כחלק מהאוברגראונד התדירות גבוהה יותר).
&nbsp
תדירות גבוהה עוד יותר ישנה בקווים עם תשתית נפרדת (ענף הגרייט נורת'רן של מערכת הטמזלינק המשתמש במנהרה קילומטר או שניים מדרום לפינסברי פארק ועד ללב הסיטי במורגייט - תדירות של כ 6-7 רכבות לשעה וחיוג בתחנה תת קרקעית דו רציפית) או בקטעים עליהם רצות כמה רכבות שונות (בקטע המרכזי הדו מסילתי של הטמזלינק הגיעו ל 17 רכבות בשעה בשעות היא והתוכנית היא להגיע ללוח זמנים מלא עד מאי 2019 שיהיה כנראה בסביבות ה 20-24 רכבות לכיוון לשעה. גם בקווים שמוצאם בתחנת הטרמינל ויקטוריה יכולה להיות תדירות של 10 רכבות בשעה בתחנה על קטע משותף כמו באלהם.
&nbsp
רמה אחת מעל זה נמצאים קווי התת שטח של התחתית ששיתוף המסילות במעגל שסביב מרכז העיר מגביל אותם לרכבת כל 6 דקות בכל אחד מהקווים הנפרדים, כך שתדירותו של הקו המעגלי למשל הינה פעם ב 6 דקות על אף שיש רכבת כל 2 דקות. אם יעדו של הנוסע בקטעים המשותפים זה טוב אבל אם היעד מחייב קו ספציפי מעבר למעגל או מעבר מהחלק הדרומי של המעגל המשותף למעגלי ולדיסטריקט לחלק הצפוני המשותף למעגלי, למטרופוליטני ולהמרסמית' והסיטי זה מסובך יותר בגלל שצריך להמתין לרכבת הנכונה. לנסוע את המעגל בצידו המערבי מסובך יותר בימינו כי שברו את המעגל בתחנת אדג'וור רוד וצריך להחליף רכבות. לנסוע ליעדים הצפון מערביים של הקו המטרופוליטני צריך לפעמים להחליף לרכבות שמקורן בביקר סטריט שאינן נכנסות לקטע העירוני של הקו. קו אדג'וור רוד - ווימבלדון שממותג כחלק מקו הדיסטריקט מגביר את הסיבוך שבמערכת התת שטח כי הוא למעשה קו חמישי במערכת זו המגשר על חלקה המערבי וחבל שאין לו מיתוג נפרד.
&nbsp
ואז מגיעים לרמה הנמוכה יותר של התחתית העמוקה: קווים עם ענפים. די סביר שיש קו לענף שתרצה כל 5-4 דקות ושירות של כל 2 או 2.5 דקות בקטעים המרכזיים. כתושב פרבר על ענף ספציפי זה עדיין אומר שתצטרך להמתין 5 דקות ברציף ובמקרה שאתרעה מזלך ויש שתי רכבות לענף הלא נכון אפשר להמתין גם 7. למי שנוסע להית'רו בקו הפיקדילי יש חיסרון נוסף: לא מספיק שחצי מרכבות הקו מערבה נוסעות בכלל לענף אקסברידג' - הפיצול בין הרכבות ללולאת טרמינל 4 ולתחנת הטרמינל של טרמינל 5 שמה את הנוסע לטרמינלים אלו במצב של רבע מתדירות הקטע המשותף. בכיוון צפון מזרח יש לקו הפיקדילי אמנם ענף אחד אבל ישנן רכבות שמסתיימות בדפו בארנוס גרוב במקום להמשיך עד לתחנה הסופית בקוקפוסטרס. זה עניין של ויסות ויש תחנות דומות בכל קווי התחתית העמוקה בצפון העיר שבהן ניתן לסיים, לדייר ולחייג רכבת מאחרת כדי שלא לפגוע בדפוס השירות: סבן סיסטרס, ארצ'ווי, גולדר'ס גרין, ווילסדן גרין, קווינ'ס פארק. לנוסע המשמעות היא עיכוב של 2 דקות על הרציף ועלייה לרכבת הבאה שיכולה להיות מאד עמוסה.
&nbsp
ועכשיו לטופ של הטופ: בקווי תחתית ללא ענפים רוב הפעילות בשעות השיא היא של רכבת כל 2 דקות. בקו הויקטוריה הגיעו לאחרונה לתדירות של פעם ב 90 שניות. זה אפשרי כי לא צריך לתאם עם קווים אחרים וההגבלה היחידה היא החיוג בקצה הקו (בדרך כלל תחנה דו רציפית כשהחיוג נעשה בצומת שבינה למסילה הכפולה). ישנן מספר לולאות היפוך במערכת הלונדונית אך הן נמצאות על קווים רב ענפיים (לולאת טרמינל 4 בהית'רו של קו הפיקדילי, לולאת קנינגטון של הקו הצפוני ענף צ'ארינג קרוס, ובעבר לולאת צ'ארינג קרוס של אותו הקו והענף שהיא כל כך עתיקה שחלק ממנה הועבר לקו היובל לטרמינל ששימש אותו מ77 ועד 99 ונסגר ערב המאה ה21). יתכן שאם היו לולאות כאלו על קווים ללא ענפים היה אפשר להגיע לתדירות גבוהה יותר עקב היעדר הצורך בחסימת שני הכיוונים לחיוג.
כתבת דברים מעניינים, שקשורים לרכבות תחתיות
כתבת דברים מעניינים, מאוד. רובם אם לא כולם קשורים לרכבות התחתיות. הכוונה שלי הייתה לקווי רכבת פרברית, שדומים לסגנון של ראשון לציון-תל אביב-הרצליה-נתניה או ראש העין-תל אביב. מה ש Rubim88 הסביר על המערכת הפרברית של מינכן.
 

Ccyclist

Well-known member
שלושת הפסקאות הראשונות הן על מערכות פרבריות.

כתבת דברים מעניינים, שקשורים לרכבות תחתיות
כתבת דברים מעניינים, מאוד. רובם אם לא כולם קשורים לרכבות התחתיות. הכוונה שלי הייתה לקווי רכבת פרברית, שדומים לסגנון של ראשון לציון-תל אביב-הרצליה-נתניה או ראש העין-תל אביב. מה ש Rubim88 הסביר על המערכת הפרברית של מינכן.
שלושת הפסקאות הראשונות הן על מערכות פרבריות.
רכבות הטרמינל, רכבות הקטעים המשותפים, והקטעים התת קרקעיים של הגרייט נורת'רן והטמזלינק כולם נחשבים לחלק ממערכת הרכבות הלאומית ואינם חלק מהתחתית.
&nbsp
מערכת התת שטח שייכת לתחתית אבל מאפייני השיתוף שלה - 2 עד 3 קווים שונים לקטע מסילה ותדירות של 10 רכבות בשעה לקו בכיוון דומות יותר למערכת פרברית מאשר למערכת מטרו ואפשר לחשוב עליה כעל שני פרוזדורים חוצים נוסח שיטת השטאדטבאהן הגרמנית שבה פרוזדור יחיד חוצה את העיר פלוס חיבור כלשהו בין הפרוזדורים.
&nbsp
רק קווי התחתית העמוקה (ענפים או לא) אינם בקטגוריה של רכבת פרברית אך הרלוונטיות שלהם היא לעניין התדירות כי השאלה היתה על תדירויות ורציתי לתאר את העניין מהפחות תדיר לתדיר ביותר.
 
למעלה