שוב תגובה מרוכזת
אתה שוב מכניס לפה עניין לא רלוונטי, בשביל לטעון טענות בדיון הזה לא צריך להיות פרופסור, אפילו לא דרושה ת. בגרות, מספיק לנמק אותן ולהסביר את ההגיון מאחוריהן או לסתור את טענות הצד השני - מה שאתה כמובן לא עושה אלא מתעקש להקפיץ את התנאי האקדמי הלא רלוונטי. כמובן שאין פה גם קשר למחקר או לעבודה אקדמית כלשהיא - מדובר פה בקומון סנס.
אני לא יודע בדיוק איך נראית הmodal split של התיירים באירופה, זה גם משתנה מאזור לאיזור, אבל זה לא שיש הרבה אופציות, תח"צ, רכב שכור או אוטובוס קבוצתי. בכל אופן החלוקה המדויק לא רלוונטי לדיון. דווקא בארץ בניגוד לאירופה התח"צ העירונית והבין עירונית לרוב לא מפותחת וברובה לא נגישה כלל לתייר, כך שהיא זניחה ביחס ל2 האפשרויות האחרות, שגם ההבדל בניהם הוא לא רלוונטי לדיון - זה לא שהאוטובוסים מעופפים, הם נוסעים בדיוק על אותם כבישים כמו המכוניות הפרטיות. אפשר לחשוב שבאירופה אין פקקים ותיירים לא נתקעים שם מעולם..
אני מתכוון לשדה פנימי?(אני מניח שאתה מתכוון שדה משלים - ולא כזה לטיסות פנים ארציות) הרי כלל הדיון בשרשור הזה נסוב על הפרט הזה, שדה תעופה נוסף לא יהיה נתב"ג 2, הוא יהיה שדה משלים לו עם פעילות אווירית מוגבלת אך הוא חייב להיות גם שדה חלופי, כלומר מאפשר נחיתה של כל סוגי המטוסים שגם יכולים לנחות בנתב"ג, למקרה הצורך.
השדות/מנחתים הקיימים בצפון לא עומדים בהגדרה של שדה משלים, הם לא מאפשרים שימוש במטוסי סילון.
להסתכל על "תפוסת חדרים" או "כמות מבקרים" של מקומות יחידים ולהתעלם מהיחס שלהם לכלל המקומות היחידים זה לא יותר מלהתסכל על העולם דרך חור בעובי מחט - כנ"ל לגבי הסקנת מסקנות לגבי מיקום שדות תעופה על סמך זה.
מן הסתם שתכנון עירוני הוא לא מדע מדוייק.