מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

ש מים

New member
שיקולים בטחוניים

מטעמים מובנים, השיקולים הללו אינם חשופים בפני כלל הציבור.
 

Rubim88

New member
מעניין שהשיקולים הסודיים האלו

לא מונעים את פעילות הנוכחית(כבר קיים שם שדה פעיל) ולא הפריעו לממשלה לקבל החלטה לשדרוגו ב2003 שהתפוגגה. איך רשם תפוזו - שר התחבורה יתחלף ופתאום תבוא החלטה אחרת.
 

ש מים

New member
הציניות שלך אינה במקום.

ואני לא יודע על איזה "מנחת שכבר פועל במקום" אתה מדבר. לא ידוע לי על שום מסלול נחיתה/המראה בתוך מפרץ חיפה, המשולב עם מזח לאניות.
 

Rubim88

New member
אני מדבר על השדה הפעיל כיום

שלא ברור איך תוספת מסלול על מזח שישמש נמל פתאום גורמת לשיקולים בטחוניים, שגם לא הפריעו לממשלה לקבל את החלטה לגבי שדרוגו.
 

ש מים

New member
לא הבנתי אותך.

אתה יכול להסביר:
איזה תכנון אתה מציע?
ומה לא הבנת מדברי?
 

Rubim88

New member
אני לא מציע תכנון מסויים

אני בסה"כ שאלתי לפשר השיקולים שלא מונעים את פעילות השדה הקיים ושנעלמו מעיני הממשלה כשהחליטה בזמנו לשדרג את חיפה לשדה חלופי.
 

ש מים

New member
"שלא מונעים את פעולת השדה הקיים"?

ככל הידוע לי יש לפחות 2 סיבות:
1. התאמה לגודל המטוסים (יש רצון להביא טיסות מחו"ל).
2. פינוי הבסיס (פינוי-בינוי).
 

ש מים

New member
אולי תסביר את המשפט המורכב הזה:

"השיקולים שלא מונעים את פעילות השדה הקיים ושנעלמו מעיני הממשלה " ?
 

Rubim88

New member
אז ככה

השיקולים הבטחוניים שטענת לא מפריעים/הפריעו לזה שכבר כיום ישנו שדה אזרחי פעיל בחיפה שפועל לצד בסיס הדרכה צבאי, בנוסף הממשלה החליטה בזמנו לשדרג את מסלולו לים בשביל מטוסים גדולים יותר ובכך להפוך אותו לשדה משני וחלופי - החלטה שהתפוגגה עם החלפתה.
 

ש מים

New member
פרוייקט שונה לחלוטין

אני דיברתי על הארכת המסלול וחדירה לתוך התחום הימי. זה לא המצב הנוכחי.
הרעיון שעליו דיברתי היה שילוב של מבנה יבשתי (מסלול נחיתה) עם מעגן/מזח לאניות. תכנון שכזה נחוץ כדי להתאים את השדה לפעילות בינ"ל ("שדה משני"), ללא הרחבתו לכיוון שטחי יבשה.
התכנון נדחה "משיקולי צבא". הצבא לא מפרט מדוע, אבל מה שנאמר לי זה שהדבר אינו ישים. מבחינת הצבא קיימות מגבלות למימוש תכנון שכזה.
 

Rubim88

New member
מדובר על דרך אחרת אך עם תוצאה שווה

בזמנו דובר רק על הארכת המסלול לתוך הים, בלי להתייחס לשילוב עם הייבוש של פרוייקט הנמל(לא יודע אם לא חשבו על זה או שהתוכנית חדשה יותר).
 

ש מים

New member
לא יודע אם "חשבו על זה" לפנָי

אבל זה היה הרעיון שלי וזו התשובה שקיבלתי.
 

אבישי ק

New member
מה שנכון נכון, המדינה היא מאד קטנה

ועם השקעה נכונה של תשתיות לא יהיה הבדל בין לנחות בחיפה או ב"ש
נכון להיום המצב לא ככה
וההבדל הוא גדול מאד
 

ש מים

New member
אמרת את מילת המפתח!

"השקעה בתשתיות".
נמל תעופה הינו תשתית.
ועשיו יש לשקול מה היא "ההחלטה הנכונה". זו מהות ההחלטה התכנונית.
 

Yaron Livne

New member
בצפון אחרי חיפה יש עוד עולם שלם, בדרום אחרי

באר שבע אין כמעט כלום. להרבה אנשים חיפה זה מרכז הארץ.
 

Rubim88

New member
חשיבה אובייקטיבית תביא אותך בדיוק למסקנה

ההפוכה ממה שרשמת.
1.שדה התעופה בצפון לא חייב להיות בעמק, וחוץ מזה מתנגדים ותומכים תמצא בכל מקום.
2.תשתית כבישים ורכבות קיימת? לא הכי מדויק ובצפון הקישור הוא הרבה יותר טוב.
3.יש הבדל של סדר גודל מבחינה היקף האוכלוסיה/תעשייה/תיירות שנמצאים במרחק X מהשדות.
 

zahipan10

New member
הנתונים שלך שגויים

נבטים סמוכה לכביש 6 ולמסילת הרכבת ב״ש-דימונה שניתן לשדרג בסכום קטן.
בנגב יש לא פחות תיירות וחקלאות מאשר בצפון, ויש דווקא יותר תעשייה.
עלות הקמת נמל תעופה בנבטים 2.9 מילארד שקל + סכום קטן יחסית לשדרוג מסילת הרכבת. לעומת זאת הקמת נמל תעופה מאפס באזור הצפון תעלה הרבה הרבה יותר.
 

Rubim88

New member
הם לא שלי, זו המציאות.

לצורך הדיון נניח שמדובר בנבטים מול שדה בחיפה, עכשיו תצייר מעגל ברדיוס 60 ק"מ מהשדה ותשווה(לא שאפשר בכלל). אגב לא ברור מה טיב הקשר לחקלאות/תעשייה - לא כל מטען הוא כזה שמתאים לשינוע אווירי תלוי בערך בהיקף וברגישות לזמן שלו.

2.9 בשביל נמל שכבר "קיים? ההערכה של תמנע שהוא נמל מ0 היא 1.7..מה גם שבחיפה כבר קיים שדה.
 

zivi3232

New member
חיפה עיר מסריחה איזה תייר יגיע לחיפה?

יבואו תיירים לראות את בית הזיקוק ואת שאר המפעלים במפרץ? או את הבנייה המכוערת שעל הכרמל? ואולי את שכונת בת גלים המכוערת? והחוף ים הלא מטופח שלה?
חיפה עיר בלי עתיד היא הייתה יכולה להיות העיר הכי יפה בארץ אבל אין שם חזון ואין תוכניות לעתיד וכל הצעירים בורחים ממנה, ראשל"צ ואשדוד עוד שנייה עוקפות אותה ובאר שבע עם התוכניות והחזון שלה הולכת לעקוף את שלושתן ולהיות עיר תיירות בזכות הנחל והעיר העתיקה, הדבר האחרון שחיפה צריכה זה נמל תעופה בתוך העיר עם כל הרעש שיבריח את מעט הצעירים שגרים בה לקריות. הסיכוי היחיד של חיפה להיות עיר טובה זה רק אם יחדשו אותה ויהפכו אותה לעיר הגיונית, צריך לפתוח את חיפה אל הים (ולא שיקוע הרכבת לא תעשה זאת) רק אם יעיפו את הנמל קיבינימט ואת המפעלים והמחסנים במפרץ ובקריית חיים קיבינימט, את בת גלים ישטחו, ויבנו טיילת עם בתי מלון, מקומות בילוי, ומגדלים על חוף הים ובמפרץ יבנו פארק ענק וירוק וישקמו את הקישון ללא שום זכר למפעלים, רק אז חיפה תהיה עיר תיירות, בקיצור שילמדו מתל אביב כיצד בונים עיר עם טיילת מדהימה.
גם אשדוד עיר יפה אבל אין שם כמעט בתי מלון ואין שם חזון תיירותי, וגם רוב מקומות הבילוי נמצאים באזור התעשייה ולא בטיילת (שזה ממש מפגר).
 
למעלה