מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

אבישי ק

New member
איפה אדמות חקלאיות?

סימנתי בתמונה את האדמות החקלאיות באדום
זה שטח מאד קטן
כל שאר השטח הוא מאוכלס או בדרך להיות מאוכלס
כל מה שאפור זה בתים
 

אבישי ק

New member
הכחול פונה לים, ובצד שני אזור תעשייה

האדום מוקף בתים
תחשוב על המטוסים שנוחתים שם
אין נתיב אווירי שלא עובר מעל בתים
 

אבישי ק

New member
נתב"ג הוא מונופול, נעשה קצת סדר

נתב"ג הוא מונופול ביחד עם חברת חשמל ורכבת ישראל
ההבדל הוא שנתב"ג לא תלוי בתשתיות מסוימות אז הדרך היחידה שהוא יכול למנוע מתחרים
היא השפעה בצורה שאפשר לפרש אותה ככוחנית ואפילו לא ישרה, די דומה לנמלי ישראל רק שזה מההנהלה ולא מהעובדים.
את הנמל תעופה בחיפה אפשר לשדרג לנמל תעופה למטוסי סילון קטנים ולספק טיסות קצרות לאירופה
הסיבה שזה לא יוצא לפועל הוא מכיוון שיש לחץ פוליטי מאד חזק למנוע את המהלך(כנראה מנתב"ג)
האזור האידאלי להקמת שדה תעופה בין לאומי נוסף הוא בנגב
מדובר על חלופה כדאית וחשובה שיכולה לקחת כמות לא מבוטלת מהתעבורה של נתב"ג, להוריד לחץ ולמנוע תאונות.
נתב"ג יושב בלב אוכלוסייה
הוא השער היחיד בארץ לטיסות בין לאומיות והלחץ על השדה הוא הרבה יותר גדול ממה שהשדה יכול להכיל.
עד שלא יקרה אסון תעבורתי בגלל העומס לא יזוז כלום
אל תשכחו שמדובר על אנשים עם השפעה מאד מאד חזקה
האגו שלהם קודם לבטיחות או כל שיקול אחר. אני הייתי נזהר.
 

tapuzo2

New member
שדה תעופה בינלאומי בחיפה בייבוש הים מצב קיים

בצמוד לייבוש המתוכנן ממילא לנמל פרטי נוסף, ניתן השתמש בכל שטח השדה הקיים
כטרמינל ענק והאנגרים למטוסים. בנוסף מצפון ישנה חוות מיכלי הדלקים שתפונה וגם שם
יש שטחים עצומים שניתן להפוך לעורף לוגיסטי עצום עבור שדה התעופה.

הטרמינל יתחבר בקלות לרשתות תחבורה ארציות כמו הרכבת (תחנת חוצות המפרץ ולב המפרץ)
כלומר ישרת את הנוסעים מכל אזור הצפון. למשל תושב כרמיאל שכיום נוסע לחיפה ועוד שעה ורבע
ברכבת לנתב"ג = מעל שעתיים נסיעה לנמל"ת, יוכל לקחת רכבת לעכו משם יחליף לרכבת ישירות
לשדה התעופה הבינלאומי בחיפה, קיצור הזמן בשעה ורבע.

זו תוכנית המצב הקיים של הייבוש המתוכנן לנמל ימי
 

tapuzo2

New member
הצמדת שדה תעופה הבינלאומי על הייבוש המתוכנן

כאן אנו רואים את האפשרות להפוך את כל שטח השדה הקיים לטרמינל והאנגרים ענקיים
שישרתו את השדה הבינלאומי. מסלולי הנחיתה יוצמדו לדופן הצפונית של השטח המיובש שבכל
מקרה תשמש רק כשובר גלים ולא יעגנו בה. לפיכך דופן זו אידיאלית להקמת מסלול שיאפשר המראה
ונחיתה אל הים.

היתרונות:
1. צמצום סכנות של טיסה מעל אזור עירוני ומרחב אוירי מצומצם
2. מזעור מפגעי רעש
3. ניצול מקסימלי של הקרקע
4. האב אזורי יחד עם נמלי הים בצמוד וקוי רכבות משא בקישוריות מהירה
5. חוות המיכלים מצפון לשדה החדש תשמש עורף לוגיסטי ענק בקרבה מקסימלית לשדה עם נגישות מסילתית
6. הטרימל כבר יושב בהצטלבות קוי רכבת עתידיים (הקו מעכו לכרמיאל, קו העמק לכיוון נשר וקוים קיימים והנתצים וחוצה קריות)
7. קיצור זמן הגעה לנתבג של משאיות ומיכליות שיגיעו במקום לשדה בחיפה = הורדת עשרות אלפי כלי רכב כבדים מכביש החוף וכביש 6
8. השדה יזניק את כלכלת הצפון, יצור אלפי משרות חדשות ויתפקד כשדה ראשי קטן (היקף של עד 3 מליון נוסעים בשנה, צ'רטרים והטסת סחורות)
 

XrayCharlie

New member
למה אתה מסרב להבין שאין דבר כזה

נחיתה מהים והמראה אל הים.
נחיתות והמראות מבוצעות באותו הכיוון.
או שהנחיתות יהיו מעל היבשה (הגיוני יותר בגלל משטר הרוחות) או שההמראות יהיו מעל היבשה.
אין מצב שהכל אל/מ הים.
אז אתה רוצה להביא את הרעש לאזור מיושב (כאשר כל ישובי סובב נתב"ג נלחמים נגדו)?
אני כבר לא מדבר על זה שסמנת את הטרמינל בקצה המסלול...
 

tapuzo2

New member
התוכנית לא שלי אני רק המחשתי את הפוטנציאל

א. את הטרמינל אפשר למקם גם בניצב למסלולים (במקום שטח שמסומן כחניית המטוסים)
ב. הרעש לא באזור מיושב אלא באזור שכולו נמל / תעשייה / כבישים / קניונים
ג. התוכנית הזו הייתה תוכנית בעדיפות לאומית וכחלופה מועדפת היא לא "שלי"
 

XrayCharlie

New member
אתה צוחק עלי, נכון?

מה זה הרעש לא באזור מיושב?
אם תסתכל על ציר המסלול לכיוון היבשה אתה יכול לראות שהוא עובר מעל או קרוב מאוד לכפר חסידים, יגור ונשר. גם דרום קריית חיים וקריית ביאליק מחד והשכונות על המורדות המזרחיים של הכרמל מאידך (כמו נוף שאנן או נווה יוסף) יהיו חשופים לרעש של מטוסי סילון.זה שהשדה נמצא באזור תעשיה זה יופי אבל גם צריך להגיע אליו (בטיסה) ורעש מטוסים זה לא דבר נקודתי.

מעבר לזה, בדיון האחרון בועדת הפנים על הרעש בדרום תל אביב דיברו על שדה נוסף ועוד לפני שמירי רגב סיימה להגיד את "חיפה" כאופציה, אמרו לה שאין שום סיכוי שבחיפה יהיה השדה השני.

כמו שכבר אמרתי, שדה נוסף (וצריך שדה נוסף) צריך גם להיות גיבוי לנתב"ג ולכן חייב לטפל במטוסים גדולים (כמו ה-B744). חיפה זה ממש לא המקום.
אני כן חושב שהשדה השני צריך להיות בצפון מסיבות שונות ולכן סביר להניח שהוא יהיה בדרום (אם יהיה כי אין לנו ממשלה שמקבלת החלטות).
 

tapuzo2

New member
ידוע שיש לנו קוצר ראייה משווע בסוגיות תכנון

קטעו את מירי רגב כשאמרה שדה בחיפה - למה? כי השר תחבורה כץ תושב הדרום. מחר יתחלף שר
תחבורה שיגיע ממודיעין ויחליט שצריך שדה בבית שמש.
ככה מתקבלות פה החלטות אז אין פלא שיש כל כך הרבה תכנון כושל ובזבוזים ופרויקטי סרק ובירוקרטיה.
צריך להבין שרק חיפה היא VIABLE - אופציה ריאלית כלכלית והגיונית לשדה תעופה שני בינלאומי.
רק חיפה. לא נבטים, לא נוה דוד, לא מגידו, לא חדרה ולא קשקושים אחרים.

בחיפה יש אפשרות להקים שדה הכי פחות בעייתי מכל מקום אחר מכיוון שהוא יהיה בתוך אזור תעשייה
ובתוך זרוע בשלוחה ימית מה שימזער כמה שיותר את מפגעי הרעש ויאפשר מסלול בטוח ביותר.
המיקום שם אידיאלי.

אפרופו מרחקים: שדה כזה בנמל חיפה מרוחק כ-2.5 ק"מ מקרית חיים, כפול מהמרחק של נתב"ג מיהוד ואור יהודה
לגבי נחיתה יבשתית, יש אפשרות לנחיתה והמראה רק מכיוון הים.
 

אבישי ק

New member
תראה לxray יש אג'נדה

זה לא פעם ראשונה שהוא שולל בצורה כזאת החלטית
אני לא יודע מה היא
אבל אם היה לו ראש פתוח הוא היה מעלה אלטרנטיבות
לפי דעתי האלטרנטיבה שהוא מציע הוא בניית שדה תעופה יקר בים מול ת"א
כדי שת"א תהיה מוקפת שדות תעופה.
 

XrayCharlie

New member
יש לנו בעיות קשות בהבנת הנקרא, נכון?

רק שתי הודעות למעלה כתבתי כי אני חושב שהשדה השני צריך להיות בצפון אז מאיפה הבאת את זה שאני בעד שדה בים בכלל (דבר שלא תמכתי בו מעולם) או תל אביב בפרט ?

זו רק בעיה בהבנת הנקרא או שלמישהו אחר יש פה א'גנדה או שהוא סתם שקרן?

בכל העולם נלחמים ברעש מטוסים, בכל העולם מנסים להרחיק שדות תעופה ממרכזי הערים או להגביל פעילותם ורק פה שני "גאונים" רוצים שדה בתוך שטח אורבני גדול (גם אם השדה עצמו נמצא באזור תעשייה) כאילו מדובר במפעל קטן שלא ישפיע על הסביבה.
 

אבישי ק

New member
אין אלטרנטיבות בצפון

רוב הצפון מאוכלס או הררי מדי
שדה תעופה בחיפה הוא האלטרנטיבה היחידה
ואני לא מדבר על שדה תעופה שיתחרה עם נתב"ג

אתה רושם מילים ללא גיבוי
מזתומרת אתה תומך?
תן פתרונות
גם אני תומך במלא דברים, לתמוך זה חסר ערך אם לא נותנים פתרון
תן הצעה אני מוכן לשמוע.
 

luckydude

Active member
רש״ת מציעה כרגע את רמת דוד.

חיל האוויר לא מתנגד בנתיים.
 

Rubim88

New member
גם מיקום טוב

תשתית קיימת, נמצא על מסילת העמק ויכול לתת לה קצת "נפח", קרוב לכביש 6 וכמות אוכלוסיה גדולה, נתיב המטוסים הבאים/יוצאים יכול לעבור מעל רצועה מיוערת ולא מיושבת בכרמל להקטנת מטרדי הרעש.
 
למעלה