מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע

tapuzo2

New member
מסתבר שהסרחון בעיקר עולה מהשטויות שכתבת

1. הגנים הבאהיים הם אחד האתרים הכי מתוירים בארץ מאז שהושלמו
2. עכו היא עיר עם הכרה בינלאומית ואטרקציה ענקית ומרכז הבאהיים העולמי,
3. כך גם בית שאן, לא פחות מוקד משיכה מקיסריה
3. טבריה ומירון וצפת ונצרת וכפר נחום וציפורי וכו' - אתרים שמושכים מליוני מאמינים
4. בדיוק בגלל בעיות תעסוקה יש חשיבות יתר להקמת שדה תעופה בצפון שיהווה עוגן כלכלי חשוב
ויאפשר לתעשיות שרוצות "קירבה לשדה תעופה" להתמקם גם בצפון
5. טיסות לשדות הגז יהוו חלק ניכר מפעילותו של שדה כזה
 

אבישי ק

New member
אחי, השקיעו המון כסף בחיפה כדי לשנות את זה

ואני לא אומר את זה בהומור
מכל המפעלים שהיו פעם במפרץ נותרו רק בתי זיקוק חיפה כימיקלים ודור
כל השאר עברו למרכז
לא סתם העיר עם רמת הזיהום בין הגבוהות ביותר בארץ היא מודיעין
אז סגרנו את נושא המפעלים

העיר עברה ועדיין עוברת מתיחת פנים
הדרך עוד ארוכה מאד
הקימו בעיר הרבה מאד מלונות קטנים, וניתן לראות הרבה יותר תיירים מחו"ל מבעבר מסתובבים בעיר
אם מתייחסים לתיירות פנים אז לרוב פונים לדוברי רוסית וערבית שמגיעים לנפוש בעיר.

לא חסר אזורי תיירות בעיר
האטרקציות בחלקן עברו שיפוץ, וחלקן בדרך או עוברים שיפוץ.
עדיין הדרך ארוכה רק בגלל שמדובר בעיקר בשיקום.

יש את הבהאים, מוזאון הלאומי למדע,
מוזאון חיל הים,
מוזיאון הרכבת,
ישנו מוזאון גדול מאוד באוניברסיטת חיפה.
הכרמלית, כן כן זו אטרקציה.
ואדי ניסנאס, יפה ללכת שם בסמטאות.
יש את המוזאון הפתוח אבל הוא דורש מדריך כדי להבין את מה שרואים בו.
החי בר, פרויקט שמטרתו להחזיר את חיות הבר לכרמל
הגשרים התלויים בנשר
הוואדיות בחיפה שנוקו וסודרו לטיול נוח בטבע, בו נקווה שלא יבנו עליהם שכונות.
המדרגות שמתחילות במרכז הכרמל ומגיעות עד העיר התחתית,
פעם יצא לי ללכת במדרגות האלו, זו חוויה מיוחדת,
זה גם הנוף וגם רואים איך המרקם העירוני משתנה לאורך המסלול
המושבה הגרמנית שלאחר השיפוץ המקום נראה מאד יפה עם הבתים הטמפלרים.
הטיילת בחוף הדרומי בחיפה, פארק הכט שלא ראיתי פארק ברמה כזאת בארץ.
סטלה מאריס
ולא רחוק מחיפה נמצא המוחרקה.
שלא לדבר על יערות הכרמל, אמנם חלק מהם נשרפו אבל עדיין יש ולא מעט.


עדיין בתהליך שיקום ובנייה
הדר, שאני לא מבין מה העירייה מתכננת עבור המקום.
בת גלים, הטיילת מוקמת שם מחדש ועובדים על הקישור שלה לחופים הדרומיים של חיפה ישנה בעיה מכיוון שחיל הים נמצא בדיוק באמצע השכונה ומונע את ההמשך של הטיילת.
העיר התחתית, עם כל הבעיות בעיר התחתית, זה המקום שעבר ועדיין עובר את השינוי הגדול ביותר.
יש מאמץ גדול מאד להפוך את המקום למע"ר עם מרכז אקדמי, בינתיים זה נראה די תקוע אבל יכול להיות שהמראה מטעה.
שמעתי שרוצים באזור המושבה הגרמנית לפתוח חלק קטן מהנמל לאנשים שיוכלו להסתובב שם עם קניון קטן. זה בגדר פנטזיה אבל מותר לחלום.


בטוח ששכחתי משהו
אני מצטער אם אכזבתי אותך

יש אטרקציות בחיפה
 

zivi3232

New member
עובדה שכל זה לא עוזר לחיפה

רק פינוי כל המפעלים, המחסנים והמכולות במפרץ (ואל תנסה לחרטט אותי ולהגיד שאין שם) ובמקום כל הזוהמה יפתחו שם פארק ענק עם אטרקציות כמו פארק הירקון, ופתיחת הים אל העיר (ולא שיקוע הרכבת לא תעזור) ובניית טיילת עם בתי מלון, מגדלים, ומסחר, רק אז חיפה תפתור את הבעיות שלה.

אני ממליץ לך לטייל קצת באשדוד כדי לראות כיצד עיר צריכה להיראות, חיפה פשוט לא שם, היא עיר תעשייה אפורה עם חוף ים מרוחק, ברגע שהנדל״ן הכי יקר בחיפה יהיה בחוף הים אז יהיה על מה לדבר.
 

אבישי ק

New member
רואים שלא קראת, לא ציינתי בכלל את המפרץ

מפרץ חיפה זה מקרה אבוד

המחירים בשכונות הדרומיות הקרובות לים נמצאים בעלייה בשנים האחרונות
בת גלים הפכה למקום מבוקש בגלל תחנת בת גלים והעובדה שהמקום מישורי
ובונים טיילת
אני ארשום שוב
בונים טיילת

ובונים מלונות
אני ארשום שוב
בונים מלונות

תעשה לי טובה ותקרא את מה שרשמתי ואז תגיב
 

אבישי ק

New member
כפי שרשמתי כבר, אני מאמין שבדרום צריך...

להקים שדה תעופה בין לאומי גדול בדרום
בצפון אני חושב שאפשר להקים שדה תעופה קטן
לטיסות בין לאומיות קצרות (כגון אירופה)
 

Rubim88

New member
הכי קרוב שתמצא בסדר גודל של ישראל

זה להתסכל על מטרופולינים במדינות קטנות כמו שוויץ/הולנד/בלגיה/אוסטריה/מדינות פדרליות מסויימות בגרמניה. אפשר לראות שיש נמלי תעופה במרחקים כאלו(ואף קטנים יותר), מה שכן חלוקת הנוסעים היא לא שווה - ישנו שדה תעופה "ראשי"(שגם נמצא קרוב למטרופולין הגדול) שבו עוברים רוב הנוסעים והשדה/ות האחר/ים קטנ/ים יותר - לא שזה מפתיע במיוחד.
 

אבישי ק

New member
בדיוק, ושדה התעופה של חיפה עומד בקריטריו

קריטריון של שדה תעופה קטן ומשלים.
 

Rubim88

New member
פיספסת את השאלה המקורית

ההשוואה היא למקומות אחרים בעולם עם מטרופולינים גדולים וקרובים אחד לשני בדומה למה שקיים בארץ, שכן אז אפשרי להגיע מכלל המטרופולינים במהירות וקלות לשדה ראשי יחיד - ובכל זאת כשמסתכלים במצב באירופה קיימים שדות משניים במטרופולינים האחרים.

אגב באירופה במטרופולינים אפילו הרבה יותר קטנים מחיפה מקימים שדה תעופה(אך לרוב לא מקימים מ0, אלא מדובר בשדה צבאי שהפכו לאזרחי או לשימוש משותף עם הצבא)
 

Yaron Livne

New member
למה לוטון נחשב נמל תעופה של לונדון?

האם נמל תעופה בחיפה או בבאר שבע לא יהיו בעצם נמל תעופה נוסף של תל אביב?
 

Rubim88

New member
מה זה בדיוק "של"? ולמה זה רלוונטי?

האם שדה תעופה משרת רק את העיר/מטרופולין שעל שמה הוא נקרא/ נמצא קרוב אליה? ממש לא.
 

Yaron Livne

New member
אוקי. אז קודם כל, למה הם שינו את שמו

ללוטון של לונדון או משהו כזה, ותמיד הוא מוצג ככזה? וחוץ מזה מעשית באמת את מי הוא משרת ולמה הוא קיים.
 

Rubim88

New member
אני מציע לך לרדת מהשוואה ללונדון

זה סדר גודל אחר. לגבי השימוש - לא קשה לנחש שהוא משרת את לונדון והאיזור המטרופוליני שלה, ויש עוד 3 נוספים שעושים זאת.
 

tapuzo2

New member
נמל תעופה בחיפה לא צריך לשרת אף אחד בגוש דן

זאת בדיוק הנקודה שמעגל הביקושים בצפון מספיק גדול כדי שתושבי נתניה דרומה
יטוסו רק דרך נתב"ג, מספיק שתושבי חדרה-חריש וצפונה להן יטוסו מחיפה.
כתוצאה משדה בחיפה תוריד מהכבישים הכי גדושים בארץ מאות אלפי מכוניות ומשאיות ומיכליות בחודש
שלא יצטרכו לנסוע מהצפון לנתבג וחזרה ובכך גם תחסוך זיהום אויר.
רק החסכון העצום בבלאי דלק שעות עבודה ויעילות המשק לבדו "יממן" את השדה בחיפה ומהווה הצדקה להקמתו.
 

אבישי ק

New member
תעצור
אתה מנסה ליעל

אנחנו במדינת ישראל דוגלים בחוסר יעילות
אם יבנו שדה תעופה בחיפה
לא יצטרכו להקים עוד כביש מהיר במרכז
אתה שפוי?
אנחנו צריכים לחשוב כמוהם
בו נקים עוד שדה תעופה ליד רעננה ונקשר אותו לרכבת הכושלת לכפר סבא.
חחח...
 

Rubim88

New member
במציאות הוא דווקא כן ישמש

בדומה לשימוש של שדות משניים באירופה בעידן הLowcost, שלא הכי נגיש וקרובים למרכזי אוכלוסיה, עם הבדל "קטן" - השדה נגיש מאוד ויש המון המון תושבים מסביב לשדה הזה.
 

Yaron Livne

New member
אם מדברים על נמל תעופה בצפון

למה שהוא לא יהיה בעמק זבולות/עמק עכו. במקום או לצד העיר הנוספת שרוצים להקים שם, או הרחבת הערים הקיימות.
 

אבישי ק

New member
לא יהיה כי אין מקום, הכל מאוכלס

אם היה אפשר אני מאמין שהיו עושים את זה כבר
המקום היחיד שאפשר הוא ליד רמת דויד
אבל המקום כבר בשימוש

מעניין שבמפה המקום נראה ריק
אבל בתצלומי אוויר ניתן לראות שהכל כמעט בנוי (השטחים האפורים)
 
למעלה