מנחה לשבת

מצב
הנושא נעול.
מספור קרונות וסימונים עליהם

אבן דרך במסילה ושאלה
בתחנת זכרון יעקב. את הדרך שבה יש לקרוא את האבן למדתי הודות לחן. עכשיו מגיעה הקושיה הבאה. כיצד יש להבין את הכיתוב על קרון ר50105? בריבוע הימני כתוב למעלה REV ולמטה התאריך 19.12.2004 מה קרה בתאריך זה? האם קרונות עוברים "טסט"?
מספור קרונות וסימונים עליהם
הסבר על מספור קרונות המשא ברכבת ישראל תוכל למצוא באתר 'חדשות הרכבת' בפרק ה-'נייד'. לגבי הסימול REV - מדובר בקיצור של Revision בגרמנית, והכוונה היא לתאריך הטיפול המקיף ('אוברול') האחרון שעבר הקרון. התאריך חשוב מפני שקרונות המשא עוברים טיפולים כאלו במרווחי זמן קבועים, ולא לפי קילומטראז' (כמו הקטרים).
 

Golf Bravo

New member
תודה, על כך שאלתי

מספור קרונות וסימונים עליהם
הסבר על מספור קרונות המשא ברכבת ישראל תוכל למצוא באתר 'חדשות הרכבת' בפרק ה-'נייד'. לגבי הסימול REV - מדובר בקיצור של Revision בגרמנית, והכוונה היא לתאריך הטיפול המקיף ('אוברול') האחרון שעבר הקרון. התאריך חשוב מפני שקרונות המשא עוברים טיפולים כאלו במרווחי זמן קבועים, ולא לפי קילומטראז' (כמו הקטרים).
תודה, על כך שאלתי
את שיטת המספור כמובן קראתי והבנתי מן האתר שלך
 

orensaab

New member
טיפול מקיף פעם ב 4 שנים

מספור קרונות וסימונים עליהם
הסבר על מספור קרונות המשא ברכבת ישראל תוכל למצוא באתר 'חדשות הרכבת' בפרק ה-'נייד'. לגבי הסימול REV - מדובר בקיצור של Revision בגרמנית, והכוונה היא לתאריך הטיפול המקיף ('אוברול') האחרון שעבר הקרון. התאריך חשוב מפני שקרונות המשא עוברים טיפולים כאלו במרווחי זמן קבועים, ולא לפי קילומטראז' (כמו הקטרים).
טיפול מקיף פעם ב 4 שנים
 

Golf Bravo

New member
ועכשיו, חזרה לתחנת הבית שלי

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
ועכשיו, חזרה לתחנת הבית שלי
בנימינה. היו לי ארבעים דקות לבלות בתחנה והפעם, נקודת התצפית היא הגשר הארוך (משני הגשרים הצמודים שכבר העליתי את תמונתם פה) המקשר בין החניה המזרחית לאזור התעשיה ממערב לפסים. אין צורך להיכנס לתחנה כדי לעלות על הגשר הזה. כאן ניתן להתרשם ממראה פנימי של הגשר. המתכנן, כנראה שאינו אוהב לצלם רכבות, אחרת קשה לי להבין מדוע לכיוון דרום חלון הזכוכית מכסה את הקיר רק חלקית ומותיר חלל פתוח נוח לצילום ולעומת זאת צפונה, כפי שניתן לראות, הקיר אטום בחלונות זכוכית כהים שאינם מאפשרים צילום דרכם. כל הצילומים הבאים שנעשו לכיוון צפון, נערכו ע"י הכנסת עדשת המצלמה בין חורי הרשת מתחת לחלון... לא בדיוק שיטה נוחה.
 

ה דרומי

New member
שאלה אתה גר בבנימינה? עם כן יש לי

ועכשיו, חזרה לתחנת הבית שלי
בנימינה. היו לי ארבעים דקות לבלות בתחנה והפעם, נקודת התצפית היא הגשר הארוך (משני הגשרים הצמודים שכבר העליתי את תמונתם פה) המקשר בין החניה המזרחית לאזור התעשיה ממערב לפסים. אין צורך להיכנס לתחנה כדי לעלות על הגשר הזה. כאן ניתן להתרשם ממראה פנימי של הגשר. המתכנן, כנראה שאינו אוהב לצלם רכבות, אחרת קשה לי להבין מדוע לכיוון דרום חלון הזכוכית מכסה את הקיר רק חלקית ומותיר חלל פתוח נוח לצילום ולעומת זאת צפונה, כפי שניתן לראות, הקיר אטום בחלונות זכוכית כהים שאינם מאפשרים צילום דרכם. כל הצילומים הבאים שנעשו לכיוון צפון, נערכו ע"י הכנסת עדשת המצלמה בין חורי הרשת מתחת לחלון... לא בדיוק שיטה נוחה.
שאלה אתה גר בבנימינה? עם כן יש לי
בקשה אבל רק במידה ואתה גר בבנימינה
 

Golf Bravo

New member
לאלה שאינם מכירים את מערך המסילות

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
לאלה שאינם מכירים את מערך המסילות
בתחנת בנימינה, בתמונה הזו ניתן לראות זאת בקלות. שלושת המסילות המזרחיות (הרחוקות בתמונה) הן אלה בשימוש רכבות הנוסעים. המסילה המזרחית ביותר משמשת את הרכבות המהירות דרומה, השניה ממזרח, את כל הרכבות צפונה, והשלישית את הפרברית - שזו תחנתה הצפונית ביותר.
 

NNN747

New member
למה בבנימינה...

לאלה שאינם מכירים את מערך המסילות
בתחנת בנימינה, בתמונה הזו ניתן לראות זאת בקלות. שלושת המסילות המזרחיות (הרחוקות בתמונה) הן אלה בשימוש רכבות הנוסעים. המסילה המזרחית ביותר משמשת את הרכבות המהירות דרומה, השניה ממזרח, את כל הרכבות צפונה, והשלישית את הפרברית - שזו תחנתה הצפונית ביותר.
למה בבנימינה...
יש הרבה מסילות... לא מספיקות שלושת המסילות של התחנה... מה זה יש שם תחנה תפעולית? כי כל הזמן חונים שם קרונות משא משפכיים, מה הם עושים שם?
 
רכבות לגרנות

למה בבנימינה...
יש הרבה מסילות... לא מספיקות שלושת המסילות של התחנה... מה זה יש שם תחנה תפעולית? כי כל הזמן חונים שם קרונות משא משפכיים, מה הם עושים שם?
רכבות לגרנות
בבנימינה חונות לעתים רכבות המיועדות לגרנות בגן-שמואל. מדובר בתבואה מנמל חיפה המיועדת לפריקה בגרנות, אחת ליום (בשעה 09:00 לערך) מגיעה רכבת לגרנות, פורקת התבואה (בקרונות משפכיים) וחוזרת בצהריים ריקה לבנימינה או לחיפה. בגרנות העיתוק והחיוג מתבצעים ידנית (המסוטים שם לא חשמליים, והנהג/עוזר יורד להסיט המסילה מספר פעמים, פרוצדורה לא קטנה (בסדר הבא: 1. הרכבת מגיעה על הקו הראשי דרומה, ועוברת את המסוט (קטר עובר את הגשר המנדטורי) 2. המסוט מופנה לשלוחה 3. הרכבת נוסעת רוורס לתוך גרנות 4. פריקה 5. יציאה דרומה לקו הראשי, שוב מעבר למסוט 6. המסוט מופנה לקו הראשי 7. הקטר דוחף ברוורס את הקרונות אחרי המסוט 8. הקטר מתנתק 9. הקטר נוסע דרומה מעבר למסוט 10. המסוט שוב פונה לעקלתון (ביחד עם מסוט ידני נוסף לבחירת שלוחת גרנות/עקלתון) 11. חיוג הקטר בקצה העקלתון (גם עם מסוט נוסף), 12. התחברות מצפון 13. נסיעה לבנימינה ככה כל יום קבוע. מישהו יוצא לצלם את זה ? אני לא פנוי !
 

Golf Bravo

New member
כשיהיה לי יום חופש

רכבות לגרנות
בבנימינה חונות לעתים רכבות המיועדות לגרנות בגן-שמואל. מדובר בתבואה מנמל חיפה המיועדת לפריקה בגרנות, אחת ליום (בשעה 09:00 לערך) מגיעה רכבת לגרנות, פורקת התבואה (בקרונות משפכיים) וחוזרת בצהריים ריקה לבנימינה או לחיפה. בגרנות העיתוק והחיוג מתבצעים ידנית (המסוטים שם לא חשמליים, והנהג/עוזר יורד להסיט המסילה מספר פעמים, פרוצדורה לא קטנה (בסדר הבא: 1. הרכבת מגיעה על הקו הראשי דרומה, ועוברת את המסוט (קטר עובר את הגשר המנדטורי) 2. המסוט מופנה לשלוחה 3. הרכבת נוסעת רוורס לתוך גרנות 4. פריקה 5. יציאה דרומה לקו הראשי, שוב מעבר למסוט 6. המסוט מופנה לקו הראשי 7. הקטר דוחף ברוורס את הקרונות אחרי המסוט 8. הקטר מתנתק 9. הקטר נוסע דרומה מעבר למסוט 10. המסוט שוב פונה לעקלתון (ביחד עם מסוט ידני נוסף לבחירת שלוחת גרנות/עקלתון) 11. חיוג הקטר בקצה העקלתון (גם עם מסוט נוסף), 12. התחברות מצפון 13. נסיעה לבנימינה ככה כל יום קבוע. מישהו יוצא לצלם את זה ? אני לא פנוי !
כשיהיה לי יום חופש
 

Golf Bravo

New member
734 היה רתום היום לדאבל

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
734 היה רתום היום לדאבל
 

Golf Bravo

New member
734 יוצא דרומה

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
734 יוצא דרומה
 

Golf Bravo

New member
734

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
734
מאד מאכזב לראות את כמות העשן הנפלטת מקטרי הדיזל המודרניים האלה. באמת הגיע הזמן לחשמל את הרכבת.
 

Golf Bravo

New member
עוד לפני שיצא הצטלם 734 עם חבר

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
עוד לפני שיצא הצטלם 734 עם חבר
קטר 749 יצא עם הפרברית זמן קצר אחר כך, באותו כיוון.
 

Golf Bravo

New member
749 ממתין בסבלנות מתחת לגשר

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
749 ממתין בסבלנות מתחת לגשר
בבנימינה
 

Golf Bravo

New member
גם 744 ביקר אצלנו היום

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
גם 744 ביקר אצלנו היום
 

Golf Bravo

New member
ו- 762 היה שם

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
ו- 762 היה שם
 

Golf Bravo

New member
מישהו חשב שיהיה זה רעיון טוב

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
מישהו חשב שיהיה זה רעיון טוב
לסמן את הקטרים במספרם גם על הגג. למה להטריח גרפיקאי? מי לא יודע לכתוב מספרים בגדול. לוקחים פח צבע אדום ופשוט כותבים 744. אם מעבירים את הקטר רחצה טובה מדי פעם, ככה נראה אחרי זמן מה.
 

Golf Bravo

New member
אבל אפשר גם לעשות זאת אחרת

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
אבל אפשר גם לעשות זאת אחרת
הנה בקטר 762 כבר נתנו את הכבוד המגיע לגרפיקאי שצבע בקפדנות המספר. כיוון שהתמונה צולמה לכיוון צפון, בין חורי הרשת, לא קלטתי בעדשה את מלוא המספר.
 

Golf Bravo

New member
הימנית תמשיך צפונה ואילו השמאלית

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
הימנית תמשיך צפונה ואילו השמאלית
תחזור כפרברית דרומה. שוב תמונה מבין חורי הרשת
 

Golf Bravo

New member
ולסיום, אהבתי את מראה המערך

מנחה לשבת
בבוקר הסתכלתי על השמיים וראיתי רק חלב... כבר חשבתי לגנוז את הרעיון לצאת היום ולצלם, אך לשמחתי לקראת צהריים התבהרו השמיים די כדי לאפשר צילום, גם במצלמת חובבים. אז לכאן יצאתי. כיוון שזכרון חזותי הוא הדרישה הראשונה כדי להנות מהתחביב הזה, בטוחני שתזהו חיש קל את הישוב על ההר, וזאת לפני שתמשיכו בשרשור.
ולסיום, אהבתי את מראה המערך
הזה הנכנס לתחנה. יש לנו ארץ יפה, צריך רק להתבונן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה