לפי מה שאתה אומר לך היה סביר ב 3 וקשה מאוד ב 4
איך הגעת למסקנה שלמדתי 3 יח"ל? את המבחן של 3 יח"ל לימוד, אני פותר בע"פ ב-5 דק', כל שאלה דקה.
למען הסר ספק, עשיתי 5 יח"ל וגם היה לי קל
אבל ממה שאני ראיתי מהבית ספר שלי ב 3 היו מעט תלמידים
4 היו 2 כיתות או כיתה אחת מפוצצת אני כבר לא כ"כ זוכר ו 5יחידות הייתה כיתה אחת מלאה.
ז"א שלרוב האנשים 4 יחידות זה סביר.
גם הגיוני לפי מה שהאיש אמר אחרת היו ממלאים את החוסר במהנדסי הייטק מזמן.
בעצם מי שמצליח בהנדסת הייטק צריך כנראה יכולת של 5 יחידות וזה פוסל את רוב האנשים.
בל נשכח שחלק נכבד מהאנשים ב 5יח' חשבון היו שם בשביל הציון לדברים אחרים באוניברסיטה
כמו להיות עו"ד(ולא לפשוט את הרגל במכללה) או רפואה.
5 יח"ל לבד זה לא מספיק, אם אין לך השכלה מתמטית אוניברסיטאית, למשל, ענף שנקרא "מתמטיקה בדידה" - שכולל בתוכו תחומים כמו תורת הקבוצות, קומבינטוריקה, לוגיקה, אוטומטים, חישוביות וכדומה.
הכישורים הדרושים בתחום המתמטיקה הבדידה משיקים מאוד ליכולת להנדס תוכנה - לקחת בעיה מורכבת, לפרק אותה לגורמים, להרכיב אותם ביחד, לחשוב על כל מקרי הקצה (חשוב על מה שעושים בבעיה קומבינטורית), חשיבה במקביל במספר רמות מורכבות שונות (חשוב על שילוב של "ראייה מערכתית" עם היכולת לדבג מקרי קצה). הכישורים הללו מפותחים מאוד חזק על ידי מגוון קורסים שנלמדים במסגרת מדעי המחשב, והם רלוונטיים להרבה תחומים של פיתוח תוכנה.
כן, אפשר ללמוד אותם ישירות מתוך תיכנות - אבל זה קשה בהרבה, בגלל שבעולם התיכנות יש הרבה יותר "רעש" שמקשה על הבחנה בתבניות ועל התרכזות בפיתוח הטכניקות הכלליות. בעולם של מתמטיקה טהורה, שבו כל הפרמטרים של הבעיה ידועים ונשלטים, ויש שפה יעילה לתיאור כל מרכיבי הבעיה, הרבה יותר קל ללמוד את העקרונות הללו ולפתח אותם. אמנם בדרך הזו לא לומדים להתמודד עם ה"רעש" של העולם האמיתי - אבל *זה* דבר שקל יותר להשלים, מאשר להשלים את הכישורים הבסיסיים לניתוח בעיות.
נניח אתה בונה משהו פשוט כמו אפליקציית קניות.
אתה עדיין צריך צד שרת יעיל - וזה אומר הבנה מתמטית מספקת לבחור אלגוריתמים טובים של סינון ומיון, ודרכים למטב שימוש ב-DB, אחרת ברגע שטיפה תגדל, תקרוס.
העובדה היא שכל מה שמחשב - ולא משנה אם הוא שרת או סמארטפון, יודע לעשות זה להזיז מספרים ממקום למקום ולעשות על מספרים אלה פעולות מתמטיות.
ברגע שאתה מבין את זה, יש לך דרך שונה ומאוד יעילה להסתכל על בעיות בתכנות.