מנבא ההצלחה הכמעט יחידי הוא לימודי 5 יחידות מתמטיקה בתיכון

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה יכול להוכיח?
איזו הוכחה אתה רוצה?
אני מתכוון יחסית לעבודות אחרות כמובן,ז"א היו מעדיפים לעבוד במשהו אחר.

הדיון הוא על הנדסת תוכנה ולא על סתם תכנות שזה בעצם עבודה שחורה.
צר לי לאכזב אותך, ההבדל מינורי בין תכנות להנדסת תוכנה מבחינת התעשיה.
באקדמיה יש עוד שנת לימודים שכוללת בעיקר את כל מקצועות הפיסיקה שמתכנתים לא צריכים לקחת.
שמעתי שהרמה באוניברסיטה גבוהה יותר,עדיין אי אפשר ממש ללמד אדם ללמוד.

או שהוא רוצה או שלא.

זה נשמע טוב אבל נראה לי קצת סיסמא.

בכל מקרה זה בהתאם לרמה של התלמידים:

ככל שהחומר קשה יותר אז זה נראה כאילו שאתה צריך לבד להצליח - מה שנותן את

הרושם שאתה לומד לבד ואולי נכון אבל לא בהכרח מלמדים אותך ללמוד לבד

אלא אתה לומד דרך הניסיון.

הרי אין שיעורים מיוחדים שבהם מלמדים איך ללמוד לבד.
אין דבר כזה, רוצה או לא, הוא חייב, אחרת יכשל.
כפי שהנחת, באוניברסיטה לא מלמדים אותך איך ללמוד, אלא אתה לומד לבד איך ללמוד ע"י ניסוי וטעייה איך שמתאים לך בכדי למקסם את התפיסה והיעילות שלך.
 
איזו הוכחה אתה רוצה?
כתבה,עדויות אנקדוטליות,משהו.

כמובן שיש כאן מילכוד הם עובדים יותר זמן ומרויחים יותר כסף.

בשביל להשוות לעבודה אחרת צריך להגיד לאדם שעובד בזה אם היית מרויח אותו דבר בעבודה

אחרת אבל גם עובד אותה כמות שעות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כתבה,עדויות אנקדוטליות,משהו.

כמובן שיש כאן מילכוד הם עובדים יותר זמן ומרויחים יותר כסף.

בשביל להשוות לעבודה אחרת צריך להגיד לאדם שעובד בזה אם היית מרויח אותו דבר בעבודה

אחרת אבל גם עובד אותה כמות שעות.
כל חבריי ומכריי שעובדים בתחום וגם אלו שאהבו את התחום, בשלב מסוים זה נגמר להם, אך הם נשארים בגלל השכר.
 
ניזכרתי בזה שמשום מה בספרי לימוד לא היה פיתרונות.

היה רק ל 3 יחידות נגיד הספרים העבים מאוד של בני גורן ל 3 יחידות שם היו פתרונות.

אבל ל 4-5 יחידות הספרים היו בלי פתרונות.

למה חשובה האנקדוטה הזאת?

זה יכול לחסוך הרבה מורים פרטיים לכל אלה שבאים רק בשביל הציון נראה לי שיש כאן איזה קנוניה

להאדיר את הקשיים במתמטיקה ולא לתת פיתרונות ככה המורה ידע אם אתה יודע או לא,

במקום שהמורים יתנו בחנים קצרים עם שאלות שלהם.

תחשבו בהיגיון אם הנושא כ"כ קשה וכ"כ רוצים שאנשים יצליחו בזה למה אין פיתרונות(עם הסברים כמובן)?

אז אפשר להגיד שאנשים לא ירמו יסתכלו על הפיתרון וככה לא יתאמצו.

התשובה שלי לרמות תמיד אפשר - מי שלוקח מורה פרטי מרמה,המורה הפרטי פותר לו את השאלות ומסביר לו אותם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ניזכרתי בזה שמשום מה בספרי לימוד לא היה פיתרונות.

היה רק ל 3 יחידות נגיד הספרים העבים מאוד של בני גורן ל 3 יחידות שם היו פתרונות.

אבל ל 4-5 יחידות הספרים היו בלי פתרונות.

למה חשובה האנקדוטה הזאת?

זה יכול לחסוך הרבה מורים פרטיים לכל אלה שבאים רק בשביל הציון נראה לי שיש כאן איזה קנוניה

להאדיר את הקשיים במתמטיקה ולא לתת פיתרונות ככה המורה ידע אם אתה יודע או לא,

במקום שהמורים יתנו בחנים קצרים עם שאלות שלהם.

תחשבו בהיגיון אם הנושא כ"כ קשה וכ"כ רוצים שאנשים יצליחו בזה למה אין פיתרונות(עם הסברים כמובן)?

אז אפשר להגיד שאנשים לא ירמו יסתכלו על הפיתרון וככה לא יתאמצו.

התשובה שלי לרמות תמיד אפשר - מי שלוקח מורה פרטי מרמה,המורה הפרטי פותר לו את השאלות ומסביר לו אותם.
נכון, אם המורה פרטי לא מיקצועי ורק מלמד לשם קבלת הכסף, התלמיד לא יפנים את החומר וברגע שתשנה לו במעט את הבעיה, הוא יאבד את הרגליים והידיים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
תראה קשה לדעת לי היה סביר ב 4 וקשה מאוד ב 5

לפי מה שאתה אומר לך היה סביר ב 3 וקשה מאוד ב 4

אבל ממה שאני ראיתי מהבית ספר שלי ב 3 היו מעט תלמידים

4 היו 2 כיתות או כיתה אחת מפוצצת אני כבר לא כ"כ זוכר ו 5יחידות הייתה כיתה אחת מלאה.

ז"א שלרוב האנשים 4 יחידות זה סביר.

גם הגיוני לפי מה שהאיש אמר אחרת היו ממלאים את החוסר במהנדסי הייטק מזמן.

בעצם מי שמצליח בהנדסת הייטק צריך כנראה יכולת של 5 יחידות וזה פוסל את רוב האנשים.

בל נשכח שחלק נכבד מהאנשים ב 5יח' חשבון היו שם בשביל הציון לדברים אחרים באוניברסיטה

כמו להיות עו"ד(ולא לפשוט את הרגל במכללה) או רפואה.
אצלינו בבסמ"ת הישן ועוד בית ספר טכנולוגי רק במגמת מחשבים ובמגמת אלקטרוניקה היו מעט בשלוש יחידות. בתעשייה וניהול, טיב"ם, חשמל וכללית הרוב היו בשלוש יחידות.

הצליחו לאזן בין הכיתות עם שיעורי מתמטיקה במקביל לשלוש כיתות וקבוצות ברמות שונות משלוש כיתות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ממש לא, ההבדל בין 3 יח"ל ל-4 יח"ל הוא בן שמיים וארץ.
ההבדל בין 4 יח"ל ל-5 יח"ל הוא חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי ברמה בסיסית והנדסה אנליטית.
כמו כן, הם לומדים מאותם ספרים, אך הבעיות הנלמדות הם טיפה ברמה יותר גבוהה (בספרי הלימוד מקוטלג ב-*).
הספרים הם אותם ספרים של בני גורן (לפחות לפני 20 שנה, לא יודע אם השתנה מאז), אבל החומר הנלמד בכל רמה בהיקפים שונים ורק בחמש יחידות לומדים להוכיח את המשפטים ולא לקבל אותם כמובנים מאליהם (בעצם גם בחטיבת ביניים אם לומדים ברמה גבוהה), אבל בתיכון בשלוש וארבע יחידות המשפטים נלמדים בתור נוסחאות ורק בחמש יחידות לומדים להוכיח. וגם הבינום של ניוטון מופיע בספר האלגברה של התיכון, אבל נלמד רק בחמש יחידות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הספרים הם אותם ספרים של בני גורן (לפחות לפני 20 שנה, לא יודע אם השתנה מאז), אבל החומר הנלמד בכל רמה בהיקפים שונים ורק בחמש יחידות לומדים להוכיח את המשפטים ולא לקבל אותם כמובנים מאליהם (בעצם גם בחטיבת ביניים אם לומדים ברמה גבוהה), אבל בתיכון בשלוש וארבע יחידות המשפטים נלמדים בתור נוסחאות ורק בחמש יחידות לומדים להוכיח. וגם הבינום של ניוטון מופיע בספר האלגברה של התיכון, אבל נלמד רק בחמש יחידות.
הבינום של ניוטון מזמן הוצא מהבגרות יחד עם קומבניטוריקה.
כיום, יש רק הסתברות.

כיום ב-5 יח"ל כמעט ולא מוכיחים משפטים, רק באוניברסיטה אתה לומד להוכיח משפטים.

הספרים הם ממש לא כמו לפני 20 שנה, הרבה הוצא מהבגרות ויש דברים שגם הוכנסו לבגרות כמו למשל, וקטורים נלמדו בעבר רק ב-4 יח"ל וכיום נלמדים ב-5 יח"ל.
אגב, יש בחירה וכמעט אף אחד לא בוחר בשאלה על וקטורים בבגרות, כי זה לרוב שאלות עם הרבה כתיבה ובגלל שאף אחד לא בוחר בה, מורידים את הרמה כל הזמן ובכל זאת לא בוחרים בה :)
 

ai27

Well-known member
(בשביל הנדסת הייטק)
ולא פסיכומטרי,או כמה הבגרות גבוהה.
כל אחד מהם בודק דברים אחרים.
מי שלא מסוגל לחשוב - לא מתאים לשום דבר שמצריך חשיבה לוגית.
זה לא רק הייטק אלא גם רוב האקדמיה.
3 יחידות זה מי שזורק זין על המתמטיקה.
4 יחידות זה מי שמשקיע.
5 יחידות זה מי שממש טוב בנושא.
זה מה שמורים מוכרים לך, שאתה טיפש כדי שהם לא יצטרכו להתאמץ.
אבל מבחינת התלמיד,
3 יחידות זה למי שיש לו קשרים או יעבוד כמו חמור ולא צריך אקדמיה. רק לדעת חשבון בסיסי, כזה שכל עובד בשוק צריך.
השאלה היא למה אחד כזה צריך בכלל בגרות,
לפיד למשל מסתדר בלי.
עובד בשוק יסתדר בלי.
אין שום הבדל בין "בוגר תיכון" כמו לפיד או אחד עם "תעודת בגרות".

5 יחידות זה למי שיש לו קצת שכל, וכן ירצה ללמוד תואר אוניברסיטאי. לא בהרח הייטק.
אז צריך לעמוד בדרישות של האקדמיה.

לכן השאלה היא בעצם - מה הקטע של 4 יחידות?
מלמדים אותו חומר כמו 5 יחידות, רק ברמה מאוד נמוכה.
זאת רמה שלא מתאימה לאקדמיה, ובעצם יוצרת את הרמה הנמוכה שיש לבוגרי מכללות (שמי שמגיע אליהם זה מלכתחילה 4 יחידות ולא מסוגלים ללמוד או להשלים חומר נדרש).
עובדים באותם תחומים,
רק שהם "סוג ב'" כל החיים.
 
כל אחד מהם בודק דברים אחרים.
מי שלא מסוגל לחשוב - לא מתאים לשום דבר שמצריך חשיבה לוגית.
זה לא רק הייטק אלא גם רוב האקדמיה.

זה מה שמורים מוכרים לך, שאתה טיפש כדי שהם לא יצטרכו להתאמץ.
אבל מבחינת התלמיד,
3 יחידות זה למי שיש לו קשרים או יעבוד כמו חמור ולא צריך אקדמיה. רק לדעת חשבון בסיסי, כזה שכל עובד בשוק צריך.
השאלה היא למה אחד כזה צריך בכלל בגרות,
לפיד למשל מסתדר בלי.
עובד בשוק יסתדר בלי.
אין שום הבדל בין "בוגר תיכון" כמו לפיד או אחד עם "תעודת בגרות".

5 יחידות זה למי שיש לו קצת שכל, וכן ירצה ללמוד תואר אוניברסיטאי. לא בהרח הייטק.
אז צריך לעמוד בדרישות של האקדמיה.

לכן השאלה היא בעצם - מה הקטע של 4 יחידות?
מלמדים אותו חומר כמו 5 יחידות, רק ברמה מאוד נמוכה.
זאת רמה שלא מתאימה לאקדמיה, ובעצם יוצרת את הרמה הנמוכה שיש לבוגרי מכללות (שמי שמגיע אליהם זה מלכתחילה 4 יחידות ולא מסוגלים ללמוד או להשלים חומר נדרש).
עובדים באותם תחומים,
רק שהם "סוג ב'" כל החיים.
אני זוכר שאני הייתי בבית ספר הייתה אחת שהייתה חרשנית והיתה ב 3 יחידות חשבון,

אז שאלתי אותה אם היא משקיעה בלימודים אז למה לא בחשבון אז היא אמרה לי משהו חכם,

בשביל 4-5 היא תצטרך לפתוח את התחת שלה ז"א הזמן שהיא תצטרך להשקיע בשביל להצליח ב 4-5

בשביל אדם שלא אוהב חשבון הוא גבוה,עדיף לה להשקיע בשאר המקצועות ולהצליח בהם ולקבל ציון

גבוה ב3 יחידות.

במילים אחרות הלכה על ממוצע גבוה וחסכה זמן.

מן הסתם היא לא כיוונה ללימודים של הנדסה וכד' אז המהלך שלה מאוד הגיוני.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני זוכר שאני הייתי בבית ספר הייתה אחת שהייתה חרשנית והיתה ב 3 יחידות חשבון,

אז שאלתי אותה אם היא משקיעה בלימודים אז למה לא בחשבון אז היא אמרה לי משהו חכם,

בשביל 4-5 היא תצטרך לפתוח את התחת שלה ז"א הזמן שהיא תצטרך להשקיע בשביל להצליח ב 4-5

בשביל אדם שלא אוהב חשבון הוא גבוה,עדיף לה להשקיע בשאר המקצועות ולהצליח בהם ולקבל ציון

גבוה ב3 יחידות.

במילים אחרות הלכה על ממוצע גבוה וחסכה זמן.

מן הסתם היא לא כיוונה ללימודים של הנדסה וכד' אז המהלך שלה מאוד הגיוני.
כן אם המטרה היא הממוצע הכי גבוהה בתעודת הבגרות, אז לפי תורת המשחקים צריך להסתפק ב-3 יחידות מתמטיקה ו-3 יחידות אנגלית אם זה מתאפשר, כי בבית הספר שלי ביטלו את 3 יחידות אנגלית והתאפשר רק 4 יחידות או 5 יחידות. אבל 3 יחידות זה גם פחות שעות לימוד, גם פחות שיעורי פחות וגם מבחנים יותר קלים. כך שתלמיד והורים שרואים בבית הספר בית חרושת לציונים לעולם לא ילכו ולא ישלחו את ילדיהם ל-5 יחידות.
 
כן אם המטרה היא הממוצע הכי גבוהה בתעודת הבגרות, אז לפי תורת המשחקים צריך להסתפק ב-3 יחידות מתמטיקה ו-3 יחידות אנגלית אם זה מתאפשר, כי בבית הספר שלי ביטלו את 3 יחידות אנגלית והתאפשר רק 4 יחידות או 5 יחידות. אבל 3 יחידות זה גם פחות שעות לימוד, גם פחות שיעורי פחות וגם מבחנים יותר קלים. כך שתלמיד והורים שרואים בבית הספר בית חרושת לציונים לעולם לא ילכו ולא ישלחו את ילדיהם ל-5 יחידות.
העיניין הוא שלרוב האנשים אנגלית 5 יחידות זה עוד סביר - ברמת הקושי של 4 יחידות חשבון אולי אפילו בין 3 ל 4

אז זה לא היה עיניין גדול מבחינתה לעשות אנגלית 5 יחידות מה גם שמקצועות עם 5 יחידות יש בונוס באוניברסיטה

בחישוב הממוצע המשוקלל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כל אחד מהם בודק דברים אחרים.
מי שלא מסוגל לחשוב - לא מתאים לשום דבר שמצריך חשיבה לוגית.
זה לא רק הייטק אלא גם רוב האקדמיה.

זה מה שמורים מוכרים לך, שאתה טיפש כדי שהם לא יצטרכו להתאמץ.
אבל מבחינת התלמיד,
3 יחידות זה למי שיש לו קשרים או יעבוד כמו חמור ולא צריך אקדמיה. רק לדעת חשבון בסיסי, כזה שכל עובד בשוק צריך.
השאלה היא למה אחד כזה צריך בכלל בגרות,
לפיד למשל מסתדר בלי.
עובד בשוק יסתדר בלי.
אין שום הבדל בין "בוגר תיכון" כמו לפיד או אחד עם "תעודת בגרות".

5 יחידות זה למי שיש לו קצת שכל, וכן ירצה ללמוד תואר אוניברסיטאי. לא בהרח הייטק.
אז צריך לעמוד בדרישות של האקדמיה.

לכן השאלה היא בעצם - מה הקטע של 4 יחידות?
מלמדים אותו חומר כמו 5 יחידות, רק ברמה מאוד נמוכה.
זאת רמה שלא מתאימה לאקדמיה, ובעצם יוצרת את הרמה הנמוכה שיש לבוגרי מכללות (שמי שמגיע אליהם זה מלכתחילה 4 יחידות ולא מסוגלים ללמוד או להשלים חומר נדרש).
עובדים באותם תחומים,
רק שהם "סוג ב'" כל החיים.
בשביל מדעי הרוח ומדעי החברה למעט מדעי חברה כמו מתמטיקה, סטטיסטיקה וכאלה המחייבים יכולת מתמטית, 3 יחידות מתמטיקה מספיקים כדי ללמוד באקדמיה גם היסטוריה, גם מקרא, וגם מדעי רוח כמו סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה ומדע המדינה. גם באקדמיה לא הכול מחייב רמה מתמטית בסיסית.
 

DANIAVNI

Well-known member
(בשביל הנדסת הייטק)

ולא פסיכומטרי,או כמה הבגרות גבוהה.

ולכן אני אמרתי כאן למי שאמר שהמעבר מ3 ל 4 יחי' בחשבון הוא כמו המעבר בין 4 - ל 5

אני הייתי בכל המספרים האלה.

והרמה ב 5 יחידות הרבה יותר גבוהה מ 4 - המעבר בין 4 ל 3 זה פשוט קצת שינון ומאמץ.

5 יחידות זה ממש פיתרון בעיות פר אקסלנס כמו שאין באף מקצוע בתיכון.

במילים אחרות 3 יחידות זה מי שזורק זין על המתמטיקה.

4 יחידות זה מי שמשקיע.

5 יחידות זה מי שממש טוב בנושא.

הבעייה בלימודים בכיתה שלא כל אחד בנוי לקלוט בזמן אמת את מה שהמורה מסביר ומשרבט על הלוח
פשוט ככה
אני בבית הספר התקשיתי מאוד בלימודי מתמטיקה ונאלצתי ללמוד 3 יחידות
וזה לא ששנאתי מתמטיקה
כשהגעתי עם חוסרים לאוניברסיטה, מה שהשתנה, זה שהבנתי שאני פשוט לא בנוי לשיטה של לוח + הרצאה,
אני צריך לשבת בשקט, אני וההרצאה כתובה או מוקלטת ואז אני מבין מצויין.

בבית ספר עוזרים לך להבין שאולי מתמטיקה זה לא אתה, אז מה הבעייה, קח 3 יחידות .
התמונה לא משתפרת כשאתה נופל עם מורה שעויין את מי שמתקשה ועומד לקלקל לו את הממוצע .

עובדה שבלימודי ההשלמה באוניברסיטה קיבלתי 100 בקורסים שהיה צריך.
מה שעזר לי היו המחברות של מתניהו אנגלמן מבקר המדינה
והרצאות מצולמות בוידאו ( עם הקלטות הגדולות למי שזוכר )
 
הבעייה בלימודים בכיתה שלא כל אחד בנוי לקלוט בזמן אמת את מה שהמורה מסביר ומשרבט על הלוח
פשוט ככה
אני בבית הספר התקשיתי מאוד בלימודי מתמטיקה ונאלצתי ללמוד 3 יחידות
וזה לא ששנאתי מתמטיקה
כשהגעתי עם חוסרים לאוניברסיטה, מה שהשתנה, זה שהבנתי שאני פשוט לא בנוי לשיטה של לוח + הרצאה,
אני צריך לשבת בשקט, אני וההרצאה כתובה או מוקלטת ואז אני מבין מצויין.

בבית ספר עוזרים לך להבין שאולי מתמטיקה זה לא אתה, אז מה הבעייה, קח 3 יחידות .
התמונה לא משתפרת כשאתה נופל עם מורה שעויין את מי שמתקשה ועומד לקלקל לו את הממוצע .

עובדה שבלימודי ההשלמה באוניברסיטה קיבלתי 100 בקורסים שהיה צריך.
מה שעזר לי היו המחברות של מתניהו אנגלמן מבקר המדינה
והרצאות מצולמות בוידאו ( עם הקלטות הגדולות למי שזוכר )
לא קונה את הסיפור,מצטער.

חשבון זה לא כמו שאר המקצועות - עד שלא תוכיח לי שקיבלת 100 ב 5 יחידות בחשבון

עם הרצאה כתובה/מוקלטת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא קונה את הסיפור,מצטער.

חשבון זה לא כמו שאר המקצועות - עד שלא תוכיח לי שקיבלת 100 ב 5 יחידות בחשבון

עם הרצאה כתובה/מוקלטת.
החשבון הוא רק החשבון של היסודי ברגע שאתה נכנס למשוואות זאת כבר אלגברה, החשבון הוא רק האריתמטיקה, כך שזאת טעות למתמטיקה חשבון, מה גם שבגיאומטריה ובאינדוקציה וגם בקומבינטוריקה החשבון הוא רק חלק מסוים ולא תמיד מרכזי של הענף במתמטיקה.
 
החשבון הוא רק החשבון של היסודי ברגע שאתה נכנס למשוואות זאת כבר אלגברה, החשבון הוא רק האריתמטיקה, כך שזאת טעות למתמטיקה חשבון, מה גם שבגיאומטריה ובאינדוקציה וגם בקומבינטוריקה החשבון הוא רק חלק מסוים ולא תמיד מרכזי של הענף במתמטיקה.
יותר קל לכתוב חשבון ממתמטיקה...
 

R 1 3

Well-known member
לא קונה את הסיפור,מצטער.

חשבון זה לא כמו שאר המקצועות - עד שלא תוכיח לי שקיבלת 100 ב 5 יחידות בחשבון

עם הרצאה כתובה/מוקלטת.
הוא צודק לגמרי. קצב הקליטה שונה כמו כושר פיזי בין אנשים שלא לציין חריגות כמו דיסלקציה ממש.
ההבדל שלאחד לוקח דקה לקלוט ולאחר יקח יום לעכל את הרעיון אחרי שיעבור עליו למחרת.
את יכולת הקליטה ניתן לאמן ולתרגל כמו ההכנה לפסיכומטרי עצם הלימוד מקנה כושר מצטבר.
טוב שלא עורכים בחינות בגרות במוזיקה / נגינה. למה לתחום כזה כן מדובר בכשרון והתאמה דרך לימוד?
הרי ללמוד לנגן קטע מסוים כל אחד יצליח. מי שבכושר כלומר עוסק בכך בשוטף יקלוט במכה ראשונה.
 
הוא צודק לגמרי. קצב הקליטה שונה כמו כושר פיזי בין אנשים שלא לציין חריגות כמו דיסלקציה ממש.
ההבדל שלאחד לוקח דקה לקלוט ולאחר יקח יום לעכל את הרעיון אחרי שיעבור עליו למחרת.
את יכולת הקליטה ניתן לאמן ולתרגל כמו ההכנה לפסיכומטרי עצם הלימוד מקנה כושר מצטבר.
טוב שלא עורכים בחינות בגרות במוזיקה / נגינה. למה לתחום כזה כן מדובר בכשרון והתאמה דרך לימוד?
הרי ללמוד לנגן קטע מסוים כל אחד יצליח. מי שבכושר כלומר עוסק בכך בשוטף יקלוט במכה ראשונה.
ברור שיש אנשים שקולטים טוב יותר בדרכים שונות מאשר השיטה בכיתה,עדיין הרצאה כתובה/מוקלטת שאפשר לעבור עליה

בנחת תשפר את מצבו כמו ששיפרה משמעותית במקצועות אחרים אבל לא תביא לו ציון גבוה ב 5 יח' מתמטיקה.

הרי היה בזמנו מלא מורים מצטיינים בשוק החופשי שדיברו שאם עובדים עם תלמידים צמוד(אפשר גם בקבוצה של 10

לא חייבים סולו) - עם הרבה חזרות,

אז גם אנשים גרועים במתמטיקה יכולים להצליח וזה נכון.

אבל אף אחד לא טוען שמישהו יעשה קורס מוקלט ואנשים יקבלו 100

למתמטיקה בניגוד לשאר המקצועות צריך המון תרגול ושהמורה ידע להסביר למתרגל את החומר,

וזה קורס מוקלט לא יודע לעשות לפחות נכון לעכשיו.
 
למעלה