מנבא ההצלחה הכמעט יחידי הוא לימודי 5 יחידות מתמטיקה בתיכון

ai27

Well-known member
(בשביל הנדסת הייטק)
ולא פסיכומטרי,או כמה הבגרות גבוהה.
ולכן אני אמרתי כאן למי שאמר שהמעבר מ3 ל 4 יחי' בחשבון הוא כמו המעבר בין 4 - ל 5
אני הייתי בכל המספרים האלה.
נשמע שהכריחו אותך להתחיל גבוה מיכולותך, וגמרת הכי נמוך שאפשר...
והרמה ב 5 יחידות הרבה יותר גבוהה מ 4 - המעבר בין 4 ל 3 זה פשוט קצת שינון ומאמץ.
5 יחידות זה ממש פיתרון בעיות פר אקסלנס כמו שאין באף מקצוע בתיכון.
כי לא למדת אף מקצוע קשה...
החומר בין 3 ל4 לא היה אותו חומר - ואפילו לא אותם ספרי לימוד.
יעני לאלה שנתקעו ביסודי, ורצו לעזור להם שלא יגמרו בלי בגרות בכלל.
קומבינה/ישרא-בלוף.
אבל ללפיד גם זה לא עזר...

4 זה חומר אחר - שמצריך חשיבה, והאוניברסיטאות הגדירו כנדרש. אבל לא רמה יותר מדי גבוהה - כי הם לא רגילים לחשוב והראש מתחיל לכאוב
5 - זה בלי הנחות: השאלות הכי קשות. בעצם הרמה שמתאימה להנדסה באקדמיה.
ואחרי זה יש כמובן - את המסלולים המקוצרים - שלהבנתי אוחדו למסלול "בר-אילן",
כי למה ללמוד הכל לאט-לאט כשאפשר לתת למצטיינים לסיים מהר וללמוד כמה קורסים ברמה אקדמית (שזה המנבא הכי טוב)?

הילדה הגדולה שלי עכשיו עשתה מבחן קבלה למסלול.
מעבר לדרישות הבסיס (ציונים מעולים) נותנים להם את הבסיס של "מטריצות" ומבקשים מהם ללמוד לבד.
זאת בעצם היכולת החשובה: לדעת אם הם צריכים לנדנד למורה עם שאלות - או שיש להם ראש והם טסים בחומר באופן עצמאי.
כמובן שגם שאלו שם שאלות מהחומר הנלמד - כדי לוודא שהמורים שלהם לא זייפו
 

דיברגנט חדש

Well-known member
נשמע שהכריחו אותך להתחיל גבוה מיכולותך, וגמרת הכי נמוך שאפשר...

כי לא למדת אף מקצוע קשה...
החומר בין 3 ל4 לא היה אותו חומר - ואפילו לא אותם ספרי לימוד.
יעני לאלה שנתקעו ביסודי, ורצו לעזור להם שלא יגמרו בלי בגרות בכלל.
קומבינה/ישרא-בלוף.
אבל ללפיד גם זה לא עזר...

4 זה חומר אחר - שמצריך חשיבה, והאוניברסיטאות הגדירו כנדרש. אבל לא רמה יותר מדי גבוהה - כי הם לא רגילים לחשוב והראש מתחיל לכאוב
5 - זה בלי הנחות: השאלות הכי קשות. בעצם הרמה שמתאימה להנדסה באקדמיה.
ואחרי זה יש כמובן - את המסלולים המקוצרים - שלהבנתי אוחדו למסלול "בר-אילן",
כי למה ללמוד הכל לאט-לאט כשאפשר לתת למצטיינים לסיים מהר וללמוד כמה קורסים ברמה אקדמית (שזה המנבא הכי טוב)?

הילדה הגדולה שלי עכשיו עשתה מבחן קבלה למסלול.
מעבר לדרישות הבסיס (ציונים מעולים) נותנים להם את הבסיס של "מטריצות" ומבקשים מהם ללמוד לבד.
זאת בעצם היכולת החשובה: לדעת אם הם צריכים לנדנד למורה עם שאלות - או שיש להם ראש והם טסים בחומר באופן עצמאי.
כמובן שגם שאלו שם שאלות מהחומר הנלמד - כדי לוודא שהמורים שלהם לא זייפו
מה שהוא כתב זאת שטות אחת גדולה, המעבר בין 3 יח' ל-4 יח' הוא מעבר בין שמיים לארץ.
ב-3 יח"ל נותנים לך בבגרות לפתור כמה שאלות שאתה רוצה והבוחן לוקח לך את התשובות הכי טובות עד שמגיע ל-100.
החומר הוא ברמה של חטיבת ביניים.
ההבדל בין 4 יח"ל ל-5 יח"ל הוא הבדל בין שאלות רגילות לשאלות עם כוכבית.
בזמן שאנחנו היינו ילדים, היה חומר שלא היה ב-4 יח"ל וכן נלמד ב-5 יח"ל כמו הנדסה אנליטית וחדו"א, ב-5 יח"ל היו 2 חלקים למבחן כאשר חלק ב' היה הנדסה אנליטית וחדו"א, אך היום גם ל-4 יח"ל יש 2 חלקים ואפילו ל-3 יח"ל יש 2 חלקים.
אגב, בעוד שנתיים הולכים לבצע הפיכה בתחום ולייעד עפ"י מס' יח"ל את תחום המשך לימודך, כך ש-3 יח"ל ילמדו סטטיסטיקה כי הם מיועדים למדעי הדשא, 5 יח"ל ייועדו להנדסות למדעים מדוייקים ו-4 יח"ל לשאר.
כמו כן, יהיו הרבה שאלות אמריקאיות שדורשות חשיבה ופחות כתיבה.

אגב2, הרמה של בר אילן, זה לא רק מסלול מקוצר, אלא רמה גבוהה יותר מ-5 יח"ל, מה שבד"כ מסומן בשאלות כדרגת קושי של 3 כוכבים.
אם אתה חושב שנותנים להם ללמוד לבד, אתה חי בסרט טוב, טוחנים לאותם, 80 תרגילים להגשה כל שבוע על החומר שלמדו בשיעור (אין לימוד עצמי של כלום), 6 בחנים בסמסטר ו-3 מבחנים בסמסטר ולפני הבגרויות כמעט כל שני וחמישי מבחן.
אגב3, גם מבחני הכניסה לתכנית הם לא מהחומר הנלמד, אלא מחומר משנים מתקדמות, תמצא שם שאלות שאפילו הוציאו ממתווה הבגרויות של 5 יח"ל, כמו למשל בעיות הספק.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה שהוא כתב זאת שטות אחת גדולה, המעבר בין 3 יח' ל-4 יח' הוא מעבר בין שמיים לארץ.
ב-3 יח"ל נותנים לך בבגרות לפתור כמה שאלות שאתה רוצה והבוחן לוקח לך את התשובות הכי טובות עד שמגיע ל-100.
החומר הוא ברמה של חטיבת ביניים.
ההבדל בין 4 יח"ל ל-5 יח"ל הוא הבדל בין שאלות רגילות לשאלות עם כוכבית.
בזמן שאנחנו היינו ילדים, היה חומר שלא היה ב-4 יח"ל וכן נלמד ב-5 יח"ל כמו הנדסה אנליטית וחדו"א, ב-5 יח"ל היו 2 חלקים למבחן כאשר חלק ב' היה הנדסה אנליטית וחדו"א, אך היום גם ל-4 יח"ל יש 2 חלקים ואפילו ל-3 יח"ל יש 2 חלקים.
אגב, בעוד שנתיים הולכים לבצע הפיכה בתחום ולייעד עפ"י מס' יח"ל את תחום המשך לימודך, כך ש-3 יח"ל ילמדו סטטיסטיקה כי הם מיועדים למדעי הדשא, 5 יח"ל ייועדו להנדסות למדעים מדוייקים ו-4 יח"ל לשאר.
כמו כן, יהיו הרבה שאלות אמריקאיות שדורשות חשיבה ופחות כתיבה.

אגב2, הרמה של בר אילן, זה לא רק מסלול מקוצר, אלא רמה גבוהה יותר מ-5 יח"ל, מה שבד"כ מסומן בשאלות כדרגת קושי של 3 כוכבים.
אם אתה חושב שנותנים להם ללמוד לבד, אתה חי בסרט טוב, טוחנים לאותם, 80 תרגילים להגשה כל שבוע על החומר שלמדו בשיעור (אין לימוד עצמי של כלום), 6 בחנים בסמסטר ו-3 מבחנים בסמסטר ולפני הבגרויות כמעט כל שני וחמישי מבחן.
אגב3, גם מבחני הכניסה לתכנית הם לא מהחומר הנלמד, אלא מחומר משנים מתקדמות, תמצא שם שאלות שאפילו הוציאו ממתווה הבגרויות של 5 יח"ל, כמו למשל בעיות הספק.
הבעיות של 5 יח"ל הם בדיחה לעומת הבעיות של בר אילן, פעם היו מגדירים את זה כ-6 יח"ל למרות שאין בחינת בגרות רישמית של 6 יח"ל.
אל תאמין לכל מה שמאכילים אותך לגבי בר אילן, ממוצע ארצי של מתכונת 582 היה 75, רחוק מ-90 שאומרים שהחלשים מקבלים 90 והחזקים נושקים ל-100.
 

d70

Well-known member
מה שהוא כתב זאת שטות אחת גדולה, המעבר בין 3 יח' ל-4 יח' הוא מעבר בין שמיים לארץ.
ב-3 יח"ל נותנים לך בבגרות לפתור כמה שאלות שאתה רוצה והבוחן לוקח לך את התשובות הכי טובות עד שמגיע ל-100.
החומר הוא ברמה של חטיבת ביניים.
ההבדל בין 4 יח"ל ל-5 יח"ל הוא הבדל בין שאלות רגילות לשאלות עם כוכבית.
בזמן שאנחנו היינו ילדים, היה חומר שלא היה ב-4 יח"ל וכן נלמד ב-5 יח"ל כמו הנדסה אנליטית וחדו"א, ב-5 יח"ל היו 2 חלקים למבחן כאשר חלק ב' היה הנדסה אנליטית וחדו"א, אך היום גם ל-4 יח"ל יש 2 חלקים ואפילו ל-3 יח"ל יש 2 חלקים.
אגב, בעוד שנתיים הולכים לבצע הפיכה בתחום ולייעד עפ"י מס' יח"ל את תחום המשך לימודך, כך ש-3 יח"ל ילמדו סטטיסטיקה כי הם מיועדים למדעי הדשא, 5 יח"ל ייועדו להנדסות למדעים מדוייקים ו-4 יח"ל לשאר.
כמו כן, יהיו הרבה שאלות אמריקאיות שדורשות חשיבה ופחות כתיבה.

אגב2, הרמה של בר אילן, זה לא רק מסלול מקוצר, אלא רמה גבוהה יותר מ-5 יח"ל, מה שבד"כ מסומן בשאלות כדרגת קושי של 3 כוכבים.
אם אתה חושב שנותנים להם ללמוד לבד, אתה חי בסרט טוב, טוחנים לאותם, 80 תרגילים להגשה כל שבוע על החומר שלמדו בשיעור (אין לימוד עצמי של כלום), 6 בחנים בסמסטר ו-3 מבחנים בסמסטר ולפני הבגרויות כמעט כל שני וחמישי מבחן.
אגב3, גם מבחני הכניסה לתכנית הם לא מהחומר הנלמד, אלא מחומר משנים מתקדמות, תמצא שם שאלות שאפילו הוציאו ממתווה הבגרויות של 5 יח"ל, כמו למשל בעיות הספק.

על איזו מסלול מדובר ולאיזה גיל?
בבר אילן יש כל מני תוכניות ללימודי מתמטיקה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
על איזו מסלול מדובר ולאיזה גיל?
בבר אילן יש כל מני תוכניות ללימודי מתמטיקה.
מסלול תלת שנתי לבגרות במתמטיקה, רובם (יש כאלו שמתחילים לפני) מתחילים בכיתה ח' ומסיימים בכיתה י' את הבגרות.

בבר אילן יש רק 2 תוכניות, הראשונה היא טרום התלת שזה לתלמידי כיתה ו' ו-ז', אומנם יש מבחן קבלה, אך התכנית במסגרת של חוג ואין ש.ב.
אגב, גם מי שמסיים את הטרום, לא זכאי להמשיך לתכנית ההמשך שהיינה התלת ללא מבחן הקבלה לתלת.
 
נערך לאחרונה ב:

DANIAVNI

Well-known member
(בשביל הנדסת הייטק)

ולא פסיכומטרי,או כמה הבגרות גבוהה.

ולכן אני אמרתי כאן למי שאמר שהמעבר מ3 ל 4 יחי' בחשבון הוא כמו המעבר בין 4 - ל 5

אני הייתי בכל המספרים האלה.

והרמה ב 5 יחידות הרבה יותר גבוהה מ 4 - המעבר בין 4 ל 3 זה פשוט קצת שינון ומאמץ.

5 יחידות זה ממש פיתרון בעיות פר אקסלנס כמו שאין באף מקצוע בתיכון.

במילים אחרות 3 יחידות זה מי שזורק זין על המתמטיקה.

4 יחידות זה מי שמשקיע.

5 יחידות זה מי שממש טוב בנושא.

לי יש בעייה
אני לא מסוגל לקלוט כשמורה כותב על הלוח פשוט לא קולט
לא מצליח להקשיב ולכתוב ולקלוט
ומסתבר שגשישבתי באוניברסיטה עם הרצאות מוקלטות וכתובות לבד בשקט, הלך לי מצויין
אז מה הבעייה בעצם
כשאתה נער, אתה לא מספיק בוגר כדי להכיר בחולשה שכזו ( לא קולט מהלוח, מאבד ריכוז)
וגם המערכת ממהרת לסווג אותך ל3 4 או 5 יח"ל
המערכת פיספסה אותי וחבל .
מורים למטמתיקה הם הרבה פעמים מתמטיקאים טובים אבל פדגוגים ואנשים קטנים מאוד צבחינת
סבלנות, הכלה, יכולת להסביר ועוד תכונות אנושיות טובות אחרות.
כל מה שהיה צריך זה שהרצאות שהמורה מרצה יעברו למדיה אלקטרונית
 

דיברגנט חדש

Well-known member
במתמטיקה לא,כאן לא מספיק להבין צריך לתרגל.

ואם אתה לא מצליח תרגיל מישהו צריך להסביר לך.

הקטע שאין פיתרונות לכל התרגילים בספרי מתמטיקה.
יש לך קב' ווטסאפ ואתה יכול לשאול שם כל שאלה.
היום זה כבר לא מה שהיה בזמננו :)
 
בקב' הווטסאפ, תלמידים שולחים את הפיתרון שלהם וכאשר המורה רואה שפיתרון כלשהו לא נכון, הוא שולח את הפיתרון שלו.
שוב, זה לא מה שהיה בזמננו.
לא עדיף פשוט לשים בסוף הספר פיתרונות?

מה זה כל הסודיות סביב הפיתרונות?

משהו מסריח כאן.

לא קונה את הסיפור שאם יש פיתרונות אז אנשים לא מתאמצים,הרי במבחן

אין פיתרונות אז חייבים לדעת טוב את החומר ולתרגל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא עדיף פשוט לשים בסוף הספר פיתרונות?

מה זה כל הסודיות סביב הפיתרונות?

משהו מסריח כאן.
לא, כי מדובר בילדים ואם יהיו להם פתרונות, הם יעתיקו אותם במקום לפתור בעצמם.
חידשתי לך? אין לך ילדים?
לא קונה את הסיפור שאם יש פיתרונות אז אנשים לא מתאמצים,הרי במבחן

אין פיתרונות אז חייבים לדעת טוב את החומר ולתרגל.
במבחן מקבלים ציון נמוך ואדישים כלפיו, הם לא באמת מסתכלים לטווח הרחוק על עתידם :(
 
לא, כי מדובר בילדים ואם יהיו להם פתרונות, הם יעתיקו אותם במקום לפתור בעצמם.
חידשתי לך? אין לך ילדים?
אז נותנים שאלה בכיתה בשביל לראות מי יודע...

במבחן מקבלים ציון נמוך ואדישים כלפיו, הם לא באמת מסתכלים לטווח הרחוק על עתידם :(
זה גם בתיכון ככה ושם יודעים שלא כדאי להעתיק תשובות וגם לא ממש בודקים

כי זה לפני מגן ובגרות ובזמן הזה ילדים מסתכלים לטווח ארוך.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אז נותנים שאלה בכיתה בשביל לראות מי יודע...
אם לא אכפת להם מציונם במבחן, נראה לך שיהיה אכפת להם ממה שהמורה יגיד בכיתה?
שוב, אשאל אותך, יש לך ילדים?
זה גם בתיכון ככה ושם יודעים שלא כדאי להעתיק תשובות וגם לא ממש בודקים

כי זה לפני מגן ובגרות ובזמן הזה ילדים מסתכלים לטווח ארוך.
רק אלו ש"הבשילו", הרוב עדיין ילדותיים ולא מבינים את החשיבות של זה.
אל תישכח שמפומפם להם שאפשר להצליח בחיים גם ללא בגרות.
 
נערך לאחרונה ב:
אם לא אכפת להם מציונם במבחן, נראה לך שיהיה אכפת להם ממה שהמורה יגיד בכיתה?
אם לא ענו על השאלה בכיתה סימן שלא הבינו את החומר,בין אם עשו או לא עשו שיעורי בית.

בכל מקרה שיעורי בית הם לא רלוונטים במתמטיקה כי תמיד אתה יכול להגיד(בצדק) לא הבנתי

על כל השאלות.

לכן במתמטיקה אף פעם לא בודקים שיעורי בית.

אז מביך להגיד לא הבנתי בכיתה אבל זה בדיוק כמו לא לדעת לפתור תרגיל של המורה שהוא

בדיוק כמו בבית רק עם נתונים אחרים.

רק אלו ש"הבשילו", הרוב עדיין ילדותיים ולא מבינים את החשיבות של זה.
כולם מבינים בגיל 15 את החשיבות של בגרות - הרי חייבים את זה בשביל לימודים גבוהים
אל תישכח שמפומפם להם שאפשר להצליח בחיים גם ללא בגרות.
אפשר אם יש להם חוש עסקים טוב/"יזמים בנשמה" וכד'

אבל מה אתה חושב שהם טיפשים?

הם יודעים שאם היזמות שלהם תיכשל הם יצטרכו לעשות אקסטרני וכל

אחד עושה את השיקולים שלו אם הוא רוצה שחיי החברה שלו/תחביבים יהיו בכיף בתמורה

להקרבת הלימודים.

גם,בשביל זה יש הורים - לפחות להבהיר איך היה בזמנם...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם לא ענו על השאלה בכיתה סימן שלא הבינו את החומר,בין אם עשו או לא עשו שיעורי בית.

בכל מקרה שיעורי בית הם לא רלוונטים במתמטיקה כי תמיד אתה יכול להגיד(בצדק) לא הבנתי

על כל השאלות.

לכן במתמטיקה אף פעם לא בודקים שיעורי בית.

אז מביך להגיד לא הבנתי בכיתה אבל זה בדיוק כמו לא לדעת לפתור תרגיל של המורה שהוא

בדיוק כמו בבית רק עם נתונים אחרים.
מהיכן הבאת את השטות הזאת?
יש מורים שבודקים ויש מורים שלא בודקים, זה תלוי מורה ולא תלוי מקצוע.
כולם מבינים בגיל 15 את החשיבות של בגרות - הרי חייבים את זה בשביל לימודים גבוהים
שוב אשאל, יש לך ילדים?
עפ"י תגובתך, נראה שלא.
הנוער של היום ברובו חיי בללה-לנד.
אפשר אם יש להם חוש עסקים טוב/"יזמים בנשמה" וכד'

אבל מה אתה חושב שהם טיפשים?

הם יודעים שאם היזמות שלהם תיכשל הם יצטרכו לעשות אקסטרני וכל

אחד עושה את השיקולים שלו אם הוא רוצה שחיי החברה שלו/תחביבים יהיו בכיף בתמורה

להקרבת הלימודים.

גם,בשביל זה יש הורים - לפחות להבהיר איך היה בזמנם...
לדאבוני, גם הרבה הורים גם לא מייחסים חשיבות גדולה מידיי ללימודים.
 
יש מורים שבודקים ויש מורים שלא בודקים, זה תלוי מורה ולא תלוי מקצוע.
פתאום נזכרתי שבמתמטיקה לא בודקים בתיכון,

לא ממש בקטע של לבדוק במחברת ולשאול אותך שאלה שתענה על הלוח ואם שיקרת

ירד לך ציון.

כי מתמטיקה זה שונה - התרגול הוא בשבילך.

לא תתרגל לא תצליח - גם לא ב 3 יחידות.

אומנם שם צריך הרבה פחות אבל עדיין צריך.

הנוער של היום ברובו חיי בללה-לנד.
תלוי בחינוך.

וגם תלוי בילד - כל אחד שונה.

לדאבוני, גם הרבה הורים גם לא מייחסים חשיבות גדולה מידיי ללימודים.
היום יש מכללות ובעצם אם יש לך כסף ואתה ממש רוצה אז אפשר לחפף בנושא הציונים בתיכון.

גם היום יש הרבה אקדמאים,יותר מידי ופחות מידי אנשים עם ניסיון פרקטי במה שצריך.

תכנות דוגמה מצוינת שחייבים לדעת לתכנת לפני הלימודים בשביל לראות אם "יש לך את זה".
 

דיברגנט חדש

Well-known member
פתאום נזכרתי שבמתמטיקה לא בודקים בתיכון,

לא ממש בקטע של לבדוק במחברת ולשאול אותך שאלה שתענה על הלוח ואם שיקרת

ירד לך ציון.

כי מתמטיקה זה שונה - התרגול הוא בשבילך.

לא תתרגל לא תצליח - גם לא ב 3 יחידות.

אומנם שם צריך הרבה פחות אבל עדיין צריך.
הראתי לך שזה אנקדוטלי אצלך, בודקים כמו בכל מקצוע וזה תלוי מורה.
תלוי בחינוך.

וגם תלוי בילד - כל אחד שונה.
נכון, אך דיברתי סטטיסטית עפ"י חוק המספרים הגדולים.
היום יש מכללות ובעצם אם יש לך כסף ואתה ממש רוצה אז אפשר לחפף בנושא הציונים בתיכון.

גם היום יש הרבה אקדמאים,יותר מידי ופחות מידי אנשים עם ניסיון פרקטי במה שצריך.

תכנות דוגמה מצוינת שחייבים לדעת לתכנת לפני הלימודים בשביל לראות אם "יש לך את זה".
למעט בעריכת דין ובראית חשבון ששם יש בחינות כלליות לכולם ללא תלות היכן למדת, מקומות עבודה מעדיפים בוגרי אוניברסיטה.
אגב, גם בעריכת דין ובראיית חשבון יהיה לסטודנטים שלומדים באוניברסיטה קל יותר להתקבל לסטאג' מאשר אלו במכללות, אולי למעט המכללה למינהל והבינתחומי שצברו מוניטין טוב.
 
למעלה