מנבא ההצלחה הכמעט יחידי הוא לימודי 5 יחידות מתמטיקה בתיכון

R 1 3

Well-known member
ברור שיש אנשים שקולטים טוב יותר בדרכים שונות מאשר השיטה בכיתה,עדיין הרצאה כתובה/מוקלטת שאפשר לעבור עליה

בנחת תשפר את מצבו כמו ששיפרה משמעותית במקצועות אחרים אבל לא תביא לו ציון גבוה ב 5 יח' מתמטיקה.

הרי היה בזמנו מלא מורים מצטיינים בשוק החופשי שדיברו שאם עובדים עם תלמידים צמוד(אפשר גם בקבוצה של 10

לא חייבים סולו) - עם הרבה חזרות,

אז גם אנשים גרועים במתמטיקה יכולים להצליח וזה נכון.

אבל אף אחד לא טוען שמישהו יעשה קורס מוקלט ואנשים יקבלו 100

למתמטיקה בניגוד לשאר המקצועות צריך המון תרגול ושהמורה ידע להסביר למתרגל את החומר,

וזה קורס מוקלט לא יודע לעשות לפחות נכון לעכשיו.
אתה טועה - הכל תלוי במוטיבציה והכל פרטני. אני למשל אוטודידקט
עשיתי בגרות אקסטרנית אחרי שהתיכון עצבן אותי ובהמשך למדתי
חומר טכני מספרים ונסיונות מעשיים וכך פתרתי בעיות טוב יותר ממהנדס בתחום
בחברות בהן עבדתי. עצם הלמידה היא כמו כושר כל אחד מכיר את התופעה שלוקח
כמה שעורים ותרגולים להכנס לmode של לימוד וקליטה.
 
אתה טועה - הכל תלוי במוטיבציה והכל פרטני. אני למשל אוטודידקט
עשיתי בגרות אקסטרנית אחרי שהתיכון עצבן אותי ובהמשך למדתי
חומר טכני מספרים ונסיונות מעשיים וכך פתרתי בעיות טוב יותר ממהנדס בתחום
בחברות בהן עבדתי. עצם הלמידה היא כמו כושר כל אחד מכיר את התופעה שלוקח
כמה שעורים ותרגולים להכנס לmode של לימוד וקליטה.
ולעיניינו?

כמה הציון שהוצאת לבד ב 5 יחידות חשבון?

מה שעשית זה מבורך אבל שורה תחתונה בנושא קשה זה(לרוב האנשים) גם חשובה.
 

R 1 3

Well-known member
ולעיניינו?

כמה הציון שהוצאת לבד ב 5 יחידות חשבון?

מה שעשית זה מבורך אבל שורה תחתונה בנושא קשה זה(לרוב האנשים) גם חשובה.
האמת לא הגעתי לזה הסתפקתי בלהוציא בגרות.. היה לי קרוב משפחה
שלמד מתמטיקה בגיל 70 - מה בוער לי..
 
האמת לא הגעתי לזה הסתפקתי בלהוציא בגרות.. היה לי קרוב משפחה
שלמד מתמטיקה בגיל 70 - מה בוער לי..
אז מניסיוני שהייתי בחטיבת ביניים ולמדתי מוגבר שזה כמו 5 יחידות ברמה אבל לצעירים יותר,

אין מצב בעולם להבין לבד.

ישבתי על זה שעות.

אלא אם כן אתה חרשן ועושה את כל התרגילים בספר ואז אולי תצליח בתרגילים הקשים ואולי לא.

ולמה?

כי אין הסברים מפורטים לכל שאלה(ז"א תשובות מפורטות) שבעצם יכולים להחליף מורה פרטי.

נכון זה הכי טרחני והכי דקדקני אבל זה יכול להחליף מורים של בתי ספר למתמטיקה.
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
ברור שיש אנשים שקולטים טוב יותר בדרכים שונות מאשר השיטה בכיתה,עדיין הרצאה כתובה/מוקלטת שאפשר לעבור עליה

בנחת תשפר את מצבו כמו ששיפרה משמעותית במקצועות אחרים אבל לא תביא לו ציון גבוה ב 5 יח' מתמטיקה.

הרי היה בזמנו מלא מורים מצטיינים בשוק החופשי שדיברו שאם עובדים עם תלמידים צמוד(אפשר גם בקבוצה של 10

לא חייבים סולו) - עם הרבה חזרות,

אז גם אנשים גרועים במתמטיקה יכולים להצליח וזה נכון.

אבל אף אחד לא טוען שמישהו יעשה קורס מוקלט ואנשים יקבלו 100

למתמטיקה בניגוד לשאר המקצועות צריך המון תרגול ושהמורה ידע להסביר למתרגל את החומר,

וזה קורס מוקלט לא יודע לעשות לפחות נכון לעכשיו.
שיעור מוקלט הוא כמו שיעור רגיל, גם בו אפשר לפתור דוגמאות על הלוח ובדרך כלל זאת הקלטה של שיעור פרונטאלי אז יש בו שאלות התלמידים. ברור שבלי תרגול התלמיד לא יצליח, לא משנה כמה הקלטות ישמע וכמה פעמים, אבל גם בהקלטה הוא יכול לקבל את ההדרכה הנכונה איך לתרגל. ונכון לא מספיק הקלטה עדיין צריך את ספר הלימוד עם התרגילים, אבל האפשרות להעביר אחורה ולחזור על דברים שלא הובנו נכון או לא הובנו כלל עוזרת לתלמיד, בניגוד לשיעור רגיל שבדקה שניקרת או ברחו לך המחשבות פספסת חומר מהותי שאפשר לחזור עליו רק בצורה פרטנית עם מורה אם גם אתה וגם המורה תדעו במה מדובר.
 
שיעור מוקלט הוא כמו שיעור רגיל, גם בו אפשר לפתור דוגמאות על הלוח ובדרך כלל זאת הקלטה של שיעור פרונטאלי אז יש בו שאלות התלמידים. ברור שבלי תרגול התלמיד לא יצליח, לא משנה כמה הקלטות ישמע וכמה פעמים, אבל גם בהקלטה הוא יכול לקבל את ההדרכה הנכונה איך לתרגל. ונכון לא מספיק הקלטה עדיין צריך את ספר הלימוד עם התרגילים, אבל האפשרות להעביר אחורה ולחזור על דברים שלא הובנו נכון או לא הובנו כלל עוזרת לתלמיד, בניגוד לשיעור רגיל שבדקה שניקרת או ברחו לך המחשבות פספסת חומר מהותי שאפשר לחזור עליו רק בצורה פרטנית עם מורה אם גם אתה וגם המורה תדעו במה מדובר.
בחשבון יש עוד בעיה - שמורה מראה פיתרון בכיתה לוקח זמן לכתוב אותו במחברת.

בקיצור זה אחד מהמקצועות שצריך לתרגל מתחילת הלימודים ולא פשוט רק להתכונן למבחן,לעבור על החומר ולהצליח.

עדיין כולם כאן בדיון פספסו את הרעיון שכדאי שיהיו פתרונות מלאים לכל התרגילים או לפחות לקשים,

זה יכול להחליף הרצאות מוקלטות/מורים בכיתה ועוד.

כן,צריך לחשוב מחוץ לקופסה כי זה לא מקובל והממסד לא מקדם את הרעיון הזה אבל אולי זה פיתרון טוב.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הוא צודק לגמרי. קצב הקליטה שונה כמו כושר פיזי בין אנשים שלא לציין חריגות כמו דיסלקציה ממש.
ההבדל שלאחד לוקח דקה לקלוט ולאחר יקח יום לעכל את הרעיון אחרי שיעבור עליו למחרת.
את יכולת הקליטה ניתן לאמן ולתרגל כמו ההכנה לפסיכומטרי עצם הלימוד מקנה כושר מצטבר.
טוב שלא עורכים בחינות בגרות במוזיקה / נגינה. למה לתחום כזה כן מדובר בכשרון והתאמה דרך לימוד?
הרי ללמוד לנגן קטע מסוים כל אחד יצליח. מי שבכושר כלומר עוסק בכך בשוטף יקלוט במכה ראשונה.
טיעונך על דיסלקציה לא נכון, כי רוב הדיסלקטים מכפרים על לקותם בכך שיש להם תפיסה מהירה, כך שמספיק להם קמצוץ ריכוז בשביל להבין את אשר המורה חופר שוב ושוב.
 
נערך לאחרונה ב:

R 1 3

Well-known member
טיעונך על דיסלקציה לא נכון, כי רוב הדיסלקטים הם מכפרים על לקותם בכך שיש להם תפיסה מהירה, כך שמספיק להם קמצוץ ריכוז בשביל להבין את אשר המורה חופר שוב ושוב.
אתה כותב מעדות אישית? בדקת מה יש לדיסלקטים או מצאת מחקר המצביע על קשר בין תפיסה מהירה לדיסלקציה?
תפיסה באיזה תחום? אם מציגים בשעור חומר כתוב - יש להם בעיה לקרוא ולהבין. אם מאפשרים להם לימוד ובחינות בע״פ הם כן מצליחים
בדיוק באותו שיעור כמו חסרי דיסלקציה.
 
אתה כותב מעדות אישית? בדקת מה יש לדיסלקטים או מצאת מחקר המצביע על קשר בין תפיסה מהירה לדיסלקציה?
תפיסה באיזה תחום? אם מציגים בשעור חומר כתוב - יש להם בעיה לקרוא ולהבין. אם מאפשרים להם לימוד ובחינות בע״פ הם כן מצליחים
בדיוק באותו שיעור כמו חסרי דיסלקציה.
מעניין איך מתנהלת בחינת מתמטיקה לבגרות בדיסלקציה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה כותב מעדות אישית? בדקת מה יש לדיסלקטים או מצאת מחקר המצביע על קשר בין תפיסה מהירה לדיסלקציה?
תפיסה באיזה תחום? אם מציגים בשעור חומר כתוב - יש להם בעיה לקרוא ולהבין. אם מאפשרים להם לימוד ובחינות בע״פ הם כן מצליחים
בדיוק באותו שיעור כמו חסרי דיסלקציה.
אני כותב מתחום שבו למדו איתי הרבה דיסלקטים, ראיתי את התנהלותם וגם דיברנו וצחקנו על זה.
בתגובתי, התייחסתי בעיקר למקצועות האנליטיים כמו בדוגמת השרשור למתמטיקה, כמובן שבמקצועות הומניים, הדברים שונים כאשר צריך להתרכז בקריאה והבנה של טקסט ארוך.
למיטב זכרוני, למרות שחלפו מס' שנים, בתיכון לא נדרשנו לקריאת טקסט בשיעור, אלא רק בבית ובשיעור היו רק דנים בו, כך שאין שום בעיה לדיסלקטים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הבעייה בלימודים בכיתה שלא כל אחד בנוי לקלוט בזמן אמת את מה שהמורה מסביר ומשרבט על הלוח
פשוט ככה
אני בבית הספר התקשיתי מאוד בלימודי מתמטיקה ונאלצתי ללמוד 3 יחידות
וזה לא ששנאתי מתמטיקה
כשהגעתי עם חוסרים לאוניברסיטה, מה שהשתנה, זה שהבנתי שאני פשוט לא בנוי לשיטה של לוח + הרצאה,
אני צריך לשבת בשקט, אני וההרצאה כתובה או מוקלטת ואז אני מבין מצויין.

בבית ספר עוזרים לך להבין שאולי מתמטיקה זה לא אתה, אז מה הבעייה, קח 3 יחידות .
התמונה לא משתפרת כשאתה נופל עם מורה שעויין את מי שמתקשה ועומד לקלקל לו את הממוצע .

עובדה שבלימודי ההשלמה באוניברסיטה קיבלתי 100 בקורסים שהיה צריך.
מה שעזר לי היו המחברות של מתניהו אנגלמן מבקר המדינה
והרצאות מצולמות בוידאו ( עם הקלטות הגדולות למי שזוכר )
לי הייתה בעיה דומה באנגלית ודווקא לפני הבגרויות בחטיבת הביניים, כשהכול התבסס על שינון ויש לי גם בעיה של ביטחון עצמי, ולכן כשבתיכון היה מותר להתשמש במילון אנגלי-עברי מסוים (שאין בו בשום אופן מילון עברי-אנגלי) אז זה שיפר את בעיית הביטחון העצמי הנמוך שלי והאפשרות להשתמש במילון נתנה לי רוח גבית אם כי כבר צברתי את הפיגור שלי ואת הייאוש שלי בחטיבת הביניים שהושלמו רק בשלושה קורסים של אנגלית באקדמיה.
 
לי הייתה בעיה דומה באנגלית ודווקא לפני הבגרויות בחטיבת הביניים, כשהכול התבסס על שינון ויש לי גם בעיה של ביטחון עצמי, ולכן כשבתיכון היה מותר להתשמש במילון אנגלי-עברי מסוים (שאין בו בשום אופן מילון עברי-אנגלי) אז זה שיפר את בעיית הביטחון העצמי הנמוך שלי והאפשרות להשתמש במילון נתנה לי רוח גבית אם כי כבר צברתי את הפיגור שלי ואת הייאוש שלי בחטיבת הביניים שהושלמו רק בשלושה קורסים של אנגלית באקדמיה.
באנגלית גם צריך תרגול כמו בחשבון אבל היא יותר קלה(יחסית) פשוט קוראים המון עיתונים/זו'רנלים/ספרים

עד שהמבנה הלשוני והמילים הפופולריות נכנסות לאוטומט.
 
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
באנגלית גם צריך תרגול כמו בחשבון אבל היא יותר קלה(יחסית) פשוט קוראים המון עיתונים/זו'רנלים/ספרים

עד שהמבנה הלשוני והמילים הפופולריות נכנסות לאוטומט.
לא מדויק, בבחינת הבגרות באנגלית יש חלק גדול שהוא דקדוק ולכך נדרש יכולת אנליטית גבוהה, כך שקריאה בלבד רק מכסה חלק ממה שנדרש בכדי להצליח בבחינת הבגרות.
 
לא מדויק, בבחינת הבגרות באנגלית יש חלק גדול שהוא דקדוק ולכך נדרש יכולת אנליטית גבוהה, כך שקריאה בלבד רק מכסה חלק ממה שנדרש בכדי להצליח בבחינת הבגרות.
אנגלית 5 יח נידמה לי קיבלתי 78

הדקדוק קשה אבל אתה לא נדרש לדבר...

מול הבחינה שיש לך זמן לנתח אתה יכול להבחין לאיזה זמן מ 13 הזמנים שייך המשפט או צריך להגיד את המשפט.

שאר הבחינה לא קשה.

ל 6 יחידות דוברי אנגלית זה כבר באמת קשה - גם הבחינה בע"פ לא סלחנית כמו ב 5.

ז"א בחלק של הבחינה בע"פ ב 5 יח לא באמת מצפים שתשלוט ב 13 הזמנים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הדקדוק קשה אבל אתה לא נדרש לדבר...
יש קטע בגרות של דיאלוג עם הבוחנ/ת כך שאתה כן נדרש לדבר, אך לשם כך מספיק מה שנרכש בקריאה.
מול הבחינה שיש לך זמן לנתח אתה יכול להבחין לאיזה זמן מ 13 הזמנים שייך המשפט או צריך להגיד את המשפט.
יש הרבה חלקים של דקדוק בבחינה.
 

ai27

Well-known member
אבל הם קלים:

ואחרי שקראת הרבה טקסטים אתה כבר יודע אינטואיטיבית מה נשמע יותר טוב.
זה בעצם נכון, אבל רק כהכנה.
אם אתה לא מתרגל (קורא לבד, שומע סדרות עם ואז בלי כתוביות, מדבר עם דוברי השפה), השפה נשארת זרה. לא נטמעת.

אחרי שאתה מתרגל לשפה, מרחיב לבד אוצר מילים ומתרגל לשימוש יומיומי בה,
הדקדוק זה פורמליות, להבין למה אומרים ככה וללמוד את ההקשר.
והבעיה העיקרית היא לכתוב את המילים בלי שגיאות.

משמע: 80 אחוז מהחומר נהפך קל מאוד.
 
זה בעצם נכון, אבל רק כהכנה.
אם אתה לא מתרגל (קורא לבד, שומע סדרות עם ואז בלי כתוביות, מדבר עם דוברי השפה), השפה נשארת זרה. לא נטמעת.

אחרי שאתה מתרגל לשפה, מרחיב לבד אוצר מילים ומתרגל לשימוש יומיומי בה,
הדקדוק זה פורמליות, להבין למה אומרים ככה וללמוד את ההקשר.
והבעיה העיקרית היא לכתוב את המילים בלי שגיאות.

משמע: 80 אחוז מהחומר נהפך קל מאוד.
כן בגלל זה דומה לחשבון,חייבים לתרגל.

אי אפשר פשוט "ללמוד את החומר" כמו בשאר המקצועות.

גם המילים בלי שגיאות - אחרי שקוראים הרבה כבר יודעים איך מילה כתובה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זה בעצם נכון, אבל רק כהכנה.
אם אתה לא מתרגל (קורא לבד, שומע סדרות עם ואז בלי כתוביות, מדבר עם דוברי השפה), השפה נשארת זרה. לא נטמעת.

אחרי שאתה מתרגל לשפה, מרחיב לבד אוצר מילים ומתרגל לשימוש יומיומי בה,
הדקדוק זה פורמליות, להבין למה אומרים ככה וללמוד את ההקשר.
והבעיה העיקרית היא לכתוב את המילים בלי שגיאות.

משמע: 80 אחוז מהחומר נהפך קל מאוד.
היום, להבדיל מפעם, לא מסתכלים על שגיאות כתיב, כך שזאת לא הבעיה.
הבעיה, לרוב התלמידים, היא הדקדוק.
 
למעלה