שק מלא= כיבוד באשה
המשפט הזה מובא (בצורה קצת שונה אך לא עקרוני) במסכת שבת. 'האשה שק מלא צואה ופיה מלא דם והכל רצים אחריה'. כבר כתב הרמב"ם שמשפטי אגדה נכתבו בהשמטת תנאי , והמפתח נמסר לדורות. בעקבות הכוזרי אני מציע את ההסבר הבא: אהבה בין איש לאישה היא הדבר הנעלה ביותר שיש. אולם אם היא מתבססת רק על מישור פיסי- אם נחשוב על זה בשכל , במנותק מיצרים, הרי זו שטות. מסקנה: אין מקום לקשר גופני , בלי אהבה רוחנית גדולה, שהגופניות היא רק אחד מביטוייו. 'האשה' הוא שם קוד כאן לאשה כאובייקט מיני ותו לא, על דרך שאמר שלמה: "מוצא אני מר ממוות את האשה אשר היא מצודים וחרמים ליבה אסורים ידיה..' , מגונה רק דמות האשה המפתה והנכלולית (מיליידי מ3 המוסקטרים..) .
המשפט הזה מובא (בצורה קצת שונה אך לא עקרוני) במסכת שבת. 'האשה שק מלא צואה ופיה מלא דם והכל רצים אחריה'. כבר כתב הרמב"ם שמשפטי אגדה נכתבו בהשמטת תנאי , והמפתח נמסר לדורות. בעקבות הכוזרי אני מציע את ההסבר הבא: אהבה בין איש לאישה היא הדבר הנעלה ביותר שיש. אולם אם היא מתבססת רק על מישור פיסי- אם נחשוב על זה בשכל , במנותק מיצרים, הרי זו שטות. מסקנה: אין מקום לקשר גופני , בלי אהבה רוחנית גדולה, שהגופניות היא רק אחד מביטוייו. 'האשה' הוא שם קוד כאן לאשה כאובייקט מיני ותו לא, על דרך שאמר שלמה: "מוצא אני מר ממוות את האשה אשר היא מצודים וחרמים ליבה אסורים ידיה..' , מגונה רק דמות האשה המפתה והנכלולית (מיליידי מ3 המוסקטרים..) .