המעבר ההדרגתי מהנקה ל"מוצקים"

ארגון בטרם ממליץ להימנע מהרבה סוגים של מזון

הנה רשימה חלקית:
אין לאפשר לילדים מתחת לגיל 5 לאכול סוגי מזון עגולים וקשים כמו פיצוחים, ענבים, פופקורן, סוכריות קשות ועוד
אזהרה במכירת גרעיני קטניות, פיצוחים, גרעיני תירס וממרחים: "אזהרה: סכנת חנק לילדים מתחת לגיל 5" .
אזהרה במכירת נקניקיות
אזהרה במכירת מזון בתפזורת חוץ מהם, אפשר גם לחפש ולמצוא כל מיני דברים שילדים נחנקו מהם: ילד נחנק מבליעת ענב - ילד נחנק מבליעת ענב תינוק נחנק מביסלי - http://www.mamy.co.il/Forum/ShowPost.aspx?PostID=143423 בן 3 נחנק מנקניקיה - http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/060/083.html פעוט נחנק מבננה - http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=624957 בן 3 שמת מאכילת חביתה - http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/145/199.html ילד בן 7 נחנק משתיית מים קרים - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2954029,00.html ילדה בת 6 נחנקה מפרוסת לחם - http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/176776 זה פורום הורות טבעית פה, אז אני רוצה להגיד את זה:
ככל שהתרבות שלנו מרחיקה מתינוקות חפצים קטנים, כך הם פחות יודעים להתמודד איתם כשהם נתקלים בהם כילדים.
ככל שהתרבות שלנו מתעקשת פחות על הנקה (לאורך כמה חודשים לפחות), כך הפה של התינוקות מתרגל לכך שנתחבת לתוכו פיטמה בלתי גמישה שמשפריצה המון נוזלים לתוך הגרון.
ככל שהאוכל שלנו טבעי פחות, כך פחות טבעי לתינוקות ללמוד להתמודד איתו. עם הילדים שלי, אני לא סמכתי על עצמי שאהפוך אותם במקרה הצורך - אני סמכתי עליהם ועל ההתנסות הכבירה שלהם בכל מה שסובב אותם. (ואכן, רק פעם אחת היה ממש צורך לכך וזה היה בגלל קליפת מלפפון.) להימנע מפיצוחים קלויים ומומלחים, להימנע מסוכריות ומנקניקיות, אדרבא! אבל יש מזונות שטבעי לגוף לדעת להתמודד איתם, שטבעי להורה לתווך אותם לילד (באמצעות לעיסה ורוק) ולהעביר אותו בהדרגתיות למצב שבו הוא יודע להתמודד איתם. יודע פיסית, בגוף. לא יודעים את זה בראש. ואם לא לומדים את זה בגוף אז זה לעולם לא נלמד. וכל שנה גיל הנחנקים עולה, וכל שנה מגוון המזונות החונקים עולה. ויש מלא פעוטות שנחנקים מדברים שבכלל אינם אוכל. כי הרחקנו אותם מהאפשרות ללמוד את התנועות כשהיו קטנים. ויום אחד התינוק הזה אולי יהיה בן 36 וירצה לשבת לארוחת חביתה ונקניקיה, ולתת לו את הכלים לעשות זאת.
 
זאת גם הדיעה שלי בנושא

אבל לפי השרשור הזה, כנראה שאסור להביע דעה אישית במקום בו זה מתערבב עם יגון של מישהו אחר
 
תודה רוני.

ככלל, אני חושבת שבפורום כזה מתאים שיהיו דיונים רציונלים וספקניים. עם כל הצער הרב שיש על האופנים בהם איבדנו אנשים יקרים מאוד לליבנו, גם בפורומים אחרים לא מפסיקים להתווכח על פוליטיקה אם נכנסים לשם הורים שכולים.
 
ארגון בטרם מעמיד קריטריונים מאוד מחמירים

להרבה דברים. לרוב מחמירים מדי בעיני, ורבים הדברים שבהם אני לא נוהגת כפי המלצתם. אני גם נוטה להסכים איתך, ששום "סביבה בטוחה" לא יכולה להיות בטוחה לילד כמו שהנטיה הטבעית שלו להיזהר ולשמור על עצמו יכולה להיות, ושלשים אותו בחדר עם שטיחים מקיר לקיר, ספוגים בפינות של השולחן ושער שחוסם את המדרגות והמטבח, מטשטש את החושים שלו לזהירות. ויש בעיה רצינית, שכל פעם שקורה משהו כזה, אנחנו בחברה המערבית כבר רגילים להניח שזה בגלל שהסביבה לא הייתה מספיק בטוחה (כי ילדים הרי נולדים עם נטיה טבעית להשמדה עצמית ואין להם שום אינטרס מצד עצמם להישמר... ) ואז מרחיקים מהם עוד דברים מרפדים אותם וסוגרים אותם יותר הדוק, והם רק נעשים פחות זהירים ופחות מתורגלים בהתמודדות. ועדיין נראה לי שיש הבדל בין לאפשר לילד להתמודד בסביבה לא סטרילית ובין לתת לו ביד את גורם הסיכון. אולי ענבים ובננות זה באמת מוגזם (אני מרשה לילד ענבים כבר מגיל שנה וחצי, בננות אני מרשה אבל הוא לא אוהב) , אבל פיצוחים ואגוזים זה כנראה סכנה אמיתית.
 
אני מסכימה.

ומכבדת את זכותך ואת מידת האחריות ההורית שלך לבחון את המידע הקיים ולהחליט מהן הסכנות האמיתיות העומדות בפניך כאם ובפני ילדיך.
 

lilth

New member
בעצם כמו מה שקורה עם החיתולים

וחוסר הקשב ולפיכך נובע שתינוקות קטנים אינם מסוגלים לשלוט בצרכים שלהם.
 
וואללה ../images/Emo62.gif

באמת אפשר לחשוב על הרבה תחומים שבהם אנחנו מעדיפים לכבות את הקשב ולהשתמש באמצעים תעשייתיים שישמרו לנו על הילדים.
 
בדיוק על היה לי דיון קצר עם מישהי על משהו

דומה. היה בפורום הורים לתינוקות שרשור על "דברים שהייתם רוצים שיהיו. מישהי כתבה שהלוואי והיה מכשיר שאומר כמה בדיוק התינוק אכל בהנקה. אני מצרפת את הדיון ההיוא כדי לא לחזור עליו. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=747&MessageId=146844631 כפי שניתן לראות האירוניה בדברי לא הובנה. הדברים נלקחו כפשוטם.
 
אוי, איזה שרשור עגום ../images/Emo10.gif

תודה על התזכורת למה הפסקתי להכנס לפורום הורים-תינוקות
כל השרשור הזה מלא במכשירים שיעזרו להורים שלהם להיות פחות הורים... מכשיר שעושה לתינוק גרעפס? שקם אליו בלילה כדי להחזיר לו את המוצץ לפה? ידיים ארוכות שיגיעו מהחדר של האמא לחדר של הילדה ויעשו לה שששש בלילה כדי שהיא לא תצטרך לקום? ידית שמחזיקה להם את הבקבוק? (כי כבר קשה לה להשתמש בכרית... שומו שמיים, נפלו לך הידיים???) מכשיר שמכין את התמ"ל לבד? הגדילה לעשות האם שהציעה צינורית שמחוברת ישר לקיבה של התינוק, שממלאת לו אותה נון סטופ כדי שהיא לא תצטרך לקום להאכיל
אגב, יש דבר כזה, קוראים לזה זונדה ויש תינוקות שניזונים ככה בגלל בעיות קשות, ואח"כ לוקח זמן רב מאוד לגמול אותם מזה.... אם בכלל מצליחים
לאן הידרדרנו??
 
באמת? כל זה שם?

לא קראתי את כל השרשור, נכנסתי להודעה שלה בגלל הכותרת על הנקה. פשוט ברור לי שאם היה מכשיר כזה כמו שהיא רוצה, בחשבון הכולל פחות נשים היו מניקות בגללו.
 

john111

New member
לא הדרדרנו

גם הורים הם בני אדם. וגם להם יש צרכים. וזה בסדר ומותר לפעמים לרצות משהו שיוכל להחזיר לך את הצרכים שלך כמו היכולת לישון רצוף או היכולת להתעסק גם בזוגיות ולא רק בהורות. בין לפנטז על מכשיר שיחזיר לתינוק את המוצץ בלילה לבין לקנות כזה מכשיר המרחק הוא רב, אבל מותר בהחלט לרצות שיהיה כזה מכשיר. זה בסדר ולא מעיד על שום הדרדרות כלשהי. זה מעיד על נורמליות. זה הכל. על המקום שבו ההורות לפעמים שוחקת, ועל זה שמותר לדבר על זה ולפנטז על משהו אחר. את יודעת מה הכי קשה לפעמים לאימהות? העובדה שאין לגטימציה לרגשות קשים, של קושי, ושל שינאה של התינוק, ושל דיכאון. אני רואה בשרשור ששמת מקום שמאפשר לפרוק לפחות חלק מהרגשות הללו בדמות מכשירים כאלו ואחרים שהאמהות מבקשות לעצמן - בפנטזיה.
 
אתה צודק

זה אכן מאוד חשוב שיהיה להורים מקום לפרוק בו את המתחים והתיסכולים. כולנו עושות את זה כל הזמן. הסיבה שהדברים העציבו אותי וששמתי אייקון עצוב היא שלא מדובר רק בפנטזיות. הורים כבר ממציאים ומשתמשים במכשירים לטיפול "ללא מגע יד א(ד)ם" בתינוקות שלהם, הבט: http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B002SCFGC0/ref=cm_ciu_pdp_images_0?ie=UTF8&index=0 http://www.etsy.com/listing/29292952/baby-bottle-holder-prop-pillow-twins http://s4.thisnext.com/media/400x400/Baby-Bottle-Prop-Introductory_86057EC6.jpg
 

lilth

New member
התמונות האלו עשו לי עצוב.

ונעזוב לרגע את הרעיון הכנראה מטופש שתינוק צריך חום ואהבה, מה אם הילד רוצה להפסיק לשתות רגע (הרי הם כך הזמן עושים הפסקות בשתייה)?
 

יד אביב

New member
באמת תמונות מעציבות

למרות שאני מסכימה עם מה שג'ון כתב. יש מרחק גדול בין פנטזיות ואשכרה להשתמש בדברים כאלה. אם כי אני יכולה להבין למה הורים לתאומים/שלישיות יכולים להזדקק לכזה דבר.
 
לא רק שזה עצוב, זה גם מסוכן!!!

אם הילד נרדם תוך כדי האכילה, האוכל ממשיך לזרום לו במורד הגרון ועלול לגרום לחנק. לא מזמן התפרסמו 2 סיפורים על שני ילדים שנחנקו ככה. אחד בעגלה והשני במיטה. לא עוזבים תינוק לבד עם בקבוק!!!
 
למעלה