המעבר ההדרגתי מהנקה ל"מוצקים"

טלימה

New member
המעבר ההדרגתי מהנקה ל"מוצקים"

אני מאוד שמחה שסוף-סוף גילה חורש סיכמה בסגנון האופייני שלה את התהליך המרתק הזה: https://www.mazon-izun.com/?p=4136
 
../images/Emo2.gifסליחה, אבל אני המומה ומזועזעת מקלות הראש

בגישה לאגוזים ופיצוחים. אני מעריכה את גילה שנים רבות, אבל לילדים מתחת לגיל חמש לא נותנים פיצוחים . זה לא משחק והתנסות, זה רוצח שקט. לא יהיה שום חסך נפשי או פיזי לילדים שלכם אם עד גיל חמש יקבלו אגוזים ושקדים בצורת ממרח (כמו שקדיה) . אתם לא רוצים שהרוצח הזה יבוא לבקר אצלכם בבית ואפילו בלי שתדעו, כי חו"ח כשתדעו יהיה כבר מאוחר מדי. אין לי יותר מה להגיד , אני ממש בהלם.
 

נעה59

New member
רוצח שקט???

לא ידעתי שאגוזים הם רוצח שקט אשמח להבין למה
 

נעה59

New member
אוקי, זה ידעתי

היא פשוט השתמשה במילה רוצח שקט אז חשבתי שאולי יש על הפיצוחים חיידקים או לא יודעת מה שמתפתחים בגוף או משהו...
 
לגבי רוצח *שקט*

טוענים כי אצל ילדים צעירים (עד גיל 5 בערך) ישנו מין כיס בגרון קרוב לוושט ולקנה נשימה, שאינו סגור עד הסוף להבדיל ממבוגרים. שם עלולה להיתקע חתיכה של אגוז או כל דבר אחר. הבעיה עם אגוזים היא שהם סופחים נוזלים ומתנפחים וזה עלול במקרים נדירים (לא עלינו ח"ח
) להוביל לחנק זמן רב אחרי אכילת אותו אגוז. אני חושבת שלזה התכוונת חגית כשדיברה על הרוצח השקט.
 
כתבתי "טוענים" כי גם כאן מסתבר אין תמימות

דעים. קראתי כל מיני דברים בבאוםן בנושא. אין לי דרך לדעת מי צודק, אבל עדיין מעדיפה לנקוט במשנה זהירות ולא לקחת צ'אנס.
 
באמת ?? זה חדש לי. ככל הידוע לי זאת

פשוט עובדה ביולוגית-פיזית, לא משהו שלא בטוחים לגביו. אבל שמחה שאת זהירה !
 
העובדה היא שהכיס הזה קיים

אבל מישהי שם כתבה שלא תמיד הוא נסגר בגיל חמש ושיש גם מבוגרים עם כיס לא סגור. וגם שיש לגוף מנגנון מסוים שאמור להוציא/לפלוט גוף זר שנתקע שם. אבל שוב, אם יש ספק אז אין ספק. לפחות מבחינתי.
 
זאת לא עובדה, זאת דיעה

ואני עדיין לא השתכנעתי לגבי נכונותה. בעיניי, אפשר להגיד אותו הדבר על כל סוג של מזון, ויש מזונות שסופחים נוזלים הרבה יותר מפיצוחים. גם אני וגם (אם אני לא טועה) גרניום מועשר ניסינו לשים פיצוחים במים לזמן רב מאוד - הפיצוחים לא התנפחו בכלל. אצלי ישבו אגוזים בכוס מים על אדן החלון כמה חודשים, ולא התנפחו. בעלי משרה שקדים במים הרבה פעמים כי זה מרכך אותם - הם לא מתנפחים עד אינסוף, ולא במידה רבה בכלל אלא במידה זניחה ביותר.ניסינו גם בחתיכות, וגם בשלמים.
 
האמת היא שהוא לא כזה שקט

אם יודעים במה מדובר. אם נשאף דבר מה למקום בו הוא אינו אמור להימצא בקנה הנשימה או בריאות הדבר יגרום לשיעולים יבשים ולמחלות נשימה חוזרות. במצב כזה (של מחלות נשימה חוזרות ושיעולים יבשים שלא נגמרים), כדאי לגשת לרופא ולבקש בדיקה.
 
אני אסביר לך למה ...

רוב האנשים חושבים שחנק מפיצוחים הוא כזה שהילד ישתנק לו, ההורה יטפח לו על הגב והילד יפלוט את האגוז/ בוטן/ שקד החוצה. אני לא רוצה להעליב אף אחד ולקרוא לזה "בורות" . בואי נסכם שזה חוסר ידע. בעצם, מה שיקרה זה שהפיצוח יתקע בקנה הנשימה בלי שאף אחד יידע בכלל ושם ברבות הימים או השבועות יתנפח לאט לאט עד שיחנוק. לכן בעיני זה רוצח שקט.
 
פיצוחים לא מתנפחים ככה

זו אגדה אורבנית. כבר כתבו כאן על ניסויים שעשו בפיצוחים בתוך מים, שלא מתנפחים ולא נעליים. באותה מידה חתיכת תפוח יכולה להתנפח אפילו יותר... שלא נדבר על דגנים מסויימים שסופחים מים. לפני שנתיים-שלוש היה ילד שנחנק מבננה, ולא בגלל צורתה העגולה אלא בגלל שהוא התרוצץ עם האוכל בפה... אז מה, לא לתת יותר בננה? אני נגד הגישה החרדתית שאת מציגה. אני מבינה אנשים שמעדיפים שלא לתת לילדים שלהם פיצוחים או כל מזון אחר שהם בוחרים, בכלל או עד גיל מסויים, אבל אני לא מבינה את העליהום ובמיוחד לא משפטים כמו אני לא רוצה להעליב אף אחד ולקרוא לזה "בורות" שמצד אחד מכריזים שהם לא רוצים להעליב, ומצד שני מעליבים. זה בדיוק כמו לבוא להגיד להורה שמחסן/שלא מחסן שהוא פועל מתוך בורות, ושהוא לא מכיר את העובדות כי האמת, כמובן, נמצאת אך ורק בצד שלך
.
 
אגדה אורבנית ??! אוי רוני ...

אני מחליטה כרגע לא להמשיך את הענין הזה. מאחלת לך ולמשפחתך בריאות שלמה ואריכות ימים. רצה הגורל האכזר ואני "מציגה גישה חרדתית" מתוך טרגדיה שעברנו . לגבי המשפט שכתבתי מתוך חוסר מחשבה, התנצלתי.
 
../images/Emo201.gif צר לי לשמוע שעברתם טרגדיה

אני מתנצלת אם פגעתי, לא ידעתי על כך
תודה על ההבהרה לגבי המשפט, אני יכולה להבין איך זה מגיע מתוך צערך העמוק
 

Sailorgirl

New member
../images/Emo201.gif אני בחיים לא אשכח את הסיפור שלכם

ואני מודה לך כ"כ על ששיתפת בעבר
 
למעלה