המעבר ההדרגתי מהנקה ל"מוצקים"

שלום רוני ,

זה הבנזוג של חגית מהמדבר , פעם ראשונה בחיים שלי כותב בפורום כלשהו ואיזה בעסה שדווקא בנושא כזה . גם אני, כמו חגית, המום ממש מהגישה שמראה אותנו כאנשים היסטרים וחרדתיים כשחנק מפיצוחים הוא דבר ריאלי לגמרי, קרה קורה ולצערנו יקרה . אני לא רוצה להאריך גם ככה קשה לי להקליד כל כך הרבה
אבל למישהי כמו חגית שהדבר היחיד שאי פעם יוציא אותה משלוותה וידיר שינה מעיניה זה נושא פיצוחים לפעוטות, לכתוב לה "פיצוחים לא מתנפחים ככה " זה פשוט הזוי . תבדקי עובדות לפני שאת כותבת דבר קשה ולא נכון כמו "לא מתנפחים ולא נעליים" כי מישהו עוד עלול לקרוא אותך ולחשוב שזה בסדר וזה לא. מה, המציאו את זה מסיבה כלשהי ? הדברים שכתבת מעלים בנו זכרונות קשים, במיוחד בחגית כמובן. זהו, מסיים לפני שמישהי פה תראה שהשתמשתי לה בכינוי...
 
באמת באמת צר לי על הטרגדיה שלכם

כשמשהו כזה קורה לפעוט זה נורא, בכל קנה מידה אפשרי, ולו ידעתי שלחגית יש משהו כזה בעברה בכלל לא הייתי נכנסת לשרשור הזה ולא מתערבת. אבל מכיוון שכן התערבתי, ומכיוון שגם לאחר שכתבתי למעלה את תנחומיי ולא המשכתי, עדיין ממשיכים להצליף בי, אז אני מרגישה חובה להגיד: אתה ממשיך לזלזל בי, כפי שלקרוא לי ולמי שחולק איתי באותה דיעה "בורים" זה זלזול. אנא, אתם רוצים שיכבדו אתכם, כבדו גם את מי שחש אחרת. אני לא אחראית למה שמוציא אנשים משלוותם, ואני לא מתיימרת לדעת מה מדיר שינה מכל אחד ואחת מכותבי הפורום. זכותי להחזיק בדיעה משלי, וזכותי להגן עליה. אני לא מתכוונת להלך כאן על ביצים רק בגלל שלכל אחד פה בפורום יש תיק משלו, והאמן לי שגם לי יש מספיק תיקים ואני לא מצפה שכל העולם ישתוק לידי בגללם. עשיתי מספיק ניסיונות עם פיצוחים כדי לגבש לעצמי דיעה בנושא, ואני לא צריכה לחזור עליה. זכותי לדיעה הזאת, זכותי להביע אותה, וזכותו של כל אחד אחר לא לקבל אותה. אבל מסכת הנזיפות הזאת לא במקום. אנחנו לא בגן ילדים כאן. חבל שאתם דוחקים אותי לפינה עם זה, ההודעה האחרונה שלך הקפיצה לי פיוז בלי שום קשר לצער וליגון שאפפו אותי למשמע הסיפור המצער עם האגוז. אנא, אל תהפוך אותי לאחראית על כל החלטה שמישהו אחר עושה - כל אחד פה מספיק חכם כדי להסיק את המסקנות שלו לבד ולא להגיד "כתבו בפורום אז האמנתי". כמו בכל נושא אחר שאנו דנים בו פה. ערב טוב.
 
(זאת חגית)

טוב ההודעה נכתבה ללא ידיעתי והייתי שמחה אם לא היתה כי אני לא אוהבת לבחוש. נראה לי שזה מוצה. אם זאת לא ברור לי איפה קראת זלזול, ה"נסיונות שלך עם פיצוחים" נקראים לי קצת מוזרים כשידוע וברור שאין לתת פיצוחים מתחת לגיל חמש ואני אישית המשכתי את הדו שיח בכל זאת, רק כדי שאוכל ללכת לישון הלילה בידיעה שאולי מישהו שלא ידע קרא את השירשור הזה ולא יתן לילד שלו פיצוחים. ובפעמים שיצא לי להעלות את הנושא בפורומים שונים, זו היתה המטרה היחידה שלי- להעלות מודעות. אין לי שום ענין אחר כאן. בנזוגי לא התכוון לנזוף בך ולא לזלזל כי זה ממש לא הוא. יש הודעות שנכתבות מתוך כאב או כל תגובה רגשית אחרת.
 
עזבי, חגית. אינני מעוניינת להמשיך לדוש בנושא

במיוחד משום שאני רואה כמה צער ואמוציות הוא מוציא ממך. אם את רוצה לקרוא על הנסיונות שלי, קראי את ההודעה שלי קצת יותר למעלה בשרשור. אני לא מנסה לשכנע אותך שאת טועה, כי איך את יכולה לטעות, עברתם על בשרכם את הנורא מכל
. קשה לי עם ההשתקה, ועם חוסר הקבלה את זה שיש אנשים שאמות המידה שלהם שונות, נסיון החיים שלהם שונה, אמונותיהם שונות מאלו שלכם. אבל די. זה לא משנה עכשיו. אני פרשתי.
 
../images/Emo24.gif

אני מבינה אותך, רוני. ומכבדת את עמדתך - "אני לא אחראית למה שמוציא אנשים משלוותם, ואני לא מתיימרת לדעת מה מדיר שינה מכל אחד ואחת מכותבי הפורום. זכותי להחזיק בדיעה משלי, וזכותי להגן עליה"
 

L A H

New member
../images/Emo132.gifלניסוי הזה אין תוקף אקולוגי

אגוז לא יתנפח בכוס מים, בדיוק כשם שטיפת שמן לא תתמזג עם המים בדיפוזיה, זו פיזיקה פשוטה. אגוז, בדיוק כמו טית שמן, הוא הידרופובי, ומים לא יכולים לחדור ולמוסס אותו. זאת בשונה מחתיכת תפוח,עוגיית פתי בר או דגן. גרגיר אורז שיתקע באפיגלוטיס יתמוסס במגע עם המים ואנזימי הרוק (עמילזות) ולכן לא טמונה בו סכנה שכזו. להבדיל, כל מי שעשתה ניסוי של אגוז בכוס מים ראתה שגם אחרי שעות ואף ימים האגוז נשאר קשה כמו אבן, ובכך בדיוק טמונה הסכנה שבו! הגוף לא מסוגל לפרק את ה"סלע" הזה כשהוא תקוע שם, ולכן הגוף מתייחס לאגוז כאל גוף זר, ומפריש חומרים מתווכי דלקת ונוצרת דלקת חיידקית או סטרילית והרקמות שמסביב לאזור הן אלה שמתנפחות לא האגוז עצמו. אבל זה לא ממש משנה למי שנחנק - הוא נחנק 100 אחוז מהאגוז. אז לא, זו לא אגדה אורבנית. בזמנו עבדתי קצת בטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם, וראיתי את "האגדה האורבנית" הזו כמה וכמה פעמים
זו לא גישה חרדתית או היסטרית, זו המציאות העצובה.
 

L A H

New member
ואגב זה נכון גם לגבי אגוז טחון

חלקיקי אבקת אגוז ישאפו לריאת, אספירציה, ואותו תהליך בדיוק.
 
זה רלוונטי גם לאבקת אגוזים בעוגות ולחמים?

חשוב לי לדעת כי אני כן טוחנת אגוזים לאבקה ומוסיפה למתכונים שהקטנה (שנתיים) אוכלת.
 
יש הרבה מאוד דברים שעשויים להישאף

לריאות של ילדים קטנים ותינוקות. זו הסיבה שכל הזמן מרחיקים מהם עוד ועוד דברים. אם מודדים לפי מה שפוגשים בחדרי מיון אז הרבה מאוד דברים גורמים לחנק אצל תינוקות. כולל, למשל, ביסקוויטים שמיועדים לתינוקות. אני מחזיקה בעמדה שלי שככל שנרחיק מהם יותר דברים, כך נמנע מהם התנסות שהיא-היא החשובה למניעה האמיתית. ההרחקה היא זו שהורגת. ואם כבר הורים נותנים משהו אז זה פיצוחים קשים ושומניים מקלייה בשמן שרוף ועוד כל מיני דברים שאיתם הגוף של כולנו לא יודע איך להתמודד, קל וחומר זה של פעוט. כן, צריך להפגין שיקול דעת, אחריות וזהירות! זה חשוב מאוד. וכל הורה צריך לבחור אם הוא מעדיף להיות ליד ילדו כשהוא מתנסה במזון טבעי ולתווך לו אותו, או - למנוע ממנו לטעום את העולם סביבו עד שהוא יגלה פופקורן או פיצוחים במסיבה בגיל 6 ויחנק ממנו (אני משתמשת בדוגמאות שהבאתי בהודעה קודמת, חס וחלילה לא מאחלת דבר כזה לאף-אף-אף אחד
).
 

L A H

New member
הסברתי את ההבדל בין אגוזים

לבין דברים אחרים, לכן לא כל מה שנשאף או נתקע, יעורר את אותה התגובה. נכון שעקרונית, מכל דבר בעולם ילדים יכולים להחנק, ואין דרך, לצערנו, למנוע מהם כל סכנה או אפילו לצפות אותה, אבל הטענה שלי, לאור הסטטיסטיקה של ארגוני בטיחות ילדים כגון "בטרם" או ארגוני רפואת ילדים, שישנם מזונות מסוכנים ובעיתיים יותר מאחרים, ויש פער ענק בין לא לעטוף בצמר גפן אין סופי, לבין התגרות בגורל... אני לא מסכימה איתך שההרחקה הורגת. כמו שאת לא חושפת תינוק לתכנים מסוימים אליהם תחשפי ילד בן 7, לא יקרה כלום אם תדחי את מתן האגוזים לגיל 5. הילד בוודאי לא יפסיד דבר. לגבי מה שכתבת עם הקליה, לא הבנתי את הטיעון בכלל. השומנים נמצאים גם באגוז לא קלוי, ואין למבוגר שום בעיה להתמודד עם פיצוחים קלויים ואפילו לא עם שמן שרוף.
 
בסדר, אז אנחנו לא מסכימות

1. לדעתי ההרחקה כן מסכנת חיים, מכיוון שככל שמתבגרים כך הולכים ומתנוונים מנגנוני הלמידה וההגנה שלנו. למשל - הורים שלוקחים את התינוקות לחוג שחיה יודעים שתינוק קטן מחזיק את הנשימה כשהוא מוצלל מתחת למים. זה רפלקס שכהה עם הזמן עד שהוא אובד לחלוטין אחרי כשנה-שנה-וחצי ואז אם תצלילי את הילד הוא פשוט יבלע מים ויטבע, צריך לחכות לגיל מאוחר יותר וללמד את הילד מהראש משהו שהוא יכול היה לשמור עליו אם היה מוצלל באופן קבוע כתינוק. 2. לגבי הקלייה - אגוז קלוי (מעבר לעובדה ששמן שרוף הוא רעל) הוא קשה יותר ללעיסה ולאכילה. מכיוון שכך לפעוטות קשה יותר להתמודד איתו ואגוזים כאלה סביר שלא יעברו היטב את מנגנוני ההגנה שבפי הפעוט. אלה מסוכנים מאוד. מחקרים שטרם נעשו (ואם נעשו הייתי שמחה אם תפני אותי אליהם, כי יש לך גישה למידע רב יותר) - - מה אחוזי הפיצוחים הקלויים בין אלה שנשאפו? - מה אחוזי התינוקות שהוזנו מבקבוק או קיבלו מוצץ בין השואפים? - האם יש שינוי לאורך השנים בגילאי השואפים והנחנקים? - האם יש שינוי לאורך השנים בסוג הדברים שנשאפים / חונקים? זה מאוד מעניין אותי.
 
אגב, אספירציה -

האספירציה הוא תהליך שבו כל דבר שהוא נכנס לריאות. זה יכול להיות גם רוק או מיצי קיבה. זה לא תהליך ייחודי לתינוקות וזה לא תהליך ייחודי לאגוזים. (רק חשבתי שחשוב להבהיר, כי למי שאינו מתחום הרפואה זה לא ברור מדבריך) הנה אחות מהדסה שמזהירה אמא מאספירציה של חלב-אם בעת הנקה בזמן חיסון. אמנם אני כל-כולי בעד הנקה בעת מתן חיסונים (והנקה בכלל), אבל אני רוצה להדגיש את תשובתה של האחות - זה נכון שכאשר מבהילים תינוק בזמן אכילה הוא יכול בטעות לבלוע לא נכון, כלומר שהמזון יכנס לקנה במקום לוושט. כלומר - חשובה מאוד מידת האחריות ההורית שלנו, חשוב מאוד מה אנחנו מרגישים לנוכח התנסות ילדינו בהכנסת עצמים קטנים לפה. כל עצם קטן עשוי לגרום לחנק בגרון, כל עצם קטן מאוד עשוי להישאף לריאות. השאלה היא מה אנחנו חושבים שצריך לעשות עם זה ומה אנחנו מרגישים כשאנחנו מניחים לילדנו להתנסות בכך. אם ההורה נבהל, הוא מבהיל את הילד. אם ההתנסות גורמת לכם לחשש - אל תאפשרו אותה. עם זאת, כחברה, טוב שנביט נכוחה בהשלכות של ההתנהגות החרדתית הזו - היא מביאה לפחות התנסויות וליותר נחנקים מעצמים טריוויאלים בגילאים הולכים ומתאחרים.
 

L A H

New member
לא טענתי לרגע שזה ייחודי לאגוזים

יש פה עניין של הסתברות. ברור שיש ילדים שנחנקו מעוגיה, אבל יש הרבה יותר ילדים שנחנקו מאגוזים. ברור שיש אנשים שמתים ממלריה בישראל, אבל יש הרבה יותר אנשים שמתים בתאונות דרכים. אני באמת ובתמים לא מבינה את התזה שלך... ואני לא אוהבת, שמכניסים את השיפוטיות : הגישה שלי היא לא חרדתית, כמו שהגישה שלך אינה קלולס או חסרת אחריות. אני לא רואה איך טונים כאלה יכולים לקדם דיון רציונאלי. לא החרדתיות ההורית גורמת לילד להחנק ולמות, אלא חשיפה לחומרים הלא נכונים בזמן הלא נכון. יש להעמיד דברים על דיוקם.
 
תודה רבה.

אני מכבדת את גישתך ומכבדת את האופן בו העמדת דברים על דיוקם. לא התכוונתי להיות שיפוטית ואם כך השתמע מדברי הרי שאין לי אלא להתנצל.
 

נעה59

New member
אין צורך להיסחף...

אני לא רוצה להעליב אף אחד ולקרוא לזה "בורות"??? אני לא ידעתי את זה. אז מה? משפט חסר טעם וחסר תוחלת נו באמת, יכולת להסביר בצורה יותר נעימה
 
אוי, לא , לאא !!!

סליחה, מתוך כאב פרטי שלי התנסחתי לא נכון ואני מתנצלת. חלילה אף אחד לא בור בעיני, סליחה סליחה סליחה
 

נעה59

New member
../images/Emo140.gifהתנצלותך התקבלה

ואני מצטערת שאת חווה כאב עם הנושא...
 
למעלה