שאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
שקע 12V באוטובס
האם באוטובוסים עירוניים של דן נהג יכול לתקוע אביזרים חשמליים לשקע 12V של המצית (או משהו דומה לזה שיש ברכב פרטי)? שאלה הזויה- אבל זה ממש חשוב לי.. תודה:)
אוטובוסים עובדים על 24V ולמיטב ידיעתי אין שקע
בעירוניות.
 
שאלות (לא הכוונה)
הוספת תחנת אוטובוס חדשה - כיצד?
אני מניח שצריך לפנות לגורמים הממונים, אבל מהי הדרך הנכונה? משלוח אימייל? דואר רגיל? אולי רשום? את מי לכתב? חשבתי על חברת האוטובוסים הרלוונטית (לאיזה גורם?), המועצה המקומית (ראש המועצה? האחראי על התחבורה?) ומשרד התחבורה (שוב, לאיזה גורם?) האם כדאי לצרף מפה עם הצעות למיקום התחנה או שהם לא אוהבים שמתערבים להם בנושאים מקצועיים? עד כמה גמישים בבקשות כאלה? התחנה ממוקמת על מסלול של קו קיים ועוזבת באיזור מסחרי לא מיושב שגם בטווח של 5 דקות אין בו בתי מגורים או בתי עסק שהתחנה תהיה רלוונטית להם, אבל המיקום הוא כזה שקרוב לשכונה חדשה יחסית שמנותקת מתחבורה ציבורית, ומיקום התחנה הזו יכול לחסוך כ-15 דקות הליכה מיותרת (גם בהלוך וגם בחזור). ובנוסף, יש לי הצעה לשינוי חלק ממסלול הקו בתוך הישוב (שנובעת מסלילת כביש חדש שלא היה קיים עד עכשיו), האם כדאי להעלות אותה או שזה עלול לקבור גם את הבקשה להוספת תחנה חדשה? למישהו יש נסיון בבקשות כאלה? אשמח לשמוע עצות כדי שמכתב הבקשה לא סתם יתמסמס. תודה מראש.
 
הוספת תחנת אוטובוס חדשה - כיצד?
אני מניח שצריך לפנות לגורמים הממונים, אבל מהי הדרך הנכונה? משלוח אימייל? דואר רגיל? אולי רשום? את מי לכתב? חשבתי על חברת האוטובוסים הרלוונטית (לאיזה גורם?), המועצה המקומית (ראש המועצה? האחראי על התחבורה?) ומשרד התחבורה (שוב, לאיזה גורם?) האם כדאי לצרף מפה עם הצעות למיקום התחנה או שהם לא אוהבים שמתערבים להם בנושאים מקצועיים? עד כמה גמישים בבקשות כאלה? התחנה ממוקמת על מסלול של קו קיים ועוזבת באיזור מסחרי לא מיושב שגם בטווח של 5 דקות אין בו בתי מגורים או בתי עסק שהתחנה תהיה רלוונטית להם, אבל המיקום הוא כזה שקרוב לשכונה חדשה יחסית שמנותקת מתחבורה ציבורית, ומיקום התחנה הזו יכול לחסוך כ-15 דקות הליכה מיותרת (גם בהלוך וגם בחזור). ובנוסף, יש לי הצעה לשינוי חלק ממסלול הקו בתוך הישוב (שנובעת מסלילת כביש חדש שלא היה קיים עד עכשיו), האם כדאי להעלות אותה או שזה עלול לקבור גם את הבקשה להוספת תחנה חדשה? למישהו יש נסיון בבקשות כאלה? אשמח לשמוע עצות כדי שמכתב הבקשה לא סתם יתמסמס. תודה מראש.
שלום מאור
הייתי פונה לפניות הציבור של חברת האוטובוסים, לראש הרשות המקומית ולמשרד התחבורה (אולי באמצעות אתר כל-קו). כן חשוב לצרף מפה. תנסה לקבוע פגישות עם חברת האוטובוסים ועם הגורם המקצועי ברשות המקומית, לאנשים קל יותר להשתכנע אם הם רואים מי אתה, הרי מכתבים ומיילים עם הצעות הם מקבלים בכמויות גדולות. קח בחשבון שזאת עשויה להיות התחלה של מאבק ארוך ומתיש, אז אל תוותר. ואתה מוזמן להיעזר בארגון "תחבורה בדרך שלנו", שלח לנו מייל עם פרטי המקרה ונראה אם גם אנחנו יכולים לעשות משהו - [email protected]
 

באג2003

New member
הוספת תחנת אוטובוס חדשה - כיצד?
אני מניח שצריך לפנות לגורמים הממונים, אבל מהי הדרך הנכונה? משלוח אימייל? דואר רגיל? אולי רשום? את מי לכתב? חשבתי על חברת האוטובוסים הרלוונטית (לאיזה גורם?), המועצה המקומית (ראש המועצה? האחראי על התחבורה?) ומשרד התחבורה (שוב, לאיזה גורם?) האם כדאי לצרף מפה עם הצעות למיקום התחנה או שהם לא אוהבים שמתערבים להם בנושאים מקצועיים? עד כמה גמישים בבקשות כאלה? התחנה ממוקמת על מסלול של קו קיים ועוזבת באיזור מסחרי לא מיושב שגם בטווח של 5 דקות אין בו בתי מגורים או בתי עסק שהתחנה תהיה רלוונטית להם, אבל המיקום הוא כזה שקרוב לשכונה חדשה יחסית שמנותקת מתחבורה ציבורית, ומיקום התחנה הזו יכול לחסוך כ-15 דקות הליכה מיותרת (גם בהלוך וגם בחזור). ובנוסף, יש לי הצעה לשינוי חלק ממסלול הקו בתוך הישוב (שנובעת מסלילת כביש חדש שלא היה קיים עד עכשיו), האם כדאי להעלות אותה או שזה עלול לקבור גם את הבקשה להוספת תחנה חדשה? למישהו יש נסיון בבקשות כאלה? אשמח לשמוע עצות כדי שמכתב הבקשה לא סתם יתמסמס. תודה מראש.
איסוף תמיכת תושבי המקום היא דרך נוספת
ליצור את הלחץ המתאים. פתיחת קבוצה במדיה החברתית וכו'. זה לא כ"כ דומה, אבל כשביטלו את הקו לילה לאשדוד ביוני 2010, הובלתי מחאה על ביטול הקו שבסופה הקו הוחזר לפעילות.
 
איסוף תמיכת תושבי המקום היא דרך נוספת
ליצור את הלחץ המתאים. פתיחת קבוצה במדיה החברתית וכו'. זה לא כ"כ דומה, אבל כשביטלו את הקו לילה לאשדוד ביוני 2010, הובלתי מחאה על ביטול הקו שבסופה הקו הוחזר לפעילות.
אני חושב שבמקרה הזה מדיה חברתית תהיה פחות
אפקטיבית. במחאה המאד מוצלחת שלך מחד גיסא קהל היעד היה מכל רחבי אשדוד, ומאידך גיסא זה היה קהל צעיר בעל נגישות לפייסבוק. הגורם הראשון הקשה על איסוף חתימות ידני, והגורם השני הקל על העברת הדיון למדיה החברתית. אגב, במחאת קו 333 מה שהכריע לדעתי את הכף הוא לא עצם קיום קבוצה חברתית גדולה (מקבלי ההחלטות לא באמת נכנסים לפייסבוק כדי לראות את זה), אלא הקריאות החוזרות ונשנות שלך לשלוח מכתבים לעירייה ולמשרד התחבורה. בעצם במקום שאדם אחד יפעל למען החזרת הקו, עשרות אנשים פעלו להחזרתו. תפקיד הקבוצה היה לאחד אותם ולתת מוטיבציה. במקרה הזה צריך לפנות לאנשים פנים מול פנים, ואני מציע לפנות לשכנים ולקהל הנוסעים הממתינים בתחנות הסמוכות. איסוף חתימות כשלעצמו עשוי לעזור בשכנוע, אבל הוא לא מחליף לחץ ציבורי מסיבי ולא מתפשר.
 

באג2003

New member
אני חושב שבמקרה הזה מדיה חברתית תהיה פחות
אפקטיבית. במחאה המאד מוצלחת שלך מחד גיסא קהל היעד היה מכל רחבי אשדוד, ומאידך גיסא זה היה קהל צעיר בעל נגישות לפייסבוק. הגורם הראשון הקשה על איסוף חתימות ידני, והגורם השני הקל על העברת הדיון למדיה החברתית. אגב, במחאת קו 333 מה שהכריע לדעתי את הכף הוא לא עצם קיום קבוצה חברתית גדולה (מקבלי ההחלטות לא באמת נכנסים לפייסבוק כדי לראות את זה), אלא הקריאות החוזרות ונשנות שלך לשלוח מכתבים לעירייה ולמשרד התחבורה. בעצם במקום שאדם אחד יפעל למען החזרת הקו, עשרות אנשים פעלו להחזרתו. תפקיד הקבוצה היה לאחד אותם ולתת מוטיבציה. במקרה הזה צריך לפנות לאנשים פנים מול פנים, ואני מציע לפנות לשכנים ולקהל הנוסעים הממתינים בתחנות הסמוכות. איסוף חתימות כשלעצמו עשוי לעזור בשכנוע, אבל הוא לא מחליף לחץ ציבורי מסיבי ולא מתפשר.
יש צדק בדבריך כמו תמיד
אבל מה שאני חותר אליו הוא שבמקום שאדם אחד יעביר בקשה כזאת, יהיו המון אנשים שילחצו על הגורמים המתאימים ויצרו "באז" סביב העניין, זו הדרך הבטוחה לעורר עניין אצל מקבלי ההחלטות הנכונים, ולא עוד מכתב "תודה על פנייתך" שעובר לגריסה לאוטומטית. אז במקרה הזה יש צורך לגייס את התושבים לעזור בלחץ הציבורי ויש דרכים רבות שאינם עוברות רק במדיה החברתית.
 

846

Active member
הוספת תחנת אוטובוס חדשה - כיצד?
אני מניח שצריך לפנות לגורמים הממונים, אבל מהי הדרך הנכונה? משלוח אימייל? דואר רגיל? אולי רשום? את מי לכתב? חשבתי על חברת האוטובוסים הרלוונטית (לאיזה גורם?), המועצה המקומית (ראש המועצה? האחראי על התחבורה?) ומשרד התחבורה (שוב, לאיזה גורם?) האם כדאי לצרף מפה עם הצעות למיקום התחנה או שהם לא אוהבים שמתערבים להם בנושאים מקצועיים? עד כמה גמישים בבקשות כאלה? התחנה ממוקמת על מסלול של קו קיים ועוזבת באיזור מסחרי לא מיושב שגם בטווח של 5 דקות אין בו בתי מגורים או בתי עסק שהתחנה תהיה רלוונטית להם, אבל המיקום הוא כזה שקרוב לשכונה חדשה יחסית שמנותקת מתחבורה ציבורית, ומיקום התחנה הזו יכול לחסוך כ-15 דקות הליכה מיותרת (גם בהלוך וגם בחזור). ובנוסף, יש לי הצעה לשינוי חלק ממסלול הקו בתוך הישוב (שנובעת מסלילת כביש חדש שלא היה קיים עד עכשיו), האם כדאי להעלות אותה או שזה עלול לקבור גם את הבקשה להוספת תחנה חדשה? למישהו יש נסיון בבקשות כאלה? אשמח לשמוע עצות כדי שמכתב הבקשה לא סתם יתמסמס. תודה מראש.
יש לפנות רק למשרד התחבורה
חברות האוטובוסים לא קובעות כלום.
 

magicbs

New member
שאלות (לא הכוונה)
הקפאת הנפקת כרטיסים סטודנטיאליים
באתר אגד כתוב כך: "משרד התחבורה הורה על הקפאת הנפקת כרטיסי חופשי תקופתי לסטודנט". למישהו יש מידע על כך? האם זה על עצם העניין שזה מאוד לא חכם כשמדובר במרחקים גדולים ואז זה ממש יקר? מה הבעיה לעשות אפשרות לקנות נסיעה בודדת בחצי מחיר??
 

טשאפק

New member
שאלות (לא הכוונה)
כרטיס רב קו מחויב פעמיים בתוך שעה וחצי?
האם ייתכן שכרטיס רב קו יחוייב שוב, למרות שטרם עברה שעה וחצי מהחיוב הראשון? זה קרה לנו פעמיים לפחות בשבוע האחרון, ברב קו אנונימי וברב קו רגיל, בנסיעות בקווי תל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
כרטיס רב קו מחויב פעמיים בתוך שעה וחצי?
האם ייתכן שכרטיס רב קו יחוייב שוב, למרות שטרם עברה שעה וחצי מהחיוב הראשון? זה קרה לנו פעמיים לפחות בשבוע האחרון, ברב קו אנונימי וברב קו רגיל, בנסיעות בקווי תל אביב.
אם לא עברו לשעון חורף....
ואתה עלית על אוטובוס של שעון קיץ ולאחר מכן על אחד כזה של שעון חורף - זה קצת יסתור האחד את השני. שים לב לקבלות שיוצאות לך והאם הזמן שמופיע עליהן תואם את המציאות.
 

amithi1

New member
אם לא עברו לשעון חורף....
ואתה עלית על אוטובוס של שעון קיץ ולאחר מכן על אחד כזה של שעון חורף - זה קצת יסתור האחד את השני. שים לב לקבלות שיוצאות לך והאם הזמן שמופיע עליהן תואם את המציאות.
בדיוק הפוך- האוטובוס הראשון עבר לשעון חורף
והשני נותר על קיץ.
 

cwen

New member
כרטיס רב קו מחויב פעמיים בתוך שעה וחצי?
האם ייתכן שכרטיס רב קו יחוייב שוב, למרות שטרם עברה שעה וחצי מהחיוב הראשון? זה קרה לנו פעמיים לפחות בשבוע האחרון, ברב קו אנונימי וברב קו רגיל, בנסיעות בקווי תל אביב.
זה קרה לי רק כשהרמתי את הכרטיס מהר מדי
פעמיים ברציפות קרה לי בתחילת החודש כשרק התחלתי עם ערך צבור. אחרי זה התחלתי להשהות את הכרטיס על המכשיר עד שיוצאת הקבלה, ומאז זה לא קרה לי אפילו פעם אחת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה