מטרו = רכבת כבדה. מה שאתה מציע
יש הבדל אבל.
זה נכון שמטרו אמיתי לא יוצא אל הפרברים אבל בקנה מידה של מטרופולין תל אביב זה בדיחה.
תא-חולון, בת ים -תא הפתרון של ה"מטרו" הזה היה יכול להיות מעולה ותפור למידתנו (הייתי שמח אם היו מקדמים רעיון כזה מאשר את מסילת איילון (ראשון, בת-ים תא) שנותנת לטעמי פתרון ליבנה אבל לא לערים הסמוכות שיותר רוצות פתרון של door2door קו רכבת כבדה לא ממש מועילה במקרה הזה. (לא משנה כמה תוכנית "שילובים" תעזור)
מטרו = רכבת כבדה. מה שאתה מציע
זה tram-train (רכבת קלה) שיעבור בחלק מהמסלול שלו על מסילות של רכבת ישראל... והדבר הזה לדעתי הוא לא ישים בכלל בגוש דן ממגוון סיבות. בראש וראשונה, tram-train זה משהו שמופעל דווקא על גבי קווים שהתעבורה בהם דלילה ולא עמוסה. כשהמטרה היא למשל לחבר פרבר קטן (עיירה) לעיר סמוכה, אבל לא לעיר גדולה. אז הטראם יוצא מהעיר על גבי מסילת ברזל רגילה, מגיע לפרבר, עוזב את קו הרכבת הראשי וממשיך למת"צ ברחוב הראשי של העיירה.
אין ספק שמסילות הרכבת הכבדה בגוש דן זקוקות לשדרוג שיגדיל את הקיבולת, ולא יקטין אותה. הפעלת טראמים תשיג את התוצאה ההפוכה, וזאת לא השערה אלא עובדה כי ככה המערכות האלו בנויות ועובדות. רשת של רכבות קלות כבר נמצאת בשלבים מאוד מוקדמים של הקמה, אין לה קשר למסילות רכבת ישראל וטוב שכך. המטרה היא בשום אופן לא door to door (את זה גם רכבת קלה לא משיגה) אלא חיבור
מהיר בין הפרברים למרכז המטרופולין. אי אפשר לקבל גם וגם, פשוט אי אפשר, זה לא עובד ככה.
ממה בכלל פתחתי את הדיון הזה? מזה שאזכור של "רכבות קלות" הוא מוזר בהקשר הזה. שיערתי וממשיך לשער שהכוונה היא להפעלת רכבות כבדות, קרונועים דומים לאלה שבתמונה או קרונועים דו-קומתיים. בפשטות: פשוט מתכוונים לזרז (?) את חשמול המסילות, להוסיף תחנות ולרכוש קרונועים ולא קטרים חשמליים.