S-Bahn בגוש דן?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
S-Bahn בגוש דן?

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
 
לא ברור לי כיצד זה יכול להתבצע עם צוואר

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
לא ברור לי כיצד זה יכול להתבצע עם צוואר
הבקבוק באיילון.
עצם המסלול המצויין בכתבה זה לא דבר חדש, הרי זה המסלול המתוכנן של הקו הפרברי הלולאתי, אבל בשביל רכבת כל 10 דקות צריך את המסילה הרביעית באיילון.
מה הסיכוי שעד 2017 תהיה מסילה רביעית באיילון?
 

easylivin

New member
ברור. כתבתי שמסילה רביעית היא תנאי הכרחי

לא ברור לי כיצד זה יכול להתבצע עם צוואר
הבקבוק באיילון.
עצם המסלול המצויין בכתבה זה לא דבר חדש, הרי זה המסלול המתוכנן של הקו הפרברי הלולאתי, אבל בשביל רכבת כל 10 דקות צריך את המסילה הרביעית באיילון.
מה הסיכוי שעד 2017 תהיה מסילה רביעית באיילון?
ברור. כתבתי שמסילה רביעית היא תנאי הכרחי
אבל לא מספיק...
 

Rubim88

New member
כל 10 דקות משמע 6 בשעה

לא ברור לי כיצד זה יכול להתבצע עם צוואר
הבקבוק באיילון.
עצם המסלול המצויין בכתבה זה לא דבר חדש, הרי זה המסלול המתוכנן של הקו הפרברי הלולאתי, אבל בשביל רכבת כל 10 דקות צריך את המסילה הרביעית באיילון.
מה הסיכוי שעד 2017 תהיה מסילה רביעית באיילון?
כל 10 דקות משמע 6 בשעה
כמה רכבות זה בנוסף למה שנע היום בקטע כפר סבא-ראשון לציון?
 
6 בשעה לכל כיוון - זה פי 2 ממס' הרכבות כיום

כל 10 דקות משמע 6 בשעה
כמה רכבות זה בנוסף למה שנע היום בקטע כפר סבא-ראשון לציון?
6 בשעה לכל כיוון - זה פי 2 ממס' הרכבות כיום
בכל כיוון בשעות העומס.
הקטע שבין תל אביב מרכז לתל אביב ההגנה לא יוכל להכיל מספר כזה של רכבות, גם אם זה הקו היחיד שינוע במסילות השלישית והרביעית באיילון.
וצריך לזכור גם את קו באר שבע-אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-משה דיין-תל אביב, שלא מן הנמנע יצטרך אף הוא להגיע לפחות עד לתל אביב מרכז (כלומר לעבור דרך צוואר הבקבוק).
אי אפשר יהיה לחבר את שני הקווים יחד כאשר ירצו להפעיל קו פרברי בתדירות גבוהה
כיום שני הקווים מחוברים, ו-3 הרכבות בכל כיוון כוללות 2 שמגיעות מ/עד אשקלון.
כך שלמעשה לא מדובר ב-6 במקום 3 אלא ב-8 לפחות במקום 3.
 

Rubim88

New member
אתה שוכח שהמערכת הופכת לחשמלית

6 בשעה לכל כיוון - זה פי 2 ממס' הרכבות כיום
בכל כיוון בשעות העומס.
הקטע שבין תל אביב מרכז לתל אביב ההגנה לא יוכל להכיל מספר כזה של רכבות, גם אם זה הקו היחיד שינוע במסילות השלישית והרביעית באיילון.
וצריך לזכור גם את קו באר שבע-אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-משה דיין-תל אביב, שלא מן הנמנע יצטרך אף הוא להגיע לפחות עד לתל אביב מרכז (כלומר לעבור דרך צוואר הבקבוק).
אי אפשר יהיה לחבר את שני הקווים יחד כאשר ירצו להפעיל קו פרברי בתדירות גבוהה
כיום שני הקווים מחוברים, ו-3 הרכבות בכל כיוון כוללות 2 שמגיעות מ/עד אשקלון.
כך שלמעשה לא מדובר ב-6 במקום 3 אלא ב-8 לפחות במקום 3.
אתה שוכח שהמערכת הופכת לחשמלית
ושוכח שהציוד הפרברי מגיע לזמן עצירה קצר בתחנות. הנקודות האלו מגדילות את הקיבולת המסילה, ויש מספיק דוגמאות במציאות. הדאגה הזו מצוואר בקבוק מוגזמת.
 
כמה רכבות חשמליות בשעה יוכלו לעבור במסילה

אתה שוכח שהמערכת הופכת לחשמלית
ושוכח שהציוד הפרברי מגיע לזמן עצירה קצר בתחנות. הנקודות האלו מגדילות את הקיבולת המסילה, ויש מספיק דוגמאות במציאות. הדאגה הזו מצוואר בקבוק מוגזמת.
כמה רכבות חשמליות בשעה יוכלו לעבור במסילה
בודדת בין ת"א מרכז לת"א ההגנה?
 

Rubim88

New member
לכיוון אחד או ל2 הכיוונים?

כמה רכבות חשמליות בשעה יוכלו לעבור במסילה
בודדת בין ת"א מרכז לת"א ההגנה?
לכיוון אחד או ל2 הכיוונים?
אי אפשר להגיד במדויק, אפשר רק לראות מערכות אחרות ולהבין שהדבר אפשרי. על מסילה אחת בכיוון יחיד עם ציוד פרברי אפשר להעביר 20-30 תלוי במערכת האיתות והבטיחות. הבעיה היחידה שנראית כרגע היא חוסר במסוט בתחנת ההגנה לכיוון המסילה לראשון, 2 המסילות מתברות למסילה יחידה עם רכבות בכיוונים שונים.
 

Ccyclist

Active member
מפה, (הכנתי מזמן) - הם ביקרו באוברגראונד

S-Bahn בגוש דן?
ב"כלכליסט" העלו כתבה המנוסחת כנראה "להדיוטות" ("קרונות נטולי מקומות ישיבה", "בשעות שבהן המסילות הקיימות ריקות" וכדומה), כך שאי אפשר באמת להבין למה הכוונה ועד כמה היא רצינית.

הגבתי לפוסט בנשא הכתבה לפני ששמתי לב שאני לא כותב בפורום תח"צ.
האם לדעתכם מדובר בתכנית של ממש, או עוד רעיון ש"נזרק" על ידי פקיד שלא באמת מבין בנושא? (ומכאן "קרונות ללא ישיבה" ושאר דברים תמוהים, כמו חוסר זכר לחשמול המסילות).

הוספתי גם דוגמה לפרוייקט דומה המבוצע בעולם בימים אלה (כמובן שהוא כולל חשמול, אף אחד שם לא מעלה על דעתו משהו אחר). אצטט את עצמי:

"פרוייקט דומה מבוצע בימים אלה במוסקבה. יש שם רשת מטרו מסופעת כידוע (בין הגדולות בעולם) ,רכבות קלות וכבדות, ומה לא... אבל יש גם מסילה טבעתית לא מחושמלת המשמשת למעבר רכבות משא בין כיוונים רדיאליים שונים מסביב למרכז העיר. לא מזמן התחילו לחשמל אותה ולהקים עליה תחנות נוסעים, במטרה להפוך אותה למעין קו מטרו עילי מעגלי נוסף."
מפה, (הכנתי מזמן) - הם ביקרו באוברגראונד
לכאורה הרעיון נראה טוב, יש שתי לולאות בתיכנון באזור גוש דן - זו הצפונית של מסילת השרון, וזו הדרומית של החיבור בין קו חולון לשלוחת הראשונים.

על פניו המערכת תראה כמו במפה המצורפת, כאשר האיילון יעמוד במרכזה ואכן יהיה בעייתי, אם כי חישמול המערכת יקל על השימוש בו גם אם יקח זמן לבנות את המסילה הרביעית.

הרכבות המתוארות בכתבה מזכירות את הרכבות החדשות של האוברגראונד הלונדוני, מערכת חדשה יחסית (על קווים שהיו קיימים ברובם) שמתפקדת כיום בין השאר כקו סיבובי שני. http://en.wikipedia.org/wiki/London_Overground רדו קצת בערך למפה הסיבובית היפיפיה (הלא - רשמית).
 

Ccyclist

Active member
אבל - אליה וקוץ בה - השקה רבה לקווי נת"ע

מפה, (הכנתי מזמן) - הם ביקרו באוברגראונד
לכאורה הרעיון נראה טוב, יש שתי לולאות בתיכנון באזור גוש דן - זו הצפונית של מסילת השרון, וזו הדרומית של החיבור בין קו חולון לשלוחת הראשונים.

על פניו המערכת תראה כמו במפה המצורפת, כאשר האיילון יעמוד במרכזה ואכן יהיה בעייתי, אם כי חישמול המערכת יקל על השימוש בו גם אם יקח זמן לבנות את המסילה הרביעית.

הרכבות המתוארות בכתבה מזכירות את הרכבות החדשות של האוברגראונד הלונדוני, מערכת חדשה יחסית (על קווים שהיו קיימים ברובם) שמתפקדת כיום בין השאר כקו סיבובי שני. http://en.wikipedia.org/wiki/London_Overground רדו קצת בערך למפה הסיבובית היפיפיה (הלא - רשמית).
אבל - אליה וקוץ בה - השקה רבה לקווי נת"ע
(שוב - המפה הזו שוכנת אצלי במחשב מזמן, והועלתה בעבר בדיון לגבי פרברית דן כתחרות לנת"ע)

באזורים שצבעי הקווים מתרחבים ונוגעים האחד בשני יש מרחקים של קילומטר או שניים שאינם מצדיקים בהכרח שני אמצעי תחבורה מסילתיים. קידום האחד יבוא לדעתי על חשבון השני כי קווים מאספים לתחנות הרכבת באזורים האלו יבטלו את הצורך ברק"ל כאמצעי תחבורה למרכז גוש דן, ויציבו אותה במצב של המטרונית מול פרברית חיפה.
 
אבל אם הכתבה נכונה, אז מדובר על אמצעי מקדים

אבל - אליה וקוץ בה - השקה רבה לקווי נת"ע
(שוב - המפה הזו שוכנת אצלי במחשב מזמן, והועלתה בעבר בדיון לגבי פרברית דן כתחרות לנת"ע)

באזורים שצבעי הקווים מתרחבים ונוגעים האחד בשני יש מרחקים של קילומטר או שניים שאינם מצדיקים בהכרח שני אמצעי תחבורה מסילתיים. קידום האחד יבוא לדעתי על חשבון השני כי קווים מאספים לתחנות הרכבת באזורים האלו יבטלו את הצורך ברק"ל כאמצעי תחבורה למרכז גוש דן, ויציבו אותה במצב של המטרונית מול פרברית חיפה.
אבל אם הכתבה נכונה, אז מדובר על אמצעי מקדים
לא על תחליף.

כלומר עד שיסיימו לסלול את כל קווי הרכבת הקלה, תעבוד המסילה ממשה דיין דרך הרצליה וכפר סבא לפתח תקוה.

כמו שהזכירו למעלה, בשעות העומס הבעיה העיקרית זה נפח התעבורה באיילון.
השעות השפל זה דווקא אפשרי.

את נפח התעבורה ניתן לשפר באמצעות הוספת מסילה או באמצעות שיפור מערכת האיתות.
אפשרות שלישית היא העברת רכבות מהדרום לצפון דרך המסילה המזרחית לוד-ראש העין-רעננה.
כשהכניסה לגוש דן תתבצע עם החלפות.
 
המטרה היא שזה יעבוד בשנת 2017

אבל אם הכתבה נכונה, אז מדובר על אמצעי מקדים
לא על תחליף.

כלומר עד שיסיימו לסלול את כל קווי הרכבת הקלה, תעבוד המסילה ממשה דיין דרך הרצליה וכפר סבא לפתח תקוה.

כמו שהזכירו למעלה, בשעות העומס הבעיה העיקרית זה נפח התעבורה באיילון.
השעות השפל זה דווקא אפשרי.

את נפח התעבורה ניתן לשפר באמצעות הוספת מסילה או באמצעות שיפור מערכת האיתות.
אפשרות שלישית היא העברת רכבות מהדרום לצפון דרך המסילה המזרחית לוד-ראש העין-רעננה.
כשהכניסה לגוש דן תתבצע עם החלפות.
המטרה היא שזה יעבוד בשנת 2017
אני מעריך שמסילה נוספת באיילון והמסילה המזרחית בין לוד לראש העין (שכזכור היא מסילה בודדת), שלא לדבר על חיבור תחנות משה דיין והראשונים, לא ממש רלוונטיים לפתרון שאמור לעבוד בעוד כ-3-4 שנים. רק להחליט, לתכנן, לתקצב ולהוציא מכרזים יקח יותר משנה וזה עוד אופטימי למקרה שבאמת ידחפו בכוח את הנושא. לבצע יקח עוד מספר שנים. כך שבפועל סיום פרויקט כזה די יחפוף לסיום פרויקט הקו האדום.
קו לולאתי ממשה דיין דרך מסילת האיילון, מסילת השרון ומסילת הירקון יכול להיות בכל מקרה בעוד כ-3 שנים גם אם לא יחליטו כרגע שום דבר חדש. נניח שבמצב הנוכחי באיילון הקו יוכל לפעול פעם ב-20 דקות אם משה דיין תהיה נקודת הקצה היחידה שלו ונניח שיהיה אפשר להגדיל את התדירות אם למשל משה דיין ות"א מרכז יהיו נקודות הקצה שלו (הקו יתחיל במשה דיין יסע צפונה עד הרצליה יעבור למסילת השרון, למסילת הירקון ויסיים בת"א מרכז ובכיוון השני יתחיל בת"א מרכז יעבור למסילת הירקון, למסילת השרון ויסע דרומה מהרצליה עד משה דיין), אז מה החידוש הגדול ברעיון המופיע בכתבה?
זה נראה כמו ספין.
 
המסילה בין ראש העין ללוד רלוונטית

המטרה היא שזה יעבוד בשנת 2017
אני מעריך שמסילה נוספת באיילון והמסילה המזרחית בין לוד לראש העין (שכזכור היא מסילה בודדת), שלא לדבר על חיבור תחנות משה דיין והראשונים, לא ממש רלוונטיים לפתרון שאמור לעבוד בעוד כ-3-4 שנים. רק להחליט, לתכנן, לתקצב ולהוציא מכרזים יקח יותר משנה וזה עוד אופטימי למקרה שבאמת ידחפו בכוח את הנושא. לבצע יקח עוד מספר שנים. כך שבפועל סיום פרויקט כזה די יחפוף לסיום פרויקט הקו האדום.
קו לולאתי ממשה דיין דרך מסילת האיילון, מסילת השרון ומסילת הירקון יכול להיות בכל מקרה בעוד כ-3 שנים גם אם לא יחליטו כרגע שום דבר חדש. נניח שבמצב הנוכחי באיילון הקו יוכל לפעול פעם ב-20 דקות אם משה דיין תהיה נקודת הקצה היחידה שלו ונניח שיהיה אפשר להגדיל את התדירות אם למשל משה דיין ות"א מרכז יהיו נקודות הקצה שלו (הקו יתחיל במשה דיין יסע צפונה עד הרצליה יעבור למסילת השרון, למסילת הירקון ויסיים בת"א מרכז ובכיוון השני יתחיל בת"א מרכז יעבור למסילת הירקון, למסילת השרון ויסע דרומה מהרצליה עד משה דיין), אז מה החידוש הגדול ברעיון המופיע בכתבה?
זה נראה כמו ספין.
המסילה בין ראש העין ללוד רלוונטית
ניתן להעביר בה 2 רכבות לכיוון בשעות העומס?
זה אומר שניתן להעביר רכבות מחיפה לבאר שבע (ועיר הבה"דים הצומחת) דרך שם בשעות העומס.
כלומר אפשרילהכניס רכבות אחרות לאיילון, כדוגמאת הנאמר פה.
 
א. הרכבות בין נהריה לבאר שבע בשעות השיא

המסילה בין ראש העין ללוד רלוונטית
ניתן להעביר בה 2 רכבות לכיוון בשעות העומס?
זה אומר שניתן להעביר רכבות מחיפה לבאר שבע (ועיר הבה"דים הצומחת) דרך שם בשעות העומס.
כלומר אפשרילהכניס רכבות אחרות לאיילון, כדוגמאת הנאמר פה.
א. הרכבות בין נהריה לבאר שבע בשעות השיא
משמשות גם (ואולי בעיקר) נוסעים בקטעים חיפה/נהריה - תל אביב ותל אביב - באר שבע וצריך לזכור שזו אחת משתי הרכבות הקיימות היום בשעות השיא בין תל אביב לבאר שבע, כך שלתכנן על צמצום כמות הרכבות בין תל אביב לבאר שבע בשעות השיא זה לא בדיוק תכנון ריאלי, גם אם נניח שאת כמות הרכבות בין חיפה לתל אביב ניתן לצמצם. ואם מדובר בתוספת רכבות ולא בהעברת רכבות למסילה המזרחית, אז אי אפשר להכניס רכבות אחרות לאיילון.
ב. עיקר תנועת הנוסעים בין הצפון לדרום (כולל כאשר תהפעל עיר הבה"דים) תהיה במוצ"ש, בימי ראשון בבוקר, בימי חמישי אחה"צ ובימי שישי. בימים אחרים רכבות עוקפות תל אביב כאלה לא יפחיתו משמעותית את מאסת הנוסעים לתוך תל אביב וגוש דן. והביקוש לנסיעות לתוך תל אביב לא יסופק על ידי רכבת אחת בשעת שיא מבאר שבע. הביקוש לקו הפרברי הלולאתי לעומת זאת לא יהיה שונה משמעותית בין ימי השבוע השונים. כך שגם אם המסילה המזרחית יכולה לעזור להפחתת העומס על מסילות האיילון זה רלוונטי לימי ראשון, חמישי, שישי ומוצ"ש וכמעט ולא לימים אחרים.
ג. אני לא בטוח, אבל אאל"ט גם המסילה הבודדת בין ראש העין ללוד תזדקק לעבודות כאלה ואחרות על מנת להכשירה לתנועה עניפה של רכבות נוסעים.
איך שלא נסובב את זה, ללא מסילה רביעית באיילון, הרעיון הזה הוא לא יותר מספין.
כפי ש easylivin כתב - זה תנאי הכרחי להפעלת קו כפי שרשום בכתבה בתדירות כפי שרשומה בכתבה.
וקו כזה בתדירות נמוכה יותר יוכל לפעול ללא שום החלטה חדשה וללא שום פרויקט חדש, כאשר תושלם מסילת השרון.
 

easylivin

New member
מסכים שזה עדיין לא נראה ריאלי לשנים הקרובות

א. הרכבות בין נהריה לבאר שבע בשעות השיא
משמשות גם (ואולי בעיקר) נוסעים בקטעים חיפה/נהריה - תל אביב ותל אביב - באר שבע וצריך לזכור שזו אחת משתי הרכבות הקיימות היום בשעות השיא בין תל אביב לבאר שבע, כך שלתכנן על צמצום כמות הרכבות בין תל אביב לבאר שבע בשעות השיא זה לא בדיוק תכנון ריאלי, גם אם נניח שאת כמות הרכבות בין חיפה לתל אביב ניתן לצמצם. ואם מדובר בתוספת רכבות ולא בהעברת רכבות למסילה המזרחית, אז אי אפשר להכניס רכבות אחרות לאיילון.
ב. עיקר תנועת הנוסעים בין הצפון לדרום (כולל כאשר תהפעל עיר הבה"דים) תהיה במוצ"ש, בימי ראשון בבוקר, בימי חמישי אחה"צ ובימי שישי. בימים אחרים רכבות עוקפות תל אביב כאלה לא יפחיתו משמעותית את מאסת הנוסעים לתוך תל אביב וגוש דן. והביקוש לנסיעות לתוך תל אביב לא יסופק על ידי רכבת אחת בשעת שיא מבאר שבע. הביקוש לקו הפרברי הלולאתי לעומת זאת לא יהיה שונה משמעותית בין ימי השבוע השונים. כך שגם אם המסילה המזרחית יכולה לעזור להפחתת העומס על מסילות האיילון זה רלוונטי לימי ראשון, חמישי, שישי ומוצ"ש וכמעט ולא לימים אחרים.
ג. אני לא בטוח, אבל אאל"ט גם המסילה הבודדת בין ראש העין ללוד תזדקק לעבודות כאלה ואחרות על מנת להכשירה לתנועה עניפה של רכבות נוסעים.
איך שלא נסובב את זה, ללא מסילה רביעית באיילון, הרעיון הזה הוא לא יותר מספין.
כפי ש easylivin כתב - זה תנאי הכרחי להפעלת קו כפי שרשום בכתבה בתדירות כפי שרשומה בכתבה.
וקו כזה בתדירות נמוכה יותר יוכל לפעול ללא שום החלטה חדשה וללא שום פרויקט חדש, כאשר תושלם מסילת השרון.
מסכים שזה עדיין לא נראה ריאלי לשנים הקרובות
אם הכוונה היא להפעיל את ה"מטרו העילי" עד 2017, יש עוד המון עבודה שהייתה צריכה להתבצע כבר שלשום כדי להספיק למועד הזה, שהוא ללא ספק קרוב ובמיוחד במונחים של הארץ.

אלא אם כן הכוונה (שבאה מצד הרכבת דווקא, אם הבנתי נכון) היא בעצם לשווק את שידרוג את המערכת הקיימת למשהו שדומה לקווים הפרבריים והמטרופוליניים בערי אירופה, במסווה של "הקלה זמנית לפני עידן הרק"ל".
 

Rubim88

New member
זה בדיוק מה שזה, שיווק השדרוג.

מסכים שזה עדיין לא נראה ריאלי לשנים הקרובות
אם הכוונה היא להפעיל את ה"מטרו העילי" עד 2017, יש עוד המון עבודה שהייתה צריכה להתבצע כבר שלשום כדי להספיק למועד הזה, שהוא ללא ספק קרוב ובמיוחד במונחים של הארץ.

אלא אם כן הכוונה (שבאה מצד הרכבת דווקא, אם הבנתי נכון) היא בעצם לשווק את שידרוג את המערכת הקיימת למשהו שדומה לקווים הפרבריים והמטרופוליניים בערי אירופה, במסווה של "הקלה זמנית לפני עידן הרק"ל".
זה בדיוק מה שזה, שיווק השדרוג.
הרי חשמול יהיה, מסילת השרון תהיה, פתאום למישהו(רכבת? מ' תחבורה? אוצר?) "צץ רעיון" שעל מסילה 100 אחוז פרברית צריך להפעיל ציוד פרברי בתדירות אופיינית למערכות כאלו.(איך אף אחד לא חשב על זה?
)
 

easylivin

New member
אולי מישהו חפר קצת בארכיון הפורום...

זה בדיוק מה שזה, שיווק השדרוג.
הרי חשמול יהיה, מסילת השרון תהיה, פתאום למישהו(רכבת? מ' תחבורה? אוצר?) "צץ רעיון" שעל מסילה 100 אחוז פרברית צריך להפעיל ציוד פרברי בתדירות אופיינית למערכות כאלו.(איך אף אחד לא חשב על זה?
)
אולי מישהו חפר קצת בארכיון הפורום...
או אפשרות הגיונית יותר: סוף-סוף הגיע למשרדים האלה מישהו שמבין איך הדברים עובדים בעולם. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
 
זו לא מסילה 100% פרברית

זה בדיוק מה שזה, שיווק השדרוג.
הרי חשמול יהיה, מסילת השרון תהיה, פתאום למישהו(רכבת? מ' תחבורה? אוצר?) "צץ רעיון" שעל מסילה 100 אחוז פרברית צריך להפעיל ציוד פרברי בתדירות אופיינית למערכות כאלו.(איך אף אחד לא חשב על זה?
)
זו לא מסילה 100% פרברית
בקטע שבין תל אביב מרכז (לפחות) למשה דיין המסילה הזו אמורה לשרת רכבות בינעירוניות מבאר שבע דרך עיירות צפון הנגב ואשקלון וחזרה.
כבר היום המסילה הזו משרתת רכבות מ/ל אשקלון.
 

Rubim88

New member
זו כן מסילה פרברית

זו לא מסילה 100% פרברית
בקטע שבין תל אביב מרכז (לפחות) למשה דיין המסילה הזו אמורה לשרת רכבות בינעירוניות מבאר שבע דרך עיירות צפון הנגב ואשקלון וחזרה.
כבר היום המסילה הזו משרתת רכבות מ/ל אשקלון.
זו כן מסילה פרברית
כי כך היא בנויה, זה שפועל עליה קו בינעירוני לא משנה מאומה, וקיים גם במערכות פרבריות אחרות, מסילה יעודית לשירות פרברי עושים רק כשכמות הרכבות בה מחייבת זאת.
 
מסכים אך לעומת זאת אפשר להפעיל

א. הרכבות בין נהריה לבאר שבע בשעות השיא
משמשות גם (ואולי בעיקר) נוסעים בקטעים חיפה/נהריה - תל אביב ותל אביב - באר שבע וצריך לזכור שזו אחת משתי הרכבות הקיימות היום בשעות השיא בין תל אביב לבאר שבע, כך שלתכנן על צמצום כמות הרכבות בין תל אביב לבאר שבע בשעות השיא זה לא בדיוק תכנון ריאלי, גם אם נניח שאת כמות הרכבות בין חיפה לתל אביב ניתן לצמצם. ואם מדובר בתוספת רכבות ולא בהעברת רכבות למסילה המזרחית, אז אי אפשר להכניס רכבות אחרות לאיילון.
ב. עיקר תנועת הנוסעים בין הצפון לדרום (כולל כאשר תהפעל עיר הבה"דים) תהיה במוצ"ש, בימי ראשון בבוקר, בימי חמישי אחה"צ ובימי שישי. בימים אחרים רכבות עוקפות תל אביב כאלה לא יפחיתו משמעותית את מאסת הנוסעים לתוך תל אביב וגוש דן. והביקוש לנסיעות לתוך תל אביב לא יסופק על ידי רכבת אחת בשעת שיא מבאר שבע. הביקוש לקו הפרברי הלולאתי לעומת זאת לא יהיה שונה משמעותית בין ימי השבוע השונים. כך שגם אם המסילה המזרחית יכולה לעזור להפחתת העומס על מסילות האיילון זה רלוונטי לימי ראשון, חמישי, שישי ומוצ"ש וכמעט ולא לימים אחרים.
ג. אני לא בטוח, אבל אאל"ט גם המסילה הבודדת בין ראש העין ללוד תזדקק לעבודות כאלה ואחרות על מנת להכשירה לתנועה עניפה של רכבות נוסעים.
איך שלא נסובב את זה, ללא מסילה רביעית באיילון, הרעיון הזה הוא לא יותר מספין.
כפי ש easylivin כתב - זה תנאי הכרחי להפעלת קו כפי שרשום בכתבה בתדירות כפי שרשומה בכתבה.
וקו כזה בתדירות נמוכה יותר יוכל לפעול ללא שום החלטה חדשה וללא שום פרויקט חדש, כאשר תושלם מסילת השרון.
מסכים אך לעומת זאת אפשר להפעיל
קו כזה טבעתי דו כיווני מהאוניברסיטה וחזרה בגלל שבקרוב יהיו 4 מסילות בין הרצליה לתחנת האוניברסיטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה