ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
הגיע זמן לאינטגרציה

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
הגיע זמן לאינטגרציה
שינויים בלוח הזמנים של רכבת ישראל - בעידן שבו החניונים בתחנות פרבריות על קו תל אביב חיפה הגיעו לכדי רוויה, ונוסעים רבים מסתמכים על אוטובוסים כדי להגיע מן התחנה ואליה - לא יכול עוד להיעשות במנותק מלוחות הזמנים של קווי האוטובוסים המזינים את תחנת הרכבת. לדעתי, תפקידו של המפקח על התעבורה בתחבורה הציבורית לוודא שהתאום נשמר.
הנה דוגמא קטנה: לתושבי כרכור השבים לביתם מצפון יורדים בבנימינה ומשתמשים בקווי האוטובוס של חברת קווים (59- לבאקה/ג'ת ו-45 - לאום אל פאחם), העוברים ברחובות הראשיים של המושבה (הבנים, המייסדים). בלו"ז הנוכחי רכבת 175 מגיעה לבנימינה רשמית בשעה 16:12 (בד"כ עם איחור של עד 5 דק') ומאפשרת להגיע לאחד משני האוטובוסים היוצאים ב-16:25 וב-16:30 מן התחנה ברחוב המסילה.
בלו"ז החדש רכבת 171 תגיע לבנימינה בשעה 16:26 (במציאות, עד שלא נאמץ סטנדרטים ספרדיים או יפניים, הדבר יקרה בד"כ ב-16:30) ולא תהיה כל דרך להספיק לצאת מן התחנה ולתפוס אחד מן האוטובוסים הביתה, אלא אם כן יוצאים מן העבודה רבע שעה מוקדם יותר ומגיעים לבנימינה כבר בשעה 16:00.
לדעתי, שינויים עתידיים בלו"ז הרכבת חייבים להיעשות באינטגרציה מלאה עם קווים מזינים, ופרסומי השינויים בלו"ז חייבים להיעשות בו-זמנית (רכבת + קווי אוטובוס המזינים תחנות).
 

amit1270

New member
אתה צודק, אבל מי שצריך להתאים את עצמו

הגיע זמן לאינטגרציה
שינויים בלוח הזמנים של רכבת ישראל - בעידן שבו החניונים בתחנות פרבריות על קו תל אביב חיפה הגיעו לכדי רוויה, ונוסעים רבים מסתמכים על אוטובוסים כדי להגיע מן התחנה ואליה - לא יכול עוד להיעשות במנותק מלוחות הזמנים של קווי האוטובוסים המזינים את תחנת הרכבת. לדעתי, תפקידו של המפקח על התעבורה בתחבורה הציבורית לוודא שהתאום נשמר.
הנה דוגמא קטנה: לתושבי כרכור השבים לביתם מצפון יורדים בבנימינה ומשתמשים בקווי האוטובוס של חברת קווים (59- לבאקה/ג'ת ו-45 - לאום אל פאחם), העוברים ברחובות הראשיים של המושבה (הבנים, המייסדים). בלו"ז הנוכחי רכבת 175 מגיעה לבנימינה רשמית בשעה 16:12 (בד"כ עם איחור של עד 5 דק') ומאפשרת להגיע לאחד משני האוטובוסים היוצאים ב-16:25 וב-16:30 מן התחנה ברחוב המסילה.
בלו"ז החדש רכבת 171 תגיע לבנימינה בשעה 16:26 (במציאות, עד שלא נאמץ סטנדרטים ספרדיים או יפניים, הדבר יקרה בד"כ ב-16:30) ולא תהיה כל דרך להספיק לצאת מן התחנה ולתפוס אחד מן האוטובוסים הביתה, אלא אם כן יוצאים מן העבודה רבע שעה מוקדם יותר ומגיעים לבנימינה כבר בשעה 16:00.
לדעתי, שינויים עתידיים בלו"ז הרכבת חייבים להיעשות באינטגרציה מלאה עם קווים מזינים, ופרסומי השינויים בלו"ז חייבים להיעשות בו-זמנית (רכבת + קווי אוטובוס המזינים תחנות).
אתה צודק, אבל מי שצריך להתאים את עצמו
הוא האוטובוס לרכבת ולא ההפך.
 

Golf Bravo

New member
אני כנוסע אמור להותיר זאת למשרד התחבורה

אתה צודק, אבל מי שצריך להתאים את עצמו
הוא האוטובוס לרכבת ולא ההפך.
אני כנוסע אמור להותיר זאת למשרד התחבורה
העובדה שמתפרסם לו"ז חדש לרכבת, מבלי שהתפרסם לו"ז מתאים לקווי האוטובוס המזינים את התחנות, הוא כשל.
 

amit1270

New member
אני מקווה שבשבועיים הקרובים זה יקרה

אני כנוסע אמור להותיר זאת למשרד התחבורה
העובדה שמתפרסם לו"ז חדש לרכבת, מבלי שהתפרסם לו"ז מתאים לקווי האוטובוס המזינים את התחנות, הוא כשל.
אני מקווה שבשבועיים הקרובים זה יקרה
 

Rubim88

New member
אתה מצפה ליותר מדי ממשרד התחבורה

הגיע זמן לאינטגרציה
שינויים בלוח הזמנים של רכבת ישראל - בעידן שבו החניונים בתחנות פרבריות על קו תל אביב חיפה הגיעו לכדי רוויה, ונוסעים רבים מסתמכים על אוטובוסים כדי להגיע מן התחנה ואליה - לא יכול עוד להיעשות במנותק מלוחות הזמנים של קווי האוטובוסים המזינים את תחנת הרכבת. לדעתי, תפקידו של המפקח על התעבורה בתחבורה הציבורית לוודא שהתאום נשמר.
הנה דוגמא קטנה: לתושבי כרכור השבים לביתם מצפון יורדים בבנימינה ומשתמשים בקווי האוטובוס של חברת קווים (59- לבאקה/ג'ת ו-45 - לאום אל פאחם), העוברים ברחובות הראשיים של המושבה (הבנים, המייסדים). בלו"ז הנוכחי רכבת 175 מגיעה לבנימינה רשמית בשעה 16:12 (בד"כ עם איחור של עד 5 דק') ומאפשרת להגיע לאחד משני האוטובוסים היוצאים ב-16:25 וב-16:30 מן התחנה ברחוב המסילה.
בלו"ז החדש רכבת 171 תגיע לבנימינה בשעה 16:26 (במציאות, עד שלא נאמץ סטנדרטים ספרדיים או יפניים, הדבר יקרה בד"כ ב-16:30) ולא תהיה כל דרך להספיק לצאת מן התחנה ולתפוס אחד מן האוטובוסים הביתה, אלא אם כן יוצאים מן העבודה רבע שעה מוקדם יותר ומגיעים לבנימינה כבר בשעה 16:00.
לדעתי, שינויים עתידיים בלו"ז הרכבת חייבים להיעשות באינטגרציה מלאה עם קווים מזינים, ופרסומי השינויים בלו"ז חייבים להיעשות בו-זמנית (רכבת + קווי אוטובוס המזינים תחנות).
אתה מצפה ליותר מדי ממשרד התחבורה
למרות מדובר בעניין שהוא כל כך ברור מאליו.
 

קו 415

Active member
אין שיפור במוצש לתושבי בית שמש

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
אין שיפור במוצש לתושבי בית שמש
מה שמעניין אותי זה האם ניתן להגיע במוצש מנהרייה(עכו ומוצקין) לבית שמש ברכבת והאם יתקנו את זה
אך גם בלוז החדש האפשרות לא קיימת למגיעים מהתחנות שצפוניות מלב המפרץ.

וגם לכיוון צפון המצב לא הכי אידאלי למי שרוצה לנסוע לחיפה וצפונה מבית שמש יש החלפה של 32 דקות ורכבת מאספת שעוצרת בכל התחנות שבדרך מה שהופך את הנסיעה מבית שמש לאותם תחנות ללא אטרקטיבית ומעצבנת במוצ"שים.

האם ניתן לבקש מרכבת ישראל שבעדכון של הלוז יוסיפו רכבת לבית שמש במוצ"ש בשתי הכיוונים ושיהיה אפשר להגיע מצפון ברכבת ולא באוטובוסים.ושבנסיעה צפונה תהיה אפשרות לקחת רכבת שלא עוצרת בתחנות בין ת"א לבינימינה.
 

amit1270

New member
כמה נוסעים עושים את המסלול הזה במוצ"ש?

אין שיפור במוצש לתושבי בית שמש
מה שמעניין אותי זה האם ניתן להגיע במוצש מנהרייה(עכו ומוצקין) לבית שמש ברכבת והאם יתקנו את זה
אך גם בלוז החדש האפשרות לא קיימת למגיעים מהתחנות שצפוניות מלב המפרץ.

וגם לכיוון צפון המצב לא הכי אידאלי למי שרוצה לנסוע לחיפה וצפונה מבית שמש יש החלפה של 32 דקות ורכבת מאספת שעוצרת בכל התחנות שבדרך מה שהופך את הנסיעה מבית שמש לאותם תחנות ללא אטרקטיבית ומעצבנת במוצ"שים.

האם ניתן לבקש מרכבת ישראל שבעדכון של הלוז יוסיפו רכבת לבית שמש במוצ"ש בשתי הכיוונים ושיהיה אפשר להגיע מצפון ברכבת ולא באוטובוסים.ושבנסיעה צפונה תהיה אפשרות לקחת רכבת שלא עוצרת בתחנות בין ת"א לבינימינה.
כמה נוסעים עושים את המסלול הזה במוצ"ש?
 

קו 415

Active member
להערכתי יש צורך

כמה נוסעים עושים את המסלול הזה במוצ"ש?
להערכתי יש צורך
מספר פעמים בשנה האחרונה נסעתי מנהריה לבית שמש במוצש והייתי צריך להיות יצירתי כדי להגיע לבית שמש.
כמו לקחת רכבת למודיעין ושיאספו אותי משם.
או רכבת עד תל אביב ומשם אוטובוס.
ויצא לי לפגוש שכנים שנסעו ללוד ומשם היו צריכים לקחת מונית לבית שמש.
אני מכיר עוד כמה אנשים שסובלים מכך כשהם נוסעים צפונה לשבת מדוע לא להתחשב בהם ולתת להם איך לחזור במוצש?
זהו תוספת תשלום שבין בודדים לעשרות צריכים לעשות כל שבוע בגלל שאין קשר ישיר בין תחנות הצפוניות לבית שמש במוצש.

בכיוון השני ניתן להגיע לכל תחנה אך זמן הנסיעה ארוך מאוד למי שצריך חיפה וצפונה ואת זה ניתן לשפר ע"י שינוי קטן בלוז.
 

amit1270

New member
קשה לתכנן לו"ז בשביל "בין בודדים לעשרות"

להערכתי יש צורך
מספר פעמים בשנה האחרונה נסעתי מנהריה לבית שמש במוצש והייתי צריך להיות יצירתי כדי להגיע לבית שמש.
כמו לקחת רכבת למודיעין ושיאספו אותי משם.
או רכבת עד תל אביב ומשם אוטובוס.
ויצא לי לפגוש שכנים שנסעו ללוד ומשם היו צריכים לקחת מונית לבית שמש.
אני מכיר עוד כמה אנשים שסובלים מכך כשהם נוסעים צפונה לשבת מדוע לא להתחשב בהם ולתת להם איך לחזור במוצש?
זהו תוספת תשלום שבין בודדים לעשרות צריכים לעשות כל שבוע בגלל שאין קשר ישיר בין תחנות הצפוניות לבית שמש במוצש.

בכיוון השני ניתן להגיע לכל תחנה אך זמן הנסיעה ארוך מאוד למי שצריך חיפה וצפונה ואת זה ניתן לשפר ע"י שינוי קטן בלוז.
קשה לתכנן לו"ז בשביל "בין בודדים לעשרות"
אבל בלי קשר יש מקום לדרוש רכבת נוספת במוצ"ש.
 
האם לוז החורף יהיה פורץ הדרך??

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
האם לוז החורף יהיה פורץ הדרך??
 
הלו"ז בסוף העשור הזה יהיה פורץ הדרך

האם לוז החורף יהיה פורץ הדרך??
הלו"ז בסוף העשור הזה יהיה פורץ הדרך
ובתנאי שאז יהיה גם חישמול (ורצוי מאוד שגם מסילה רביעית באיילון), בנוסף לסיום הפרויקטים התשתיתיים המבוצעים כעת.
אין מה לצפות לפריצת דרך בעדכון הלו"ז הבא. העדכונים המשמעותיים ביותר הצפויים בעדכוני הלו"ז הבאים יבואו ממסילת אשקלון-באר שבע ותוספת רכבות פה ושם בעקבות הגעת ציוד נייד חדש.
אבל מהפכה אמיתית תהיה רק לאחר השלמת כל הפרויקטים המבוצעים כעת.
 
אבל בכל לוז יש שיפור..גם יגיעו עוד קרונות

הלו"ז בסוף העשור הזה יהיה פורץ הדרך
ובתנאי שאז יהיה גם חישמול (ורצוי מאוד שגם מסילה רביעית באיילון), בנוסף לסיום הפרויקטים התשתיתיים המבוצעים כעת.
אין מה לצפות לפריצת דרך בעדכון הלו"ז הבא. העדכונים המשמעותיים ביותר הצפויים בעדכוני הלו"ז הבאים יבואו ממסילת אשקלון-באר שבע ותוספת רכבות פה ושם בעקבות הגעת ציוד נייד חדש.
אבל מהפכה אמיתית תהיה רק לאחר השלמת כל הפרויקטים המבוצעים כעת.
אבל בכל לוז יש שיפור..גם יגיעו עוד קרונות
עד הלוז הבא. בתכנית הרכבת נראה לי היה רשום שעד 2015 יהיו 750 רכבות ביום ובלוז הקרוב יהיה רק 450
 
הגעה מוקדמת לבאר שבע

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
הגעה מוקדמת לבאר שבע
הרכבת הראשונה מאפשרת להגיע לב"ש ב- 07:30. זו שעה מאוחרת עבור מטיילים או עובדים שזקוקים לנסיעת המשך מב"ש בדרך ליעד.

גם אם רכבות הלילה בוטלו, נראה לי שהוספת נסיעה אחת מוקדמת יותר לב"ש, שתאפשר לאנשים להגיע לעיר בסביבות 06:45 או מוקדם יותר - תהווה שיפור גדול לציבור הרחב.

כמו כן, אם הוחלט (מן הסתם בצדק) לצמצם למינימום את הנסיעות לדימונה (אולי היה גם בלו"ז קודם), מדוע אין סנכרון בין הרכבת מת"א והרכבת לדימונה? ממש לא הגיוני שהרכבת הראשונה מת"א מגיעה לב"ש צפון ב- 07:21 והרכבת מב"ש צפון לדימונה יוצאת ב- 07:15. אם כבר, עדיף לאחר את הרכבת לדימונה ב- 10 דקות ולאפשר לאנשים נוספים להשתמש בה.
 

livebuddy

New member
מסקנה כללית מהלו"ז - הביקוש גדול בהרבה מההיצע

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
מסקנה כללית מהלו"ז - הביקוש גדול בהרבה מההיצע
מישהו יודע מתי צפויה להגיע כמות משמעותית של קרונות וקטרים נוספים?
 

easylivin

New member
הלו"ז גם ממחיש בעיה נוספת: מגבלות התשתית.

מסקנה כללית מהלו"ז - הביקוש גדול בהרבה מההיצע
מישהו יודע מתי צפויה להגיע כמות משמעותית של קרונות וקטרים נוספים?
הלו"ז גם ממחיש בעיה נוספת: מגבלות התשתית.
למרות כל השדרוגים בשנים האחרונות עדיין קיימים כמה צווארי בקבוק משמעותיים, חלקם מגבילים ממש וחלקם "רק" נותנים גושפנקא לרכבת להמשיך ולתכנן את הלו"ז באופן שמרני ביותר כדי להעלות את מדד הדיוק בכל מחיר... ולחלק מצווארי בקבוק אלה לא צפוי להימצא פתרון בשנים הקרובות (למשל, מסילה רביעית באיילון? על פי התנהלות הדברים, אפשר לשכוח ממנה בעשור הקרוב). החשמול בהחלט עשוי לעזור, אבל... מתי? 2018, וגם אז רק בחלק קטן מהרשת.
 

livebuddy

New member
3 מסילות באיילון זה לא רע בכלל

הלו"ז גם ממחיש בעיה נוספת: מגבלות התשתית.
למרות כל השדרוגים בשנים האחרונות עדיין קיימים כמה צווארי בקבוק משמעותיים, חלקם מגבילים ממש וחלקם "רק" נותנים גושפנקא לרכבת להמשיך ולתכנן את הלו"ז באופן שמרני ביותר כדי להעלות את מדד הדיוק בכל מחיר... ולחלק מצווארי בקבוק אלה לא צפוי להימצא פתרון בשנים הקרובות (למשל, מסילה רביעית באיילון? על פי התנהלות הדברים, אפשר לשכוח ממנה בעשור הקרוב). החשמול בהחלט עשוי לעזור, אבל... מתי? 2018, וגם אז רק בחלק קטן מהרשת.
3 מסילות באיילון זה לא רע בכלל
אני עדיין לא רואה מצב שבו כל דקה רכבת עוברת על כל קטע מסילה לכיוון כלשהו. אם ישפרו את מערכות התקשורת אפשר לדעתי להוסיף עוד רכבות גם בצוואר בקבוק זה.
 

easylivin

New member
מסילה אחת בקו הוד השרון-אשקלון זה רע מאוד.

3 מסילות באיילון זה לא רע בכלל
אני עדיין לא רואה מצב שבו כל דקה רכבת עוברת על כל קטע מסילה לכיוון כלשהו. אם ישפרו את מערכות התקשורת אפשר לדעתי להוסיף עוד רכבות גם בצוואר בקבוק זה.
מסילה אחת בקו הוד השרון-אשקלון זה רע מאוד.
הרכבות לא יכולות לבחור חופשי באיזו מסילה שמתחשק להן, למעשה יש מסילה כפולה פלוס מסילה בודדת בתוואי האיילון, וגם הרכבות לירושלים משתמשות במסילה הזאת... באופן כללי מסילה בודדת זה רע, ומבחינה עובדתית 3 מסילות באיילון אכן יוצרות בעיה גדולה, מספיק שתקרא את התגובות בשרשור הזה ממש שמתייחסות לבעיה הזאת בדיוק.

מערכת התקשורת כבר שופרה לרמה כזאת שמאפשרת את התדירות הגדולה ביותר האפשרית עם ציוד הדיזל הנוכחי. שדרוג נוסף צפוי רק עם החשמול, מערכות האיתות והבקרה ישודרגו גם כן, אבל לא לפני כן.
 

lation34

New member
אפשר לשאול שאלה בקשר לרכבת

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
אפשר לשאול שאלה בקשר לרכבת
לא בהכרח ללוז החדש?כי נסעתי בה רק פעמיים בחיי
אני רוצה להגיע מהצפון לתל אביב. הבנתי שיש כרטיס הלוך חזור ומשולב יומי של דן.
זה אומר שאני יכולה לנסוע באותו יום כמה שאני רוצה באוטובוסים בעיר תל אביב ולחזור באותו כרטיס לצפון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה