ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.
הרכבות מאשקלון למרכז\צפון נהיות גרועות יותר

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
הרכבות מאשקלון למרכז\צפון נהיות גרועות יותר
הי,

כללי:
הרכבות מאשקלון מציגות זמני נסיעה ארוכים יותר ויותר מאז שהקו החדש נפתח.
בקו הישן נסיעה מאשקלון לת"א השלום לקחה 52 דקות
כיום רוב הרכבות נוסעות 57,58,60 דקות ואילו פעם בשעה יש רכבת של 50 דקות.
בעתיד: 54, 66,47 דקות
היום במקום לעלות ב7:25 ולהגיע ב8:22, עולים בכמה דקות לפני ומגיעים 6 דקות אחרי.

רכבות לעתלית: יוצאות 20 דקות מוקדם יותר, זמן הנסיעה התארך ב2 דקות

יש לי הרגשה כאילו רק מרחיקים אותי עוד ועוד מהמרכז :(
 

Ofekalef1

New member
משהו מעניין ששמתי לב אליו רק עכשיו

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
משהו מעניין ששמתי לב אליו רק עכשיו
אמנם הרכבות היוצאות מב"ש בשעות השיא הן לא 30-30, אבל הן תוכננו כך שזמני ההגעה שלהן יהיו 30-30. בחזור, הרכבות יוצאות מת"א בהפרש של 30-30.
זה נראה באמת התכנון הכי טוב שאפשר, כי ככה הכיסוי בשעות ההגעה, שהוא צריך להיות יותר טוב הוא מקסימלי, והכיסוי בשעות החזרה הוא מקסימלי.
כמובן יש בעיה אם מפספסים את הרכבת הרחוקה יותר מב"ש, אבל אי אפשר לפתור את כל הבעיות עם שתי רכבות...
 

Rubim88

New member
ה"כיסוי" זו לא המטרה

משהו מעניין ששמתי לב אליו רק עכשיו
אמנם הרכבות היוצאות מב"ש בשעות השיא הן לא 30-30, אבל הן תוכננו כך שזמני ההגעה שלהן יהיו 30-30. בחזור, הרכבות יוצאות מת"א בהפרש של 30-30.
זה נראה באמת התכנון הכי טוב שאפשר, כי ככה הכיסוי בשעות ההגעה, שהוא צריך להיות יותר טוב הוא מקסימלי, והכיסוי בשעות החזרה הוא מקסימלי.
כמובן יש בעיה אם מפספסים את הרכבת הרחוקה יותר מב"ש, אבל אי אפשר לפתור את כל הבעיות עם שתי רכבות...
ה"כיסוי" זו לא המטרה
המטרה היא שהרכבות יגיעו וייצאו בקצב קבוע ל/מ-פרוזדור האיילון, המחזוריות הזאת(ותפעול מחזורי בכלל) מאפשרת למקסם את הקיבולת בציר.
 

Subi777

New member
אני חולק על דבריך..

ה"כיסוי" זו לא המטרה
המטרה היא שהרכבות יגיעו וייצאו בקצב קבוע ל/מ-פרוזדור האיילון, המחזוריות הזאת(ותפעול מחזורי בכלל) מאפשרת למקסם את הקיבולת בציר.
אני חולק על דבריך..
תפעול מחזורי לא תמיד ממקסם קיבולת, במיוחד לא בתפעול של גוף כמו רכבת אשר אחד האילוצים בו הוא ביקוש וביקוש משתנה בהתאם לשעות ובהתאם לקווים שחולקים את המסילה.

יש תורה שלמה שנקראת אופטימיזציה שמסבירה את זה היטב בנוסחאות מתמטיות.
 

Rubim88

New member
נראה שלא הבנת על מה מדובר

אני חולק על דבריך..
תפעול מחזורי לא תמיד ממקסם קיבולת, במיוחד לא בתפעול של גוף כמו רכבת אשר אחד האילוצים בו הוא ביקוש וביקוש משתנה בהתאם לשעות ובהתאם לקווים שחולקים את המסילה.

יש תורה שלמה שנקראת אופטימיזציה שמסבירה את זה היטב בנוסחאות מתמטיות.
נראה שלא הבנת על מה מדובר
לוח מחזורי לא אומר שכמות הרכבות לא משתנה לפי הביקוש, יש הגדלה/הקטנה של כמות הרכבות אבל תמיד ישנם מחזורים קבועים. לדוגמא 2 רכבות בשעות השפל בXX:10 , וXX:40, כשבשעות השיא נוספות רכבות בXX:25 וXX:55 - זו רק דוגמא לקו אחד, כך כשיש מספר קווים בצוואר הבקבוק של המערכת הרכבות מגיעות בקצב מתוזמן.

אתה מוזמן לחלוק ולספר על תורות ונוסחאות, אבל קודם תצטרך גם להסביר את זה לגרמנים, שוויצרים, צרפתים, ועוד ועוד שמשתמשים בלו"ז מחזורי כדי להגיע למקס' רכבות בשעה על מסילה(דבר שנחוץ במערכות פרבריות).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה