ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.

נוסע23

New member
מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?

מי שגר במרכז ועובד במרכז לא ישקול לעבור לגור
בנהריה בגלל רכבת מהירה בין נהריה לתל אביב, כפי שהוא לא ישקול לעבור לגור בבאר שבע.
וכפי שרכבת מהירה לאילת לא תגרום לרבבות אנשים שעובדים בגוש דן לעבור לגור בערבה או באילת.
יש עניין שנקרא טווח יוממות ונהריה נמצאת מחוץ לטווח היוממות של תל אביב.
רכבת מהירה בין מודיעין, חדרה, נתניה, רחובות, אשדוד, אשקלון לבין תל אביב יכולה להוות שיקול בבחירת מקום מגורים אם עובדים באזור תל אביב, לא רכבת מהירה (שגם אם תהיה מהירה עדיין תיסע מעבר לטווח היוממות) בין נהריה לתל אביב. גם עם רכבת מהירה נסיעות בין נהריה לתל אביב וחזרה יקחו כ-3-4 שעות
וקישור מהיר בין נהריה לחיפה משמעותו לעצור בתחנות בתוך העיר חיפה, דבר שלא מתיישב עם קישור מהיר בין נהריה לתל אביב.
יש קישור מהיר בין נהריה לחיפה - רכבת שעוצרת רק בעכו וקרית מוצקין ולאחר מכן בתחנות לב המפרץ וחיפה, אבל הטענה היא שרכבת כזו ללא מספיק מהירה בין נהריה לתל אביב (בגלל העצירות שלה בתחנות חיפה) והנה הסתירה.
מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?
אני בטוח שכבר היום, תמצא אנשים שעובדים בבאר שבע (באוניברסיטה, בית החולים וכו') וגרים במרכז, למשל אולי כשיש זוג שלאחד מבני הזוג יש עבודה בבאר שבע ולשני יש עבודה במרכז. אין סיבה שזה גם לא יהיה הפוך.

המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא בסך הכל כ-100 ק"מ, ואפשר לקנות בבאר שבע דירה בחצי מהמחיר של דירה בתל אביב (אם לא פחות). רכבת אמורה להיות מסוגלת לנסוע במהירות של 150 קמ"ש, זה לא בשמיים (אני לא מצפה למהירויות של רכבות מהירות מסין ומיפן, רק למה שהציוד של הרכבת יכול כבר עכשיו לספק). אם הרכבת הייתה מספקת זמן נסיעה של כ-40 דקות (100 ק"מ ב-150 קמ"ש), לא היה כדאי לאנשים לבחון את האפשרות לחסוך מיליון ש"ח על דירה ולגור בבאר שבע?
כמובן שעכשיו, נראה שהכוון שהרכבת הולכת אליו הוא הפוך. מוסיפים תחנות ומאריכים את זמן הנסיעה.
 

Subi777

New member
זו בדיוק הנקודה שלי.

מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?
אני בטוח שכבר היום, תמצא אנשים שעובדים בבאר שבע (באוניברסיטה, בית החולים וכו') וגרים במרכז, למשל אולי כשיש זוג שלאחד מבני הזוג יש עבודה בבאר שבע ולשני יש עבודה במרכז. אין סיבה שזה גם לא יהיה הפוך.

המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא בסך הכל כ-100 ק"מ, ואפשר לקנות בבאר שבע דירה בחצי מהמחיר של דירה בתל אביב (אם לא פחות). רכבת אמורה להיות מסוגלת לנסוע במהירות של 150 קמ"ש, זה לא בשמיים (אני לא מצפה למהירויות של רכבות מהירות מסין ומיפן, רק למה שהציוד של הרכבת יכול כבר עכשיו לספק). אם הרכבת הייתה מספקת זמן נסיעה של כ-40 דקות (100 ק"מ ב-150 קמ"ש), לא היה כדאי לאנשים לבחון את האפשרות לחסוך מיליון ש"ח על דירה ולגור בבאר שבע?
כמובן שעכשיו, נראה שהכוון שהרכבת הולכת אליו הוא הפוך. מוסיפים תחנות ומאריכים את זמן הנסיעה.
זו בדיוק הנקודה שלי.
 
מי שעובד בת"א וגר קרוב לת"א לא ישקול לעבור

מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?
אני בטוח שכבר היום, תמצא אנשים שעובדים בבאר שבע (באוניברסיטה, בית החולים וכו') וגרים במרכז, למשל אולי כשיש זוג שלאחד מבני הזוג יש עבודה בבאר שבע ולשני יש עבודה במרכז. אין סיבה שזה גם לא יהיה הפוך.

המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא בסך הכל כ-100 ק"מ, ואפשר לקנות בבאר שבע דירה בחצי מהמחיר של דירה בתל אביב (אם לא פחות). רכבת אמורה להיות מסוגלת לנסוע במהירות של 150 קמ"ש, זה לא בשמיים (אני לא מצפה למהירויות של רכבות מהירות מסין ומיפן, רק למה שהציוד של הרכבת יכול כבר עכשיו לספק). אם הרכבת הייתה מספקת זמן נסיעה של כ-40 דקות (100 ק"מ ב-150 קמ"ש), לא היה כדאי לאנשים לבחון את האפשרות לחסוך מיליון ש"ח על דירה ולגור בבאר שבע?
כמובן שעכשיו, נראה שהכוון שהרכבת הולכת אליו הוא הפוך. מוסיפים תחנות ומאריכים את זמן הנסיעה.
מי שעובד בת"א וגר קרוב לת"א לא ישקול לעבור
למרחק 100 ק"מ מת"א כי זה לא יהיה לו אטרקטיבי מספיק גם אם תהיה רכבת שתסע 40 דקות בין באר שבע לתל אביב.
בא נשאל מדוע מי שעובד בבאר שבע וגר במרכז ממשיך לגור במרכז?
אין כאן סימטריה - גורמי המשיכה לגור במרכז גם לאנשים שעובדים בצפון או בדרום חזקים יותר מגורמי המשיכה לגור בדרום או בצפון עבור אנשים שעובדים במרכז.
אם עצם העבודה בדרום או בצפון עדיין לא מהווה שיקול מכריע לעבור לגור בדרום או בצפון עבור מי שגר במרכז, אז כאשר העבודה במרכז גם השיקול הזה לא קיים. עבור מי שגר במרכז ועובד במרכז כוח המשיכה של הצפון או של הדרום קטן.
לעומת זאת, למרכז יש מספיק גורמי משיכה למשוך אליו או להזאיר בו גם אנשים שעובדים בדרום או בצפון.
ולכן משיכה לצפון או לדרום צריכה להיות בשני ההיבטים: הן בהיבט המגורים והן בהיבט התעסוקתי.
הסיכוי למשוך את מי שעובד בצפון או בדרום וגר במרכז לעבור לגור בצפון או בדרום הרבה יותר גבוה מהסיכוי למשוך את מי שגר וגם עובד במרכז.

כמובן שיש מקרים מכל הסוגים, אבל אם אנחנו מדברים על מגמות חברתיות ודמוגרפיות - נאיבי לחשוב שרכבות מהירות יגרמו לנדידת אוכלוסיה משמעותית מהמרכז לנגב ולגליל. מה שרכבות מהירות כאלה יכולות לעשות זה לעצור את המגמה של נדידה אל המרכז.
כדי שתהיה נדידה משמעותית לצפון ולדרום, הצפון והדרום צריכים להיות אטרקטיביים יותר בכל היבטי החיים. ולכן המטרה הראשונה צריכה להיות שהם יהיו אטרקטיביים יותר למי שכבר גר בהם.
 

נוסע23

New member
אתה צודק במידה רבה, אבל כמה נקודות:

מי שעובד בת"א וגר קרוב לת"א לא ישקול לעבור
למרחק 100 ק"מ מת"א כי זה לא יהיה לו אטרקטיבי מספיק גם אם תהיה רכבת שתסע 40 דקות בין באר שבע לתל אביב.
בא נשאל מדוע מי שעובד בבאר שבע וגר במרכז ממשיך לגור במרכז?
אין כאן סימטריה - גורמי המשיכה לגור במרכז גם לאנשים שעובדים בצפון או בדרום חזקים יותר מגורמי המשיכה לגור בדרום או בצפון עבור אנשים שעובדים במרכז.
אם עצם העבודה בדרום או בצפון עדיין לא מהווה שיקול מכריע לעבור לגור בדרום או בצפון עבור מי שגר במרכז, אז כאשר העבודה במרכז גם השיקול הזה לא קיים. עבור מי שגר במרכז ועובד במרכז כוח המשיכה של הצפון או של הדרום קטן.
לעומת זאת, למרכז יש מספיק גורמי משיכה למשוך אליו או להזאיר בו גם אנשים שעובדים בדרום או בצפון.
ולכן משיכה לצפון או לדרום צריכה להיות בשני ההיבטים: הן בהיבט המגורים והן בהיבט התעסוקתי.
הסיכוי למשוך את מי שעובד בצפון או בדרום וגר במרכז לעבור לגור בצפון או בדרום הרבה יותר גבוה מהסיכוי למשוך את מי שגר וגם עובד במרכז.

כמובן שיש מקרים מכל הסוגים, אבל אם אנחנו מדברים על מגמות חברתיות ודמוגרפיות - נאיבי לחשוב שרכבות מהירות יגרמו לנדידת אוכלוסיה משמעותית מהמרכז לנגב ולגליל. מה שרכבות מהירות כאלה יכולות לעשות זה לעצור את המגמה של נדידה אל המרכז.
כדי שתהיה נדידה משמעותית לצפון ולדרום, הצפון והדרום צריכים להיות אטרקטיביים יותר בכל היבטי החיים. ולכן המטרה הראשונה צריכה להיות שהם יהיו אטרקטיביים יותר למי שכבר גר בהם.
אתה צודק במידה רבה, אבל כמה נקודות:
ראשית, כבר היום יש אנשים שעובדים באזור תל אביב ועוברים למקומות מרוחקים יותר שבהם יוקר המחייה נמוך יותר. סביר להניח שהם מגיעים למקומות מרוחקים פחות מאשר מבאר שבע, אבל מה שמעניין אנשים כשמדברים על "מרחק" הוא זמן הנסיעה, לא המרחק הגיאוגרפי. כבר היום אנשים גרים במקומות שמצריכים נסיעה של למעלה משעה בפקקי תנועה מורטי עצבים. אם תהיה אפשרות להגיע ב-40 דקות לתל אביב, באר שבע בהשוואה כבר לא תהיה כל כך לא אטרקטבית, בעיקר כשתחנות הרכבת בבאר שבע ממוקמות במקומות טובים ונוחים, במרחק הליכה משכונות מגורים (בניגוד לתחנות כגון חוף הכרמל בחיפה).

מעבר לכך, אתה כותב: "כדי שתהיה נדידה משמעותית לצפון ולדרום, הצפון והדרום צריכים להיות אטרקטיביים יותר בכל היבטי החיים. ולכן המטרה הראשונה צריכה להיות שהם יהיו אטרקטיביים יותר למי שכבר גר בהם."
זה נכון, וגם כן מהווה שיקול. אם מישהו עובר לבאר שבע, יהיה לו קשה יותר להינות מהיצע הבילויים הייחודי שיש בתל אביב, יהיה לו קשה יותר לפגוש חברים ומשפחה וכו'. אם הוא יוכל להגיע לתל אביב ב-40 דקות, לנסוע לתל אביב לבילוי או מפגש חברתי ולחזור אחר כך תהיה אופציה סבירה וזה יכול לעודד אנשים לנסות את זה גם כן. אם נותנים לו רק רכבת מאספת איטית, זה הופך את העניין להרבה פחות אטרקטיבי.
 

נוסע23

New member
דוגמה נוספת

אתה צודק במידה רבה, אבל כמה נקודות:
ראשית, כבר היום יש אנשים שעובדים באזור תל אביב ועוברים למקומות מרוחקים יותר שבהם יוקר המחייה נמוך יותר. סביר להניח שהם מגיעים למקומות מרוחקים פחות מאשר מבאר שבע, אבל מה שמעניין אנשים כשמדברים על "מרחק" הוא זמן הנסיעה, לא המרחק הגיאוגרפי. כבר היום אנשים גרים במקומות שמצריכים נסיעה של למעלה משעה בפקקי תנועה מורטי עצבים. אם תהיה אפשרות להגיע ב-40 דקות לתל אביב, באר שבע בהשוואה כבר לא תהיה כל כך לא אטרקטבית, בעיקר כשתחנות הרכבת בבאר שבע ממוקמות במקומות טובים ונוחים, במרחק הליכה משכונות מגורים (בניגוד לתחנות כגון חוף הכרמל בחיפה).

מעבר לכך, אתה כותב: "כדי שתהיה נדידה משמעותית לצפון ולדרום, הצפון והדרום צריכים להיות אטרקטיביים יותר בכל היבטי החיים. ולכן המטרה הראשונה צריכה להיות שהם יהיו אטרקטיביים יותר למי שכבר גר בהם."
זה נכון, וגם כן מהווה שיקול. אם מישהו עובר לבאר שבע, יהיה לו קשה יותר להינות מהיצע הבילויים הייחודי שיש בתל אביב, יהיה לו קשה יותר לפגוש חברים ומשפחה וכו'. אם הוא יוכל להגיע לתל אביב ב-40 דקות, לנסוע לתל אביב לבילוי או מפגש חברתי ולחזור אחר כך תהיה אופציה סבירה וזה יכול לעודד אנשים לנסות את זה גם כן. אם נותנים לו רק רכבת מאספת איטית, זה הופך את העניין להרבה פחות אטרקטיבי.
דוגמה נוספת
בבאר שבע יש אוניברסיטה גדולה. אבל רוב הסטודנטים עוזבים את העיר אחרי הלימודים, כדי לעבור למקומות עבודה במרכז. יכול להיות שמבחינה אישית וחברתית דווקא יהיה להם נוח להשאר בבאר שבע: הם כבר מכירים את העיר, יש להם שם חברים, אולי יש להם בן\בת זוג שעדיין לומדים באוניברסיטה. אם תהיה אופציה ריאלית של 40 דקות לתל אביב, לא נראה לך שיותר מהם יבחרו להמשיך להשאר לגור בעיר ולעבוד במרכז מאשר עכשיו?
 
כן, אבל זו דוגמה לאנשים שיש להם עוגן

דוגמה נוספת
בבאר שבע יש אוניברסיטה גדולה. אבל רוב הסטודנטים עוזבים את העיר אחרי הלימודים, כדי לעבור למקומות עבודה במרכז. יכול להיות שמבחינה אישית וחברתית דווקא יהיה להם נוח להשאר בבאר שבע: הם כבר מכירים את העיר, יש להם שם חברים, אולי יש להם בן\בת זוג שעדיין לומדים באוניברסיטה. אם תהיה אופציה ריאלית של 40 דקות לתל אביב, לא נראה לך שיותר מהם יבחרו להמשיך להשאר לגור בעיר ולעבוד במרכז מאשר עכשיו?
כן, אבל זו דוגמה לאנשים שיש להם עוגן
בבאר שבע.
אני בעד רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב, אבל אני עדיין סבור שרכבת מהירה כזו לא תגרום לאנשים ללא שום עוגן בבאר שבע או בדרום לעבור לגור בבאר שבע.
זה שרכבת כזו עשויה להשאיר בבאר שבע אנשים עם עוגן בבאר שבע כבר כתבתי מלכתחילה.
כתבתי שרכבות מהירות יכולות לעצור את מגמת המעבר מהדרום והצפון למרכז, אבל לא ליצור מגמה משמעותית של מעבר הפוך.
בשביל ליצור מגמת מעבר מהמרכז צפונה או דרומה צריך הרבה יותר מרכבות מהירות.
 

נוסע23

New member
כן, אבל כאן מדובר בזרם מתמשך של אנשים עם עוגן

כן, אבל זו דוגמה לאנשים שיש להם עוגן
בבאר שבע.
אני בעד רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב, אבל אני עדיין סבור שרכבת מהירה כזו לא תגרום לאנשים ללא שום עוגן בבאר שבע או בדרום לעבור לגור בבאר שבע.
זה שרכבת כזו עשויה להשאיר בבאר שבע אנשים עם עוגן בבאר שבע כבר כתבתי מלכתחילה.
כתבתי שרכבות מהירות יכולות לעצור את מגמת המעבר מהדרום והצפון למרכז, אבל לא ליצור מגמה משמעותית של מעבר הפוך.
בשביל ליצור מגמת מעבר מהמרכז צפונה או דרומה צריך הרבה יותר מרכבות מהירות.
כן, אבל כאן מדובר בזרם מתמשך של אנשים עם עוגן
בכל שנה מגיעים לאוניברסיטה כמה אלפי סטודנטים חדשים, רובם לא מהדרום. אחת מהתקוות של האוניברסיטה הייתה שחלק מהאנשים האלה ישארו בדרום גם אחרי הלימודים,וזה מתממש פחות ממה שקיוו. כפי שאתה כותב, רכבת מהירה באמת (לא מה שיש עכשיו) תוכל לעזור להשאיר אותם, כך שמהבחינה הזו באר שבע שונה מערים אחרות במרחק דומה.
 
גם זה לא ממש עובד

כן, אבל כאן מדובר בזרם מתמשך של אנשים עם עוגן
בכל שנה מגיעים לאוניברסיטה כמה אלפי סטודנטים חדשים, רובם לא מהדרום. אחת מהתקוות של האוניברסיטה הייתה שחלק מהאנשים האלה ישארו בדרום גם אחרי הלימודים,וזה מתממש פחות ממה שקיוו. כפי שאתה כותב, רכבת מהירה באמת (לא מה שיש עכשיו) תוכל לעזור להשאיר אותם, כך שמהבחינה הזו באר שבע שונה מערים אחרות במרחק דומה.
גם זה לא ממש עובד
הדוגמה של חיפה מעידה שזה לא עובד.
לחיפה יש פוטנציאל גבוה משל באר שבע וגם אליה מגיעים בכל שנה אלפי סטודנטים חדשים שרבים מהם לא מהצפון ולחיפה יש רכבת מהירה.
רבים מאותם סטודנטים לא נשארים בחיפה ולא בצפון.
רכבת מהירה יכולה לעזור להשאיר אבל יש דברים אחרים הרבה יותר חשובים שבלעדיהם לא יישארו.
בלי אותם דברים רכבת מהירה רק יוצרת אשליה, כי מה בעצם הגישה הזו משדרת: הנה אתם יכולים לחיות כאן, בצפון או בדרום, כי המרכז התקרב אליכם. אבל זה לא באמת משכנע, כי אם הסיבה להישאר היא שהמרכז התקרב, אז למה רק להתקרב, ולא לגור ממש במרכז? כדי למשוך אנשים לחיות בצפון ובדרום צריך לשכנע שהחיים בצפון ובדרום טובים ועומדים בפני עצמם, ללא קשר למרכז.
מנסים לשכנע שהדרום והצפון אטרקטיבים בגלל שהם מתקרבים למרכז...
זה לא עובד.
כדי שהדרום והצפון יהיו אטרקטיבים הם צריכים להיות אטרקטיבים בפני עצמם.
רכבת מהירה יכולה לעזור, לא לחולל ניסים ונפלאות.
 

נוסע23

New member
על זה אפשר להסכים

גם זה לא ממש עובד
הדוגמה של חיפה מעידה שזה לא עובד.
לחיפה יש פוטנציאל גבוה משל באר שבע וגם אליה מגיעים בכל שנה אלפי סטודנטים חדשים שרבים מהם לא מהצפון ולחיפה יש רכבת מהירה.
רבים מאותם סטודנטים לא נשארים בחיפה ולא בצפון.
רכבת מהירה יכולה לעזור להשאיר אבל יש דברים אחרים הרבה יותר חשובים שבלעדיהם לא יישארו.
בלי אותם דברים רכבת מהירה רק יוצרת אשליה, כי מה בעצם הגישה הזו משדרת: הנה אתם יכולים לחיות כאן, בצפון או בדרום, כי המרכז התקרב אליכם. אבל זה לא באמת משכנע, כי אם הסיבה להישאר היא שהמרכז התקרב, אז למה רק להתקרב, ולא לגור ממש במרכז? כדי למשוך אנשים לחיות בצפון ובדרום צריך לשכנע שהחיים בצפון ובדרום טובים ועומדים בפני עצמם, ללא קשר למרכז.
מנסים לשכנע שהדרום והצפון אטרקטיבים בגלל שהם מתקרבים למרכז...
זה לא עובד.
כדי שהדרום והצפון יהיו אטרקטיבים הם צריכים להיות אטרקטיבים בפני עצמם.
רכבת מהירה יכולה לעזור, לא לחולל ניסים ונפלאות.
על זה אפשר להסכים
רכבת מהירה היא רק רכיב אחד מבין מכלול של דברים שצריך לעשות, ובינתיים לא ממש עושים. זה בכל זאת פורום תחבורה ציבורית, כך שהדיון ממוקד באספקטים האלה.
 

Subi777

New member
זה שאתה לא יכול לדמיין את זה, לא אומר שזה לא

מי שעובד בת"א וגר קרוב לת"א לא ישקול לעבור
למרחק 100 ק"מ מת"א כי זה לא יהיה לו אטרקטיבי מספיק גם אם תהיה רכבת שתסע 40 דקות בין באר שבע לתל אביב.
בא נשאל מדוע מי שעובד בבאר שבע וגר במרכז ממשיך לגור במרכז?
אין כאן סימטריה - גורמי המשיכה לגור במרכז גם לאנשים שעובדים בצפון או בדרום חזקים יותר מגורמי המשיכה לגור בדרום או בצפון עבור אנשים שעובדים במרכז.
אם עצם העבודה בדרום או בצפון עדיין לא מהווה שיקול מכריע לעבור לגור בדרום או בצפון עבור מי שגר במרכז, אז כאשר העבודה במרכז גם השיקול הזה לא קיים. עבור מי שגר במרכז ועובד במרכז כוח המשיכה של הצפון או של הדרום קטן.
לעומת זאת, למרכז יש מספיק גורמי משיכה למשוך אליו או להזאיר בו גם אנשים שעובדים בדרום או בצפון.
ולכן משיכה לצפון או לדרום צריכה להיות בשני ההיבטים: הן בהיבט המגורים והן בהיבט התעסוקתי.
הסיכוי למשוך את מי שעובד בצפון או בדרום וגר במרכז לעבור לגור בצפון או בדרום הרבה יותר גבוה מהסיכוי למשוך את מי שגר וגם עובד במרכז.

כמובן שיש מקרים מכל הסוגים, אבל אם אנחנו מדברים על מגמות חברתיות ודמוגרפיות - נאיבי לחשוב שרכבות מהירות יגרמו לנדידת אוכלוסיה משמעותית מהמרכז לנגב ולגליל. מה שרכבות מהירות כאלה יכולות לעשות זה לעצור את המגמה של נדידה אל המרכז.
כדי שתהיה נדידה משמעותית לצפון ולדרום, הצפון והדרום צריכים להיות אטרקטיביים יותר בכל היבטי החיים. ולכן המטרה הראשונה צריכה להיות שהם יהיו אטרקטיביים יותר למי שכבר גר בהם.
זה שאתה לא יכול לדמיין את זה, לא אומר שזה לא
נכון... אתה שוכח שבבית יש 2 בני זוג...

רכבות מהירות יגרמו לנדידת אוכלוסיה בדיוק כפי שיוקנעם התחזקה שבעתיים מאז שפתחו את כביש 6. איזה הסבר אתה נותן לזה?
 
יקנעם התחזקה מבחינה עסקית, אבל גם ליקנעם

זה שאתה לא יכול לדמיין את זה, לא אומר שזה לא
נכון... אתה שוכח שבבית יש 2 בני זוג...

רכבות מהירות יגרמו לנדידת אוכלוסיה בדיוק כפי שיוקנעם התחזקה שבעתיים מאז שפתחו את כביש 6. איזה הסבר אתה נותן לזה?
יקנעם התחזקה מבחינה עסקית, אבל גם ליקנעם
אין נהירה המונית ממרכז המדינה.
והנה לחיפה יש כבר די הרבה שנים רכבת מהירה לתל אביב והיא בכל זאת סבלה מהגירה שלילית וגם כיום לא מצליחה להמריא.
ולחיפה יש יותר אטרקציות מאשר לבאר שבע. יש לה ים, יש לה רכס הררי מצויין לטיולים, יש לה בית חולים ענק ועוד שניים בינוניים, יש לה שני מוסדות אקדמאיים גדוליים, יש לה נמל ואפילו יש לה נמל תעופה קטן וכמובן יש לה הרבה מקומות תעסוקה מסוגים שונים.
לחיפה היה ויש פוטנציאל יותר מאשר לבאר שבע ובכל זאת נדידת האוכלוסיה לא מתרחשת.
איזה הסבר אתה נותן לזה?
 

Subi777

New member
ויש לה זיהום אוויר מהגבוהים במדינה :)

יקנעם התחזקה מבחינה עסקית, אבל גם ליקנעם
אין נהירה המונית ממרכז המדינה.
והנה לחיפה יש כבר די הרבה שנים רכבת מהירה לתל אביב והיא בכל זאת סבלה מהגירה שלילית וגם כיום לא מצליחה להמריא.
ולחיפה יש יותר אטרקציות מאשר לבאר שבע. יש לה ים, יש לה רכס הררי מצויין לטיולים, יש לה בית חולים ענק ועוד שניים בינוניים, יש לה שני מוסדות אקדמאיים גדוליים, יש לה נמל ואפילו יש לה נמל תעופה קטן וכמובן יש לה הרבה מקומות תעסוקה מסוגים שונים.
לחיפה היה ויש פוטנציאל יותר מאשר לבאר שבע ובכל זאת נדידת האוכלוסיה לא מתרחשת.
איזה הסבר אתה נותן לזה?
ויש לה זיהום אוויר מהגבוהים במדינה :)
יכולים להיות הרבה הסברים להגירה שלילית, בין היתר יוקר דיור למשל.

אני חושב שיוקנעם של היום ויוקנעם שלפני כביש 6 היא עיר אחרת לגמרי.
לעניות דעתי דווקא יוקנעם סובלת מבעיות תחבורה ציבורית קשות בהתחשב בכך שאין לה קישור מהיר לחיפה, האוטובוסים אליה עושים סיבוב דרך נשר.. אולי בעידן הרכבת זה יפתר.
 
בחיפה יש הרבה דברים למעט תעסוקה

יקנעם התחזקה מבחינה עסקית, אבל גם ליקנעם
אין נהירה המונית ממרכז המדינה.
והנה לחיפה יש כבר די הרבה שנים רכבת מהירה לתל אביב והיא בכל זאת סבלה מהגירה שלילית וגם כיום לא מצליחה להמריא.
ולחיפה יש יותר אטרקציות מאשר לבאר שבע. יש לה ים, יש לה רכס הררי מצויין לטיולים, יש לה בית חולים ענק ועוד שניים בינוניים, יש לה שני מוסדות אקדמאיים גדוליים, יש לה נמל ואפילו יש לה נמל תעופה קטן וכמובן יש לה הרבה מקומות תעסוקה מסוגים שונים.
לחיפה היה ויש פוטנציאל יותר מאשר לבאר שבע ובכל זאת נדידת האוכלוסיה לא מתרחשת.
איזה הסבר אתה נותן לזה?
בחיפה יש הרבה דברים למעט תעסוקה
ימי המנדט העליזים חלפו עברו וחיפה איננה יותר מרכז מטרופוליני גדול כי אם פרבר שינה של תל אביב. בדיוק בגלל זה אני לא מבין למה מקשים על תושבי עכו נהריה והקריות מהלגיע ליעדם האמיתי ועוצרים אותם בכל כך הרבה תחנות בחיפה.בכל מקרה ברי המזל המעטים שבכל זאת עובדים בחיפה יוכלו להסתדר עם הפרבריות ועם חשקה נפשם לנסוע בישירה יכולו לרדת בשתי התחנות הראשיות של חיפה שלצדן תחנות מרכזיות לכל היעדים בעיר.
 

אלכסיי03

New member
נתניה-חיפה

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
נתניה-חיפה
בתור נתנייתי שעובד בחיפה הטירוף הבולט ביותר של הלו"ז הקיים הוא בעיניי היעדר רכבות ישירות בין נתניה לחיפה ברוב שעות היממה. כתוצאה ישירה מזה אני נוסע כל יום ברכב פרטי ולא ברכבת. האם הלו"ז החדש יטפל במצב האבסורדי הזה? הרי מדובר בשתי הערים הגדולות ביותר לאורך הקו מצפון לגוש דן ודווקא ביניהן אין חיבור ישיר כי הרכבות המהירות לא עוצרות בנתניה.
 
למיטב ידיעתי זה לא משתנה, אבל התדירות תעלה

נתניה-חיפה
בתור נתנייתי שעובד בחיפה הטירוף הבולט ביותר של הלו"ז הקיים הוא בעיניי היעדר רכבות ישירות בין נתניה לחיפה ברוב שעות היממה. כתוצאה ישירה מזה אני נוסע כל יום ברכב פרטי ולא ברכבת. האם הלו"ז החדש יטפל במצב האבסורדי הזה? הרי מדובר בשתי הערים הגדולות ביותר לאורך הקו מצפון לגוש דן ודווקא ביניהן אין חיבור ישיר כי הרכבות המהירות לא עוצרות בנתניה.
למיטב ידיעתי זה לא משתנה, אבל התדירות תעלה
ולמיטב ידיעתי יהיו רכבות מבנימינה לחיפה כל 30 דקות כל היום.
 
אבל זה לא עוזר בשעות השפל, בהן בין נתניה

למיטב ידיעתי זה לא משתנה, אבל התדירות תעלה
ולמיטב ידיעתי יהיו רכבות מבנימינה לחיפה כל 30 דקות כל היום.
אבל זה לא עוזר בשעות השפל, בהן בין נתניה
לבנימינה יש רכבת אחת בשעה (כי רוב הרכבות מאשקלון דרך רחובות בלו"ז החדש מסיימות בנתניה ולא בבנימינה).
 
זה לא משתנה בלו"ז החדש

נתניה-חיפה
בתור נתנייתי שעובד בחיפה הטירוף הבולט ביותר של הלו"ז הקיים הוא בעיניי היעדר רכבות ישירות בין נתניה לחיפה ברוב שעות היממה. כתוצאה ישירה מזה אני נוסע כל יום ברכב פרטי ולא ברכבת. האם הלו"ז החדש יטפל במצב האבסורדי הזה? הרי מדובר בשתי הערים הגדולות ביותר לאורך הקו מצפון לגוש דן ודווקא ביניהן אין חיבור ישיר כי הרכבות המהירות לא עוצרות בנתניה.
זה לא משתנה בלו"ז החדש
תחנת ההחלפה בין הרכבות הפרבריות לבינעירוניות נשארת בנימינה.
 
שימו לה לאופציית ההחלפה בחדרה

נתניה-חיפה
בתור נתנייתי שעובד בחיפה הטירוף הבולט ביותר של הלו"ז הקיים הוא בעיניי היעדר רכבות ישירות בין נתניה לחיפה ברוב שעות היממה. כתוצאה ישירה מזה אני נוסע כל יום ברכב פרטי ולא ברכבת. האם הלו"ז החדש יטפל במצב האבסורדי הזה? הרי מדובר בשתי הערים הגדולות ביותר לאורך הקו מצפון לגוש דן ודווקא ביניהן אין חיבור ישיר כי הרכבות המהירות לא עוצרות בנתניה.
שימו לה לאופציית ההחלפה בחדרה
משום מה יש באג במנוע השליפה והוא לא מציג זאת (פניתי בנושא זה לפניות הציבור של ר"י) אבל בשעות אחר הצהריים ניתן לנצל את העובדה שאחרי הפרברית עוברת "ישירה" עם עצירה בחדרה ולבצע החלפה עפ הישירה בחדרה במקום עם ה"מהירה" בבנימינה. זה חוסך 10 דקות.
 
זה נכון אבל לא עוזר למי שגר בנתניה ועובד

שימו לה לאופציית ההחלפה בחדרה
משום מה יש באג במנוע השליפה והוא לא מציג זאת (פניתי בנושא זה לפניות הציבור של ר"י) אבל בשעות אחר הצהריים ניתן לנצל את העובדה שאחרי הפרברית עוברת "ישירה" עם עצירה בחדרה ולבצע החלפה עפ הישירה בחדרה במקום עם ה"מהירה" בבנימינה. זה חוסך 10 דקות.
זה נכון אבל לא עוזר למי שגר בנתניה ועובד
בחיפה.
העצירות בחדרה הן של רכבות לכוון דרום בבוקר ושל רכבות לכוון צפון אחר הצהריים.
 

חדש 1986

New member
הרעה משמעותית לנוסעים בקו הרצליה-חיפה


ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
הרעה משמעותית לנוסעים בקו הרצליה-חיפה

אני עובד בחיפה וגר בהרצליה.
בשעות הבוקר:
כיום הנסיעה אורכת 55 דקות. לאחר השינוי הנסיעה תארך 65 דקות (לכל הפחות!) - הארכה של 10 דקות או 18%.

בשעות הערב:
כיום הנסיעה אורכת 58 דקות. לאחר השינוי הנסיעה תארך 66 דקות (לכל הפחות!) - הארכה של 8 דקות או 14%.

היכן הבשורה הגדולה על שיפור השירות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה