מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?
אני בטוח שכבר היום, תמצא אנשים שעובדים בבאר שבע (באוניברסיטה, בית החולים וכו') וגרים במרכז, למשל אולי כשיש זוג שלאחד מבני הזוג יש עבודה בבאר שבע ולשני יש עבודה במרכז. אין סיבה שזה גם לא יהיה הפוך.
המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא בסך הכל כ-100 ק"מ, ואפשר לקנות בבאר שבע דירה בחצי מהמחיר של דירה בתל אביב (אם לא פחות). רכבת אמורה להיות מסוגלת לנסוע במהירות של 150 קמ"ש, זה לא בשמיים (אני לא מצפה למהירויות של רכבות מהירות מסין ומיפן, רק למה שהציוד של הרכבת יכול כבר עכשיו לספק). אם הרכבת הייתה מספקת זמן נסיעה של כ-40 דקות (100 ק"מ ב-150 קמ"ש), לא היה כדאי לאנשים לבחון את האפשרות לחסוך מיליון ש"ח על דירה ולגור בבאר שבע?
כמובן שעכשיו, נראה שהכוון שהרכבת הולכת אליו הוא הפוך. מוסיפים תחנות ומאריכים את זמן הנסיעה.
מדוע מי שעובד בת"א לא ישקול לגור בבאר שבע?מי שגר במרכז ועובד במרכז לא ישקול לעבור לגור
בנהריה בגלל רכבת מהירה בין נהריה לתל אביב, כפי שהוא לא ישקול לעבור לגור בבאר שבע.
וכפי שרכבת מהירה לאילת לא תגרום לרבבות אנשים שעובדים בגוש דן לעבור לגור בערבה או באילת.
יש עניין שנקרא טווח יוממות ונהריה נמצאת מחוץ לטווח היוממות של תל אביב.
רכבת מהירה בין מודיעין, חדרה, נתניה, רחובות, אשדוד, אשקלון לבין תל אביב יכולה להוות שיקול בבחירת מקום מגורים אם עובדים באזור תל אביב, לא רכבת מהירה (שגם אם תהיה מהירה עדיין תיסע מעבר לטווח היוממות) בין נהריה לתל אביב. גם עם רכבת מהירה נסיעות בין נהריה לתל אביב וחזרה יקחו כ-3-4 שעות
וקישור מהיר בין נהריה לחיפה משמעותו לעצור בתחנות בתוך העיר חיפה, דבר שלא מתיישב עם קישור מהיר בין נהריה לתל אביב.
יש קישור מהיר בין נהריה לחיפה - רכבת שעוצרת רק בעכו וקרית מוצקין ולאחר מכן בתחנות לב המפרץ וחיפה, אבל הטענה היא שרכבת כזו ללא מספיק מהירה בין נהריה לתל אביב (בגלל העצירות שלה בתחנות חיפה) והנה הסתירה.
אני בטוח שכבר היום, תמצא אנשים שעובדים בבאר שבע (באוניברסיטה, בית החולים וכו') וגרים במרכז, למשל אולי כשיש זוג שלאחד מבני הזוג יש עבודה בבאר שבע ולשני יש עבודה במרכז. אין סיבה שזה גם לא יהיה הפוך.
המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא בסך הכל כ-100 ק"מ, ואפשר לקנות בבאר שבע דירה בחצי מהמחיר של דירה בתל אביב (אם לא פחות). רכבת אמורה להיות מסוגלת לנסוע במהירות של 150 קמ"ש, זה לא בשמיים (אני לא מצפה למהירויות של רכבות מהירות מסין ומיפן, רק למה שהציוד של הרכבת יכול כבר עכשיו לספק). אם הרכבת הייתה מספקת זמן נסיעה של כ-40 דקות (100 ק"מ ב-150 קמ"ש), לא היה כדאי לאנשים לבחון את האפשרות לחסוך מיליון ש"ח על דירה ולגור בבאר שבע?
כמובן שעכשיו, נראה שהכוון שהרכבת הולכת אליו הוא הפוך. מוסיפים תחנות ומאריכים את זמן הנסיעה.