ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.
האם אתה מחליף בבנימינה או בת"א אוניברסיטה?

הרעה משמעותית לנוסעים בקו הרצליה-חיפה

אני עובד בחיפה וגר בהרצליה.
בשעות הבוקר:
כיום הנסיעה אורכת 55 דקות. לאחר השינוי הנסיעה תארך 65 דקות (לכל הפחות!) - הארכה של 10 דקות או 18%.

בשעות הערב:
כיום הנסיעה אורכת 58 דקות. לאחר השינוי הנסיעה תארך 66 דקות (לכל הפחות!) - הארכה של 8 דקות או 14%.

היכן הבשורה הגדולה על שיפור השירות?
האם אתה מחליף בבנימינה או בת"א אוניברסיטה?
 

חדש 1986

New member
ההחלפה היא בבנימינה

האם אתה מחליף בבנימינה או בת"א אוניברסיטה?
ההחלפה היא בבנימינה
אמנם לעיתים אני מחליף בת"א אוניברסיטה), אך ברוב שעות היום (למעט רכבות ישירות מחיפה לת"א שיוצאות בXX:22 ע"פ הלו"ז הישן) לא משתלם לעשות את העיקוף הזה.
חוץ מזה, החלפה בת"א בדרך מהרצליה לחיפה זוהי כלל אינה אופציה שמוצעת באופן רשמי ע"י הרכבת אלא סוג של קומבינה.

לסיכום, הלו"ז החדש מביא איתו הרעה משמעותית לנוסעים בקו הרצליה-חיפה.
 
קומבינה או לא, כדאי לבדוק אם היא מקצרת.

ההחלפה היא בבנימינה
אמנם לעיתים אני מחליף בת"א אוניברסיטה), אך ברוב שעות היום (למעט רכבות ישירות מחיפה לת"א שיוצאות בXX:22 ע"פ הלו"ז הישן) לא משתלם לעשות את העיקוף הזה.
חוץ מזה, החלפה בת"א בדרך מהרצליה לחיפה זוהי כלל אינה אופציה שמוצעת באופן רשמי ע"י הרכבת אלא סוג של קומבינה.

לסיכום, הלו"ז החדש מביא איתו הרעה משמעותית לנוסעים בקו הרצליה-חיפה.
קומבינה או לא, כדאי לבדוק אם היא מקצרת.
הרי נוספו הרבה רכבות ישירות מחיפה לת"א, אז יש סיכוי (לא בדקתי) שהדרך דווקא מתקצרת.
 

Ofekalef1

New member
נצל"ש

קומבינה או לא, כדאי לבדוק אם היא מקצרת.
הרי נוספו הרבה רכבות ישירות מחיפה לת"א, אז יש סיכוי (לא בדקתי) שהדרך דווקא מתקצרת.
נצל"ש
ה"קומבינה" הזו - היא חוקית? ייעצתי לחברים שלי שרוצים להגיע מת"א ללהבים, לעלות על הישירה, ובב"ש צפון לעלות על רכבת צפונה ללהבים, וכך מגיעים מוקדם יותר. אבל - אם עולה פקח בין קריית גת לב"ש בכיוון דרום, או בין ב"ש ללהבים בכיוון צפון, אז עקרונית לנוסע אין כרטיס מתאים לנסיעה הזו. זה מפריע לרכבת?
 
מצטרף לשאלה

נצל"ש
ה"קומבינה" הזו - היא חוקית? ייעצתי לחברים שלי שרוצים להגיע מת"א ללהבים, לעלות על הישירה, ובב"ש צפון לעלות על רכבת צפונה ללהבים, וכך מגיעים מוקדם יותר. אבל - אם עולה פקח בין קריית גת לב"ש בכיוון דרום, או בין ב"ש ללהבים בכיוון צפון, אז עקרונית לנוסע אין כרטיס מתאים לנסיעה הזו. זה מפריע לרכבת?
מצטרף לשאלה
אם אני קונה כרטיס מהרצליה לחיפה, נוסע תחנה אחת דרומה לתל אביב אוניברסיטה ומחליף שם לרכבת ישירה לחיפה שלא עוצרת בהרצליה אז עד בנימינה אני לא אמור בכלל להימצא על הרכבת הזו. מה יגיד הפקח?
 
במקרה הזה יש הבדל בין נסיעה צפונה לנסיעה

מצטרף לשאלה
אם אני קונה כרטיס מהרצליה לחיפה, נוסע תחנה אחת דרומה לתל אביב אוניברסיטה ומחליף שם לרכבת ישירה לחיפה שלא עוצרת בהרצליה אז עד בנימינה אני לא אמור בכלל להימצא על הרכבת הזו. מה יגיד הפקח?
במקרה הזה יש הבדל בין נסיעה צפונה לנסיעה
דרומה.
מחיפה להרצליה אתה תמיד יכול לומר שעלית בטעות על הרכבת הלא נכונה והפקח יגיד לך לעלות בתל אביב על רכבת חזרה להרצליה.
אבל בכוון מהרצליה לחיפה לא יתכן שמדובר בטעות ואז עלולה להיווצר בעיה.
זו שאלה שצריך לשאול את הרכבת.
 
הדרך מהרצליה קצרה יותר דרך תל אביב, אבל

קומבינה או לא, כדאי לבדוק אם היא מקצרת.
הרי נוספו הרבה רכבות ישירות מחיפה לת"א, אז יש סיכוי (לא בדקתי) שהדרך דווקא מתקצרת.
הדרך מהרצליה קצרה יותר דרך תל אביב, אבל
היא עדיין תהיה ארוכה יותר בדקה או שתיים מאשר בלוז הקיים דרך בנימינה.
זמן ההמתנה בבנימינה מתארך מ-4-5 דקות ל-10-11 דקות.
בתל אביב יש זמן המתנה של 7 דקות.
ולנוסעים מתחנות במסילת החוף צפונית להרצליה אין אופציה לקצר דרך תל אביב.
 
יש שיפור אם מחליפים בתל אביב

קומבינה או לא, כדאי לבדוק אם היא מקצרת.
הרי נוספו הרבה רכבות ישירות מחיפה לת"א, אז יש סיכוי (לא בדקתי) שהדרך דווקא מתקצרת.
יש שיפור אם מחליפים בתל אביב
בלו"ז הקיים אפשר היה לצאת ב7:17 מהרצליה ולהגיע ב 8:12 לחיפה, 55 דקות עם החלפה בבנימינה שדורשת המתנה של 3 דקות.

בלו"ז החדש, אפשר לעלות ב 7:12 בהרצליה, לרדת ב 7:19 בת"א אוניברסיטה (לא יאמן שהקטע הזה לוקח 7 דקות. למה?) ולהחליף עם 7 דקות המתנה לרכבת של 7:26 שמגיעה לחוף הכרמל ב 8:08. סה"כ 56 דקות נסיעה שזה רק דקה גרוע יותר מהלוז הקודם, הרבה יותר טוב מהחלופה של בנימינה שמאטה את הדרך ב 15 דקות.

הבעיה היא שזה דורש להגיע לתחנה 5 דקות קודם. בשביל מי שמגיע מרעננה בקו 29/39, זה אומר לצאת מהבית 10-15 דקות לפני שעת היציאה הנוכחית
 

Rubim88

New member
תוכל לדעת למה

יש שיפור אם מחליפים בתל אביב
בלו"ז הקיים אפשר היה לצאת ב7:17 מהרצליה ולהגיע ב 8:12 לחיפה, 55 דקות עם החלפה בבנימינה שדורשת המתנה של 3 דקות.

בלו"ז החדש, אפשר לעלות ב 7:12 בהרצליה, לרדת ב 7:19 בת"א אוניברסיטה (לא יאמן שהקטע הזה לוקח 7 דקות. למה?) ולהחליף עם 7 דקות המתנה לרכבת של 7:26 שמגיעה לחוף הכרמל ב 8:08. סה"כ 56 דקות נסיעה שזה רק דקה גרוע יותר מהלוז הקודם, הרבה יותר טוב מהחלופה של בנימינה שמאטה את הדרך ב 15 דקות.

הבעיה היא שזה דורש להגיע לתחנה 5 דקות קודם. בשביל מי שמגיע מרעננה בקו 29/39, זה אומר לצאת מהבית 10-15 דקות לפני שעת היציאה הנוכחית
תוכל לדעת למה
ע"י מדידה פשוטה(מרגע היציאה עד רגע העצירה) עם סמארטפון בעל GPS ושימוש באפליקציה הזו או מקבילה לאייפון.
 
אני לא נוסע ברכבת לעיתים קרובות

תוכל לדעת למה
ע"י מדידה פשוטה(מרגע היציאה עד רגע העצירה) עם סמארטפון בעל GPS ושימוש באפליקציה הזו או מקבילה לאייפון.
אני לא נוסע ברכבת לעיתים קרובות
אשמח אם פשוט תסביר לי למה זה קורה
 
מדדתי בגוגל ארת'

בלי למדוד את הקטע
אי אפשר לדעת מה בדיוק מתרחש שם.
מדדתי בגוגל ארת'
יוצא שאורך הקטע הוא כ 6.5 ק"מ מה שאומר שהרכבת נוסעת בממוצע כ 55-65 קמ"ש. כנראה שפשוט אין מספיק זמן להאיץ ולבלום בקטע הזה.
 

Rubim88

New member
זה לא סביר

מדדתי בגוגל ארת'
יוצא שאורך הקטע הוא כ 6.5 ק"מ מה שאומר שהרכבת נוסעת בממוצע כ 55-65 קמ"ש. כנראה שפשוט אין מספיק זמן להאיץ ולבלום בקטע הזה.
זה לא סביר
מכיוון שקטע נתניה-בית יהושע לדוגמא נעשה ב5 דקות כשהמרחק הוא אותו מרחק.
 
שלטי הפרסום בחיפה שונים מאלה שבתל אביב:

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
שלטי הפרסום בחיפה שונים מאלה שבתל אביב:
בתחנות חיפה שלטי הפרסום מכריזים על לו"ז חדש ומחזורי!
 
ב"מחזורי" הכוונה היא שהלו"ז בין 8:00 ל-9:00

מה הכוונה מחזורי ובמה זה שונה ממה שמצהירים
בת"א?
ב"מחזורי" הכוונה היא שהלו"ז בין 8:00 ל-9:00
זהה ללו"ז בין 9:00 ל-10:00, בין 10:00 ל-11:00 וכן הלאה.
כנראה שזה המצב באיזור חיפה ולא בת"א, ולכן בחיפה רכבת ישראל מפרסמת את זה בגלוי.
 
הוא מחזורי באופן חלקי גם באזור חיפה וגם

ב"מחזורי" הכוונה היא שהלו"ז בין 8:00 ל-9:00
זהה ללו"ז בין 9:00 ל-10:00, בין 10:00 ל-11:00 וכן הלאה.
כנראה שזה המצב באיזור חיפה ולא בת"א, ולכן בחיפה רכבת ישראל מפרסמת את זה בגלוי.
הוא מחזורי באופן חלקי גם באזור חיפה וגם
באזור ת"א.
למשל לא כל שעה יש רכבות ישירות בין חיפה לת"א - אז הנה כבר הבדל אחד שרלוונטי לשני האזורים.
גם באתר הרכבת, שהוא כלל ארצי, כתוב:
"לוח הזמנים החדש, אביב 2014 , כולל זמני נסיעה מחזוריים המקלים על תכנון הנסיעה."

כמובן יש הבדל בין המחזוריות בשעות השיא למחזוריות בשעות השפל, אבל גם בתוך שעות השיא ושעות השפל יש חריגה מהמחזוריות. למשל: בחדרה רק בחלק משעות השיא יש רכבת ישירה (במובן של ללא תחנות ביניים) לתל אביב וישירה (בשני המובנים - של רכבת ללא החלפה ורכבת ללא תחנות ביניים) לחיפה, או באשקלון ואשדוד רק בחלק משעות השיא יש רכבת ללא החלפה לבנימינה.
המחזוריות חלה על רוב הרכבות אבל לא על כולן ולמעשה כך גם בלו"ז הקיים ולכן אני לא מבין למה צריך לציין את זה דווקא בהקשר ללו"ז החדש.
זה לא שבלו"ז הקיים היו זמנים שונים לגמרי בכל שעה.
 

stratomaximus

New member
וכרגיל לא סופרים את תושבי חוב"ת

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
וכרגיל לא סופרים את תושבי חוב"ת
השאירו על כנו את הביזיון של רכבת פעמיים בשעה גם בשעות השיא, ועוד עם הפרש של 40 דקות בין כל רכבת שניה.
פספסת את הרכבת של 8:10 או 7:10? לך הביתה. הרכבת הבאה רק ב- X:50...
זו פשוט התעללות בתושבים בקו פרברי שאמור להיות בעל תדירות גבוהה.
העיקר שערים אחרות מקבלות 3-4 רכבות בשעה, אבל חולון ובת-ים? מבחינת הרכבת הם בסטטוס של שכונת גני אביב, אף שמדובר בעשרות אלפים שמשתמשים ברכבת מדי יום...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה