ההסברה - הרבה יותר טובה מגוש דן
נראה שנלמדו לקחים. בכל תחנה מוצב נציג אחד או שניים בחולצות ירוקות, ויש להם מלאי גדול של מפות המטרונית ושל חוברות ספציפיות לשכונה. במקומות מרכזיים יש עמדות הסברה גדולות עם מספר רב של נציגים, שמהם ניתן להשיג חוברות של כל השכונות בחיפה והערים סביבה, תרשימי קווים, וכן משהו כמו 20-30 עלונים קטנים המפרטים את ההגעה מיעדים מרכזיים כמו בתי חולים, מוסדות לימוד וצמתים מרכזיים לכל רחבי המטרופולין. כך שלא חייבים להגיע לשכונה מסוימת כדי לקבל עלון שלה, כמו שהיה בגוש דן. כמו כן, בניגוד להתעלמות המוחלטת בגוש דן מאוכלוסיית העולים, כאן חלק מהחוברות והעלונים הם ברוסית.
התרשמתי שהדיילים מכירים לא רע את חיפה והאיזור, יודעים איזה קווים עוברים בשכונה שבה הם מוצבים ולאן הם מגיעים. הם יודעים לענות נכון על רוב השאלות, ואחת הדיילות אפילו סימנה למישהו בתנועות ידיים איך עושה קו 2 כשהוא מגיע לצומת קרית אתא.
החוליה החלשה היא לוחות הזמנים. בסך הכול לוחות הזמנים של המטרונית הם פשוטים מאד, אבל לא הודפס לדיילים שום לו"ז, לא לעיון ולא לחלוקה. עד כדי כך שכשדייל נשאל עד איזו שעה פועל קו 1, הוא הפנה את השואל למוקד כל-קו, במקום לומר שהקו פועל 24/7.
בתמונה - דיילת במרכזית המפרץ (לא דיילת הסברה) מחלקת לעוברים ושבים חטיפי גלידה של קליק לכבוד השקת המטרונית.